- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (54 opinie)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (88 opinii)
- 3 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (48 opinii)
- 4 Terminal chemiczny obok Naftoportu (31 opinii)
- 5 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (224 opinie)
- 6 Śmiertelny wypadek w stoczni (128 opinii)
Promy dla Estonii z Remontowa Shipbuilding
Kontrakt na budowę dwóch dwustronnych nowoczesnych promów dla estońskiego armatora "Port of Tallin" podpisała stocznia Remontowa Shipbuilding z grupy kapitałowej Remontowa Holding. Zakontraktowane promy to najnowocześniejsze jednostki z napędem konwencjonalnym w basenie Morza Bałtyckiego. W razie konieczności projekt statku zakłada możliwość ewentualnej zmiany napędu na paliwo LNG.
Port w Tallinie, który zamówił jednostki, jest obecnie największym ośrodkiem obsługującym ruch towarowo-pasażerski w Estonii. W celu usprawnienia połączeń lokalnych pomiędzy wyspami leżącymi wzdłuż zachodniego wybrzeża Estonii konieczne stało się zwiększenie posiadanej dotychczas floty.
- Realizacja projektu dla Portu w Tallinie otwiera dla nas nowy rynek zbytu w północnej części Morza Bałtyckiego - mówi Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Spodziewamy się, że w przyszłości zaowocuje to kolejnymi zamówieniami na budowę nowoczesnych statków pasażerskich dla armatorów z Estonii i Finlandii.
Atutem promów będą niewątpliwie niskie koszty eksploatacji. Zoptymalizowany kształt kadłuba przystosowany do pracy w ciężkich warunkach lodowych przyczyni się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz mniejszej emisji toksycznych substancji do atmosfery. Wysoki poziom automatyki pozwoli na eksploatację przy zmniejszonym do minimum stanie załogi. Promy o długości 114 metrów jednorazowo będą mogły zabrać na pokład 150 samochodów osobowych oraz 600 pasażerów. Statki przekazane zostaną armatorowi w 2016 roku.
Do przetargu na budowę nowych promów stanęły znane w branży firmy. O wyborze Remontowa Shipbuilding zadecydowało doświadczenie w budowie statków pasażerskich. Dotychczas Stocznia zbudowała około 50 promów pasażersko-samochodowych różniących się rodzajem napędu oraz zasięgiem obsługiwanych linii. Zamówienie to wraz z pozostałymi kontraktami wypełnia portfel zamówień Remontowa Shipbuilding do końca 2016 roku.
Miejsca
Opinie (21) 1 zablokowana
-
2014-11-03 07:09
Promy z remontówki. (6)
Jak widać jest to jedyny holding stoczniowy, w którym nie gada się a buduje i remontuje statki. Czego nie można powiedzieć o państwowym marsjańskim holdingu
gdzie tylko marnotrawi się nie swoje bo państwowe pieniądze. Teraz marsjanie uruchomili swój PR, który opowiada o przebudowach platform wiertniczych. Ciekawe jak się skończy ten ich projekt tzn. ile setek milionów zł skarb państwa będzie musiał dodać na zabawy marsjan w stocznie.- 77 6
-
2014-11-03 23:04
Nie za szybka radość? (5)
Wy chyba piszecie te komentarze na zlecenie zarządu remontowej dla ich pocieszenia !! Fakty są takie że grupa mars się rozkręca i rozbudowuje zdobywając nowe kontrakty , nie długo wejdzie w życie dyrektywa siarkowa i stare 20 letnie rupiecie przestaną wpływać do remontówki ciekawe co wtedy tu napiszecie? Pójdziecie z torbami a p.G.Z. Mars będzie budowało jednostki dla wojska , specjalistyczne offshore i nie tylko. Zapomnieliście jak pukaliście w łaskę o wynajem dużego doku w crist??? Powodzenia !!!!!!!
- 3 25
-
2014-11-04 05:55
Miśkowi34 (4)
To raczej Ty nic nie rozumiesz. Nikt nie miałby nic przeciwko działaniom tego funduszu w firmach stoczniowych gdyby były to działania zgodne z zasadami obowiązujacymi na wolnym rynku. Fundusz o którym piszesz czerpie pieniądze z kasy państwowej wybrał i wydał już ponad miliard złotych a efektów nie ma. Stocznie zachodniopomorskie mają poważne kłopoty po scaleniu Gryfii I MSR, majatek Gryfii jest wyprzedawany, w Szczecinie ABW sporządziła akt oskarżenia przeciwko ludziom z innego państwowego funduszu w sprawie stoczni Nova. W Trójmieśćie firmy zarzadzane przez wspominany przez Ciebie fundusz maja kłopoty - państwowy Crist otrzymał setki milionów z kasy Skarbu Państwa a obecnie ma problemy w związku z uwikłaniem się w procesy sądowe , brak też perspektyw tu armator niemiecki wycofał się ze zlecania dalszych statków jack-up miało byc dodatkowo 10 jednostek, tenże Crist miał budować wieże wiatrowe i co, wieże jak na razie buduje Stoczni Gdańsk , zktórą to twój fundusz próbuje walczyć. Stocznia Nauta z Gdyni kiedyś bardzo dobra stocznia remontrowa a dzisiaj nie wiadaomo co to za twór - stado dyrektorów z nadania twojego funduszu, milionowe straty w tym roku, niszczenie spółek które wyłoniły się ze stoczni tu sztandarowy przykład - Konrem Nauta sp z oo w ciągu roku ludzie z nadania fdunduszu i na ich zlecenie doprowadzili do kilkudziesięciu milionów złotych strat, które będzie musiał pokryć Skarb Państwa, zlikwidowano ponad 300 miejsc pracy, budowany kadłub sejnera to szczyt nieudolności ludzi z nadania tego funduszu zamiast budowę kadłuba skończyć w 4 miesiace budowa trwała dwa lata, a katamaran dla gdańskiego Uniwersytetu miał już dawno pływać i służyć naukowcom a straty jakie są generowane w oddziale Nauty w Gdańsku ( dawny wydział K-3). Co do montazu płuczek to nie martw się gdanska remontówka wykonuje te prace a w Naucie tylko opowiadają podobnie jak snuja opowieści o okrętach podwodnych a co z nowymi jednostkami ? dlaczego nie buduje Nauta Kormoranów a co z projektem Miecznik itd. itd. Twój fundusz nie ma nacelu poprawę sytuacji w przemyśłe okrętowym lecz jest to po prostu dworska kamaryla.
- 23 2
-
2014-11-04 06:41
(2)
Projekt miecznik jest tylko na papierze ministerialnym w planach. Nie rozpoczęto procedur pozyskania. Wiec twoje pytanie jest nie na miejscu.
- 2 13
-
2014-11-04 06:53
z innych łamów (1)
Po uzyskaniu założeń offsetowych nastąpi uruchomienie procedury pozyskania zgodnie z Decyzją MON nr 118 z dnia 25 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad i trybu udzielania w resorcie obrony narodowej zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa państwa (zwana dalej Decyzją 118). Przewiduje się, że będzie to w IV kwartale 2014 r.
Podpisanie umowy z wykonawcą przewidziano na 2015 r.- 13 0
-
2014-11-04 20:17
Umowa offsetowa jest. Rozporządzeń nie ma. I marne szanse aby były wiec te wiadomości jak wiele z mediów nic poza biciem piany nie wnoszą. Po prostu w tym roku nie da rady z offsetem. Rozporządzenia + publikacja + wejście w życie wystarczy policzyć i wiadomo czy bedzie w 4 kwartale czy niE :-))))
- 0 7
-
2014-11-04 09:32
Halo halo
Crist w ciągu najblizszych tygodni podpisze kontrakt na budowe dużego Jack-Upa oraz paru pontonów..
- 1 9
-
2014-11-03 07:24
A co z Gdańskiej? Co panowie Jaworscy, Guzikiewicze i oponiarze? (4)
- 40 9
-
2014-11-03 08:12
(1)
a co ma wspolnego Stocznia Gdańsk ze stocznią remontową ? Chyba tyle, że są na jednej wyspie , na Holmie.
- 14 13
-
2014-11-03 08:14
Nie zrozumiales wypowiedzi poprzednika...
- 13 7
-
2014-11-03 10:59
W polityke sie zaczeli bawić...:)
- 17 1
-
2014-11-03 21:28
Jaworski ten pajac z PIS-u złodziej i krętacz - oczywiście na plakatach wyborczych.
- 8 2
-
2014-11-03 08:49
Czyj jest projekt? Nie ma o tym nic w artykule.
- 18 0
-
2014-11-03 17:45
Remontowa. (4)
Tam gdzie decyduje rynek i fachowość wygrywają najlepsi .
A tam gdzie układy i polityka (czyli publiczne pieniądze ) pojawia się miernota.
- 38 2
-
2014-11-03 18:20
(3)
czyli marsjanie
- 19 4
-
2014-11-07 06:14
miernoty (2)
pojawiają się miernoty w rodzaju buca zwanego nieukiem, jajogłowego, czy innych ....
- 3 0
-
2014-11-07 08:17
(1)
w remontowej?
- 0 2
-
2014-11-07 12:34
tak ale nie w ho;ldingu gdanskiej remontowej lecz w innej remotowej
- 1 0
-
2014-11-04 11:49
Kto projektować będzie? (1)
- 1 0
-
2014-11-04 16:45
Byle nie RMDC
Pewnie projekt techniczny LMG Marin, a projekt roboczy ci którzy mówią o sobie 'najlepsze biuro projektowe na świecie' RMDC
- 0 5
-
2014-11-05 06:48
Remontowa..
Remontowa rulez!
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.