• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdańsk hubem motoryzacyjnym Nissana

VIK
10 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Szacuje się, że w efekcie realizacji kontraktu do gdańskiego portu przypływać będzie o ok. 20 tys. aut więcej niż dotychczas. Szacuje się, że w efekcie realizacji kontraktu do gdańskiego portu przypływać będzie o ok. 20 tys. aut więcej niż dotychczas.

Najpierw Hyundai, teraz Nissan. Port Gdańsk odnotował kolejny sukces na rynku kontraktów motoryzacyjnych. Zgodnie z nową umową od 1 kwietnia tego roku przez trzy kolejne lata przez gdański port będzie odprawianych zdecydowanie więcej samochodów koncernu Renault Nissan Alliance. Samochody transportowane będą do portu z przeznaczeniem na rynek Polski, Litwy, Łotwy, Ukrainy, Czech, Słowacji oraz Węgier.



Na początku stycznia zawinięcie statku EMS Highway zainaugurowało nowe połączenie żeglugowe typu ro-ro na trasie Gdańsk - Tilbury. Statek regularnie raz w tygodniu zawija do gdańskiego portu po samochody marki Hyundai, które powstają w Czechach. Teraz podpisano kolejny kontrakt.

Koncern Renault Nissan Alliance zmienia ścieżkę logistyczną dystrybucji Nissanów w obrębie Europy Środkowo-Wschodniej. Dotąd samochody Nissan transportowane były przez Port Gdańsk na Litwę, Łotwę, Ukrainę oraz w 40 proc. produkcji Nissan Motor Manufacturing United Kingdom na rynek Polski. Pozostała część wolumenu na Polskę przyjeżdżała z Amsterdamu, skąd trafiała na centralny plac składowy pod Łodzią. Do odbiorców czeskich i słowackich samochody kierowane były również przez Amsterdam do Czech, skąd dalej dystrybuowane były do dealerów czeskich i słowackich. Podobnie w przypadku Węgier, choć tu auta trafiały uprzednio na plac składowy zlokalizowany w Austrii.

Nowe rozwiązanie logistyczne przenosi całą dystrybucję bezpośrednio do Gdańska, a port stanie się motoryzacyjnym hubem dystrybucyjnym na Europę Środkowo-Wschodnią. Samochody produkowane w Japonii, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii będą przypływać statkami do Portu Gdańsk raz w tygodniu. Szacuje się, że w efekcie realizacji kontraktu do portu przypływać będzie o ok. 20 tys. aut więcej niż dotychczas.

Szacuje się, że wraz z uruchomieniem nowego rozwiązania logistycznego, w Porcie Gdańsk jednorazowo na placach składowanych będzie nawet do 6 tysięcy aut, natomiast łączny wolumen samochodów w skali roku sięgnąć może 100 tys. samochodów.
VIK

Opinie (41)

  • Ale, ale... odkąd pamiętam to portowy plac w Brzeźnie był zawalony Nisanami. Nie bywam tam regularnie, ale rozumiem, że będzie po prostu więcej Nissanów ;)

    • 0 0

  • a pi ..ar....!!

    Ważne, że pokazali w Wiadomościach jakiś sukces...
    Kogo zasługa... Niech myślą Dobra Zmiana...

    • 0 0

  • A po polsku nie można ? (6)

    Co to jest ten hub ??Starsi ludzie też czytają.Tak więc proszę napisać po polsku.

    • 29 10

    • (1)

      hab

      • 9 2

      • A może schab?

        • 0 0

    • Ta huba, tych hub...

      W lesie tego pełno.

      • 1 1

    • pojęcie z dziedziny logistyki (2)

      centralny punkt przeładunku i dystrybucji towarów

      • 9 2

      • Prawda

        • 3 1

      • Pojecie z dziedziny ???.

        Raczej z dziedziny [ środek kapusty , jak się zwie ,myślę że głąb czy jakoś tak , skoro tak na siłę wciskasz anglo języczne skróty to tam jest miejsce dla takich , w domach starców praca jako ,,podcieracz,,. Ten kraj miał i ma takich wieszczy jak Mikołaj Rej , wątpię by ten od tych hubów czy tam habów słyszał o tym . Skoro płatne studia kończył to taki papier dostał i to widać gołym okiem .

        • 3 7

  • kto to rozładuje

    Pg eksploatacja nie ma rąk do pracy teraz a co dopiero do rozładunku samochodów to bankrut na glinianych nogach .
    na teraz jak jest jeden statek do rozładunku w porcie to nie ma pełnych obsad sztauerów i operatorów i oni z motyką na słońce a jeszcze chcą siarkie w granulacie przeładowywać i zatruwać dzielnicę a beznadziejne kierownictwo stan....W.K i je..Y .G to trutnie w tej firmie a do tego doszli jeszcze misiewicze bez pojęcia.To jest nowa polska pis .Powodzenia wam trutnie

    • 0 6

  • Dawno, dawno temu,

    ...gdy sprzedawaliśmy Polonezy do Chin, wyjeżdżały one z Gdyni. Wszystkie place były zastawione a kierowców do załadunku brali "z łapanki". Podobnie z Jelczami. Sprzedawane były bez kabin. Potem widziałem je w Chinach z dorobionymi "budami".
    Od tego czasu duży zrobili postęp...
    W odróżnieniu od Gdyni i Gdańska...

    • 4 2

  • Pięknie się rozwija Port w Gdańsku (2)

    Jeszcze trochę i Szczecin, Świnoujście czy Gdynia razem wzięte będą przy Gdańsku malutkie

    • 44 4

    • A mi się marzy (1)

      aby wszystkie się dobrze rozwijały.

      • 10 0

      • Ale one się dobrze rozwijają, a Gdańsk się rozwija pięknie ;)

        • 3 1

  • 20 tysięcy aut

    Te 20 000 aut więcej to w jakim okresie (tydzień, miesiac, kwartał, rok)???

    • 5 1

  • Wiadomo, tania siła robocza (1)

    Jw

    • 7 8

    • Wyzysk przez prezesów o polskiej mentalności

      Zarządzanie firmą jak folwarkiem w XIX w. - mało płacić i batem poganiać.
      Stawki za przeładunki są jak w Europie Zachodniej a pensje śmieszne.

      • 3 1

  • warto połączyć porty w Gdyni i Gdańsku. Dziś wiele inwestycji się dubluje (1)

    • 2 7

    • Po co łączyć?

      Zmiana będzie tylko taka, że będzie jeden zarządca. Poszczególne terminale i tak są niezależnymi firmami. Jakby zarządy się połączyły, to pewnie prezes i pozostałe osoby z zarządu byłyby w Gdańsku. Wtedy w Gdyni będzie można wywalić przeładunek węgla do Portu Północnego i byłoby czysto.

      • 4 0

  • A tak z ciekawosci. Nissany przyplywaja z Chin - bo tam sa skladane? ;)

    • 0 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane