podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Pierwszy w tym roku duży panamax w gdyńskim terminalu masowym

"Alam Pesona" - statek klasy panamax (statki mające maksymalnie 294,1 m długości i 32,3 m szerokości, aby mogły przepłynąć przez Kanał Panamski) - przywiózł 73 tys. ton węgla energetycznego.

fot. Tadeusz Urbaniak/ZMPG

"Alam Pesona" - statek klasy panamax (statki mające maksymalnie 294,1 m długości i 32,3 m szerokości, aby mogły przepłynąć przez Kanał Panamski) - przywiózł 73 tys. ton węgla energetycznego.

Do MTMG - Morskiego Terminalu Masowego Gdynia zawinął pierwszy w tym roku masowiec typu Panamax m/v "Alam Pesona" z ładunkiem ponad 73 tys. ton węgla energetycznego. Ta wizyta - jak twierdzą władze terminalu - rozpoczyna swoistą paradę dużych masowców, które przypłyną do Gdyni w tym roku.


Dzięki inwestycjom w nowy sprzęt wzrosła wydajność przeładunkowa MTGM.

Fot. MTMG

Dzięki inwestycjom w nowy sprzęt wzrosła wydajność przeładunkowa MTGM.


Rozładunek tak dużej ilości węgla - ponad 73 tys. ton - był praktycznym sprawdzianem możliwości zakupionego w grudniu 2011 roku nowego 124 tonowego żurawia samojezdnego firmy Liebherr typu LHM 550 Litronic. Jego udźwig to ponad 120 ton na haku i 75 ton na linach chwytaka, a maksymalny wysięg - 48 m. Żuraw zaopatrzony jest w chwytak o pojemności 33 m sześc. - tym samym dwie pojemności chwytaka wystarczą do załadowania całego wagonu węglem. Dzięki inwestycjom w nowy sprzęt wzrosła wydajność przeładunkowa, która teraz wynosi ok. 20 tys. ton w ciągu doby. Teraz załadunek lub rozładunek tak dużych statków jak "Alam Pesona" trwa zaledwie około trzech dób.

MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o. usytuowany jest przy głównym wejściu do portu gdyńskiego i operuje na: Nabrzeżu Śląskim zobacz na mapie Gdańska, Holenderskim zobacz na mapie Gdańska, Szwedzkim zobacz na mapie Gdańska, na pirsie południowym Nabrzeża Duńskiego zobacz na mapie Gdańska i na stanowisku przeładunku paliw płynnych zobacz na mapie Gdańska. Podstawowym przedmiotem działalności MTMG jest świadczenie usług przeładunkowych (m.in. przeładunek węgla, przeładunek kruszywa, przeładunek skalenia, przeładunek siarki, przeładunek chemikaliów, śruta, przeładunek paliw płynnych), składowania i big-bagowania ładunków masowych tj.: węgla i koksu, zbóż i pasz (śruta), rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych, w tym chemikaliów, ropy i przetworów naftowych.

W ubiegłym roku 100 proc. udziałów w spółce kupiła francuska firma Atic Services. Jest ona europejskim liderem w logistyce ładunków masowych (głównie przeładunek węgla). Firma ta działa w kilku obszarach logistyki: występuje jako bezpośredni dostawca produktów lub jako agent, zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchem transportowym, realizuje transport ładunków masowych od dostawców do odbiorców, prowadzi przeładunek i składowanie ładunków w portach morskich, przeprowadza badania standardów jakościowych ładunków masowych. Głównym udziałowcem Atic jest ArcelorMital oraz EDF Trading.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 44)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3096664 2012-02-06 10:41 Polska (2)

węglem stoi, a tu proszę.....nawet nie chce mi się komentować

milego dnia :)

popieram opinię 39 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3096672 2012-02-06 11:15 z tego węgła

zostały ...POPIOŁY

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3096684 2012-02-06 11:58 Proste...

Taniej jest sprowadzić węgiel z afryki, który jest produktem ubocznym przy wydobyciu diamentów. A jak wiadomo murzyni nie potrzebują ogrzewania....

fred

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3096665 2012-02-06 10:48 to fajnie, że sporwadzamy węgiel a sami mamy jedne z największych złóż w europie (1)

kiedy w końcu pogonimy UE i tą postkomunistyczną agenturę,...

popieram opinię 37 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3096682 2012-02-06 11:39 A Ty kupowałbyś towar droższy ? Pogonić trzeba, ale aparatczyków związkowych w gabinetach z palmami, jeźdżących mercami.

Całe szczęście, że jest konkurencja.
Ale - oczekiwałem od redaktora jakiejś informacji nt, węgla - skąd, dla kogo, cena...

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3096666 2012-02-06 10:56 Ten wegiel jest tańszy od naszego dlatego, że (3)

pochodzi z kopalń odkrywkowych. Porównajcie sobie koszt wydobycia, dodajcie ceny frachtu a wyjdzie wam kwota niższa. To juz nie sa czasy kiedy państwo dotowało górnictwo.

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3096668 2012-02-06 10:58

Czesi kupują polskie kopalnie i im się jakoś opłaca i nikt tam nie dopłaca, wiec coś się nie zgadza.

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3096671 2012-02-06 11:14 wegiel pochodzi z kraju gdzie nie ma zwiazku solidarnośc

ot cała tajemnica

Budyn

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3096687 2012-02-06 12:16

jak by tak w jednym momencie przerzucić polaków do Niemiec, a niemców do Polski, to wiecie co by się stało? przemysł w Niemczech stal by się nieopłacalny, zakłady zostały by sprzedane zagranicznym inwestorom. Polacy w Niemczech cieszyli by się, że maja takie duże wpływy ze sprzedaży tychże zakładów, ale wiecie do kiedy ..... do czasu.

taka mentaność, ale nie wszystkich

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3096667 2012-02-06 10:56 jak to jest? (4)

sprowadzamy węgiel, a rozładunkiem zajmuje się francuski właściciel. Bardzo ciekawe perspektywy dla polskiego przemysłu. Kiedy dogonimy Europę? odpowiecie sobie sami.

jaja jak berety

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3096673 2012-02-06 11:16 to francuzi sciągneli tego klienta

wiec nie gadaj

dc

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3096681 2012-02-06 11:33 ? (2)

Jak piszą gimnazjaliści, to mamy taki poziom. O kontrakcie CIF gimnazjalisto nauczysz się dopiero na studiach!

Gdynia

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3096688 2012-02-06 12:18 (1)

i co jeszcze mądrego napiszesz? pośmiejemy się w twojego wysokiego poziomu.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3096693 2012-02-06 13:43 ...

Gimnazjalista nie umie nawet rozpoczynać zdania?

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3096669 2012-02-06 11:06 Mnie potrzeba wungel!

Mam pięć mieszkań do ogrzania!

Budyń

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3096670 2012-02-06 11:12 no i teraz zacznie się ruch kołowy z/do terminalu

na lewoskręcie na węźle ofiar grudnia 70 będzie masakra

df

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3096675 2012-02-06 11:23 Wungiel je we wiosce? WOJNA BĘDZIE! PRZED WOJNĄ TYZ BYŁ! (1)

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3096703 2012-02-06 17:53 wszystko gra

tylko że nie wungiel a wyngiel

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3096677 2012-02-06 11:24 Panamax?? (5)

Dlaczego wszyscy mysla, ze jak statek jest duzy to musi byc panamax. Panamaxy to jednostki, ktore moga przejsc przez kanal panamski. Ich max szerokosc to 32,5 m. Ten statek jest szeroki na 37m. Takze nie przejdzie przez kanal panie redaktorze. Statki takie nazywa sie post-panamaxy.

Doker

popieram opinię 32 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3096686 2012-02-06 12:07 matros (2)

Nie 32,5 tylko 33,5 jeśli chodzi o ścisłość!

Maersk

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3096690 2012-02-06 12:26 Sam jesteś ścisłość

32,5m to szerokość Panamax-a (choć były wyjątki), a 33,5m to szerokość śluzy.

Stefan

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3096706 2012-02-07 00:04

ale sie zblazniles kolego, nie zabieraj wiecej glosu

ex-maersk

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3096704 2012-02-06 19:46 p. redaktora można jeszcze zapytać (1)

co to znaczy duży panamax?
A jaki to mały panamax?

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3096707 2012-02-07 00:09

Dla p. redaktora panamax jest duzy jak jest blisko, a maly, jak jest daleko.

ex-maersk

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3096678 2012-02-06 11:29 I czym tu się chwalić? (1)

Taki statek to nic wielkiego. Przywieziony węgiel jest pewnie tańszy od naszego ale czekam na informacje że taki panamax przybył po polski węgiel i wtedy będzie się czym chwalić.

ss

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3096696 2012-02-06 14:41 w srodę

będzie w PP

PZDR

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3096679 2012-02-06 11:31 PANAMAX

Nie ma małych Panamaxów. Dlatego nazywaja sie Max-y

wsm

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 1

dodaj swoją opinię

Ruch statków

więcej filmów w Serwisie trojmiasto.tv
  • Mera Hotel & Spa w Sopocie

Ankieta

Jakie warunki są najważniejsze przy wyborze formy oszczędzania?