• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes PKM-ki złożył rezygnację

Maciej Naskręt
16 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Krzysztof Rudziński w towarzystwie marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka. Po prawej członek zarządu województwa, Ryszard Świlski. Krzysztof Rudziński w towarzystwie marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka. Po prawej członek zarządu województwa, Ryszard Świlski.

W poniedziałek Krzysztof Rudziński, prezes należącej do samorządu województwa spółki Pomorska Kolej Metropolitalna, złożył wypowiedzenie. Szefował spółce od 2010 r.



Aktualizacja, godz. 16:07 Małgorzata Pisarewicz, rzecznik marszałka województwa pomorskiego, potwierdziła nasze informacje, oraz podała nazwisko następcy Rudzińskiego. Został nim Grzegorz Mocarski, dotychczasowy przewodniczący Rady Nadzorczej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.



Decyzja Krzysztofa Rudzińskiego zbiegła się z informacjami o cięciach w rozkładzie jazdy PKM oraz naszym niedzielnym felietonem pt. "Blask linii PKM gaśnie z każdym dniem".

Zaznaczmy jednak, że kierowana przez Krzysztofa Rudzińskiego spółka nie odpowiada za użytkowanie linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, ani nie ma wpływu na ustalanie jej rozkładów. Prowadzone przez niego przedsiębiorstwo było odpowiedzialne za wybudowanie 18-kilometrowej i dwutorowej linii z Osowy do Wrzeszcza, a także dalsze zarządzanie linią. Projekt kosztował ok. 1 mld zł.

Władze województwa na razie ostrożnie wypowiadają się o decyzji dotychczasowego prezesa PKM. Zaznaczają, że decyzja prezesa musi zostać zaakceptowana przez radę nadzorczą PKM SA.

- Trwa rada nadzorcza i na tę chwilę nie mogę nic więcej powiedzieć - mówi Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Przypomnijmy, że Krzysztof Rudziński został prezesem spółki PKM w 2010 r. Wcześniej, w latach 2009-2010 był dyrektorem Departamentu Koordynacji Projektów Województwa Pomorskiego, a w latach 2002-2009 pracował w Urzędzie Miejskim w Gdańsku jako dyrektor w Wydziale Programów Rozwojowych. Jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego.

Miejsca

Opinie (374) 1 zablokowana

  • (22)

    Do wiezienia (...) za najwieksza korupcje!!!

    • 321 365

    • ... (4)

      Jak coś wiesz o popełnieniu przestępstwa to masz obowiązek zgłosić to w prokuraturze.

      • 128 21

      • Może jeszcze do gdańskiej? (2)

        Nie rozśmieszaj mnie - tu funkcjonuje niezwykle sprawna spółdzielnia

        • 51 33

        • Sędzia Milewski vel niezawisły (1)

          Od Donka z boiska

          • 48 18

          • a napisał to Urban vel wiarygodny

            od Jacka Kurskiego z piaskownicy

            • 12 7

      • Nie ma takiego obowiązku

        poczytaj KPK

        • 3 0

    • (5)

      Panie Ziobro mieszkancy Gdanska prosze do wiezienia Adsmowicza,bielawskiego,lisickiego i kolegow Adamowicza!!!

      • 67 83

      • Najwyższa pora aby ten puding POsprzątać

        Chociażby dlatego,że 400 koła znalazło sie na koncie jako darowizna od tesciów.Najzabawniejsze jest to,żetesciowie nijak nie mają takich dochodów aby taką kase przekazac budyniowi.

        • 51 62

      • A my... (3)

        ...normalni mieszkańcy, a nie hipsterzy Pogardy i Samowoli,
        uważamy że do zbierania śmieci z ulic miasta powinni kierować autorów
        takich wypocin i plugastw. Może po oczyszczeniu kilku kwartałów miasta
        z petów i psiego łajna, doszliby do wniosku, że zanim się napisze jakieś
        obelgi, należałoby lepiej zapoznać się z tematem spraw, z prawdziwym
        działaniem urzędów różnych szczebli i z życiem miasta.
        To tyle na dzień-ziobry. Do więzienia!

        • 43 14

        • wy normalni? idź pokrzycz na wiecu KODu i niech was prowadzi do boju Danuśka i kapciowy Bolka Mnietek (1)

          • 31 36

          • IDZ LIZAĆ d*pĘ PREZESA

            bo pisanie tutaj to strata czasu, On tego portalu nie czyta a Jaworski wynosi się do W-wy, na ciepłą posadkę w PZU

            • 34 18

        • Proponuję defiladę POparcia.

          • 17 18

    • Wie czy nie wie ale (3)

      Ucieka jak szczur z tonącego okretu.To fakt.

      • 32 20

      • Teraz rusza nowy projekt kolesi - Spalarania śmieci (2)

        Budżet też około miliarda. Właśnie rusza powoływanie rad nadzorczych, prezesów itd. Kto żyw to pędzi się tam nachapać. Za kilka lat jak się znowu okaże, że to niewypał, że nie działa, zanieczyszcza miasto itp., to ich nie będzie obchodzić, bo już będą siedzieć w następnym "biznesie"

        • 46 5

        • Dokładnie. Grube miliony euro z budżetu Unii, jakiś procent napewno skapnie dla krewnych i znajomych króliczka. (1)

          A że spalarnia jest kompletnie niepotrzebna, a w przyszłości trzeba będzie sprowadzać śmieci z sąsiednich gmin, bo nie będzie czym palić, to inna bajka. O szkodliwości smogu wytworzonego ze spalanych śmieci nie ma co pisać, bo to oczywista oczywistość.
          Najważniejsze, żeby w ludziach wywołać potrzebę posiadania spalarni, że jest ona musem i bez niej śmieci będą zalegać i utopimy się w Szadółkach śmieciami, jeśli ich nie będziemy spalać.

          • 4 1

          • spalarnia

            Poszukaj trochę w necie a zobaczysz że jedna z większych spalarni w Japonii mieści się w centrum miasta i jakoś smogu tam nie ma . Kwesta co chcesz osiągnąć i jaka technologie zastosujesz . W Polsce mamy może kilku specjalistów od tego typu instalacji

            • 1 3

    • nachapał sie już i ma wylane
      teraz na wczasy

      • 32 23

    • za takie obelgi powinieneś odpowiedziec karnie chłopczyku (1)

      mama będzie w szoku jak zapuka do was policja :)

      • 28 27

      • Nie ze***j się

        • 3 1

    • Balon Pękł, a z Balona Wyszła Wrona....

      .

      • 19 2

    • Mowa Nienawiści!!!

      • 6 6

    • (1)

      PiSiorski trollu, już w drugim miejscu dzisiaj popisujesz się swoją tępą głupotą... Gdyby ten miliard poszedł do przepastnej kieszeni Rydzyka, albo utopiony został w lotnisku pod Pcimiem, to byłoby ok., co?

      • 9 22

      • Gdyby, toby w d**** rosły grzyby

        • 4 1

  • ha, belzebuby z PO :-) (22)

    Takie coś jak PKM to nawet prezesa miała. Już nie wystarczą dyrektorzy czy też po prostu ludzie potrzebni do codziennego funkcjonowania tego tworu. Trzeba od razu robić prezesów, zarządy, rady nadzorcza. A po co? Żeby belzebuby miały gdzie siedzieć tak jak siedzą w różnych GPEC-ach, Saurach, portach, ZTM-ach,ZKM-ach itp od kilkunastu lat (prawda panie Budyń ?)

    A potem trzeba tylko wyjść jako spontaniczny obywatel na demonstrację KOD by z oburzeniem bronić jak to nazywacie "demokracji" czyli po polsku "koryta".

    • 632 689

    • (3)

      Bo jakby go nazwali dyrektorem to brałby mniejszą pensję... proszę...

      • 58 12

      • heh i to prezes od 2010 roku, trzy lata wcześniej zanim pierwszy raz łopatą ruszono (2)

        prawie jak z elektrownią atomową :-D

        • 81 114

        • Nachapał się przez 4 lata i teraz jak widać, że to niewypał to ucieka (1)

          Elektrownię atomową 8 lat budowlo PO, koleś pan Grad były minister peowski nawet załapał się do tej spółki atomowej i zgarniał przez kilka lat 100 tys. / m-c

          • 57 65

          • jak to budowało?

            to gdzie ta budowa jest? Nawet ostatecznej lokalizacji nie ma jeszcze. Nie ma też ok miliarda jaki poszedł na funkcjonowanie tej "budowy" i na wynagrodzenia dla prezesów (bo innych pracowników siłą rzeczy nie ma skoro nie ma elektrowni ani budowy)

            • 35 44

    • i co dalej (4)

      zapomniałeś koleś dodać dzisiejszych belzebubów , którzy opanowują lotos,energe , pzu , orlen itp, no chyba że teraz przyszedł wasz czas aby okradać POLSKE

      • 40 44

      • belzebuby z PiS, lepiej teraz ? dużej różnicy nie ma faktycznie

        ale akurat PKM to były belzebuby z PO

        • 46 8

      • Polskę już rozkradła PO-wska banda, teraz juz nie ma za bardzo co ukrść (2)

        • 52 55

        • A chciałbyś, prawda ? :) (1)

          • 5 7

          • Nawet gdybym chciał, to nawet okruchy w kieszeniach peło :)

            • 7 2

    • Już niedługo będzie tylko jeden prezes (1)

      prezes wszystkich prezesów.

      • 25 26

      • A ile pensji i odpraw mniej. Budżet z pewością zaoszczędzi.

        • 9 1

    • Nie, nie trzeba nikogo z głową na karku... (1)

      Wystarczy sprzątaczka, maszynista i kasjerka. Oni wszyscy się umówią i wszystko będzie śmigać jak złoto :D

      • 23 10

      • Myślisz, że prezes z politycznego nadania w takim tworze zajmuje się organizacją funkcjonowania ?

        • 11 1

    • Swięta prawda !!!!

      • 3 1

    • (2)

      Ile ci płacą pisiory za te marne hejty ?

      • 11 39

      • Nic

        ale za to nie mam obowiązku maszerować.

        • 34 7

      • wystarczy ze Swetru placi za KODy

        • 32 7

    • pięknie powiedziane

      Nic dodać nic ująć

      • 3 2

    • Głupota ludzka nie zna granic

      Nie wiesz o czy piszesz człowieku, więc może lepiej się nie wypowiadaj. Poczytaj kodeks spółek handlowych, może dowiesz się co nieco na temat zasad tworzenia i funkcjonowanie spółek prawa handlowego.

      • 4 10

    • (2)

      nadzór nad pieniędzmi unijnymi wymaga pewnych stuktur, tu nie chodzi o codzienne funkcjonowanie ale budowe tego "tworu"

      • 3 0

      • nadzór nad pieniędzmi :-) pięknie napisane, to jest dopiero zadanie dla funfli, których się sadza na stołkach

        • 10 0

      • hahahaha, ustawili wilka do nadzorowania owiec.

        Grunt to rzetelność :) Nadzór był? Był. A że owce zeżarte? Cóż, podam się do dymisji...

        • 6 0

  • Gdy to budowali pisałem.... (64)

    Gdy to budowali pisałem tutaj na 3-mieście, że PKM będzie jeździła pusta - poza godzinami szczytu. Wspominałem również o kosztach, zbyt drogich szynobusach i tym że inwestycja nigdy się nie zwróci - moje wpisy wciąż są pod tamtymi artykułami.

    Powyższa opinia spotkała się z krytyką... Wielką krytyką :)

    Ciekawe, co interesującego do powiedzenia "krytycy" mają teraz ;)))

    • 387 107

    • Chyba kpisz (4)

      To zrob cos sensownego zamiast wyrazac swoje "a nie mowilem?" na portalu.
      Bylo tych kilka lat temu napisac pismo do urzedu marszalkowskiego, pojsc na spotkania konsultacyjne, zlozyc jakis wniosek do rozpatrzenia, a nie bezproduktywnie dawac upust swojej frustracji wypisujac bzdury.

      • 44 76

      • (1)

        Jak widzisz nie wypisywałem wówczas bzdur - moje 'teorie' się sprawdzają i sprawdziły. Nie tylko w kwestii PKM. Skoro wyciągasz błędne wnioski dalsza polemika z Tobą nie ma najmniejszego sensu.

        • 50 31

        • Bo widzisz ludzie juz tacy sa.Lykaja te smierdzaca papke ktora serwuja im media,ze wszystko pieknie i cacy,sa pod jej wp;ywem stad Cie minusowali Aradash.Takie spoleczenstwo,taki kraj.Poza tym ludzie lubia robic na przekor:)
          Swoja droga tez nie wrozylem dlugiego zycia PKMce.I dzieje sie to co sie dzieje:)

          • 39 14

      • Chyba sobie beke krecisz :) (1)

        Bo jakos nie moge uwierzyc, ze sa w naszym kraju jeszcze ludzie o zapale mlodych komsomolcow.

        • 9 5

        • Są. Nawet moja mama.

          • 5 0

    • Jak człowiek patrzy trzeźwo na świat, to od razu znajdą się tacy (1)

      którzy wyzywają od hejterów... Każdy kto nie patrzy przez różowe okulary jak lewacy od razu jest hejterem, taki ten dzisiejszy świat...niestety.

      • 36 11

      • albo burak

        ty akurat jesteś burak

        • 7 14

    • ... (8)

      Aha i rozumiem, że po pół roku funkcjonowania linii wiadomo już wszystko o tym jak będzie wyglądało najbliższe 20-30 lat?
      Przecież taka infrastrukturę buduje się na 100lat.
      Podejrzewam, że gdybyś w latach 70tych był decydentem to zakazałbyś budowy obwodnicy wśród łąk i pól, po której to poruszało się kilkanaście aut na godzinę po wybudowaniu.

      • 70 15

      • (6)

        "po pół roku funkcjonowania linii wiadomo już wszystko o tym jak będzie wyglądało najbliższe 20-30 lat?"

        Nie, masz rację... Nie wiadomo, ale takie wybitne umysły jak osoby decyzyjne w sprawach rozbudowy infrastruktury i transportu miejskiego z pewnością są w stanie to oszacować. Byli również w stanie to oszacować zanim podjęto decyzję o budowie PKM. Skoro ja byłem w stanie przewidzieć te rzeczy, to oni tym bardziej byli tego w pełni świadomi :) Dlaczego pan prezes złożył rezygnację? Czy składa się rezygnację w dobrze prosperującej przynoszącej zyski przyszłościowej firmie?

        ---

        Moim zdaniem przez najbliższe 10-15 lat szynobusy wciąż będą jeździły puste.
        Przy lotnisku dużo więcej osiedli nie wybudują. Ludzie mieszkający na Osowej maja zwykle samochody. TPK nie wytną więc zagęszczenie ludności w tym rejonie się nie zmieni.
        Jedynym ratunkiem jest pociągnięcie nitki w stronę Kościerzyny i rozbudowanie osiedli od Osowej na zachód. Ale to kolejne koszmarne koszta + dodatkowy czas. Ponadto kto z okolic Kościerzyny i po co miał by jechać codziennie do Gdańska? Do pracy? To rzadko opłacalna strata czasu.
        Szynobusy będą jeździły puste...

        Rozwiązanie? A w zasadzie nie rozwiązanie, bo na rozwiązanie już za późno, można co najwyżej próbować ratować sytuację:
        W godzinach szczytu niech jeżdżą jeden za drugim - w innych godzinach rzadko lub wcale.

        Lata temu miałem rację co do przydatności PKM - poczekamy-zobaczymy, czy za parę lat czy niniejszy post również się sprawdzi.

        • 30 23

        • Inne rozwiązanie to dopuszczenie tramwajów do użytkowania dolnego odcinka co przecież było brane pod uwagę przy tworzeniu założeń przed budową linii.

          Elektryfikacja linii i tak jeszcze przed nami więc być może warto?

          Swoją drogą większość przeszkód jest typową biurwokracją.
          Trzy podmioty władające liniami (PKP PLK i PKM tory kolejowe, ZDiZ czy tam ZTM tory tramwajowe i jezdnie) i z 10 podmiotów władających środkami transportu tylko po to by zaspokajać tą samą potrzebę transportową ludzi w obrębie aglomeracji. Przecież to się nie ma prawa udać! A najśmieszniejsze, ze to wszystko są przecież podmioty publiczne lub należące do skarbu państwa!
          Czasem z żalu to aż upatruję nadziei w takim PiSie, który się nie p.....li i mógłby to po prostu zresetować... Inni póki co nie mieli jaj albo żadnego interesu by ten chory sztuczny bajzel uprzątnąć.

          • 23 4

        • (2)

          To ja chciałbym się z tobą założyć. Ja mówię że za 10-15 lat nie będzie tak samo tylko ludzie będą się wściekać, że linia nie jest zelektryfikowana i że nie ma "normalnych składów jak w skm".

          Zakład to 100 zł (lub okrągły równoważnik) wpłacony na szczytny cel. Nikt cie nie rozliczy z porażki czy zwycięstwa oprócz ciebie i twojego sumienia. Przyjmujesz?

          • 8 2

          • (1)

            Jasne. Świetny pomysł. Nie zbiednieję a ciekawy deal.
            Szkoda, że wcześniej na to nie wpadłem, z drugiej strony dobrze, że wpadł na to ktoś inny bo gdybym sam zaproponował to już chyba byłby szczyt arogancji ;)))

            No dobrze.
            Twierdzę, że znacznie (co najmniej o połowę) spadnie ilość kursów PKM, a zainteresowanie i ilość podróżnych będzie zbliżona (ew. mniejsza) do danych z tego artykułu:
            http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Blask-linii-PKM-gasnie-z-kazdym-dniem-n101571.html

            tak się składa, że dzis - 16 maja - zniknęło z rozkładu kilkadziesiąt połączeń, ale pójdę Ci na rękę i policzę te które obowiązują od dziś
            obecnie jest 59 kursów w dni normalne
            42 w święta

            "według najśmielszych wyliczeń - miało podróżować od 2 do 5 mln pasażerów rocznie."
            "Tymczasem spodziewana liczba pasażerów po pierwszym roku funkcjonowania linii wyniesie 600 tys. i to jednocześnie na trasie PKM, jak i z Gdyni do Kościerzyny oraz Kartuz."

            Spisałem sobie z art. dane.
            Zapisałem link do tego posta - oby 3miasto istniało :D
            A jak nie to się wygoogla nazwę artykułu.
            "Prezes PKM-ki złożył rezygnację 16 maja 2016, godz. 15:55"
            http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Prezes-PKM-ki-zlozyl-rezygnacje-n101690.html?expand=11634241&hl=11634241#op11634241

            Dodałem sobie event w kalendarzu google na czerwiec 2030r - za 14 lat może być?
            Przy czym ostatni wpis w mediach może być np. ~rok-dwa wcześniej - więc wezmę pod uwagę ostatnie dostępne dane - no chyba że ewidentnie PKM będzie jeździła pełna to dane będą niepotrzebne.

            Podejrzewam, że google będzie istniało, sugerował bym zrobić to samo.

            Mam sporo czasu, od dziś będę zapisywał więcej takich eventów ;)))

            • 7 2

            • Również odnotowane.
              Łatwo przyjąć "wartość" przeciwną ale ja obstawie >7 mln rocznie . Jak żaden nie trafi, obydwaj przegraliśmy :)

              I nie bierz udziału w takich wydarzeniach zbyt często bo będę ci musiał życzyć wygranej :)

              • 4 0

        • na zachód ciężko ponieważ jest przesypownia która odcięła zachód

          • 1 0

        • Decydenci niestety są często dość krótkowzroczni. Szacunki rzędu 2 mln pasażerów rocznie w pierwszym roku funkcjonowania były ostro zawyżone z kilku względów:
          a) Ogólne i raczej świadome podkolorowanie sytuacji w projektach, żeby łatwiej uzyskać dofinansowanie, przekonać ludzi itp.
          b) Poślizgi w oddawaniu kolejnych elementów infrastruktury do użytku. W szczególności przestanki na odcinku od Rębiechowa do Gdyni są już wszystkie ukończone? O ile pamiętam, to jeszcze nie.
          c) Przestawienie się ludzi na nowy środek transportu wymaga dużo czasu - przyzwyczajenia jest bardzo trudno zmieniać. W szczególności trudno jest ludzi odwieść od korzystania z samochodów nawet przy codziennych korkach i problemach z parkowaniem. Tegoroczne wykorzystanie nowych połączeń nie jest aż tak dobrym wyznacznikiem tego, jak to będzie wyglądać choćby za rok. Ten problem w zasadzie można wrzucić w punkt a) tej listy.

          Jednym z głównych problemów PKM jest integracja z innymi środkami komunikacji. Przede wszystkim kwestia biletów i wspomniana ilość różnych przewoźników w obrębie trójmiasta. Ludzie dużo chętniej jeździliby komunikacją zbiorową, gdyby można było na jednym jednorazowym bilecie jechać przez kilka miast. Szczególnie dotyka to PKM, bo nie da się zazwyczaj dojechać nią do docelowego miejsca. Podobny problem dotyka też jednak SKM, ale tam ludzie mieli dużo więcej czasu, żeby się przyzwyczaić i częściej można się obyć bez przesiadki.

          Dodatkowo sama konieczność przesiadania się bywa uciążliwa. Bardzo doskwiera fakt, że większość kursów PKM dojeżdża tylko do Wrzeszcza a nie do Gdańska Głównego. To jest głównie związane ze znacznym obciążeniem torów - na obecnych torach praktycznie nie ma kiedy wcisnąć nowych połączeń. Można się przesiadać na SKM i takie było założenie, ale jest pewna niewygoda dla pasażerów. Ten problem nie jest prosty do rozwiązania bez sporej inwestycji w infrastrukturę i dobudowanie nowego toru, ale ten i tak by się pewni przydał.

          PKM ma jednak duży potencjał do rozwoju. Może przy samym lotnisku nie ma zbyt wiele miejsca na nowe osiedla, ale na trasie PKM są inne obszary, gdzie mieszkania nadal się budują. Poza tym, możliwość rozbudowy PKM na kolejne linie istnieje i może kiedyś będzie to miało sens, ale obecnie należałoby się skupić na czymś innym, czyli systemie park & ride. Jednym z głównych problemów komunikacyjnych Gdańska są wąskie i nieliczne przejazdy przez TPK jak również brak miejsca na ich rozbudowę. Im więcej będzie osiedli z dala od miasta, tym ten problem będzie narastał. Rozwiązanie typu park & ride jest z powodzeniem stosowane w wielu aglomeracjach i ma szanse powodzenia również u nas. Głównym problemem i niestety słabo rozwiązanym są parkingi przy przystankach PKM. Nie zawsze mają odpowiednią pojemność i niekoniecznie łatwo do nich dojechać. Tym niemniej to można znacznie taniej naprawić niż dobudowywać kolejne nitki torów.

          W tej kwestii jestem typowym kanapowym ekspertem, ale wydaje mi się, że w miarę rozrostu aglomeracji trójmiejskiej PKM będzie zyskiwać na znaczeniu, o ile nie zostanie zaprzepaszczone przez np. przedwczesne zamykanie połączeń. To jest inwestycja, które nie będzie wychodzić na 0 zbyt szybko, ale warto do niej w tej chwili dołożyć.

          • 1 0

      • Buduje się na 100 lat ale na zapas też się NIE buduje

        jak w Hiszpanii i Grecji "za unijne".
        A wszystko wskazuje że także w Polsce ten mechanizam
        zadziałał

        • 3 2

    • Radź nam Nostradamusie! (1)

      Światłości nasza!

      • 17 10

      • uśmiechnąłem się

        nie ma to jednak związku z wróżbiarstwem a wyłącznie logiką...

        • 6 2

    • Na przykład (1)

      Dalej jesteś zadufany buc. Tylko starszy.

      • 8 15

      • nie miałeś wiele do powiedzenia wtedy - nie masz i dziś...

        w Twoim przypadku wiek nie idzie w parze z mądrością :)))

        może i jestem buc, ale z każdym dniem coraz mądrzejszy - Ty nie

        • 20 12

    • Była kasa z UE to trzeba ją wydać bo 10% wziątka się nalezy. (3)

      To czy inwestycja przyniesie zyski czy straty to g.... ich obchodzi.

      • 35 4

      • Miś!

        • 4 0

      • SKM takze nie przynosi zysko (1)

        co wiecej, bezposrednich zyskow z:
        - obwodnicy
        - Armi Krajowej
        - Al. Zolnierzy Wykletych -> Slowackiego
        - Tunelu pod Martwa Wisla
        - Poludniowej obwodnicy Gdanska
        - S6
        - S7
        - przyszlej trasy kaszubskiej
        - przyszlej obwodnicy metropolitarnej

        takze nie ma. Dlaczego nikt w tamtych wypadkch nie krzyczy o zmarnowane miliardy?

        • 1 1

        • Błąd kolego.

          Wszystkie ulice które wymieniłeś są codziennie używane przez tysiące samochodów.

          Każdy z tych samochodów kosztował częściowo VAT + każdy przejechany kilometr każdego auta to (uśredniając spalanie do 0,07l / 1km i koszt paliwa 4zł / 1l) 14 groszy zysku dla skarbu państwa - który potem jest rozdzielany pomiędzy województwa gminy etc etc

          licząc tysiąc aut dziennie i 10km drogi na obwodnicy wychodzi 10 * 1000 * 0,14 = 1400zł diennie zysku
          rocznie ~pół miliona zł

          z 10km drogi... przy 1000 samochodów

          tu masz artykuł:
          http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Rekordowy-ruch-na-Obwodnicy-Trojmiasta-i-korki-Beda-podobne-utrudnienia-n81528.html

          dziennie obwodnicą jeździ około 80x więcej aut niż podałem
          palą więcej niż podałem
          przejeżdżają ZNACZNIE więcej niż 10km dziennie...

          po całym trójmieście jeździ około 250 000 aut dziennie
          co daje przy powyższych założeniach ~125mln zysku rocznie z samego tylko dochodu z paliw
          czy to dużo? starczy na wybudowanie ~3km autostrady rocznie - nie dużo, mało...

          czy przynosi zyski: definitywnie tak...

          nie masz racji.

          ps.
          nie pisałem o zyskach jako zyskach finansowych, jesteś 4 osobą której trzeba to wyjaśniać... chodziło mi o zysk dla społeczeństwa... chodziło mi o to, że z PKM praktycznie nikt nie korzysta... - praktycznie, bo z 50 000 ludzi mieszkających w obrębie trasy PKM korzysta z tego może 1% dziennie....

          • 0 0

    • bo ty myślisz mądralo (1)

      że każda inwestycja w miasto ma się zwrócić? wracaj na wieś

      • 20 13

      • dziękuje za imputowanie

        pozdrawiam

        • 11 12

    • Janusz Ekspert (4)

      Nic nie maja do powiedzenia, poniewaz twoja opinia nikogo nie interesuje.

      • 5 4

      • (3)

        jeśli moja opinia n-ty raz staje się faktem
        jeśli mimo to wciąż nikogo nie interesują chociaż można było uniknąć pomyłek
        to to problem społeczeństwa - nie mój :)

        mi się w gdańsku żyje dobrze - może być znacznie lepiej, ale w sumie nie narzekam

        • 7 9

        • no i uj, ze (powiedzmy) masz racje?

          uj z tego wtedy i uj z tego dzis

          • 8 3

        • co zatem proponujesz na rozwiazanie problemow komunikacyjnych w Trojmiescie? (1)

          Poprosze konkrety.

          • 0 0

          • Na dobry początek

            Ogólnie:
            1. JEDNĄ firmę zarządzającą transportem miejskim w całej aglomeracji
            2. ujednolicenie biletow na PKM/ZTM/SKM
            3. racjonalne rozkłady jazdy w ciągu dnia - np. nie jak teraz że pkm jeździ przez 15h co 20 min pusta... toż to kpina z podatników...
            4. jeśli już chcą wprowadzić 'rower miejski' to niech go podepną pod chociaż istniejące bilety elektroniczne
            5. wprowadzić dodatkowe bilety na 15, 30 i 45 minut - koszt ZEROWY dla ZTM, często jest tak że chcemy podjechać 2-3 przystanki kilkoma busami/tramwajami

            Dodatkowo:
            6. w autobusach w wielu krajach wsiada się z przodu i pokazuje kierowcy bilet ew. płaci odliczoną kwotę - wysiada się z tyłu: nie masz biletu = NIE JEDZIESZ
            7. dodatkowy bilet 'łączony' kosztował by więcej niż bilet na godzinę - ceny trzeba wyliczyć, nie ma najmniejszego sensu żebym robił to tutaj teraz, jeśli chcesz: nie ma sprawy - policzę, ale najpierw mi zapłać.
            8. ujednolicenie regulaminów wszystkich przewoźników... chcecie rower miejski... nie może być tak że np. do SKM można wejść z rowerem a kierowca busu/PKM będzie robił awantury

            to tak w skrócie, z którymi punktami i DLACZEGO się nie zgadzasz?

            • 0 0

    • Tez pisałem ze do d*py idea

      Proponowałem zrobic ścieżki rowerowe po nasypie Była by super atrakcja
      Tramwaj pościć na południe miasta

      • 11 6

    • Czy POG, trasa Sucharskiego, A1 i S6 sie zwracaja? (5)

      Kanalizacja czy oswietlenie w miescie tez na siebie zarabia?

      Ile zarobily na budzetu gminy szkoly i przedszkola?

      Najpierw narzekaja, ze powstaje infrastruktura przed budowa osiedli. Ale jak zbuduja osiedle bez dojazdow to narzekaja tez.

      Liczba pasazerow PKM rosnie. Jest aktualnie 1/3 tego, co planowano. Zatem jest sporo do poprawienia. Nie zmienia to jednak faktu, ze moze byc lepiej.

      Ciekawe, ze jak zbudowano Al. Zolnierzy Wykletych to nikt nie narzekal, ze od razu nie jest zakorkowana. A niech mi ktos powie, ile dla Gdanska zarobila bezposrednio trasa Slowackiego?

      • 23 10

      • (2)

        "Czy X Y Z się zwracają?"
        A czy ja pisałem, że powinny?
        Pisząc, że inwestycja się nigdy nie zwróci miałem na myśli, że jest NIEPRZYDATNA.
        A nie element finansowy - czytaj ze zrozumieniem. Czytanie pojedynczych słów to chyba w zerówce się kończy? Tutaj rozmawiamy troszkę inaczej :)

        "Liczba pasazerow PKM rosnie."
        Dziękuję za tą rzeczową i jakże prawdziwą opinię.
        A teraz czytaj:
        http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Blask-linii-PKM-gasnie-z-kazdym-dniem-n101571.html

        • 10 13

        • czy w tamtym artykule jest, panie ja-umiem-czytac, napisane, ze liczba pasazerow spada? (1)

          Liczba pasezerow rosnie i jednoczesnie jest aktualnie mniejsza od tego, co zakladano.

          Moze jednak skoro tak lubo wysylasz ludzi na kursy czytania ze zrozumieniem sam zainteresujesz sie jakims?

          • 0 0

          • Mi taki kurs niepotrzebny - najwyraźniej Tobie bardzo

            1. "blask PKM gaśnie z każdym dniem"

            2. "od grudnia 2016 pojedzie 25% mniej kursów niż dziś"

            ponadto:
            od 16 maja kilkadziesiąt kursów pkm zniknęło z rozkładu

            masz jeszcze coś do powiedzenia, pajacu?

            • 0 0

      • wreszcie ktos rozsadny

        • 12 6

      • "Zatem jest sporo do poprawienia"

        Poprawianie zaczęli od skasowania 1/4 kursów. Pasażerów w mig przybędzie.

        • 1 1

    • Pewnie masz rację, że inwestycja może się nie zwrócić (3)

      Ale czy w naszym kochanym kraju wszystko co robimy dla pożytku ludzi musi się zwrócić (czyt. samoutrzymać). Przecież ludzie korzystają z PKM, a pieniądze idą z naszych podatków. Wolę aby pieniądze z moich podatków zasilały PKM niż darmozjadów polityków (obojętnie z jakiej partii) zasiadających w sejmie, senacie, samorządach, sejmikach itp.

      • 18 2

      • (2)

        Jeszcze raz:

        A czy ja pisałem, że powinny się zwrócić _FINANSOWO_?
        Pisząc, że inwestycja się nigdy nie zwróci miałem na myśli, że jest _NIEPRZYDATNA_.

        :)

        "Przecież ludzie korzystają z PKM"
        http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Blask-linii-PKM-gasnie-z-kazdym-dniem-n101571.html

        "Wolę aby pieniądze z moich podatków zasilały PKM niż darmozjadów polityków (obojętnie z jakiej partii)"
        Tutaj pełna zgoda kolego.

        • 6 11

        • Linkujesz w kolko jeden artykul, ktory wcale nie popiera tego, ze jest nieprzydatna (1)

          Pokazuje, ze nie jest tak kolorowo jak obiecywano.

          • 0 1

          • a będzie tylko gorzej, bo ludzie się bogacą.... i niedlugo kupią rowery lub samochody

            myśl chłopie mysl!

            • 0 0

    • (4)

      pomyliłes się - jeździ pusta także w godzinach szczytu

      • 8 11

      • (2)

        Powaga? ;)))

        W takim razie najmocniej przepraszam. Zakładałem, że w godzinach szczytu ktoś jednak będzie korzystał - bo to prawie jak tramwaj a w korkach szybciej... wiecie...

        • 8 4

        • (1)

          Hej Aram,
          oni nie uznają biletów autobusowych, ani nie pozwalają wozić rowerów (maksimum sześć, to znaczy loteria co dzień, czy wpuszczą, łaskawcy, czy tym razem nie) ani nie dają parkingów, ani dla samochodow, ani dla rowerów

          i ja i ty potrafili byśmy te pociągi napełnić
          ale dla obecnego zarządu - to za trudne

          • 6 2

          • no to może i lepiej, że chłop zrezygnował ;)

            • 2 2

      • Z tego, co slyszalem i widzialem, to calkowicie odwrotna sytuacja

        choc akurat ja nie korzystam z PKM (nie po drodze mi nigdzie), wiec opieram sie o relacje ludzi, ktrzy korzystaja.

        • 0 0

    • Wizjoner (3)

      No i odezwał sie wizjoner, który juz skazał te inwestycje na upadek. Jeżeli jest to klęska to rowniez do tej kategori nalezy zaliczyć Aglomeracyjne koleje łódzkie. Na bazie przewożonej obecnie liczby osób mozna szacować, iz w pierwszym roku przewozy bedą na poziomie ok 2,5 mln osob. To nie jest źle. Ale mogłoby byc lepiej gdyby miasto wprowadziły prawdziwy bilet aglomeracyjny.

      • 5 1

      • (2)

        Nie wiń mnie.

        Ja też bym chciał, żeby coś z tego było, bo został na to wydany 1mld złotych
        Biorąc pod uwagę ~750 tys mieszkańców trójmiasta wychodzi ~1300zł w podatkach od osoby - i to licząc emerytów i dzieci.

        Uwierz mi Patryku, chciałbym żeby moje pieniądze nie były marnowane i żeby PKM była popularna - ale nie jest... czy dało się to przewidzieć? dało... Trzeba znaleźć i pociągnąć do odpowiedzialności winnych, inaczej następne inwestycje również MOGĄ (nie muszą, ale mogą) być marnotrawstwem również Twoich pieniędzy.

        "w pierwszym roku przewozy bedą na poziomie ok 2,5 mln osob"
        przewozy w łodzi czy PKM?
        no i podawaj zawsze źródło... bo nie wiem czy mam Cie teraz bluzgać żeby uświadomić, czy po raz 10 pod tym artykułem dać link tutaj:
        http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Blask-linii-PKM-gasnie-z-kazdym-dniem-n101571.html

        tutaj napisali, ze miało być 2-5mln
        natomiast przewozy w tym roku to przewidywane ~600 tys osób - czyli na pewno mniej
        a nie Twoje 2.5mln

        pytam więc: skąd wziąłeś 2.5mln przejazdów PKM w tym roku?

        Jeżdżę czasami tamtędy i jeszcze NIGDY nie widziałem pełnego wagonu PKM...
        zazwyczaj w godzinach dziennych - nie szczytu

        • 2 4

        • Prosze Cie, ile razy bedziesz linkowal ten sam artykul, ktory wcale nie popiera tego, co mowisz (1)

          Artykul mowi o tym, ze nie jest tak dobrze, jak powinno byc i o tym, ze bardzo dobry pomysl zle poki co sie realizuje. Nie, ze to zbedny wydatek i pomylka

          • 0 1

          • popiera, naucz się czytać ze zrozumieniem...

            lepiej nie będzie, sprawdzimy za 13 lat, wpisałem sobie event w kalendarzu google, szkoda, ze nie wiem kim jesteś żeby Cię wówczas wyśmiać prosto w twarz

            • 0 0

    • o zwracaniu się inwestycji (3)

      Takie inwestycję nigdy w rachunku matematyki ekonomicznej się nie zwracają.
      To są wymiary społeczne i rozwojowe, których wpływ najczęściej jest trudny do matematycznego oszacowana z perspektywy czasu i dalszego rozwoju.
      To jest prawo przyczyny i skutku.
      Czy komuś zwraca się budowa domy? czy komuś zwraca się bycie rodzicem? Nigdy tego do końca nie wiemy. Te sprawy ocenia dopiero historia.
      Gdyby nie tendencja ludzkości do ryzyka i fantazji to do dziś być może siedzielibyśmy na drzewach i podjadali banany.
      Tutaj trzeba mieć cierpliwość odkrywców.
      Na pierwsze efekty zawsze trzeba poczekać minimum kilka lat.
      Dla szybszej pozytywnej ekonomii jak najszybciej należy rozbudować pkm-kę o dodatkowe przystanki na kierunku Gdynia i do dzielnic Gdynia Północ, co na pewno domknie pierścień chętnych do korzystania z PKM.
      Życzę wszystkim dalekosiężnych planów, ich realizacji i nie czekania na błyskawiczne efekty. Dla dobra (być może) przyszłych pokoleń.
      Pozdrawiam.

      • 8 2

      • (2)

        "w rachunku matematyki ekonomicznej"
        nigdy nie pisałem że mają się zwrócić finansowo, mówię to już trzeci raz...

        "Czy komuś zwraca się budowa domy"
        oczywiście że tak, dom chroni Cię i przyszłe pokolenia Twojej rodziny, możesz w nim mieszkać lub sprzedać znacznie drożej niż wybudowałeś...

        "czy komuś zwraca się bycie rodzicem"
        tak, dowiesz się pewnie kiedyś jaką radość przynoszą dzieci

        bo widzisz... to nie ma się zwrócić finansowo...
        pisząc że inwestycja ma się zwrócić miałem na myśli, że ma DZIAŁAĆ...
        takie inwestycje jak PKM mają być _PRZYDATNE_ społeczeństwu
        mają służyć społeczeństwu... PKM póki co to drogi bubel.. bajer który wzbudził zainteresowanie mieszczan na początku - każdy się przejechał RAZ.... (ja przyznam, ze jeszcze nie, ale również zamierzam, mam nadzieje że zdążę zanim zlikwidują ilośc kursów do zera)
        w związku z powyższym wczoraj usunięto z rozkładu ~kilkanaście kursów w ciągu dnia ;)
        i zamierzają ucinać następne

        nie wiem... być może dodadzą te kursy jak zainteresowanie wzrośnie = kolejne wydane miliony pod znakiem zapytania czy cokolwiek się zmieni... bo ludzie mieszkający w okolicach obwodnicy mają samochody ;) Więc większa ilość przystanków - moim zdaniem - wuja da...

        "Na pierwsze efekty zawsze trzeba poczekać minimum kilka lat."
        tak....
        zobaczymy....
        przekopiuj sobie link, mały zakładzik:
        http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Prezes-PKM-ki-zlozyl-rezygnacje-n101690.html?expand=11634241&hl=11634241#op11634241

        • 2 4

        • przeciez nic nie bylo napisane (1)

          ze ma sie zwracac finansowo

          • 1 1

          • naucz się czytać ze zrozumieniem matole

            • 0 0

    • Jw

      Gdy budowano PKM napisałem , nie wierzę , że uda się w terminie ją zrealizować.. I teraz odszczekuję z imienia i nazwiska. Realia mogą być po latach inne. Różne , nieoczekiwane w naszej trójmiejskiej rzeczywistości zdarzenia trakcyjne powodują, że prognozy odbiegają od realiów. Ale sam fakt , że coś powstało nowego na miarę Miasta , coś co dowartościowuje trafikę i cały układ komunikacyjny metropolii uważam za trafiony.
      A dla ciekawości - jadę z moim krewnym PKM - ką do Żukowa, potem przesiadka do relacji Gdynia - Kościerzyna i popatrzymy na stare parowozy ! Fajnie mieć dystans do czasu mienionego....

      • 4 0

    • o tunelu też pisałeś? (4)

      • 3 0

      • Oczywiście (3)

        Pisałem, że "tunel poza godzinami szczytu będzie pusty".

        • 4 3

        • (2)

          a wiesz, że obwodnica (prawie każda) poza godzinami szczytu jest pusta? I że zimą jest mniej słonecznych dni?

          • 5 3

          • A autobusy noca stoja puste na parkingach... :(

            • 1 1

          • "obwodnica (prawie każda) poza godzinami szczytu jest pusta"

            nie jest, przejedź się, zobacz...

            dziennie z obwodnicy korzysta ~75 tys aut (liczone na wysokości osowej)

            • 0 0

    • inwestycja jest dobra , ale problemem jest brak linii do Gdyni , biletu metropolitalnego obejmującego PKM, bałagan informacyjny

      • 2 4

    • Co za megaloman

      Ale jesteś wizjoner. Było mnóstwo takich komentarzy.
      Myślisz, że takie decyzje podejmowane są biorąc pod uwagę komentarze anonów z internetu? Haha :D "Aradash napisał, że to nie wypali, rezgynujemy!" Ale ty masz ego...

      • 5 1

    • mia

      skm również jeździ niemal pusta poza godzinami szczytu i w weekendy, czyli co zaorać? to że przewalili kasę na tym projekcie t

      • 1 1

  • PKM na Oksywie (9)

    Inaczej PKM pozostanie peryferyjną dojazdówka do Kartuz tak jak jest obecnie, bez jakichkolwiek funkcji metropolitalnych.

    • 216 22

    • I taka dojazdowka jest potrzebna.

      Z tym, ze koszt horrendalny, zbyt bizantyjska ta inwestycja. Kto mial zarobic ten jest zarobiony - mechanism podobny (ale nie identyczny) jak w ''Misiu'' Barei.
      Z tym, ze komunikacja publiczna to system, a nie wyizolowane twory.

      • 13 5

    • (6)

      ok ale powiedz mi kto by jeździł PKMką z Oksywia do Gdańska Głównego skoro istnieje szybsza alternatywa: SKM.

      • 4 22

      • a to nie wiedziałem, że SKM jeżdzi do Oksywia (4)

        od kiedy ?

        • 24 1

        • a Kto mówi, że tylko do Oksywia (1)

          Przede wszystkim do Oksywia i do Kosakowa, ale jakoś nie zauważyłem by Pan Prezes zrobił cośkolwiek w tym kierunku.....

          • 19 0

          • to już chłopaki sobie SKMkę załatwiajcie. A lotnisko i tak nie ma sensu póki co

            • 4 7

        • przystanek SKM dla Oksywia nazywa się Gdynia Grabówek. Jeśli chcesz aby SKMka wjeźdzała na północ dalej co akurat jest dobrym pomysłem to ok, ale nie mieszkaj do tego spalinowej PKM.

          • 7 6

        • więc rozumiem, że PKMka ma podjechać na Oksywie, Ty sobie zjedziesz do głownej trasy i szybka przesiadka na SKM. A PKMka ma wracać pusta na swój standardowy tor przez Osowę?

          • 3 4

      • Alternatywa forma dojazdu z północnej Gdyni do centrum - Estakada długo nie pociągnie . Szybki dojazd na Karwiny ( już dziś z Gdyni Gł do Wlk. Kacka dojeżdża tak sporo osób,bo to tylko 9 minut, a nie jak trajtkiem 30 ).

        • 3 0

    • Nie nie nie!!!!

      Nasz Prezydent nie chce i tej kolejki nie będzie.

      • 4 7

  • (2)

    PKM , ustawa śmieciowa to totalne dno .PKM miliony pasażerów rocznie , odkorkowane miasto , ekologiczna i zbiorowa forma transportu. Zapomniałam jeszcze tristar na dokładkę. Wspaniałe inwestycje .

    • 199 178

    • Dla mieszkancow ''wspaniale'' inwestycje. (1)

      dla wybranych wspaniale inwestycje. Wybrani zarobili, a codzienne funkcjonowanie juz ich nie obchodzi.

      • 13 7

      • nikt nie będzie do przystanku biegł 45 minut

        • 4 0

  • a w tle jaroslaw walesa (11)

    • 202 55

    • Podziwiam wzrok (5)

      bo ja w tle zdjęcia umiem rozpoznać tylko Ryszarda Świlskiego.

      • 13 8

      • Świlski jest lepszy, ma lepszą fryzurę od Nowaka (3)

        Sławek trochę łysieje, dlatego Świlski zostanie teraz liderem PO.

        Cenię Świlskiego też za uśmiech.

        • 16 2

        • kochasz go ? (1)

          • 4 3

          • kocham pana Borsuka

            Nieważne, że jest raczej otępiały

            • 10 1

        • A poza uśmiechem

          ma coś więcej? Nie pytam o szare,bo wiem, że tam hula halny.

          • 0 0

      • a od lewej nie dostrzegasz trutnia Borusewicza? aaaa bedziesz udawał, że masz słaby wzrok

        albo nam wmawiał ze to Jarosław Kaczyński?

        • 27 4

    • A nie Dawid Beckham? (2)

      A nie Dawid Beckham?

      • 17 2

      • Świlski ładniejszy od Beckama!

        Świlski ładniejszy od Beckama!

        Najładniejszy

        • 11 2

      • to jest ewidentnie Beckham. a zaangażowanie go w ten projekt tylko potwierdza jak przeinwestowano tę kolejkę, skandal.

        • 12 0

    • Ten z Walezych?

      • 1 0

    • gdzie ślepooki ?

      • 0 0

  • News roku (2)

    Co to zmieni dla mieszkańców, których PKM nijak nie zachęca do korzystania? Nic..

    • 164 3

    • Ważne że był prezesem 5 lat i się już ustawił, POza tym miliard złotych wydany

      I to jest najważniejsze robaczki

      • 19 2

    • Pytanie.

      Kogo i skąd dokąd wozi pkm? Jak dla mnie to kolej znikąd do nikąd via chaszcze i nieużytki...

      • 3 1

  • wybudowanie bez elektryfikacja gdzie kolejka w (5)

    Wesolym miasteczku szybciej jeździ.Brawo platforma

    • 184 31

    • (2)

      No i ta bezsensowna przesiadka we Wrzeszczu i loteria, z którego peronu pociąg odjedzie.

      • 28 2

      • xDD (1)

        To nie jest zadna loteria. Na tablicach w tunelu masz dokladnie napisane z ktorego peronu odjezdza. Tylko tam sa rzymskie cyfry wiec trzeba byc choc troche inteligentnym.

        • 3 5

        • tablice...

          Właśnie dziś rano straciłem niemal pół godziny, czekając na następny odjazd o 8:02, podczas gdy pociąg z 7:35 zamiast z peronu II jak głosiły tablice, odjechał z peronu I.
          Było się przejść na peron I ktoś odpowie - kilka razy tak się przechodziłem, i w trakcie upewniania się o której odjeżdża pociąg z peronu I mogłem zaobserwować jak na peron II pociąg przyjeżdża i odjeżdża.
          Żeby było śmieszniej, nad drzwiami pociągu, który mi uciekł są zainstalowane wyświetlacze - ale pokazania na nich godziny odjazdu, to już 23 wiek...

          • 5 0

    • Unia nie pozwoliła na elektryfikację.. (1)

      Podobno nieekologiczna, bo w Polsce większość elektryczności generują elektrownie węglowe :PPP

      • 2 3

      • Chodzi o to, ze PKM jezdzi tez po linii niezelektryfikowanej

        Unia nie dalaby na elektryfikacje, jesli i tak nie jezdzilyby po niej pociagi elektryczne (bo jak mialyby pokonac odcinek Osowa-Gdynia czy Osowa - Koscierzyna?)

        • 0 0

  • (9)

    Nic się nie zmieni dopóki nie będzie jednego biletu na cala trojmiejska komunikację.

    • 317 4

    • po co ci bilet? (2)

      • 4 15

      • może do kasownika potrzebny?

        takie coś z dziurką.

        • 12 5

      • do kontroli;)

        • 12 5

    • ale taki bilet miesieczny juz istnieje (4)

      mozna ewentualnie kwestionowac zasadnosc jego ceny.

      • 4 5

      • bilet (3)

        istnieje tyle ,że kosztuje 200 zł,a gdyby kosztował połowę tego od razu przybyło by pasażerów

        • 10 4

        • JEDEN BILET nadal nie istnieje - piszecie o bilecie łączonym (2)

          poza tym na chwilę obecną ten bilet łączony kosztuje 210zł

          widzę, że niektórzy nadal nie rozumieją pojęcia JEDEN BILET,
          który mogę skasować zarówno w tramwaju w Gdańsku,
          autobusie/trolejbusie w Gdyni czy w PKM'ce lub SKM'ce

          • 18 1

          • 210 jest za 3 zł

            • 0 0

          • jak dostalbys JEDEN BILET miesieczny (w sensie jeden kawalek papierka) za 210zl to bylbys zadowolony?

            czy chodzi ci o cene?

            • 0 0

    • jest

      łączony za 210 zł biedaku

      • 0 11

  • Bilet i jeszcze raz bilet (17)

    trzeba było się dogadać w sprawie jednego biletu na całą komunikację miejską a nie jadąć do domu najpierw mam kupować bilet na tramwaj czy autobus a potem osobny na pkm?! cieszyłam się jak ją budowali nie myślałam jednak że z biletami będą cyrki

    • 299 3

    • (9)

      Przecież są
      bilety

      • 3 18

      • (4)

        Przecież są wspólne bilety

        • 2 18

        • wspólne za ile (1)

          oto jest pytanie za ile? ile musimy dopłacąć? 140 zł !!!!!!!!!!!! a jest 88

          • 12 2

          • szybciej ten za 88 zniknie wiec siedź cicho

            • 5 9

        • jasne za dwa przystaneczki (1)

          140 zł mamy tyle kasy że sobie nia myślisz szastać możemy My chcemy w miescie na krótkich trasach za przyzwoitą cene jeżdzic a nie z 140 zł

          • 6 0

          • A ja bym chcial miec limuzyne z szoferem za 10zl

            uwazam, ze to sluszna opcja. Tak powinno byc.

            To, czego ludzie by chcieli to jednak bajka. To co jest mozliwe to inna sprawa. Na pewno nalezy dazyc do tego, aby komunikacja byla:
            - niezawodna
            - szybka
            - wygodna
            - tania

            Jednak w tej kolejnosci. Wygodna, ale jadaca 2h kolej nie bedzie niczym konkurencyjnym. Podobnie tania, ale wiecznie spozniona. Najpierw niech dbaja o to, aby bez samochodu po Gdansku mozna bylo podrozowac w czasie do 40 minut drzwi-drzwi. Dzisiaj czesto to ponad godzina.

            W takim wypadku komunikacja moze byc i za 50zl, a wiele osob sie nie przerzuci.

            • 0 0

      • są włsnie są (3)

        a powinien być jeden za przyzwoitą cene ! wyobraż sobie że mając bilet za 88 zł.nie mogą wsiąść do pkm która też jest komunikacją miejską

        • 25 0

        • jest jeden bilet (2)

          np. Gdansk - Sopot za 140 zl miesiecznie.

          Gorzej w kwestii jednorazowych biletow, bo gdzie to kupic i jak to dziala to chyba nikt nie wie :)

          • 12 2

          • bilet (1)

            to dojedź na ten bilet z gdyni do osowy

            • 17 1

            • Napisalem dokladnie, jaka trase obejmuje ten bilet

              Na trase o ktorej mowisz musisz niestety posiadac bilet za 210zl.

              Co moim zdaniem jest bledne. Warto byloby rozwazyc tu jakas specjalna opcje gdynia + PKM, np. tez za 140.

              Lub pozostac przy 140zl za cale trojmiasto. Wiadomo, ze jesli ktos ma bilet na sam Gdansk to bedzie sporo po Gdansku jezdzil. Jak ma na cale trojmiasto, to bedzie jezdzilm mniej komunikacja w Gdansku, a troche gdynska i SKM.

              Tu jednak problemem sa betonowe wladze zarzadow komunikacji :(

              • 0 0

    • Chcieliśmy jeden tani bilet ale weź tu się dogadaj z naszym Szczurkiem.

      • 6 3

    • Ja miałam nadzieję, że kolej tę przejmie ZTM Gdańsk (3)

      i będę mogła jeździć PKM po Gdańsku na kartę miejską ZTM. Ten aktualny wspólny bilet za 140 zł mi zupełnie nie opłaca się kupować, bo w ZTM mam prawo do ulgi 50 % a w SKM/PKM już nie. I dla mnie różnica wynosi niemal 100 zł.

      • 26 0

      • Taaa

        Ale musi być kolejna spółka i wodopoj dla kolejnego prezesa. Powinien być jeden zarząd Metropolitalna, który ma w garści całą komunikacje w 3miescie.

        • 13 0

      • pkp ulgi skasuje (1)

        Dla uczniow i studentow...juz niedlugo. Byly o tym artykuly

        • 2 0

        • dla studentow - slusznie

          Studenci mieli dawniej ulgi, bo bylo ich niewielu i nalezalo promowac studiowanie.

          Dzis studentow jest nadmiar* i nie ma powodu, aby dalej promowac marnowanie 5 lat zycia mlodym ludziom.

          * - jesli ktos uwaza, ze nie ma nadmiaru, jakim cudem tak wielu absolwentow narzeka na brak pracy?

          • 2 0

    • ZTM, ZKM, MZK, SKM, PKM, PR, PKP, PLK, MZKZG (1)

      Do tego dopłaty z każdego z miast, z województwa, państwa i kto wie skąd jeszcze...

      za dużo tego by mogło się udać z tym biletem...

      • 15 0

      • prawa, jednak kto mialby zrezygnowac?

        Gdansk? Gdynia? Wojewodztwo? Kazdy wydal iles pieniedzy z wlasnego budzetu i chce miec wplyw na instytucje, ktora zbudowal.

        Moim zdaniem Gdansk powinien przejmowac co roku wiekszy procent SKM, a po przejeciu wiekszosciowego pakietu polaczyc SKM z PKM.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane