• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Centralny ma wzmocnić gospodarkę

Robert Kiewlicz
31 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
  • Budowa Portu Centralnego - to pierwsza od 40 lat koncepcja rozwoju gdańskiego portu zakrojona na tak szeroką skalę. Projekt zakłada powstanie kolejnych głębokowodnych terminali do obsługi największych statków wchodzących na Bałtyk.
  • Budowa Portu Centralnego - to pierwsza od 40 lat koncepcja rozwoju gdańskiego portu zakrojona na tak szeroką skalę. Projekt zakłada powstanie kolejnych głębokowodnych terminali do obsługi największych statków wchodzących na Bałtyk.
  • Budowa Portu Centralnego - to pierwsza od 40 lat koncepcja rozwoju gdańskiego portu zakrojona na tak szeroką skalę. Projekt zakłada powstanie kolejnych głębokowodnych terminali do obsługi największych statków wchodzących na Bałtyk.
  • Budowa Portu Centralnego - to pierwsza od 40 lat koncepcja rozwoju gdańskiego portu zakrojona na tak szeroką skalę. Projekt zakłada powstanie kolejnych głębokowodnych terminali do obsługi największych statków wchodzących na Bałtyk.
  • Budowa Portu Centralnego - to pierwsza od 40 lat koncepcja rozwoju gdańskiego portu zakrojona na tak szeroką skalę. Projekt zakłada powstanie kolejnych głębokowodnych terminali do obsługi największych statków wchodzących na Bałtyk.
  • Budowa Portu Centralnego - to pierwsza od 40 lat koncepcja rozwoju gdańskiego portu zakrojona na tak szeroką skalę. Projekt zakłada powstanie kolejnych głębokowodnych terminali do obsługi największych statków wchodzących na Bałtyk.

Rozbudowę portu i poszerzenie jego potencjału o kolejne głębokowodne nabrzeża przeładunkowe, a przede wszystkim utworzenie Portu Centralnego to zadania jakie stoją przed Zarządem Morskiego Portu Gdańsk. Inwestycja ta ma być jednym z najważniejszych elementów rozwoju polskiej gospodarki morskiej.



Plan rozwoju portu został zaprezentowany na spotkaniu w Gdańsku z ministrem Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Markiem Gróbarczykiem.

- Inwestycja dotycząca budowy Portu Centralnego będzie jednym z najważniejszych elementów rozwoju polskiej gospodarki morskiej. Wzmocni potencjał Gdańska jako największego polskiego portu morskiego zdolnego do konkurowania z portami Europy Zachodniej. Budowa Portu Centralnego jest bez wątpienia potrzebna, co potwierdzają dostępne analizy rynkowe - stwierdził minister Gróbarczyk.
Czym ma być Port Centralny? Ma on powstać pomiędzy ujściem kanału portowego a Naftoportem zobacz na mapie Gdańska. W konsekwencji zwolnią się tereny w lewobrzeżnej części Portu Wewnętrznego, które stopniowo będą oddawane miastu. O planowanej inwestycji informowaliśmy już w 2015 roku w tekście "Gdy powstanie Port Zewnętrzny w Gdańsku, miasto uzyska 120 ha terenów".

Koncepcja budowy Portu Centralnego uwzględniona została w "Strategii rozwoju Portu Gdańsk do roku 2027". Planuje się, że faza dokumentacyjna inwestycji rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku, natomiast w fazę realizacyjną projekt wejdzie po roku 2020. Na nowych terenach powstać mają terminale: drobnicowy, pasażerski oraz baza przeładunku kontenerów. Budowa nowych terminali umożliwiających obsługę statków pasażerskich i ro-ro ma stworzyć dogodne warunki dla powszechnego stosowania transportu intermodalnego.



Zakłada się wykorzystanie przy tej inwestycji kapitału prywatnego oraz metody "Build - Operate - Transfer". Oznacza to, że za budowę nowych obiektów zapłaci firma, która będzie je następnie użytkować. Po upływie wyznaczonego czasu w umowie obiekt zostanie bezpłatnie przekazany ZMPG.

Plany zakładają także udrożnienie Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska, co spowoduje przywrócenie znaczenia żegludze śródlądowej oraz wybudowanie zespołu przystani jachtowych wraz z niezbędnym zapleczem socjalno-bytowym.

Miejsca

Opinie (123) 3 zablokowane

  • I tak trzymać, j***ć pisowską bolszewię....

    • 2 7

  • Obniżcie VAT

    WYSOKIM vat w PL nabijacie klientów Hamburgowi.

    I nie budujcie w Polsce międzynarodowych dróg z południa Europy do portu Litwy bo on przejmie ruch na Wschód i Południe Europy a jeśli nawet nie to skutecznie będzie blokował nam biznes cenowo. Jeśli już chcecie ją budować to odnoga drogi niech wiedzie z Białegostoku na Gdańsk a nie do Kłajpedy.

    • 7 0

  • korekta (1)

    to nie jest projekt pisowski . Projekt jest znany od kilku lat i wpisany w koncepcje rozwoju portu . Pis nigdy nic nie zbuduje pożytecznego bo to wymaga np. żmudnych prac co do skali i stopnia oplacalnosci danej inwestycji i dziesiątki innych dziabań do których kato-bolszewicy glowy nie maja.

    • 15 3

    • Po co budować jak złodzieje z PO i tak zaraz sprzedadzą Niemcom. za stanowiska

      • 4 4

  • (2)

    czy nie byłoby taniej przedłużyć port do stoczni gdańskiej, nabrzeże prawie jest

    • 2 3

    • Przeczytaj ze zrozumieniem to zrozumiesz dlaczego nie można i dlaczego to nie ma sensu, pomijając juz rzeczowe arumenty

      • 0 0

    • przedłużyć port do Gdyni

      bo tam juz jest port

      • 0 0

  • po co inwestować w Danzig? przyjdzie Niemiec i zabierze to wszystko za długi po PISie (1)

    • 3 10

    • nie wiadomo, czy Niemiec

      Kto ma złoto, ustala reguły.

      • 1 2

  • Jest tylko mały problem

    Taka budowa potrwa kilkadziesiąt lat (no w naszych realiach 30). W tym czasie poziom wody w ocenach troszkę się podniesie (0.5-1.0 m) a potem będzie już tylko gorzej. Będzie port dla okrętów podwodnych. Brawo!!

    • 1 7

  • Ludziska co ma do tego władza obecna czy miniona skoro plany portu centralnego sięgają już x lat wstecz i od dawna byl planowany na najbliższe wlasnie lata.

    Super że miasto przy okazji odzyska troche terenów bo to naturalny kierunek rozwoju a nie ta dzika zabudowa pól pod obwodnicą.

    • 1 2

  • Ciekawy widok szykuje się

    z plaży w Brzeźnie

    • 2 1

  • Z cyklu "Wielkie budowy socjalizmu"...

    • 1 1

  • hihi. Miasto betonem już zalano. (1)

    Chyba tego im nie wystarczyło. Przechodzą na morze.

    • 0 2

    • miasto od paru kadencji zalewane jest stale Budyniem

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J....

Najczęściej czytane