• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prototypowe konstrukcje z EPG płyną do Kamerunu

Robert Kiewlicz
3 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Prototypowy podwodny system cumowniczo-załadunkowy, który będzie zainstalowany na polu Kribi na zachód od Kamerunu.

Konstrukcja o nazwie Submerged Sal with Yoke to prototypowy podwodny system cumowniczo-załadunkowy, który będzie zainstalowany na polu Kribi na zachód od Kamerunu, na głębokości 20 m pod poziomem morza. Jest to ważna część międzynarodowego projektu wartego ponad 1 mld dolarów, w którym uczestniczy Energomontaż-Północ Gdynia. Do konstrukcji zacumowana będzie jednostka typu FLNG (Floating Liquefied Natural Gas Vessel - pływająca platforma wydobywcza) "Golar Hilli", na którą transportowany będzie gaz ziemny z dna morza.



W ramach zamówienia dla NOV APL Energomontaż-Północ Gdynia wykonał konstrukcje o łącznej masie ponad 1,2 tys. ton. Największym z wykonanych elementów jest jarzmo cumownicze (ang. yoke) - konstrukcja w kształcie trójkątnej ramy waży około 700 ton. Długość każdego z boków wynosi 30 m. Bezpośrednio z Energomontażu trafi ona na dno morza.

Energomontaż wykonał także turret wraz z podstawą do zakotwienia, służący do przekazywania surowca bezpośrednio na jednostkę FLNG oraz trzy pale kotwiące o masie ok. 100 ton każdy, za pomocą których podstawa całego systemu zostanie zamocowana do dna morskiego. Obecnie jednostka "Golar Hilli", która dotychczas służyła wyłącznie do przewozu LNG, przechodzi przebudowę w stoczni w Singapurze. Dzięki temu stanie się pływającą jednostką produkcyjną FLNG. Według szacunkowych danych jednostka będzie produkowała około 1,2 mln ton LNG rocznie.

- Konstrukcja jest niezwykle skomplikowana pod względem technicznym. Największe wyzwanie stanowiło spawanie powierzchni współpracujących ze sobą nadstopem Inconel 625 i następnie obróbka mechaniczna tego bardzo twardego materiału. Cały zakres tej obróbki został wykonany w hali EPG. Ponadto najgrubsza blacha przyspawana na tym projekcie miała grubość 400 mm. Ciekawostką jest, że do zbiornika konstrukcji Yoke Structure zostało wsypanych 350 ton magnetytu, celem odpowiedniego zabalastowania konstrukcji - mówi Adam Bubacz, kierownik projektu w EPG.
  • Energomontaż-Północ Gdynia zakończył budowę innowacyjnych konstrukcji systemu cumowniczo-załadunkowego.
  • Energomontaż-Północ Gdynia zakończył budowę innowacyjnych konstrukcji systemu cumowniczo-załadunkowego.
  • Energomontaż-Północ Gdynia zakończył budowę innowacyjnych konstrukcji systemu cumowniczo-załadunkowego.
  • Energomontaż-Północ Gdynia zakończył budowę innowacyjnych konstrukcji systemu cumowniczo-załadunkowego.
  • Energomontaż-Północ Gdynia zakończył budowę innowacyjnych konstrukcji systemu cumowniczo-załadunkowego.
  • Energomontaż-Północ Gdynia zakończył budowę innowacyjnych konstrukcji systemu cumowniczo-załadunkowego.
  • Energomontaż-Północ Gdynia zakończył budowę innowacyjnych konstrukcji systemu cumowniczo-załadunkowego.


Konstrukcja została wykonana na zamówienie NOV APL, z którą to firmą Energomontaż-Północ Gdynia wielokrotnie współpracował, wykonując różnego rodzaju konstrukcje podwodne do załadunku ropy i gazu ze złóż morskich bezpośrednio na jednostki FPSO, FSO czy OLT. Rok temu spółka dostarczyła elementy systemu STL (Submerged Turret Loading) na pola Gina Krog i Martin Linge na Morzu Północnym. W 2015 elementy systemu SAL (Single Anchor Loading) z EPG również trafiły na Morze Północne - na pole Greater Stella. Natomiast pale kotwiące (pile anchors) i turrety wykonane na zamówienie tego samego klienta były przeznaczone na pole Hebron, zlokalizowane na wodach kanadyjskich.


Załadunek modułu mieszkalnego o masie 1140 ton w 2016 roku.


Miejsca

Opinie (8)

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Podwodny system cumowniczo – załadunkowy w EPG

    EPG (4)

    Brawo Adam,
    Tylko w EPG mogą powstawać tak ambitne projekty ponieważ ludzie tam pracujący sa wyjątkowi!!!

    • 17 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Podwodny system cumowniczo – załadunkowy w EPG

      (1)

      Tylko że tych ludzi jest coraz mniej w EPG, a wszyscy wiedzą czemu.

      • 3 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Podwodny system cumowniczo – załadunkowy w EPG

        tak

        rozwalanie klimatu i niechęć współpracy leśnych dziadów

        • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Podwodny system cumowniczo – załadunkowy w EPG

      EPG (1)

      Szkoda, że nie wspomniano o firmie Soltec Serwices której to pracownicy wykonali większą część prac przy montażu i spawaniu na nabrzeżu

      • 0 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Podwodny system cumowniczo – załadunkowy w EPG

        Bo nie wykonali większości a zdecydowaną mniejszość, prac i to jeden z kilkunastu podwykonawców na tym projekcie

        • 0 0

  • snickers (1)

    ludzie jak ludzie, dobrzy radzą sobie, słabi idą do związków, a wejerowo kradnie jak kradło w stoczni gdynia...

    • 3 0

    • wejherowo

      Haha

      • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Podwodny system cumowniczo – załadunkowy w EPG

    kudłaty rządzi!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach...

Najczęściej czytane