- 1 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (59 opinii)
- 2 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (42 opinie)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (88 opinii)
- 4 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
- 5 Przeciętne wynagrodzenie znów w górę (189 opinii)
- 6 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (200 opinii)
Ponad milion euro na rozbudowę portu wewnętrznego w Gdańsku
Środki z Funduszu Trans-European Transport Networks (TEN-T) na realizację samodzielnego projektu w wysokości 560 tys. euro otrzymał Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Pieniądze przeznaczone zostaną na rozbudowę nabrzeży wraz z pogłębieniem toru wodnego w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku. Całkowita wartość projektu to 1,12 mln euro.
Z Funduszu TEN-T pomoc otrzymał także projekt, w którym Polska uczestniczy wspólnie z innymi krajami: Czechami, Słowacją, Austrią, Włochami i Słowenią. Polskim beneficjentem zadania, obejmującego opracowanie dokumentacji studyjnej dotyczącej analizy rynku transportu dla Piątego Międzynarodowego Korytarza Kolejowego oraz utworzenie operacyjnych struktur organizacyjnych mogących zrealizować projekt, jest PKP PLK SA.
Port wewnętrzny usytuowany jest wzdłuż Martwej Wisły . W Porcie wewnętrznym znajdują się: terminal kontenerowy, baza i terminal dla promów oraz statków ro-ro, bazy przeładunku samochodów osobowych, owoców cytrusowych, siarki płynnej i granulowanej, a także fosforytów. Pozostałe nabrzeża mają charakter uniwersalny i umożliwiają przeładunek drobnicy konwencjonalnej oraz towarów masowych. Port wewnętrzny może przyjmować statki o maksymalnym zanurzeniu 10,2 m i długości 225 m.
W 2008 roku zakończono modernizację wejścia do gdańskiego portu wewnętrznego. Koszt inwestycji wyniósł ok. 30 mln zł, z czego wkład UE wyniósł ok. 22 mln zł. Projekt polegał na rozbiórce starego falochronu i wybudowaniu nowego, przesuniętego w najwęższym miejscu o 30 m, co spowodował poszerzenie wejścia do portu gdańskiego i umożliwiło bezpieczne wejścia statkom o długości 220 m.
Miejsca
Opinie (44) 3 zablokowane
-
2014-01-29 09:24
225m? (11)
Ciekawe, to jak wplynely Maerski do GSR o długości 296m?
- 6 31
-
2014-01-29 09:35
Re: 225m (3)
bo nie wpływał do Martwej Wisły, tylko do terminala, który jest bezpośrednio przy brzegu zatoki ;)
- 20 6
-
2014-01-29 10:00
(1)
znawca się znalazł...do DCT wpływają statki o długości 399m
- 11 1
-
2014-01-29 18:41
mowa jest o Stoczni Remontowej
- 1 0
-
2014-01-29 11:32
GSR przy brzegu zatoki?
Byłeś kiedyś w Gdańsku?!
- 10 1
-
2014-01-29 09:44
bo jak wpływał,
to most zielony był jeszcze zwodzony
- 1 10
-
2014-01-29 09:48
przecież napisał, że do GSR!!!
Do GSR wpływają statki o długości 300 m, najdłuższy 310m a w ogóle to niech w końcu wyremontują ten kawałek OLIWSKIEGO przy bazie promowej bo wstyd na cały swiat.
- 13 0
-
2014-01-29 10:30
Do morszczacha
Pewnie Radunią! hehe
- 3 4
-
2014-01-29 14:45
???????? (2)
do GSR Maerski wplynely ????!!!!! ciekawe kiedy .hahaha beka. czlowieku do DCT Maerski wplynely!!!
- 0 6
-
2014-01-29 15:45
do GSR NA REMONT, "yntelygencie" wpływają regularnie
- 3 0
-
2014-02-03 11:16
Obecnie przy DCT stoi statek Maerska Sea Land Eagle o długości 292m, wejdź sobie ciulu na stronę http://www.marinetraffic.com znajdz go i zobacz jego zdjecia, czy nie wplynal do GSR-u na remont. A zanim sie podejmiesz tematu tepaku to najpierw to sprawdz.
- 0 0
-
2014-01-31 07:58
Do Autora tekstu
Mała uwaga do ostatniego akapitu, środki te pozyskał URZĄD MORSKI W GDYNI, szkoda, że autor tekstu zapomniał o tym wspomnieć.
- 1 0
-
2014-01-29 09:25
No i pięknie
niech się dzieje
- 19 3
-
2014-01-29 09:42
szkoda ze nie w Gdyni........... (5)
- 10 33
-
2014-01-29 10:33
gdynia niech dalej śledziami handluje...
- 16 6
-
2014-01-29 10:39
to właśnie w gdyni jest robionona duz przebudowa portu (2)
i to Gdańsk znowu naśladuje Gdynię; tylko czy budyniowi kasy starczy żeby Gdynie dogonić
- 5 22
-
2014-01-29 11:55
no już przegonił
Bo jest Przewodniczącym Rady Nadzorczej Portu z ogromną gażą ,a Szczurek nie ma nic:((
- 4 7
-
2014-01-29 13:46
nie wiem o jakim doganianiu mowisz....
Gdańsk był i jest największym polskim portem. W 2013 przeladowano ponad 30 mln ton - rekordowy wynik.
- 8 1
-
2014-01-29 18:06
Cienka ta gdańska prowokacja...
- 2 0
-
2014-01-29 10:43
Znowu Gdańsk małpuje pomysł z Gdyni (3)
Jak Gdynia rozbudowuje port to Gdańsk też musi, jak robi nowoczesna marine to Budyń też musi ... ; czy w Gdańsku nie umieją juz myśleć samodzielnie; może by się starówką zajęli bo to obraz nędzy i rozpaczy, terenami po drugiej stronie Motławy , kamienice ładne ale tak zapuszczone jak pokolonialne miasteczka w Egipcie , porostu trzeci świat
- 13 58
-
2014-01-29 11:05
Gdańsk to port od ponad 1000 lat
Gdańsk to port od ponad 1000 lat to w co ma inwestowac. Gdynia to zmałpowane miasto po gdańsku. Sztuczny klon gdańska.
- 22 3
-
2014-01-29 12:09
zuza co za pierdoły wypisujesz ?
W Gdańsku DCT zbudowano dawno temu dzięki temu wpływają do gdańskiego portu największe kontenerowce jakie mogą przejść przez Cieśniny Duńskie. Gdyni obudziła się z ręką w nocniku i dopiero teraz zaczyna coś robić w tej sprawie. Marina ? Ocknij się ! W Gdańsku w Górkach dawno temu powstało Narodowe Centrum Żeglarstwa. Wielu żeglarzy z Gdyni cumuje właśnie w Gdańsku bo u ciebie w Gdyni po prostu nie ma miejsca. Zapewniam cię w jednym, z pewnością w Gdańsku nie będą robić lądowiska dla hydroplanów. W Gdyni nie wykluczone, bo awiacja to jedna z gdyńskich specjalności. Vide lotnisko widmo w Kosakowie.
- 19 1
-
2014-01-29 18:09
Nikt nic nie małpuje.
Jeśli GTK widzi potrzebę takiego dojścia do swojego terminalu i będzie w stanie to wykorzystać, to w interesie Portu jest takie pogłębienie toru (w ramach własnych możliwości i unijnego dofinansowania oczywiście).
Business is business.- 1 0
-
2014-01-29 11:19
Ponad milion euro (1)
Co oni za to kupią? Waciki?
- 19 9
-
2014-01-29 11:27
kasa jest na projekt matołku
Wsparcie przyznane ZMPG SA umożliwi przygotowanie dokumentacji projektowej (budowlanej i środowiskowej) dla inwestycji
- 9 0
-
2014-01-29 11:38
Gdynia małpuje po Gdańsku (3)
Np: lotnisko
- 26 7
-
2014-01-29 18:10
Gdynia miała lotnisko, zanim w gdańskim magistracie zaczęli mówić po polsku. (2)
- 0 2
-
2014-01-29 20:33
Gdańsk miał lotnisko gdy Gdynia byla jeszcze wioską
- 0 0
-
2014-01-30 19:21
A Rumia miala jeszcze wczesniej. I co z tego?
- 0 0
-
2014-01-29 11:39
:-)
Te Maerski to Radunią wpłynęły! :D
- 4 4
-
2014-01-29 12:53
ciekaw jestem kto dostanie to zlecenie na projekt.
jestem projektantem i chętnie bym się podjął zadania za ponad milion Euro ... ale w tym świadku są układy i projektanci "z zewnątrz" nie mają szans.
- 6 6
-
2014-01-29 13:51
Cos mi sie zdaje ze Rzesza sobie juz przygotowuje port na przyszlosc (1)
Spoleczenstwo rozrzucone po Europie za praca bo przeciez w tym kraju pracy niema ,bo i jak??, zostali sie emerycie i niedlugo to bedzie kraj starcow. Przemysl lezy.Nic nie produkujemy. NIe mamy silnej armii. Tak wogole to juz chyba nic nie mamy.
Jak juz wszystko padnie , Niemcy wykupia co sie da , wejda bez jednego strzalu do swojego ZNOW wolnego miatsa Gdanska, beda miec swoje lotnisko,.swoj port i wogole wszystko bedzie Niemieckie.
Moze to i nie tak zle , bo przynajmniej bedzie czysto i kultura.
Tak jak przed wojna.
Nikt nie daje kasy ot tak , szczegolnie Unia.
Jesli nie idzie to z naszej puli wpaconej do Unii to ma to zatajony dzis jeszcze sens, ale napewno nie jest to zaden prezent. Cos jest na rzeczy.- 5 13
-
2014-03-20 23:18
... czysto i kultura ??? :-D
A Ty z Niemcami kiedyś pracowałeś ? Czysto i kultura ? Kierujesz się stereotypami. Jak mawiała moja św. pamięci babcia (z poznańskiego) "u Niemki w domu czysto było tylko wtedy kiedy miała polską służącą i na podwórku było wysprzątane - na pokaz". Potem sam z Niemcami pracowałem i potwierdzam to co mówiła babcia. Czysto mają tam, gdzie mają "kim" posprzątać. Myślisz, że w Niemczech to Niemcy na miotłach jeżdżą ? Nigdy nie zapomnę jak z jednym Niemcem (67-lat), kolegą poszedłem na kawę w Sopocie. Wyszedł na chwilę do toalety, a jak wrócił to mówi "how clean". Ja na to, że to chyba normalne, a on "in Germany not anymore" - w Niemczech już nie. Taka to ta niemiecka czystość i porządek !
- 0 0
-
2014-01-29 13:53
sensacja ? (1)
żałosny artykuł ... co można zrobić za 1 mln euro dla takiego portu ?
pogłębia może pół basenu lub 200 metrów jakiegoś nabrzeża- 14 5
-
2014-01-30 19:22
kasa jest na projekt matołku
Wsparcie przyznane ZMPG SA umożliwi przygotowanie dokumentacji projektowej (budowlanej i środowiskowej) dla inwestycji- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.