• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Promy dla Estonii z Remontowa Shipbuilding

VIK
3 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Zoptymalizowany kształt kadłuba przystosowany do pracy w ciężkich warunkach lodowych przyczyni się m.in. do zmniejszenia zużycia paliwa. Zoptymalizowany kształt kadłuba przystosowany do pracy w ciężkich warunkach lodowych przyczyni się m.in. do zmniejszenia zużycia paliwa.

Kontrakt na budowę dwóch dwustronnych nowoczesnych promów dla estońskiego armatora "Port of Tallin" podpisała stocznia Remontowa Shipbuilding z grupy kapitałowej Remontowa Holding. Zakontraktowane promy to najnowocześniejsze jednostki z napędem konwencjonalnym w basenie Morza Bałtyckiego. W razie konieczności projekt statku zakłada możliwość ewentualnej zmiany napędu na paliwo LNG.



Port w Tallinie, który zamówił jednostki, jest obecnie największym ośrodkiem obsługującym ruch towarowo-pasażerski w Estonii. W celu usprawnienia połączeń lokalnych pomiędzy wyspami leżącymi wzdłuż zachodniego wybrzeża Estonii konieczne stało się zwiększenie posiadanej dotychczas floty.

- Realizacja projektu dla Portu w Tallinie otwiera dla nas nowy rynek zbytu w północnej części Morza Bałtyckiego - mówi Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Spodziewamy się, że w przyszłości zaowocuje to kolejnymi zamówieniami na budowę nowoczesnych statków pasażerskich dla armatorów z Estonii i Finlandii.

Atutem promów będą niewątpliwie niskie koszty eksploatacji. Zoptymalizowany kształt kadłuba przystosowany do pracy w ciężkich warunkach lodowych przyczyni się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz mniejszej emisji toksycznych substancji do atmosfery. Wysoki poziom automatyki pozwoli na eksploatację przy zmniejszonym do minimum stanie załogi. Promy o długości 114 metrów jednorazowo będą mogły zabrać na pokład 150 samochodów osobowych oraz 600 pasażerów. Statki przekazane zostaną armatorowi w 2016 roku.

Do przetargu na budowę nowych promów stanęły znane w branży firmy. O wyborze Remontowa Shipbuilding zadecydowało doświadczenie w budowie statków pasażerskich. Dotychczas Stocznia zbudowała około 50 promów pasażersko-samochodowych różniących się rodzajem napędu oraz zasięgiem obsługiwanych linii. Zamówienie to wraz z pozostałymi kontraktami wypełnia portfel zamówień Remontowa Shipbuilding do końca 2016 roku.
VIK

Miejsca

Opinie (21) 1 zablokowana

  • Promy z remontówki. (6)

    Jak widać jest to jedyny holding stoczniowy, w którym nie gada się a buduje i remontuje statki. Czego nie można powiedzieć o państwowym marsjańskim holdingu
    gdzie tylko marnotrawi się nie swoje bo państwowe pieniądze. Teraz marsjanie uruchomili swój PR, który opowiada o przebudowach platform wiertniczych. Ciekawe jak się skończy ten ich projekt tzn. ile setek milionów zł skarb państwa będzie musiał dodać na zabawy marsjan w stocznie.

    • 77 6

    • Nie za szybka radość? (5)

      Wy chyba piszecie te komentarze na zlecenie zarządu remontowej dla ich pocieszenia !! Fakty są takie że grupa mars się rozkręca i rozbudowuje zdobywając nowe kontrakty , nie długo wejdzie w życie dyrektywa siarkowa i stare 20 letnie rupiecie przestaną wpływać do remontówki ciekawe co wtedy tu napiszecie? Pójdziecie z torbami a p.G.Z. Mars będzie budowało jednostki dla wojska , specjalistyczne offshore i nie tylko. Zapomnieliście jak pukaliście w łaskę o wynajem dużego doku w crist??? Powodzenia !!!!!!!

      • 3 25

      • Miśkowi34 (4)

        To raczej Ty nic nie rozumiesz. Nikt nie miałby nic przeciwko działaniom tego funduszu w firmach stoczniowych gdyby były to działania zgodne z zasadami obowiązujacymi na wolnym rynku. Fundusz o którym piszesz czerpie pieniądze z kasy państwowej wybrał i wydał już ponad miliard złotych a efektów nie ma. Stocznie zachodniopomorskie mają poważne kłopoty po scaleniu Gryfii I MSR, majatek Gryfii jest wyprzedawany, w Szczecinie ABW sporządziła akt oskarżenia przeciwko ludziom z innego państwowego funduszu w sprawie stoczni Nova. W Trójmieśćie firmy zarzadzane przez wspominany przez Ciebie fundusz maja kłopoty - państwowy Crist otrzymał setki milionów z kasy Skarbu Państwa a obecnie ma problemy w związku z uwikłaniem się w procesy sądowe , brak też perspektyw tu armator niemiecki wycofał się ze zlecania dalszych statków jack-up miało byc dodatkowo 10 jednostek, tenże Crist miał budować wieże wiatrowe i co, wieże jak na razie buduje Stoczni Gdańsk , zktórą to twój fundusz próbuje walczyć. Stocznia Nauta z Gdyni kiedyś bardzo dobra stocznia remontrowa a dzisiaj nie wiadaomo co to za twór - stado dyrektorów z nadania twojego funduszu, milionowe straty w tym roku, niszczenie spółek które wyłoniły się ze stoczni tu sztandarowy przykład - Konrem Nauta sp z oo w ciągu roku ludzie z nadania fdunduszu i na ich zlecenie doprowadzili do kilkudziesięciu milionów złotych strat, które będzie musiał pokryć Skarb Państwa, zlikwidowano ponad 300 miejsc pracy, budowany kadłub sejnera to szczyt nieudolności ludzi z nadania tego funduszu zamiast budowę kadłuba skończyć w 4 miesiace budowa trwała dwa lata, a katamaran dla gdańskiego Uniwersytetu miał już dawno pływać i służyć naukowcom a straty jakie są generowane w oddziale Nauty w Gdańsku ( dawny wydział K-3). Co do montazu płuczek to nie martw się gdanska remontówka wykonuje te prace a w Naucie tylko opowiadają podobnie jak snuja opowieści o okrętach podwodnych a co z nowymi jednostkami ? dlaczego nie buduje Nauta Kormoranów a co z projektem Miecznik itd. itd. Twój fundusz nie ma nacelu poprawę sytuacji w przemyśłe okrętowym lecz jest to po prostu dworska kamaryla.

        • 23 2

        • (2)

          Projekt miecznik jest tylko na papierze ministerialnym w planach. Nie rozpoczęto procedur pozyskania. Wiec twoje pytanie jest nie na miejscu.

          • 2 13

          • z innych łamów (1)

            Po uzyskaniu założeń offsetowych nastąpi uruchomienie procedury pozyskania zgodnie z Decyzją MON nr 118 z dnia 25 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad i trybu udzielania w resorcie obrony narodowej zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa państwa (zwana dalej Decyzją 118). Przewiduje się, że będzie to w IV kwartale 2014 r.

            Podpisanie umowy z wykonawcą przewidziano na 2015 r.

            • 13 0

            • Umowa offsetowa jest. Rozporządzeń nie ma. I marne szanse aby były wiec te wiadomości jak wiele z mediów nic poza biciem piany nie wnoszą. Po prostu w tym roku nie da rady z offsetem. Rozporządzenia + publikacja + wejście w życie wystarczy policzyć i wiadomo czy bedzie w 4 kwartale czy niE :-))))

              • 0 7

        • Halo halo

          Crist w ciągu najblizszych tygodni podpisze kontrakt na budowe dużego Jack-Upa oraz paru pontonów..

          • 1 9

  • A co z Gdańskiej? Co panowie Jaworscy, Guzikiewicze i oponiarze? (4)

    • 40 9

    • (1)

      a co ma wspolnego Stocznia Gdańsk ze stocznią remontową ? Chyba tyle, że są na jednej wyspie , na Holmie.

      • 14 13

      • Nie zrozumiales wypowiedzi poprzednika...

        • 13 7

    • W polityke sie zaczeli bawić...:)

      • 17 1

    • Jaworski ten pajac z PIS-u złodziej i krętacz - oczywiście na plakatach wyborczych.

      • 8 2

  • Czyj jest projekt? Nie ma o tym nic w artykule.

    • 18 0

  • Remontowa. (4)

    Tam gdzie decyduje rynek i fachowość wygrywają najlepsi .

    A tam gdzie układy i polityka (czyli publiczne pieniądze ) pojawia się miernota.

    • 38 2

    • (3)

      czyli marsjanie

      • 19 4

      • miernoty (2)

        pojawiają się miernoty w rodzaju buca zwanego nieukiem, jajogłowego, czy innych ....

        • 3 0

        • (1)

          w remontowej?

          • 0 2

          • tak ale nie w ho;ldingu gdanskiej remontowej lecz w innej remotowej

            • 1 0

  • Kto projektować będzie? (1)

    • 1 0

    • Byle nie RMDC

      Pewnie projekt techniczny LMG Marin, a projekt roboczy ci którzy mówią o sobie 'najlepsze biuro projektowe na świecie' RMDC

      • 0 5

  • Remontowa..

    Remontowa rulez!

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane