• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Professor Why wygrał światowy finał Creative Business Cup

VIK
20 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
CTAdventure w finale rywalizował z 52 firmami. W sumie w projekcie Creative Business Cup wzięło udział ponad tysiąc firm. Na zdjęciu: Marek Trojanowicz, prezes zarządu CTAdventure, Mateusz Cybula z Inkubatora Starter i Mateusz Marmołowski, wiceprezes zarządu CTAdventure d/s technologii. CTAdventure w finale rywalizował z 52 firmami. W sumie w projekcie Creative Business Cup wzięło udział ponad tysiąc firm. Na zdjęciu: Marek Trojanowicz, prezes zarządu CTAdventure, Mateusz Cybula z Inkubatora Starter i Mateusz Marmołowski, wiceprezes zarządu CTAdventure d/s technologii.

Gdańska firma CTAdventure wygrała Creative Business Cup 2014, czyli konkurs na najlepszą firmę kreatywną na świecie. Najlepszym produktem okazała się gra komputerowa łącząca elementy edukacji i zabawy - Professor Why. Finał odbył się w środę 19 listopada w Kopenhadze. Nagrodę wręczył sam następca tronu królestwa Danii, książę Fryderyk.


Czy udział w konkursach może pomóc startującym w biznesie?


Organizatorem CBC jest duńskie Centrum Kultury i Ekonomii Doświadczeń (Center for Cultural and Experience Economy). Aby trafić do finału trzeba było pomyślnie przejść eliminacje na szczeblu krajowym. Polskim organizatorem konkursu jest Inkubator Starter. W finale projekty z 52 krajów oceniało międzynarodowe jury, w którego skład wchodzili ludzie biznesu tacy jak Christian Stadil - Thornico A/S, Stiven Kerestegian Ganarillas - LEGO, Flavia Simon z Google, Håkan Nordkvist - IKEA i Amy Cosper - redaktor naczelny Entrepreneur Magazine.

- Jury doceniło zaproponowane przez nas nowe podejście do edukacji, a przede wszystkim do nauki przedmiotów ścisłych - mówi Mateusz Marmołowski z CTAdventure. - Opracowany przez nas program do nauki takich przedmiotów jak chemia, fizyka, matematyka wykorzystuje nowoczesną technologię rozszerzonej rzeczywistości, co pozwala zaangażować użytkowników w kreatywny proces nauczania. Rozszerzona rzeczywistość, na której bazuje gra, to technologia, która po raz pierwszy pozwala łączyć świat rzeczywisty z cyfrowym, co zwłaszcza w edukacji umożliwia pokonanie wielu barier, kosztowych, czy bezpieczeństwa.

Dla kogo jest ten konkurs? Branże kreatywne, którym dedykowany jest konkurs to: design, architektura, produkcja treści (np. gry komputerowe), reklama, książki i prasa, muzyka, filmy, sztuka i rzemiosło, radio i TV, parki rozrywki czy gastronomia. Podczas podsumowującego wydarzenia, reprezentanci krajów przedstawiają jurorom swoje biznesplany.

Wraz z tytułem do rąk zwycięzców trafi nagroda w wysokości 20 000 dolarów oraz możliwość uczestniczenia w Global Entrepreneurship Congress w Mediolanie w marcu przyszłego roku.

Drugie miejsce w konkursie Creative Business Cup zdobyła firma GIGI BLOKS Ltd. z Łotwy, zdobywcą trzeciego miejsca jest PockerSky z Austrii. Nagrody specjalne za pomysły kreatywne otrzymały także Zikto z Korei Południowej, Bitbrain Technologies with Ussens z Hiszpanii, Original Unverpackt z Niemiec oraz Voiceitt z Izraela.

Założyciele CTAdventure, Marek Trojanowicz i Mateusz Marmołowski, gdy w 2013 roku zakładali firmę, postawili sobie za cel zrewolucjonizowanie podejścia do edukacji. Tak stworzyli swój pierwszy produkt - grę edukacyjną Professor Why, której sprzedaż ruszyła. Ich inicjatywa została doceniona na tegorocznej konferencji infoShare w Gdańsku w maju 2014, a gra zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie Startup Contest, w którym rywalizowało ponad 90 startupów, oraz nagrodę publiczności.
VIK

Miejsca

Opinie (21)

  • Gratulacje od ekipy RK! (1)

    • 30 3

    • gratulacje od hakerów

      bedziemy hakować:)

      • 1 1

  • Dedykuje się życzenia, a konkurs jest przeznaczony dla branż.
    Precz z nowomowa. Jak u Orwella.

    • 12 2

  • Tak się bawią biurokraci...

    Tam konkursik, tu szkolenie albo ekspertyza.

    • 6 20

  • Nic nie rozumiem z tego tytułu artykułu. (1)

    • 10 6

    • Ciekawe

      ile kciuków w górę dostałeś od czytelników faktu, a ile od tych drugich ;)

      • 1 0

  • Super wiadomość. Gratulacje.

    • 14 1

  • Wygrywają konkursy ale z czego się utrzymują skoro nic nie sprzedają!! (2)

    Jak zawsze z kasy podatnika!!

    • 10 18

    • O czy Ty pier....sz lbie zakuty

      Z jakich stolkow wywalic, z ich firmy prywatnej?

      • 5 0

    • Gdyby to był konkurs...

      na najlepiej sprzedającą się grę to może było by to podejrzane, ale z tego co można przeczytać to wygrali konkurs na najlepszy produkt w swojej kategorii. Produkt nie jest zły, bawiłem się przez moment nim na targach infoShare, jest prosty w obsłudze i co najważniejsze działa, jak zapewniał Mateusz Marmołowski, na większości sprzętu komputerowego z kamerką.

      A czy jest najlepszy? Można dyskutować, na pewno dużo jest nad nim pracy, ale prawdopodobnie konkurencja nie była tak silna.

      • 0 0

  • Brawo chłopaki!!!! Idealny wzór dla młodzieży. Polak potrafi.

    • 16 0

  • Kolejny

    Inkubator

    • 6 7

  • Brawo ! (1)

    Brawo, teraz tylko rozwinąć mocno sprzedaż i ciągle doskonalić produkt! Oby więcej takich firm i ludzi a będzie nam się wszystkim żyło lepiej. Pamiętajmy, że świat zachodni jest bogaty właśnie z powodu nagromadzenia firm, które coś tworzą i sprzedają "na świat".

    • 16 1

    • TYLKO rozwinac sprzedaz... Dobry specjalista od marketingu powie, ze potrzebuje 'tylko' niezly produkt, zeby zrobic sprzedaz. A zza rogu wyjdzie bankier, ktory 'da' na to pieniadze...

      • 1 1

  • Gratulacje

    Świetna wiadomość i świetna promocja.

    • 9 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane