• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podpisano kontrakt. Remontowa Shipbuilding zbuduje holowniki

Wioletta Kakowska-Mehring
20 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Pierwszy z holowników będzie gotowy w 2019 roku. Pierwszy z holowników będzie gotowy w 2019 roku.

Stocznia Remontowa Shipbuilding oraz Inspektorat Uzbrojenia ostatecznie podpisali kontrakt na budowę sześciu holowników dla Polskiej Marynarki Wojennej. W tej sytuacji skończył się trwający kilka miesięcy spór, który rozstrzygała Krajowa Izba Odwoławcza.



Kontrakt zawarto w wyniku rozstrzygnięcia przetargu na zabezpieczenie techniczne i prowadzenie działań ratowniczych na morzu pk. "Holownik". Pierwsza z jednostek zostanie przekazana zamawiającemu w 2019 roku, kolejne w kilku miesięcznych sekwencjach kończąc realizację kontraktu w 2020 roku.

Remontowa Shipbuilding wygrała przetarg w listopadzie ub. roku. Stocznia ta jako jedyna otrzymała 100 punktów. Najbardziej ważąca była cena, pozostałymi kluczowymi kryteriami były długość okresu gwarancji oraz serwis posprzedażny i pomoc techniczna. Cena zaoferowana przez Stocznię wynosiła 220 mln zł.

Czytaj też: Holowniki dla MW. Przyznano rację Remontowa Shipbuliding

Niestety, w marcu tego roku Inspektorat Uzbrojenia MON unieważnił postępowanie z powodu "nieusuwalnej wady". Jakiej? Tego nie podano. Od tej decyzji odwołanie do KIO złożyła Remontowa Shipbuilding. 28 marca miało odbyć się posiedzenie w tej sprawie, jednak w ostatniej chwili zmieniło charakter, ponieważ Inspektorat Uzbrojenia wycofał się ze swojej wcześniejszej decyzji. Postępowanie przed KIO zostało umorzone, gdyż przedłożone oświadczenie zamawiającego uznano za uwzględnienie zarzutów odwołania wniesionego przez gdańską stocznię.

Już wydawało się, że kontrakt zostanie podpisany, aż 4 kwietnia Inspektorat Uzbrojenia znów unieważnił postępowanie. Tym razem podano konkretny powód. Poinformowano, że postępowanie jest dotknięte nieusuwalną wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy, polegającą na dokonaniu przez zamawiającego zmiany parametru wyporności jednostki pływającej, która doprowadziła do istotnej zmiany przedmiotu zamówienia.

Sprawa po raz kolejny (na wniosek Remontowa Shipbuilding) trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej, a ta znów uznała, że wybranie oferty Remontowa Shipbuilding było właściwe. MON mogło pozostawić wyrok KIO do uprawomocnienia lub skorzystać ze środków ochrony prawnej (prawo zaskarżenia wyroku KIO do sądu okręgowego). Tym razem uznano racje gdańskiej stoczni.

Jednostki, które zbuduje Remontowa Shipbuilding przeznaczone są między innymi do zabezpieczenia bojowego oraz wsparcia logistycznego na morzu i w portach, wykonywania działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparcia akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń, podejmowania z wody torped. Holowniki będą mogły być eksploatowane w trudnych warunkach hydrologicznych, na morzach niearktycznych. Jednostki te będą posiadały zdolność do  samodzielnej żeglugi  przez 5 dób oraz możliwość przewozu ładunków o łącznym ciężarze 40 kN i uciągu 250 kN.

Miejsca

Opinie (44)

  • My tez chcielibysmy cos wytwarzać (2)

    Mamy 20 letnie doswiadczenie w Gawronie

    • 7 0

    • do smw

      przeciez waszej stoczni juz nie ma od kilku lat co wiec chcecie wytwarzac? brac tak jak wtedy kase za wozek 10 zl, za dzwig 50 zl itd.? ( kasa oczywiscie nie do stoczni lecz do kieszeni)

      • 4 0

    • Ze względu na to że rzad nie płaci nam zaliczek na Gawrona/Ślązaka

      • 0 0

  • Dwie rzeczy są pewne

    To że RSB zbuduje holowniki i to że będą opóźnienia

    • 8 3

  • projekt czy wizualizacja do poprawki??

    mam nadzieje ze sciany nadbudowki i okna sterowki nie beda zbudowane tak jak na wizualizacji.
    troche deszczu i nie bedzie przez szyby nic widac!!

    • 3 0

  • Ale po to miała być wybudowana stocznią Radomiu

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną...

Najczęściej czytane