- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (73 opinie)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (167 opinii)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (28 opinii)
- 4 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (85 opinii)
- 5 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (44 opinie)
- 6 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
Port Centralny ma wzmocnić gospodarkę
Rozbudowę portu i poszerzenie jego potencjału o kolejne głębokowodne nabrzeża przeładunkowe, a przede wszystkim utworzenie Portu Centralnego to zadania jakie stoją przed Zarządem Morskiego Portu Gdańsk. Inwestycja ta ma być jednym z najważniejszych elementów rozwoju polskiej gospodarki morskiej.
Plan rozwoju portu został zaprezentowany na spotkaniu w Gdańsku z ministrem Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Markiem Gróbarczykiem.
- Inwestycja dotycząca budowy Portu Centralnego będzie jednym z najważniejszych elementów rozwoju polskiej gospodarki morskiej. Wzmocni potencjał Gdańska jako największego polskiego portu morskiego zdolnego do konkurowania z portami Europy Zachodniej. Budowa Portu Centralnego jest bez wątpienia potrzebna, co potwierdzają dostępne analizy rynkowe - stwierdził minister Gróbarczyk.
Czym ma być Port Centralny? Ma on powstać pomiędzy ujściem kanału portowego a Naftoportem . W konsekwencji zwolnią się tereny w lewobrzeżnej części Portu Wewnętrznego, które stopniowo będą oddawane miastu. O planowanej inwestycji informowaliśmy już w 2015 roku w tekście "Gdy powstanie Port Zewnętrzny w Gdańsku, miasto uzyska 120 ha terenów".
Koncepcja budowy Portu Centralnego uwzględniona została w "Strategii rozwoju Portu Gdańsk do roku 2027". Planuje się, że faza dokumentacyjna inwestycji rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku, natomiast w fazę realizacyjną projekt wejdzie po roku 2020. Na nowych terenach powstać mają terminale: drobnicowy, pasażerski oraz baza przeładunku kontenerów. Budowa nowych terminali umożliwiających obsługę statków pasażerskich i ro-ro ma stworzyć dogodne warunki dla powszechnego stosowania transportu intermodalnego.
Zakłada się wykorzystanie przy tej inwestycji kapitału prywatnego oraz metody "Build - Operate - Transfer". Oznacza to, że za budowę nowych obiektów zapłaci firma, która będzie je następnie użytkować. Po upływie wyznaczonego czasu w umowie obiekt zostanie bezpłatnie przekazany ZMPG.
Plany zakładają także udrożnienie Martwej Wisły , co spowoduje przywrócenie znaczenia żegludze śródlądowej oraz wybudowanie zespołu przystani jachtowych wraz z niezbędnym zapleczem socjalno-bytowym.
Miejsca
Opinie (123) 3 zablokowane
-
2017-03-31 16:17
I tak trzymać, j***ć pisowską bolszewię....
- 2 7
-
2017-03-31 16:23
Obniżcie VAT
WYSOKIM vat w PL nabijacie klientów Hamburgowi.
I nie budujcie w Polsce międzynarodowych dróg z południa Europy do portu Litwy bo on przejmie ruch na Wschód i Południe Europy a jeśli nawet nie to skutecznie będzie blokował nam biznes cenowo. Jeśli już chcecie ją budować to odnoga drogi niech wiedzie z Białegostoku na Gdańsk a nie do Kłajpedy.- 7 0
-
2017-03-31 16:41
korekta (1)
to nie jest projekt pisowski . Projekt jest znany od kilku lat i wpisany w koncepcje rozwoju portu . Pis nigdy nic nie zbuduje pożytecznego bo to wymaga np. żmudnych prac co do skali i stopnia oplacalnosci danej inwestycji i dziesiątki innych dziabań do których kato-bolszewicy glowy nie maja.
- 15 3
-
2017-03-31 21:26
Po co budować jak złodzieje z PO i tak zaraz sprzedadzą Niemcom. za stanowiska
- 4 4
-
2017-03-31 17:00
(2)
czy nie byłoby taniej przedłużyć port do stoczni gdańskiej, nabrzeże prawie jest
- 2 3
-
2017-03-31 20:30
Przeczytaj ze zrozumieniem to zrozumiesz dlaczego nie można i dlaczego to nie ma sensu, pomijając juz rzeczowe arumenty
- 0 0
-
2017-04-01 07:47
przedłużyć port do Gdyni
bo tam juz jest port
- 0 0
-
2017-03-31 17:02
po co inwestować w Danzig? przyjdzie Niemiec i zabierze to wszystko za długi po PISie (1)
- 3 10
-
2017-03-31 17:05
nie wiadomo, czy Niemiec
Kto ma złoto, ustala reguły.
- 1 2
-
2017-03-31 19:13
Jest tylko mały problem
Taka budowa potrwa kilkadziesiąt lat (no w naszych realiach 30). W tym czasie poziom wody w ocenach troszkę się podniesie (0.5-1.0 m) a potem będzie już tylko gorzej. Będzie port dla okrętów podwodnych. Brawo!!
- 1 7
-
2017-03-31 20:29
Ludziska co ma do tego władza obecna czy miniona skoro plany portu centralnego sięgają już x lat wstecz i od dawna byl planowany na najbliższe wlasnie lata.
Super że miasto przy okazji odzyska troche terenów bo to naturalny kierunek rozwoju a nie ta dzika zabudowa pól pod obwodnicą.- 1 2
-
2017-03-31 20:47
Ciekawy widok szykuje się
z plaży w Brzeźnie
- 2 1
-
2017-03-31 21:03
Z cyklu "Wielkie budowy socjalizmu"...
- 1 1
-
2017-03-31 22:05
hihi. Miasto betonem już zalano. (1)
Chyba tego im nie wystarczyło. Przechodzą na morze.
- 0 2
-
2017-04-01 07:46
miasto od paru kadencji zalewane jest stale Budyniem
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.