- 1 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (209 opinii)
- 2 Terminal chemiczny obok Naftoportu (22 opinie)
- 3 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (68 opinii)
- 4 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (40 opinii)
- 5 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (215 opinii)
- 6 Śmiertelny wypadek w stoczni (128 opinii)
Piotr Dowżenko nowym prezesem Remontowa Shipbuliding
Remontowa Shipbuliding znów ma nowego prezesa. Piotr Dowżenko zastąpił na tym stanowisku Mateusza Filippa, który zarządzał stocznią niespełna rok. Stocznia jest podmiotem prywatnym i należy do Holdingu Remontowa.
Była to wewnętrzna nominacja, bowiem Piotr Dowżenko jest związany z firmami Holdingu Remontowa od 2005 roku. Ostatnio pełnił funkcję prezesa zarządu spółki Remontowa LNG Systems oraz przewodniczącego Centrum Badawczo-Rozwojowego Remontowa Holding. Z przemysłem morskim związany jest od ponad 20 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Polsce, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Korei Południowej. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej.
To już kolejna zmiana na stanowisku prezesa Remontowa Shipbuilding w ostatnim czasie. Zaledwie rok temu stanowisko to objął Mateusz Filipp, który przed nominacją również był związany z Remontowa Holding. Zastąpił on na tym stanowisku Andrzeja Wojtkiewicza, który dziś jest dyrektorem Zakładu Nowych Budów Stoczni Nauta.
W kwietniu tego roku doszło też do zmiany na stanowisku prezesa Gdańskiej Stoczni Remontowa, czyli drugiej największej firmy należącej do Holdingu Remontowa. Wieloletniego prezesa Jarosława Flonta zastąpił Adam Ruszkowski, który w GSR pracuje od 1995 roku, a od sierpnia 2011 był członkiem zarządu GSR.
Remontowa Shipbuilding (wcześniej Stocznia Północna) przez ponad 70 lat działalności zbudowała blisko 1000 statków. Dzisiaj stocznia specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi szeroko pojętej branży offshore. Powstają tu także promy pasażersko-samochodowe, statki towarowe, holowniki oraz okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.
Miejsca
Opinie (59) ponad 50 zablokowanych
-
2017-07-12 08:30
Czyli Filipp do nauty (3)
- 27 2
-
2018-10-19 21:51
Filipp
Ten to skacze ze stołka na stołek! Wywalony ze Stoczni Gdynia, skoczył do Gdańska.
Poskakał i wrócił do zbiorowiska "Remontowców" tj. do "Nauty" w Gdyni.- 0 0
-
2017-07-12 12:09
to dobrze czy źle? (1)
- 2 1
-
2017-07-12 13:39
nie wiem
- 2 0
-
2017-07-12 10:52
dobra zmiana....... (2)
Nowy prezes remontowej a w tle kaczka
- 28 17
-
2018-09-11 22:48
Pomyliłeś się "panie" kadłubek.
To stocznia a nie szpital!
- 0 0
-
2017-07-12 11:53
Jaka znowu kaczka? Przecież to firma prywatna.
- 7 7
-
2017-08-18 12:21
Wojtkiewicz Filipp Dowzenko...
Wojtkiewicza znam i wiem ze facet jest konkretny.
Jak czegos nie wiedzial bo sie nie znal to potrafil zorientowac sie w 15 minut.
i to jest jedna z cech dobrego managera...
Filipp porazka szkoda slow....
Dowzenko .. zobaczymy ale latwo nie bedzie mial.- 3 0
-
2017-07-12 09:24
Bylem wczoraj tam pytac o prace (3)
Bylem wczoraj tam pytac o prace,ale pani mi powiedziała w ochronie,ze to pada,roboty nie ma. Zebym poszedł do Remontowki na wyspe. Ale ja chce na Polnocna,bo chce budowac a nie remontować aj..
- 28 10
-
2017-07-18 08:45
kim ty jesteś z zawodu??? budowlańcu
śmieszny wpis
- 1 0
-
2017-07-12 11:31
praca (1)
Ja nic takiego nie powiedziałam
- 20 0
-
2017-07-13 16:50
nie kłam
- 1 0
-
2017-07-12 08:38
Poprzednik (3)
Poprzednik niezbyt Polskie nazwisko a jego następca tym bardziej :) WTF ?
- 10 32
-
2017-07-18 08:44
lecz kompleksy gdzieś indziej
i weż się wreszcie do roboty
- 1 0
-
2017-07-14 10:12
Najczęsciej nazwisko Filipp pochodzi od polskiego Filipa - po zaborze pruskim pewnie dodatkowe p zostało. (1)
Są jeszcze Philip , Philipp itp wariacje. To wszystko nasze kaszubskie Filipy :)
- 1 0
-
2017-07-15 00:30
no ale Marina lepiej się prezentuje, niż zwykła Maryna...
Kto z was dał/by córce imię z I a kto z Y?
- 1 1
-
2017-07-16 08:18
Ten wybór to kompletna porażka
Jak można wybrać na Prezesa jąkałę ? To jeden wielki wstyd. To, że wcześniej wybrano Fillipa to już była tragedia, faceta, który na niczym nie zna się.
- 2 3
-
2017-07-12 18:25
(4)
a w naucie nie placa nie dostalem wyplaty i to jest ta dobra zmiana
- 8 8
-
2017-07-15 09:11
Łubinia
Łubinia zaczął szaleć Hehehe będzie jak w Criście zarąbiscie
- 0 0
-
2017-07-15 00:31
jaki dział
?
- 0 0
-
2017-07-12 18:33
(1)
Ale na pewno dostaniesz. Sorry za opóźnienie.
- 6 1
-
2017-07-12 20:48
Jakos ja pracuje w Naucie i normalnie dostałem wypłate.
- 8 1
-
2017-07-12 13:41
Wreszcie dwa normalne wpisy... (11)
Jeżeli PRYWATNY WŁAŚCICIEL, podkreślam prywatny - uznał, że dla jego firmy będzie lepiej, jak ktoś inny nią pokieruje, to ma do tego pełne prawo. Po co te bezsensowne komentarze? Ten PS, jak ktoś napisał, to Piotr Soyka, który w branży jest od 40 lat i najlepiej wie, co jest dobre dla JEGO firmy. JEGO HOLDING, jak czytałem chyba na tym portalu, to największy prywatny płatnik podatków na Pomorzu, a wy zakompleksieni hejterzy chcecie go uczyć prowadzenia biznesu? Żałosne doprawdy...
- 26 21
-
2017-07-12 17:24
(8)
Optymisto a raczej pesymisto po pierwsze to firma Drutex jest największym prywatnym płatnikiem podatków na Pomorzu ale to szczegół. A ta firma taka dobra?? To czemu armatorzy się wycofują z tej stoczni. Czemu w teraźniejszym czasie Nauta i Crist pękają w szwach od zamówień podczas gdy w RSB hula wiatr?? Może coś o tym powiesz?? I nie wiem kogo wpisy są tutaj żałosne...
- 15 5
-
2017-07-12 19:30
Chyba tobie szwy pękają (1)
Idż do Nauty i pooglądaj sobie te zamówienia. 1 kadłub tam stoi, bo oni robią kadłuby a nie statki. Crist ma trochę lepiej, ale z tymi szwami, to ci się coś pomieszało.
- 6 6
-
2017-07-15 09:02
Sam sobie idź i zobacz.
Faktycznie większość zamówień to kadłuby wyposażone w max 70%. Ale jest ich 10 wcrealizacji. Jest też duży trawler pod klucz. Powinien być gotowy w pierwszym kwartale 2018. Każdego dnia około 1000 ludzi tam pracuje a to tylko w Gdańsku. Jest też kontrakt na jednostkę dla szweckiej MW.
- 0 0
-
2017-07-12 19:59
Kolejny frustrat... (5)
Sprawdziłem - od 2010 roku do końca 2016 remontowa shipbuilding zbudowała 47 w pełni wyposażonych statków!!! Nie kadłubów, które można składać na podwórkach, tak jak to robił crist, zanim kupił/dostał od marsa dok w gdyni. Kilka z tych statków z rsb dostało nagrody w wlk. Brytanii za najbardziej innowacyjne rozwiązania w swoich klasach, wygrywając z kilkuset innymi statkami zbudowanymi w stoczniach norweskich, niemieckich czy tureckich. A ile statków w pełni wyposażonych zbudowały razem nauta i crist w ostatnich 10 latach? Połowę tego co rsb, czy może 1/3, raczej tylko 1/4? Armatorzy się nie wycofywali - po prostu ta stocznia była zawalona robotą i terminy budowy były za długie...
- 6 10
-
2017-07-12 20:33
Tak a może wspomnisz że... (3)
Crist wybudował największy (wówczas, dzisiaj jest już pokonany) statek do stawiania wież wiatrowych??!!! A jak nie wiesz to coś ci powiem i Crist i Nauta negocjują budowę dużych w pełni wyposażonych statków pasażerskich dla armatorów skandynawskich. "Armatorzy się nie wycofywali" (...) cztery statki z których się wycofali i teraz stoją bezczynnie, a trzy kontenerowce arktyczne które zdecydował sie wziąć armator były poprawiane w Danii(jeden nawet dostał zjawisko blackoutu czyli utraty mocy zanim dotarł do Danii i musiały ściagać go holowniki). W Europie mamy teraz zwiększoną ilość zmówień nomen omen odwrotnie do stoczni azjatyckich gdzie zamówienia spadają i co jakoś nie słyszy się aby RSB zdobywała nowe kontrakty. No tak skończyła się kasa na łapówki jak to było za sprawą promów dla Estonii....
- 10 5
-
2017-07-12 23:39
Naprawdę zabawne (2)
są wywody takich domorosłych ekspertów. Po pierwsze - budowa Vidara i Innovation skończyła się finansowo dla Crista b. źle. O usterkach tych jednostek zmilczę. Kolejne statki tego armatora poszły do stoczni azjatyckich. Co do Nauty, o Oceanografie, jedynym zbudowanym i w pełni wyposażonym statku z Nauty, o który stocznia ta procesuje się z UG też nie napisze. Finansowo - wtopa. W Europie buduje się głównie wycieczkowce w Fincantieri, u Meyera i STX oraz offshore wind i rybackie - głównie w Norwegii, bo tak zamawiają je norwescy armatorzy. RSB ma w zamówieniach dwa promy hybrydowe dla Londynu i sześć holowników dla MW. A co do legendarnych "łapówek", nikomu z RSB nie postawiono żadnych zarzutów i niczego nie udowodniono, skończyło się na sensacjach prasowych. Twój post - typowy fake news.
- 8 10
-
2017-07-13 19:39
chłopie zmień dilera albo skończ ćpać (1)
Za Vidara jakoś było zapłacone co do grosza, za Innovation Crist nie dostał pieniędzy z zmiany technologiczne. Za to wygrali z armatorem sprawę w niemieckim sądzie o dostaną bądź już dostali 20 milionów euro. Armator uciekł do azji ze względów finansowych. Po czym przyznał że był to bład. Nauta się sądzi z UG to fakt ale to Nauta podała uczelnie do sądu i ma duże szanse na wygraną. Sprawa promów dla Estoni została zmieciona pod dywan bo inaczej byłby koniec RSB. Czemu nie napiszesz jaką finasową wtopą były RAL-e??
- 8 1
-
2017-07-14 07:44
Sprawa Estońska to rozgrywki polityczne w samej Estonii.
Nikt z RSB nie powinien w tej sprawie być dotykany bo zdobyli ten kontrakt w normalny legalny sposób.
A to, ze decydujący po stronie Estońskiej faceci byli umoczeni w serię skandali korupcyjnych to ich sprawa.- 1 0
-
2017-07-12 20:03
a największym płatnikiem
nie jest Rafineria Lotosu na Pomorzu?
- 8 0
-
2017-07-12 18:36
Przykre ale (1)
Mało człowieku wiesz o zasadach cywilizowanego kapitalizmu a pan prywatny właściciel postradał swój jedyny talent jakim był dobór kadry i systematycznie od kilku lat pozbywa sięvtych co mu ten biznes zbudowali bo on sam tylko obrażać ibwykorzystywać ludzi potrafił.
- 12 5
-
2017-07-13 08:50
Mimo wszystkich "życzliwych" przytyków ta prywatna stocznia cały czas funkcjonuje i funkcjonować będzie. Daje zatrudnienie pracownikom i kooperantom, a przy okazji i zazdrośni nieudacznicy mogą dać popis swojej elokwencji 1
- 5 9
-
2017-07-15 00:38
Obóz pracy
Wyzysk pracowników z kaszubskich wiosek,gdzie nie ma pracy,którzy za 2.5 tys charują po 10godz. i ciągle mało.Tak szkoli się majstrów i kierowników żeby pomiatać ludźmi i broń boże nie okazywać im uznania za ciężką pracę.Atmosfera donoszenia mile widziana.Patologia i zero inteligencji,ot taki skansen kulturowy.Trochę tam pracowałem i nie wspominam tego czasu dobrze.Na szczęście nie jestem z kaszubskiej wioski i po 10 latach powiedziałem dość.W nowej pracy szybko dostrzeżono moje umiejętności i długo nie musiałem czekać na awans, czego w stoczni nie doczekałbym się do emerytury.ŹAL MI TYCH LUDZI ALE SAMI SIĘ NA TO GODZĄ.
- 7 4
-
2017-07-12 14:14
(2)
To spojżenie pełne pogardy. Lubimy takich kozaczków. Pewnie mruga światłami na lewym pasie obwodnicy.
- 9 3
-
2017-07-12 19:24
Spojrzenie piszemy przez "rz" (1)
To nie pogarda, tylko ortografia. Stocznie pod Soyką przetrzymały już niejedno. Pieski szczekają, a karawana jedzie dalej.
- 6 7
-
2017-07-14 15:27
Tylko, że woźnica konie wymienia w połowie przeprawy na coraz słabsze.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.