• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piotr Dowżenko nowym prezesem Remontowa Shipbuliding

Wioletta Kakowska-Mehring
12 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Piotr Dowżenko jest związany z firmami Holdingu Remontowa od 2005 roku. Piotr Dowżenko jest związany z firmami Holdingu Remontowa od 2005 roku.

Remontowa Shipbuliding znów ma nowego prezesa. Piotr Dowżenko zastąpił na tym stanowisku Mateusza Filippa, który zarządzał stocznią niespełna rok. Stocznia jest podmiotem prywatnym i należy do Holdingu Remontowa.



Była to wewnętrzna nominacja, bowiem Piotr Dowżenko jest związany z firmami Holdingu Remontowa od 2005 roku. Ostatnio pełnił funkcję prezesa zarządu spółki Remontowa LNG Systems oraz przewodniczącego Centrum Badawczo-Rozwojowego Remontowa Holding. Z przemysłem morskim związany jest od ponad 20 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Polsce, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Korei Południowej. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej.

To już kolejna zmiana na stanowisku prezesa Remontowa Shipbuilding w ostatnim czasie. Zaledwie rok temu stanowisko to objął Mateusz Filipp, który przed nominacją również był związany z Remontowa Holding. Zastąpił on na tym stanowisku Andrzeja Wojtkiewicza, który dziś jest dyrektorem Zakładu Nowych Budów Stoczni Nauta.

W kwietniu tego roku doszło też do zmiany na stanowisku prezesa Gdańskiej Stoczni Remontowa, czyli drugiej największej firmy należącej do Holdingu Remontowa. Wieloletniego prezesa Jarosława Flonta zastąpił Adam Ruszkowski, który w GSR pracuje od 1995 roku, a od sierpnia 2011 był członkiem zarządu GSR.

Remontowa Shipbuilding
(wcześniej Stocznia Północna) przez ponad 70 lat działalności zbudowała blisko 1000 statków. Dzisiaj stocznia specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi szeroko pojętej branży offshore. Powstają tu także promy pasażersko-samochodowe, statki towarowe, holowniki oraz okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.

Miejsca

Opinie (59) ponad 50 zablokowanych

  • Czyli Filipp do nauty (3)

    • 27 2

    • Filipp

      Ten to skacze ze stołka na stołek! Wywalony ze Stoczni Gdynia, skoczył do Gdańska.
      Poskakał i wrócił do zbiorowiska "Remontowców" tj. do "Nauty" w Gdyni.

      • 0 0

    • to dobrze czy źle? (1)

      • 2 1

      • nie wiem

        • 2 0

  • dobra zmiana....... (2)

    Nowy prezes remontowej a w tle kaczka

    • 28 17

    • Pomyliłeś się "panie" kadłubek.

      To stocznia a nie szpital!

      • 0 0

    • Jaka znowu kaczka? Przecież to firma prywatna.

      • 7 7

  • Wojtkiewicz Filipp Dowzenko...

    Wojtkiewicza znam i wiem ze facet jest konkretny.
    Jak czegos nie wiedzial bo sie nie znal to potrafil zorientowac sie w 15 minut.
    i to jest jedna z cech dobrego managera...
    Filipp porazka szkoda slow....
    Dowzenko .. zobaczymy ale latwo nie bedzie mial.

    • 3 0

  • Bylem wczoraj tam pytac o prace (3)

    Bylem wczoraj tam pytac o prace,ale pani mi powiedziała w ochronie,ze to pada,roboty nie ma. Zebym poszedł do Remontowki na wyspe. Ale ja chce na Polnocna,bo chce budowac a nie remontować aj..

    • 28 10

    • kim ty jesteś z zawodu??? budowlańcu

      śmieszny wpis

      • 1 0

    • praca (1)

      Ja nic takiego nie powiedziałam

      • 20 0

      • nie kłam

        • 1 0

  • Poprzednik (3)

    Poprzednik niezbyt Polskie nazwisko a jego następca tym bardziej :) WTF ?

    • 10 32

    • lecz kompleksy gdzieś indziej

      i weż się wreszcie do roboty

      • 1 0

    • Najczęsciej nazwisko Filipp pochodzi od polskiego Filipa - po zaborze pruskim pewnie dodatkowe p zostało. (1)

      Są jeszcze Philip , Philipp itp wariacje. To wszystko nasze kaszubskie Filipy :)

      • 1 0

      • no ale Marina lepiej się prezentuje, niż zwykła Maryna...

        Kto z was dał/by córce imię z I a kto z Y?

        • 1 1

  • Ten wybór to kompletna porażka

    Jak można wybrać na Prezesa jąkałę ? To jeden wielki wstyd. To, że wcześniej wybrano Fillipa to już była tragedia, faceta, który na niczym nie zna się.

    • 2 3

  • (4)

    a w naucie nie placa nie dostalem wyplaty i to jest ta dobra zmiana

    • 8 8

    • Łubinia

      Łubinia zaczął szaleć Hehehe będzie jak w Criście zarąbiscie

      • 0 0

    • jaki dział

      ?

      • 0 0

    • (1)

      Ale na pewno dostaniesz. Sorry za opóźnienie.

      • 6 1

      • Jakos ja pracuje w Naucie i normalnie dostałem wypłate.

        • 8 1

  • Wreszcie dwa normalne wpisy... (11)

    Jeżeli PRYWATNY WŁAŚCICIEL, podkreślam prywatny - uznał, że dla jego firmy będzie lepiej, jak ktoś inny nią pokieruje, to ma do tego pełne prawo. Po co te bezsensowne komentarze? Ten PS, jak ktoś napisał, to Piotr Soyka, który w branży jest od 40 lat i najlepiej wie, co jest dobre dla JEGO firmy. JEGO HOLDING, jak czytałem chyba na tym portalu, to największy prywatny płatnik podatków na Pomorzu, a wy zakompleksieni hejterzy chcecie go uczyć prowadzenia biznesu? Żałosne doprawdy...

    • 26 21

    • (8)

      Optymisto a raczej pesymisto po pierwsze to firma Drutex jest największym prywatnym płatnikiem podatków na Pomorzu ale to szczegół. A ta firma taka dobra?? To czemu armatorzy się wycofują z tej stoczni. Czemu w teraźniejszym czasie Nauta i Crist pękają w szwach od zamówień podczas gdy w RSB hula wiatr?? Może coś o tym powiesz?? I nie wiem kogo wpisy są tutaj żałosne...

      • 15 5

      • Chyba tobie szwy pękają (1)

        Idż do Nauty i pooglądaj sobie te zamówienia. 1 kadłub tam stoi, bo oni robią kadłuby a nie statki. Crist ma trochę lepiej, ale z tymi szwami, to ci się coś pomieszało.

        • 6 6

        • Sam sobie idź i zobacz.

          Faktycznie większość zamówień to kadłuby wyposażone w max 70%. Ale jest ich 10 wcrealizacji. Jest też duży trawler pod klucz. Powinien być gotowy w pierwszym kwartale 2018. Każdego dnia około 1000 ludzi tam pracuje a to tylko w Gdańsku. Jest też kontrakt na jednostkę dla szweckiej MW.

          • 0 0

      • Kolejny frustrat... (5)

        Sprawdziłem - od 2010 roku do końca 2016 remontowa shipbuilding zbudowała 47 w pełni wyposażonych statków!!! Nie kadłubów, które można składać na podwórkach, tak jak to robił crist, zanim kupił/dostał od marsa dok w gdyni. Kilka z tych statków z rsb dostało nagrody w wlk. Brytanii za najbardziej innowacyjne rozwiązania w swoich klasach, wygrywając z kilkuset innymi statkami zbudowanymi w stoczniach norweskich, niemieckich czy tureckich. A ile statków w pełni wyposażonych zbudowały razem nauta i crist w ostatnich 10 latach? Połowę tego co rsb, czy może 1/3, raczej tylko 1/4? Armatorzy się nie wycofywali - po prostu ta stocznia była zawalona robotą i terminy budowy były za długie...

        • 6 10

        • Tak a może wspomnisz że... (3)

          Crist wybudował największy (wówczas, dzisiaj jest już pokonany) statek do stawiania wież wiatrowych??!!! A jak nie wiesz to coś ci powiem i Crist i Nauta negocjują budowę dużych w pełni wyposażonych statków pasażerskich dla armatorów skandynawskich. "Armatorzy się nie wycofywali" (...) cztery statki z których się wycofali i teraz stoją bezczynnie, a trzy kontenerowce arktyczne które zdecydował sie wziąć armator były poprawiane w Danii(jeden nawet dostał zjawisko blackoutu czyli utraty mocy zanim dotarł do Danii i musiały ściagać go holowniki). W Europie mamy teraz zwiększoną ilość zmówień nomen omen odwrotnie do stoczni azjatyckich gdzie zamówienia spadają i co jakoś nie słyszy się aby RSB zdobywała nowe kontrakty. No tak skończyła się kasa na łapówki jak to było za sprawą promów dla Estonii....

          • 10 5

          • Naprawdę zabawne (2)

            są wywody takich domorosłych ekspertów. Po pierwsze - budowa Vidara i Innovation skończyła się finansowo dla Crista b. źle. O usterkach tych jednostek zmilczę. Kolejne statki tego armatora poszły do stoczni azjatyckich. Co do Nauty, o Oceanografie, jedynym zbudowanym i w pełni wyposażonym statku z Nauty, o który stocznia ta procesuje się z UG też nie napisze. Finansowo - wtopa. W Europie buduje się głównie wycieczkowce w Fincantieri, u Meyera i STX oraz offshore wind i rybackie - głównie w Norwegii, bo tak zamawiają je norwescy armatorzy. RSB ma w zamówieniach dwa promy hybrydowe dla Londynu i sześć holowników dla MW. A co do legendarnych "łapówek", nikomu z RSB nie postawiono żadnych zarzutów i niczego nie udowodniono, skończyło się na sensacjach prasowych. Twój post - typowy fake news.

            • 8 10

            • chłopie zmień dilera albo skończ ćpać (1)

              Za Vidara jakoś było zapłacone co do grosza, za Innovation Crist nie dostał pieniędzy z zmiany technologiczne. Za to wygrali z armatorem sprawę w niemieckim sądzie o dostaną bądź już dostali 20 milionów euro. Armator uciekł do azji ze względów finansowych. Po czym przyznał że był to bład. Nauta się sądzi z UG to fakt ale to Nauta podała uczelnie do sądu i ma duże szanse na wygraną. Sprawa promów dla Estoni została zmieciona pod dywan bo inaczej byłby koniec RSB. Czemu nie napiszesz jaką finasową wtopą były RAL-e??

              • 8 1

              • Sprawa Estońska to rozgrywki polityczne w samej Estonii.
                Nikt z RSB nie powinien w tej sprawie być dotykany bo zdobyli ten kontrakt w normalny legalny sposób.
                A to, ze decydujący po stronie Estońskiej faceci byli umoczeni w serię skandali korupcyjnych to ich sprawa.

                • 1 0

        • a największym płatnikiem

          nie jest Rafineria Lotosu na Pomorzu?

          • 8 0

    • Przykre ale (1)

      Mało człowieku wiesz o zasadach cywilizowanego kapitalizmu a pan prywatny właściciel postradał swój jedyny talent jakim był dobór kadry i systematycznie od kilku lat pozbywa sięvtych co mu ten biznes zbudowali bo on sam tylko obrażać ibwykorzystywać ludzi potrafił.

      • 12 5

      • Mimo wszystkich "życzliwych" przytyków ta prywatna stocznia cały czas funkcjonuje i funkcjonować będzie. Daje zatrudnienie pracownikom i kooperantom, a przy okazji i zazdrośni nieudacznicy mogą dać popis swojej elokwencji 1

        • 5 9

  • Obóz pracy

    Wyzysk pracowników z kaszubskich wiosek,gdzie nie ma pracy,którzy za 2.5 tys charują po 10godz. i ciągle mało.Tak szkoli się majstrów i kierowników żeby pomiatać ludźmi i broń boże nie okazywać im uznania za ciężką pracę.Atmosfera donoszenia mile widziana.Patologia i zero inteligencji,ot taki skansen kulturowy.Trochę tam pracowałem i nie wspominam tego czasu dobrze.Na szczęście nie jestem z kaszubskiej wioski i po 10 latach powiedziałem dość.W nowej pracy szybko dostrzeżono moje umiejętności i długo nie musiałem czekać na awans, czego w stoczni nie doczekałbym się do emerytury.ŹAL MI TYCH LUDZI ALE SAMI SIĘ NA TO GODZĄ.

    • 7 4

  • (2)

    To spojżenie pełne pogardy. Lubimy takich kozaczków. Pewnie mruga światłami na lewym pasie obwodnicy.

    • 9 3

    • Spojrzenie piszemy przez "rz" (1)

      To nie pogarda, tylko ortografia. Stocznie pod Soyką przetrzymały już niejedno. Pieski szczekają, a karawana jedzie dalej.

      • 6 7

      • Tylko, że woźnica konie wymienia w połowie przeprawy na coraz słabsze.

        • 3 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową -...

Najczęściej czytane