• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w zarządzie Lotos Kolej. W spółce znów protesty

Robert Kiewlicz
18 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
aktualizacja: godz. 13:42 (18 maja 2017)
Odwołani właśnie członkowie zarządu Lotos Kolej: prezes zarządu Henryk Gruca oraz wiceprezes Paweł Makurat. Odwołani właśnie członkowie zarządu Lotos Kolej: prezes zarządu Henryk Gruca oraz wiceprezes Paweł Makurat.

Jak dowiedziało się Trojmiasto.pl, prezes zarządu Henryk Gruca oraz wiceprezes Paweł Makurat zostali odwołani ze stanowisk w spółce Lotos Kolej. Odwołania wiceprezesa żądali pracownicy spółki. Konflikt na tym tle doprowadził do protestów, a spółce groził strajk.



AKTUALIZACJA 13.41: Pracownicy Lotos Kolej porozumieli się z nowym zarządem spółki oraz zarządem Grupy Lotos. Odstąpią od protestu. Nowy prezes LK zapewnił ich, że rozwój spółki będzie kontynuowany. O zachowanie spokoju poprosił też były prezes Lotos Kolej - Henryk Gruca.

AKTUALIZACJA 13.00: - Zarząd Lotos Kolej dementuje doniesienia o ewentualnym zamiarze odebrania spółce zewnętrznych przewozów kolejowych na rzecz jakiegokolwiek innego przewoźnika. Zgodnie ze strategią Grupy Kapitałowej Lotos zadaniem spółki Lotos Kolej pozostaje kompleksowa obsługa całego koncernu i dalszy rozwój na zewnętrznym rynku towarowych przewozów kolejowych w Polsce i za granicą - informuje zarząd spółki w przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl oświadczeniu.
AKTUALIZACJA 11.09: W związku z powołaniem nowych członków zarządu pracownicy spółki Lotos Kolej znów rozpoczęli protest. Siedziba spółki została częściowo oflagowana. Pracownicy pełnią dyżury przy bramie. Większa akcja protestacja jest planowana na godzinę 13.

- Mianowanie nowego dyrektora, który był przez lata związany z PKP Cargo odbieramy jako próbę odebrania naszej spółce zewnętrznych przewozów kolejowych. Chodzi o to abyśmy świadczyli usługi tylko na rzecz Grupy Lotos, a resztę rynku przejęła właśnie spółka PKP Cargo - mówi Radosław Czerniak jeden z założycieli Związku Zawodowego Pracowników Transportu Kolejowego Grupy Lotos.
Związkowcy z Lotos Kolej mają zamiar skonsultować się z innymi centralami związkowymi funkcjonującymi w Lotosie na temat dalszych działań. Niestety zaraz po odwołaniu części zarządu LK wszyscy szefowie central związkowych zostali pilnie wezwani do prezesa Grupy Lotos, Marcina Jastrzębskiego.

***


Jednocześnie na mocy uchwały Nadzwyczajnego Zgromadzenia w skład zarządu spółki powołano Anatola Kupryciuka, powierzając mu stanowisko prezesa zarządu Lotos Kolej oraz Krzysztofa Wiktorowicza, który w spółce pełnić będzie funkcję członka zarządu. 

Anatol Kupryciuk od ponad 35 lat jest związany z branżą kolejową. W 1981 r. rozpoczął karierę w PKP.  W ostatnich latach zajmował kierownicze stanowiska w spółkach PKP, m.in. w Zakładzie Taborowym PKP w Gdyni. Był także dyrektorem Regionalnym ds. Przewozowych oraz zastępcą dyrektora ds. Eksploatacyjnych w gdyńskim oddziale PKP Cargo SA. Bezpośrednio przed objęciem funkcji członka zarządu Lotos Kolej był zatrudniony na stanowisku dyrektora Biura Kierowania Przewozami w centrali PKP Cargo.

Nowo powołany prezes jest absolwentem Politechniki Warszawskiej. Ukończył studia na Wydziale Transportu ze specjalnością Organizacja i Technika Transportu oraz studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.

Więcej: Minister zaskoczony protestami w Lotos Kolej. Kolejarze zastrajkują?

Krzysztof Wiktorowicz jest absolwentem Wyższej Szkoły Inżynierskiej im. Kazimierza Pułaskiego - Wydział Transportu, specjalność eksploatacja i utrzymanie pojazdów szynowych. Ukończył także Akademię Strategicznego Przywództwa w Canadian International Management Institute.

Od początku swojej kariery zawodowej związany z kolejnictwem. Zajmował stanowiska kierownicze m.in. w Dyrekcji Eksploatacji Cystern (DEC), PCC Rail S.A. (pełnomocnik zarządu ds. systemu utrzymania i eksploatacji wagonów), WPS Kolbet/Track Tec (wiceprezes zarządu i dyrektor produkcji) czy też Pol-Miedź Trans będącej częścią Grupy KGHM (dyrektor Oddziału Naprawy Wagonów).

Przypomnijmy, że 16 lutego 2017 roku w spółce Lotos Kolej rozpoczął się protest. Chodziło o zwolnienie ze stanowiska dyrektora ds. operacyjnych, Mirosława Łosińskiego. Pracownicy chcieli jego przywrócenia do pracy i natychmiastowego zwolnienia ze stanowiska nowego wiceprezesa spółki, Pawła Makurata. Protest był kontynuowany przez kolejne dni. Dopiero w środę, 22 lutego, udało się uzyskać kompromis, a dyrektor Łosiński został przywrócony na stanowisko.

Dwie osoby z zarządu spółki Lotos Kolej zostały odwołane. Nie podano jak na razie oficjalnych przyczyn takiej decyzji Dwie osoby z zarządu spółki Lotos Kolej zostały odwołane. Nie podano jak na razie oficjalnych przyczyn takiej decyzji
Sytuacja w spółce nie uległa jednak poprawie. Powiększył się jedynie zarząd spółki. W jego skład weszły trzy osoby: Henryk Gruca - prezes zarządu - oraz dwaj wiceprezesi - Paweł Makurat i Maciej Piotrowski. Wcześniej zarząd LK przez wiele lat był jednoosobowy. W najbliższym czasie powołana miała też zostać Rada Nadzorcza spółki.

Czytaj też:
Lotos Kolej. Pracownicy obronili dyrektora

Teraz dwie osoby z zarządu spółki zostały odwołane. Nie podano jak na razie oficjalnych przyczyn takiej decyzji. Henryk Gruca od 2003 roku był prezesem zarządu i dyrektorem naczelnym spółki Lotos Kolej. W latach 1980-1994 pracował w PKP jako dyżurny ruchu, zawiadowca stacji, zastępca naczelnika stacji, kontroler i starszy kontroler ruchu. Od 1994-2002 zatrudniony w Rafinerii Gdańskiej jako dyspozytor, kierownik wydziału oraz kierownik Zakładu Transportu Kolejowego.

Paweł Makurat to politolog i prawnik. Do spółki Lotos Kolej trafił w 2016 roku. Pracował na Uniwersytecie Gdańskim.

Po lutowych protestach sytuacją w Lotos Kolej zainteresowali się posłowie. 20 kwietnia 2017 roku o sytuacji w spółce rozmawiano na sejmowej Komisji do Spraw Energii i Skarbu Państwa. Minister energii Krzysztof Tchórzewski zapowiedział, że dokładnie przyjrzy się sytuacji w spółce.

Manifestacja pracowników spółki Lotos Kolej w lutym 2017 roku.

Miejsca

Opinie (113) ponad 10 zablokowanych

  • Pisalmiści (1)

    Dlaczego zwalniamy Prezesa Grucę-przecież to fachowiec !!! Właśnie dlatego.

    • 24 5

    • bo dyletanci zawsze boją się fachowców!

      • 11 1

  • Ej związkowcy, a dokładnie to o co wam chodzi? (1)

    Konkrety - co zarzucacie poszczególnym, nowo powołanym, osobom?!!

    I czy tymi protestami nie działacie na szkodę firmy?

    • 9 19

    • No własnie , niech napisza ,z chęcią przeczytam a nie tylko straszyć innych kpc, kpk itd itd

      O tym samym przedwczoraj pomyslałam.

      • 0 0

  • Dobrze i zle

    Dobrze, że zwolniono makurata, źle że tak późno -pisiora dały zarobić b.duza kasę swojemu misiorkowi. Źle, że nowy prezes zrobi to samo co chciał poprzedni -czyli likwidację przewozów zewnętrznych ratując PKPCARGO.Panowie bądźcie czujni to są wasze pieniądze.

    • 19 5

  • Gruca jak by miał honoru choc trochę to dano sam by odszedł (5)

    Wiadomo że audyt nie wypadł po jego myśli w firmie jest bajzel-Makurat moim zdaniem był za miękki na ta naszą bandę związkową-oni czują sie właścielami naszej firmy

    • 11 34

    • Trzeba było w Cargo zostać.

      • 14 0

    • (1)

      W 2016 r - 60 mln zysku. Jak na firmę z bajzlem - nieźle. Pkp cargo - 134 mln straty w 2016...

      • 17 0

      • A gdzie tak wiadomo ze audyt wyszedl niepomyslnie? Bo z tego co wiem wynikow audytu nie oglosili.

        • 13 0

    • Maszynista na koniu

      Ty maszynista spotkajmy sie -piz.....W świecie kozak w necie

      • 8 0

    • Poprzednio pisałes jako,,pracownik" teraz jako ,,maszynista"

      Płaca Ci 1,50 od posta , wiec jeszcze dużo musisz napisac aby zarobić , po twoich wpisach widać ze jesteś z zewnątrz

      • 9 1

  • (1)

    Jako podmiot niezalezny i prywatny wspolpracuje ze spolka Lotos Kolej i wspolpraca ta jest dobra i profesjonalna zwlaszcza ze wzgledu na prezesa Gruce i dyrektora Mirka. Jako klient niewyobrazam sobie pracy z takimi ludzmi jak znani juz w branzy nowi prezesi z pkp cargo. Klienci odchodzili od pkp cargo do lotos kolej ze wsgledu na jakosc przewozow i jakosc wspolpracy. Mozna wiec zmieniac zarzad i ludzi zw wzgledu na swoje widzimisie czy polityke ministerstwa ale na decyzje prywatnych klientow o dalszej lub nowej wspolpracy wplywu nie beda mieli. Zniszcza spolke, zniszcza dobrego przewoznika. Szkoda ludzi.

    • 27 6

    • Kocham Pana!!!

      • 11 0

  • PiS chyba zapomina że LK jest bardziej państwowe niż PKP Cargo.

    • 19 1

  • lotos, energa, psse po najeździe barbarzyńców z pis....

    • 19 1

  • Jazda

    .Pewnie już u Plichty w salonie wybrali vw,złota karta i znowu przemeblowanie marmur będzie pasował.Teraz sie modlę żeby was jakaś klątwa dopadła a cargo i tak nie uratujecie bo jesteście cieńcy jak polsilwer żegnam ozięble,pozdro dla kumatych

    • 9 1

  • Odwołalismy Makurata teraz czas na jastrzebskiego i kompanówz pisów (3)

    Rozwalimy ten cały zarządziki piuarowski.Władza wLotosie dla Kodu i ludu

    • 8 17

    • uderz sie kodziak

      • 3 1

    • Ty naprawdę zaufałeś alimenciarzowi z kitkiem?

      anty: kod, po, pis, sld, psl, kukizy i staroczesna i wszyscy inni

      • 2 0

    • Choc b.kocham Gdansk ,wstyd mi za moje miasto!

      Korupcja jak nigdzie indziej,matecznik PO (zgroza!!!),KODomici,skostniale od lat siatki ukladow niczym mafia sycylijska,
      zlewaczale ,oglupione towarzystwo.Bogu dzieki gdanszczanie tylko w czesci sa tacy,a ponadto coraz wiecej mieszkancow zaczyna "przegladac na oczy"!

      • 1 0

  • Po prostu socjalizm. Tu się wali tam się wali.

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane