• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding zwiększa moce produkcyjne

VIK
14 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Aktualnie w  Remontowa  Shipbuilding należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding, równocześnie budowanych  jest 18 statków różnego typu. Aktualnie w  Remontowa  Shipbuilding należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding, równocześnie budowanych  jest 18 statków różnego typu.

Remontowa Shipbuilding wzbogaciła się o nową linię do montażu statków wraz z nowoczesną suwnicą bramową. Inwestycja zapewni nie tylko utrzymanie produkcji na dotychczasowym poziomie, ale również zwiększy możliwości produkcyjne stoczni. Nowy ciąg technologiczny przeznaczony jest do montażu i  przesuwania jednostek pływających z możliwością wodowania statków do 130 m długości.



Aktualnie w Remontowa Shipbuilding należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding, równocześnie budowanych jest 18 statków różnego typu. Są to statki do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego, promy pasażersko-samochodowe, statki towarowe, niszczyciel min oraz żaglowiec. Różnorodność oraz mnogość jednocześnie realizowanych projektów spowodowała konieczność unowocześnienia infrastruktury oraz podjęcia nowych inwestycji. Jedną z nich jest nowa linia montażu statków. Nowy ciąg technologiczny umiejscowiony równolegle do eksploatowanej już od kilku lat pierwszej linii montażowej, będzie funkcjonował niezależnie od niej.

Zwiększenie liczby budowanych równocześnie jednostek ułatwi samojezdna suwnica bramowa. W lutym tego roku została odkupiona od Stoczni Gdańsk. Suwnica wyposażona jest w hydrauliczny system kompensacji drgań, który stabilizuje ją nawet podczas ruchu na nierównym podłożu. Dopuszczalne obciążenie robocze suwnicy wynosi 300 t. Urządzenie może być eksploatowane w temperaturze od -20°C do +40°C, dzięki własnemu oświetleniu również w nocy.

Remontowa Shipbuilding ma wypełniony portfel zamówień do końca 2016 roku. Nowa inwestycja zapewni nie tylko utrzymanie produkcji na dotychczasowym poziomie, ale również zwiększy możliwości produkcyjne stoczni, a to wpłynie na wzrost zatrudnienia. Dziś firma daje pracę ponad dwóm tysiącom pracowników stoczni oraz firm z nią kooperujących.

W tym roku Stocznia obchodzi jubileusz 70-lecia. Przez ten czas Remontowa Shipbuilding (wcześniej Stocznia Północna) zbudowała blisko 1000 statków. Dzisiaj Stocznia specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi szeroko pojętej branży offshore. Powstają tu także promy pasażersko-samochodowe, statki towarowe, holowniki oraz okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.

Suwnica bramowa

VIK

Miejsca

Opinie (47) 1 zablokowana

  • RHS (6)

    RHS też się rozwija!

    • 20 4

    • (4)

      a co to za firma RHS?

      • 0 4

      • Remontowa Hydraulics System (3)

        zapewne

        • 4 0

        • (2)

          lepiej powiedzcie jak tam FPF-1? wypłynie do 2018 roku czy nie ma technologii

          • 3 4

          • nie boj nie boj do końca 2016 będzie przerabiac rope
            a za wszystko będzie zapłacone nawet nie wyobrazasz sobie ile zwykli pracownicy mieni pracy i pieniędzy dzięki tej platformie

            • 3 3

          • jakiej technologii, matołku???

            o czym ty bredzisz? Nie wiesz jak ciężkie są obecnie prowadzone prace i jak skomplikowane, co non stop dorzuca armator itd.

            • 3 1

    • chyba w asortymencie reklamacje :)

      nowa nazwa nic nie zmienia :)

      • 2 1

  • Brawo!!!

    Tak trzymać!!! Remontowa a potem długo długo nic ....

    • 51 6

  • Contra (4)

    Nie długo powstanie duży Państwowy Holding Stoczniowy na bazie trzech stoczni w tym dwóch remontowych. i wtedy będzie można rozmawiać o kontraktach dla Wojska i nie tylko. Poza tym jest jeszcze Crist który buduje specjalistyczne jednostki Jack UP.

    • 17 37

    • Nie długo. (2)

      Nie długo nie będzie CRISTA bo produkt pod tytułem Jack Up nie jest już nikomu potrzebny a na samych kadłubach w czym się CRIST specjalizuje nikt nie utrzyma tak wielkiego i zadłużonego majątku.
      Co do państwowego holdingu to jest to sen pana Słupskiego nie mającego pojęcia o przemyśle w ogóle a co dopiero przemyśle tak trudnym jak stoczniowy.
      I co do okrętów dla MWRP to nigdy w stoczni o profilu remontowym pogrążonej we własnych problemach kadrowych, organizacyjnych, kompetencyjnych i finansowych okrętów wojennych się nie zbuduje.
      Pan Słupski chce po prostu wypompować państwowe miliardy w celu sfinansowania swojej chorej koncepcji i własnego jestestwa.
      Tematem powinien zainteresować się NIK.

      • 21 4

      • Tymczasem Crist rozpoczą niedawno bodowe kolejnego Jack-UPa który bedzia miał osiem nóg, zdudowany będzie w stu procentach w Gdyni oraz negocjacje trwaja na kolejna dwa Jack-Upy...

        • 4 8

      • kto to jest Slupski?

        • 4 0

    • odp

      W czyimś interesie jest żeby istniały molochy Skarbu Państwa. Ludzi trzeba gdzieś obsadzać. Zobaczymy co się będzie dalej działo i czy Nauta to wytrzyma.

      • 16 2

  • Niemożliwe! (1)

    Przemysł stoczniowy przecież upada!

    • 18 22

    • Masz rację " Niemożliwe!" upada tyle, że powoli a głównie remontowa ship bulding nie wyrabiają się z terminami a te wszystkie prototypy to będzie porażka :)
      kupili suwnice czy jak to nazwać, która pewnie będzie używana sporadycznie a widać na zdjęciu jak już z niej ucieka olej :)

      • 3 22

  • Remontowa

    Remontowa rulez!

    • 28 4

  • Kryzys robi puk puk... (2)

    Zaraz się zacznie ostra jazda...

    • 10 28

    • ta...

      W twoją głowę.

      • 12 3

    • brygadier..

      ...głupoty

      • 0 0

  • Jazda

    Produkcji jest na pewno mniej niż w latach ubiegłych ale jakoś się ciągnie. Crist buduje 32 modułową platformę VINCI do budowy mostów na wodzie. To robi wrażenie z bliska.

    • 17 4

  • Remontowa (1)

    Wszytko się narazie trzyma dzięki temu, że Pan S. to dobrze organizuje. Ale on już jest stary, a nikogo w jego miejsce nie widać.....

    • 8 18

    • Organizują to ludzie

      Zarząd, Kierownicy remontów, zespołów prac czy wydziałów, wreszcie Foremani. Pan Prezes Soyka nie ma z tym nic wspólnego, rozlicza Zarząd ze spełnienia planów rynkowych.

      • 6 5

  • (2)

    W Remontowej pracują Stoczniowcy, w gdańskiej im. Lenina tylko związkowcy.

    • 53 11

    • raczej niewolnicy

      • 4 10

    • błąd

      związkowcy nie pracują (:

      • 6 1

  • Remontowa buduje żaglowiec?? Może jakieś szczegóły...?

    Jakiego typu będzie ta jednostka?

    • 4 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy....

Najczęściej czytane