stat

Rekordowy infoShare w Gdańsku

Zobacz, co dzieje się obecnie w halach Amber Expo

Najnowsze technologie, media XXI wieku i wsparcie dla młodych firm. W halach AmberExpo przy ul. Żaglowej 11 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku rozpoczęła się 11. edycja konferencji "infoShare", dedykowanej w tym roku przede wszystkim branżom: Digital Healthcare, FinTech oraz AOI. W największym tego rodzaju wydarzeniu w Europie Środkowo-Wschodniej bierze udział rekordowa liczba prawie 7 tys. uczestników z całego świata.



InfoShare to największa w naszej części Europy konferencja poświęcona nowym technologiom, mediom oraz trendom w biznesie, dedykowana przede wszystkim start-uperom. W środę rozpoczęła się już 11. edycja tego wydarzenia, która - podobnie jak w latach ubiegłych - odbywa się na terenie AmberExpo w Letnicy. InfoShare 2017 potrwa 3 dni i zakończy się w piątkowe popołudnie.

Zgodnie z szacunkami organizatorów, w halach centrum konferencyjnego pojawi się prawie 7 tys. osób, a wśród nich znajdą się przedstawiciele ponad 200 start-upów z kilkunastu krajów całego świata. To absolutny rekord frekwencji w historii gdańskiego wydarzenia.

- W tym roku postanowiliśmy skupić się na trzech podstawowych branżach: Digital Healthcare, FinTech oraz AOI. Celowo skonstruowaliśmy agendę sceny start-upowej wokół tych trzech branż. Naszym zdaniem, w tym momencie, właśnie te branże dynamicznie rozwijają się i wydają się być najbardziej przyszłościowymi. Oczywiście oprócz start-upów z tego obszaru zaprosiliśmy też wiele innych i na pewno każdy znajdzie tutaj coś dla siebie - wyjaśnia Grzegorz Borowski, współzałożyciel fundacji "infoShare", organizatora konferencji.
W programie infoShare 2017 znajdują się dziesiątki wykładów na pięciu scenach tematycznych, które wygłosi ponad 120 prelegentów, a także warsztatów. Ponadto organizatorzy przewidzieli wiele atrakcji towarzyszących, m.in. imprezy po zakończeniu każdego dnia wytężonej pracy.

Warto wspomnieć, że po raz pierwszy w historii gdańskiej konferencji organizatorzy wydzielili specjalną scenę dedykowaną zagadnieniom z zakresu marketingu. Przemawiający na niej eksperci podzielą się z uczestnikami tajnikami z zakresu m.in. content marketingu, personal brandingu i wirtualnej rzeczywistości oraz jej benefitów komunikacyjnych. Chyba nikomu nie trzeba wyjaśniać, jak ważne są to zagadnienia z perspektywy start-uperów, którzy marzą o skutecznym dotarciu do potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych.

Dlaczego start-upy ściągają do Gdańska z przeróżnych zakątków świata? Jakie korzyści mogą stąd wynieść? Organizatorzy tłumaczą, że walory infoShare można podzielić na dwie kategorie.

- Tworząc infoShare stawialiśmy na dwa filary. Pierwszy z nich to wysokiej jakości merytoryka. Te dziesiątki wykładów i warsztatów, które się tutaj odbywają, są prowadzone przez najlepszych specjalistów w swoich dziedzinach. Druga wartość infoShare polega na tym, że można tutaj poznać wiele osób z różnych środowisk, np. programistów, start-uperów, przedsiębiorców, menedżerów, marketerów. W tym ogromnym tyglu można po prostu nawiązać znajomości, które zaowocują nowymi przedsięwzięciami czy pozyskaniem inwestora dla swojego pomysłu - uzupełnia Borowski.
Jednak możliwość zapoznania się z najnowszymi technologiami i rozwiązaniami w przeróżnych dziedzinach czy spotkania potencjalnych inwestorów lub partnerów biznesowych to niejedyne kwestie, które jak magnes przyciągają młodych start-uperów. Mowa oczywiście o konkursie, dzięki któremu raczkujący projekt może przekształcić się w prężnie działające, innowacyjne przedsiębiorstwo.

- Od trzech lat realizujemy tutaj konkurs "Star-up Contest". Jest on skierowany do projektów z bardzo różnych branż, ale wyłącznie na wczesnym etapie rozwoju. W tym roku do rywalizacji zgłosiło się 160 start-upów. Każdy z nich ma szansę na nagrodę główną, którą jest 20 tys. euro ufundowane przez prezydenta Gdańska. Zwycięzcę wyłoni kilkunastoosobowe, międzynarodowe jury - informuje Joanna Grandzicka z Gdańskiego Inkubatora "Starter".
Oprócz wspomnianej nagrody pieniężnej, najlepsi spośród biorących udział w tymże konkursie mogą liczyć na dodatkowe nagrody, sponsorowane przez partnerów merytorycznych konferencji. Wśród nich znajdują się m.in. tygodniowy wyjazd do słynnej Doliny Krzemowej w Kalifornii, gdzie będzie można zweryfikować swój projekt na rynku amerykańskim.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (32)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Moim zdaniem

Strefa start-up

Najczęściej czytane