• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po nabrzeżu T2 czas na nowe zaplecze intermodalne w DCT

Wioletta Kakowska-Mehring
17 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Projekt T2 ma przyczynić się do podwojenia potencjału przeładunkowego DCT do 3 mln TEU rocznie. 
Projekt T2 ma przyczynić się do podwojenia potencjału przeładunkowego DCT do 3 mln TEU rocznie.

Deepwater Container Terminal Gdańsk ogłosił przetarg na zaprojektowanie i przeprojektowanie przebudowy terenów znajdujących się za nabrzeżem T2. Chodzi o 18 ha powierzchni terminalowych.



Czy rynek przewozów kontenerowych to przyszłość naszych portów?

- Inwestycje związane są z poszerzeniem terenu terminalu o nowe place składowe, zakupem nowego sprzętu terminalowego, a także modernizacją bocznicy kolejowej. Projekt przyjął roboczą nazwę T2b, także ze względu na to, że ostateczna decyzja o jego realizacji i kształcie zapadnie po ogłoszeniu wyników postępowania o udzielenie DCT pomocy publicznej - mówi Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu DCT Gdańsk.
Przedsięwzięcie jest kontynuacją rozpoczętej w 2014 roku rozbudowy DCT Gdańsk. W ramach tego projektu w ub. roku otwarto drugie, głębokowodne nabrzeże T2 o długości 650 metrów, które jest wyposażone w pięć nowoczesnych, największych na Bałtyku suwnic nabrzeżowych STS umożliwiających obsługę statków o pojemności ponad 20 tys. TEU. Do tego 15 w pełni zelektryfikowanych suwnic placowych eRTG, wspomaganych w operacjach przez ponad 30 nowych ciągników terminalowych. Projekt T2 to największa prywatna inwestycja sektora portowego w Polsce. Ma przyczynić się do podwojenia potencjału przeładunkowego DCT do 3 mln TEU rocznie.

Teraz prace mają dotyczyć terenu dotychczas niezagospodarowanego, znajdującego się za nową infrastrukturą. Przetarg dotyczy prac projektowych i przeprojektowania, ponieważ DCT już dysponuje wcześniejszymi planami, które obecnie wymagają zmian, ponieważ pojawiły się nowe wymagania funkcjonalno-użytkowe. Jeśli projekt będzie realizowany w pełnym zakresie to jego kluczowym elementem będzie zakup dodatkowych suwnic nabrzeżowych oraz rozbudowa bocznicy kolejowej o kolejne stanowiska do obsługi pociągów, wydłużenie istniejących bocznic oraz zainstalowanie nowoczesnych suwnic.

- Potwierdza to nacisk, jaki DCT kładzie na rozwój transportu intermodalnego - dodaje Adam Żołnowski.
Na tym jednak nie koniec. Optymistyczne prognozy wzrostu ładunków w rejonie Bałtyku mogą w najbliższych latach doprowadzić do powstania nabrzeża T3.

Nowe suwnice w DCT. Sierpień 2016 r.

Miejsca

Opinie (96) 7 zablokowanych

  • Brawo Dct! (4)

    Ciesza mnie tskie infirmacje! zal, ze wsrod komentarzy sa tylko te, ktore pracodawcę krytykuja. Dct ma renome na rynku, jest solidnym pracodawca, a niektorym sie wydaje, ze beda placic za nic nie robienie. co do kregoslupow, bo to chyba ta nieliczna grupe narzeczaczy boli- gdzie mielibyscie lepiej? popracujcie na budowie, zobaczycie, co oznaczaja prawdziwe warunki pracy. zal czytac Waszych komentarzy, zamiast sie cieszyc z sukcesow firmy, tylko krytykujecie,! z tego co wiem, jest umowa o prace, wszystko placa, jakieś benefity, chyba az tak zle nie jest? wszyscy tam pracujecie, a jak tylko firma cos wypusci do sieci to las narzeczaczy! czytam to i mam wrazenue, ze pisze to jakas mala grupa sfrustrowanych ludzi. zal, zal , zal....

    • 7 16

    • bo normalnym niechce sie pisac tutaj , ale co ja wiem z tego co wiesz , to na bank racja haha

      wazne ze juz cos slyszales i wiesz :)) i kogo ma byc zal ?,, ale z tego co wiem :) hehe r********es system,,pozdrawiam Tomasz

      • 0 0

    • Tak to te płaczki co im się nie chce pracować i tam przychodzą za kare.Tak jak poziomka .A tam jest jak w przedszkolu.

      • 5 0

    • Zatrudnij sie to zobaczysz i przekonasz sie ze kolorowo nie jest

      • 9 3

    • To dlaczego cie tu jeszcze nie ma skoro uważasz że jest tak wspaniale. Zapraszamy

      • 8 5

  • już w lipcu podwyżki dla pracowników !!! (1)

    100 zł brutto ;) HURA

    • 39 5

    • Tacy to pożyją

      U nas od 2 lat nic a jak już było to też 100 brutto. Jeszcze fundusz premiowy nam zabrali.

      • 1 0

  • Inwestycje, inwestycje, pracodawcy zapominają iż najbardziej potrzebną inwestycją jest pracownik który uczestniczy w bezpośrednim przeładunku. Każdy doskonale zdaje sobie sprawę że pracownik doceniany i dobrze zarabiający wkłada całe swoje serce w pracę, co skutkuje większą wydajnością. Dam przykład, może wszystkim się nie spodobać, ale myślę że jest bardzo trafny: krówka o którą się dba i jest dobrze odżywiona daje bardzo dużo zdrowego mleka.

    • 2 1

  • Koledzy z dct (4)

    A ile u was na start dają bo się zastanawiam , bo niby biedronka ładnie oferuje od 3000-4600 na magazyniera no i LIDL też wystawił ulotki na start po 3000 zł

    • 7 2

    • acha (1)

      no to skoro w porcie już na starcie płace są niższe niż w sklepie spożywczym to się nie dziwie że narzekacie

      • 11 2

      • 2.860 brutto na start

        • 3 1

    • W dct masz 3000 na rękę. A tam chyba brutto

      • 1 2

    • kierowca na starcie 2840

      • 4 0

  • Tu jest wojna.

    I jest super.

    • 4 0

  • (1)

    na BCT wszyscy dostaliśmy po 460 brutto, a DCT tyle inwestuje i stać ich tylko na stówkę hehe

    • 22 3

    • W bct dostali po 460
      W dct inwestują
      A w gct ?

      • 1 0

  • (2)

    A może by tak zrobili parking dla tych aut co muszą czekać bo niema wolnych okienek czasowych , a nie ten płatny po godzinie .

    • 6 1

    • Te magnes to nie ten artykuł i nieplacz ze stoisz w DCT tylko niech pryncypal placu tobie uciwe pieniadze i diety.

      • 1 1

    • Parking ?

      Parking jest dla aut osobowych ..... i dla zarządu - a dla nas poco ...?. przecież dct ma grzies przewoźników i spedytorów

      • 4 2

  • (3)

    Czytając komentarze pod tym i innymi artykułami dotyczącymi waszego zakładu pracy doszedłem do wniosku iż sporo tam KONFIDENTÓW, najwięcej do powiedzenia mają ci którzy nie zasmakowali prawdziwej pracy. Najchętniej zrobiliby z was niewolników którzy pracują za miskę ryżu. A prezesowi to wchodzą -wiadomo gdzie- bez mydełka. Współczuć trzeba takim ludziom. Jak oni mogą spojrzeć w oczy swojej żonie, mężowi i chwalić się jak to co dzień upokarzają swoich podwładnych.

    • 20 0

    • Narzekają tylko ci co u prywaty nie robili i mlode siurki dwa dni popracuje i zmęczony i urlop na żądanie bierze.Przeczkole tam jest

      • 1 3

    • ;)

      Ot nowość. Konfident konfidentem pogania

      • 0 1

    • tu Pudzian

      porzałójecie hłopaki.dojade was

      • 3 2

  • Cala prawda (3)

    Panowie i Panie szkoda kregoslupow. Nie doceniaja za grosz Twojego wysilku w rozwój firmy. Pracownicy biurowi dostają podwyżki i tłumaczą to większą ilością papierkowej roboty no i okey tylko że za wzrostem papierkowej roboty stoi wzrost przeladunkow i zdaje sie że tego juz nie dostrzegają a operatorzy caraz bardziej podupadaja na zdrowiu. Przykre!

    • 37 6

    • A co ma powiedziec operator IMV jak taki Mariusz brodaty co operuje na stsie nawala pełnymi kontenerami a w busie mówi do drugiego ze ma wywalone.Ale taka hierarchia jest ze jemu nie wolno uwagi zwrócić.A gamoń championa by chcial.

      • 3 0

    • ..

      To jest zarzadzanie po Polsku choć CEO z Anglii.

      • 3 1

    • ...

      I tu sie z Toba zgodze

      • 6 1

  • (4)

    Trzeba najpierw porzadny sprzet kupic do obslugi bocznicy kolejowej ale to takie polskie porwac sie z motyka na slonce a pozniej pomyslec cale dct

    • 30 20

    • (1)

      Dokładnie
      Ladowac kontenery suwnica dwa razy wyzsza ze slabym oswietleniem. Bez sensu

      Niech w końcu zatrudnia czekerow kolejowych. Operator nie powinien sprawdzac i potwierdzac kontenerow

      • 9 4

      • Nie to te lewaki z RTG co plączą ze kręgosłup go boli a boli go od wywalonych nóg i grach na tablecie.Ciagle narzekają.

        • 1 1

    • (1)

      Żal Ci d*pe ściska ze w kilka lat zrobili jeden z większych portów przeładunkowych w Europie .
      Pewnie jesteś sfrustrowanym Janusz z browarem przed tv........

      WsZystko się rozwija z

      • 13 11

      • Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma...

        Niestety wszystko w tym kraju wygląda dobrze zza ogrodzenia, ale dopiero po wniknięciu w struktury firmy okazuje się, że wszystko trzyma się na jednej nodze, a trzonem firmy są pracownicy, którzy już szukają nowej pracy.

        • 8 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane