• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa ma nowego prezesa. Flont odchodzi z GSR

Wioletta Kakowska-Mehring
7 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Jarosław Flont był prezesem GSR od 2009 roku. Jarosław Flont był prezesem GSR od 2009 roku.

Jarosław Flont nie jest już prezesem Gdańskiej Stoczni Remontowa. Zastąpił go Adam Ruszkowski. To już kolejna tak duża zmiana w zarządach spółek należących do Holdingu Remontowa. W ub. roku wymieniono prezesa Remontowa Shipbuilding.



- Rada Nadzorcza podjęła decyzję o zmianie w związku z zakończeniem kadencji poprzedniego zarządu - przekazał Janusz Woźniak, rzecznik GSR. - Powołano nowy, dwuosobowy zarząd. Prezesem został Adam Ruszkowski, a członkiem zarządu Piotr Kubicz.
Adam Ruszkowski pracuje w GSR od 1995 roku, a od sierpnia 2011 był członkiem zarządu GSR. Członkiem poprzedniego zarządu był też Piotr Kubicz. Oprócz Flonta stanowisko stracił też Janusz Czajkowski.

Jarosław Flont pracuje w Holdingu Remontowa (wcześniej Grupa Remontowa) od 1993 roku i przeszedł wszystkie szczeble zarządzania firmą. Funkcję prezesa Gdańskiej Stoczni Remontowa objął 2009 roku. Stocznia w grupie zajmuje się działalnością remontową. Czy Flont pozostanie w Holdingu? Nie wiadomo. Niedawno mówiło się, że miał przejść do Remontowa Shipbuilding. Zresztą przed objęciem GSR był prezesem tej spółki.

W lipcu ub. roku doszło do zmiany na stanowisku prezesa Remontowa Shipbuliding, czyli stoczni produkcyjnej Holdingu. Andrzeja Wojtkiewicza zastąpił Mateusz Filipp, który ostatnio był menedżerem Remontowa Holding, a wcześniej dyrektorem handlowym Stoczni Gdańsk, a jeszcze wcześniej prezesem Stoczni Gdynia. Po tej zmianie Andrzej Wojtkiewicz nie zdecydował się na pozostanie w Holdingu Remontowa. Dziś jest dyrektorem gdańskiego Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta.

Czytaj też: Zobacz operację dokowania platformy "Petrobaltic"

Ostatnio coraz więcej mówi się o kłopotach branży stoczniowej. Dotyczą one jednak bardziej rynku nowych budów niż remontów, czyli domeny GSR. Nabrzeża Gdańskiej Stoczni Remontowa są wypełnione statkami. Są to remonty, ale też poważne przebudowy. W tym tygodniu Finnlines poinformował, że właśnie GSR powierzył przedłużenie czterech promów, z opcją na kolejne dwa. Przebudowa jednostek ma się rozpocząć w połowie września 2017 roku. Cały program przedłużenia promów ma się zakończyć w maju 2018 roku. Koszt to ponad 70 mln euro. Sytuacja finansowa GSR jest bardzo dobra. Mówi się, że w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku udało się wykonać plan półroczny.

Inaczej ma się sprawa z działalnością związaną z budową statków, czyli działką Remontowa Shipbuilding. Na tym rynku mamy zapaść. Na początku lutego ujawniliśmy, że z powodu spowolnienia na rynku off shore i przewozów dwóch armatorów nie odebrało czterech statków z Remontowa Shipbuilding. Firma Siem Offshore Contractors na przyszły rok przesunęła odebranie dwóch statków PSV. Z kolei duński armator Royal Arctic Line, który zamówił w sumie pięć kontenerowców arktycznych, nie odebrał dwóch najmniejszych jednostek. Dobra informacja jest taka, że Stocznia dopina rozmowy z innym armatorem, który chce kupić te dwa statki.

Czytaj też: Inspektorat Uzbrojenia znów unieważnia. Zabawa w przetarg na holowniki

Remontowa Shipbuilding nie ma też co liczyć na rynek krajowy. Budowę promów dla PŻB ma prowadzić szczecińska stocznia Gryfia. Ta stocznia dostała kontrakt na budowę czterech lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Wiele wskazuje na to, że Remontowa Shipbuilding straci kontrakt na budowę holowników dla Marynarki Wojennej. Wciąż też nie wiadomo, co z kontraktem na dwa kolejne niszczyciele min dla MON.

Miejsca

Opinie (134) ponad 10 zablokowanych

  • SZKODA :-(((( (12)

    To świetny Prezes i porządny facet! Dużo ludzi pracowało dla niego nie dla kasy, zna się na tej branży, szanuje ludzi i jest prawdziwym liderem. Dużo dobrego zrobił kiedyś w Północnej. Wzór dla wielu. Równy gość.. bo motocyklista ;-)

    • 49 9

    • Motocykl ma z tym niewiele wspolnego (11)

      Ale pamietam te czasy w Polnocnej. Facet przyszedl na gruzy. Stocznia po rządach AK i administratora Leona. Bajzel totalny, bujało się jakoś rozpędem. Zjawił się facet, który z grupki pasjonatów i kilku młodych ludzi zmontował działającą Stocznię. AW zajęło 5 lat rozpiżenie tego, co JF zbudował w niecałe 2. To był Prezes, który kumał każdego sensownego montera i kminił co się dzieje w której zęzie. Dla mnie ta dymisja ma sens tylko w jednym przypadku. Jest prawdopodbnie ostatnią szansą RSB na przetrwanie. Jeżeli po prostu Jarosława zamiotłeś, albo zhandlowałeś za nowe trałowce, to Pan Bóg cie opuścił Piotrze

      • 16 4

      • (10)

        Zgoda co do zasług JF w Północnej ale AW zwany czasem stolarzem zrobił kilka rzeczy, których JF nie zdążył bo poszedł ratować GSR od opcji, które z chytrości PS zafundował. AW zbudował magazyny, płytę, halę do stali nierdzewnych, szatnię porządne dla ludzi i parę innych drobiazgów. Przy okazji wprowadził RSB na norweski offshore i przyniósł dla PS jakieś 200 baniek zysku, które ten zainwestował w jakieś badziewia poza stocznią albo skitrał żeby ludziom podwyżek nie dawać. Bąć więc lepiej poinformowany i obiektywny panie były pracowniku. A PS nie tylko Bóg opuścił ale co gorsza rozum mu odebrał. Pewnie za te fałszywe przyjaźnie z kolejnymi biskupami.
        Amen

        • 8 4

        • Zabawne (9)

          200 baniek zysku , przede wszystkim na ralach. Norweski offshore? Po tym jaki pr zrobil remontowej siem w norwegii, ten rynek nie isnieje. Darciem mordy sie kontraktow nie zrealizuje.

          • 7 0

          • (8)

            Jak ty robaczku nic nie wiesz bo patrzysz z poziomu gruntu.
            Idź się schowaj w szalce pomiedziowej bo to chyba twoje środowisko.

            • 0 2

            • A skad wiesz z jakiego poziomu to widzialem? (7)

              Wyhamuj inwektywy prostaku. Odszedles i dobrze.

              • 2 0

              • (6)

                Nie masz pojęcia o zyskach jakie przez ostatnie kilka lat przyniosło RSB. Widać to po Twojej wypowiedzi. Ryzyko biznesowe na tym polega że czasem można też stracić szczególnie jak kontrakty się podpisuje pod presją właściciela oszołoma.
                Jak byś widział to z właściwego poziomu to byś wiedział jak było.

                • 2 1

              • Wiem jakie zyski przyniosla rsb (5)

                Wiem tez ile kreatywnej ekonomii trzeba bylo uzyc zeby pokazac wynik zeszlego roku. Wyniki dzialania AW to nie tylko zniwa w dobrych latach, ale tez flota 4 statkow na wlasnosc. Taka prawda. Wlasciciel oszolom - zgoda. Ale nie dlatego ze kazal kontrakty podpisywac, tylko dlatego ze im premie placil po podpisaniu a nie na koniec projektu. A skoro prAzedstawiasz sie jako czlonek, to pewnie pamietasz kto sie statkami rala zajmowal przez pierwsze pol roku po podpisaniu? Jeden wystraszony facet, ktoremu zreszta utrudniano zrobienie czegokolwiek. Probowali wpakowac nastepnego - odszedl. Rozdali bandzie dzieci pod przywodztwem przysypiajacego wujka. Efekty sa widoczne teraz. Stad sie wziely opoznienia. Z glupoty, zaniechania i naiwnego przekonania ze jak juz sie ma kogos do op... To problem jest rozwiazany. A w ogole jaki problem? " ja tu nie jestem od sluchania o problemach", wspomne jeszcze tylko o tym, ze za czasow AW polnocna stala sie jedynym zakladem w polsce gdzie produkcja nic nie musiala

                • 2 0

              • (1)

                No to przypomnij jeszcze tzw prezesa od produkcji, który za to powinien beknąć bo rozregulował produkcje i kooperację a teraz kieruje dwoma mniejszymi spółkami w grupie i gwiazdorzy.
                A czemu na czele RSB postawiono faceta, który odpowiadał od dłuższego czasu za negocjacje z armatorami i wyszło mu jak zwykle?
                A czemu dyrektor sprzedaży, który podpisywał te kontrakty pracuje, bierze dalej górę kasy? , itd,itp.
                Zdejmuje się górę a ci co nie odrobili lekcji koszą szmal i psują dalej.
                Obecny brak zamówień to zresztą nie jest wina poprzedniego prezesa.
                A bez tego nic nie da się zrobić.

                • 2 2

              • Produkcja zostala rozregulowana przez brak planowania poszczegolnych projektow i niekompetencje nadzorujacych ich realizacje np. dostarczanie dokumentacji zbrojeniowej z wielomiesiecznym opoznieniem juz po zbudowaniu kadluba, na wiekszosci projektow prace dodatkowe wynikajace z nietechnologicznego prowadzenia budowy, bledow, zmian itp. przewyzszaly zakres podstawowy - taka sytuacja rozwalilaby kazda produkcje a stolarz takie postepowanie swoich ludzi akceptowal i tuszowal zamiast cos z tym zrobic wolal uprawiac polityke i PR

                • 1 0

              • (2)

                To tak moze o krteatywnej ekonomii nie ma co sie chwalic a tak na marginesie to z jaka strata RSB zamknela rok?

                • 2 1

              • jakby nie sprzedała co miała, to jakieś minus 300 (1)

                • 2 0

              • Zyski rsb siedza w stanie magazynowym

                4 drogocenne statki ma wlasnosc. To jest dodatni wynik. Jak w lpp. Wynik robia niemodne ciuchy w magazynie

                • 0 0

  • Rsb (2)

    Ciekawe czy pan FLont jednak przejdzie do Rsb?

    • 16 0

    • A Pan Filipp????

      A Pan Fiipp nie odpowiada już ? ;-)

      • 0 0

    • Kto za - łapka w górę :)

      • 7 0

  • Pamiętam (3)

    mecze Wybrzeża w piłkę ręczną i dwóch znakomitych bramkarzy, Jarosław Flont i Wiesiek Goliat.

    • 18 5

    • GKS Wybrzeże czyli wóczas Gwardyjski Klub Sportowy (2)

      No pamietamy Gwardyjski..jaki to pion był ?acha aaaa MSW

      • 1 5

      • Radze sobie z.ortografia, ale.trudno mi cie.nazwac inaczej niz.rzolniesz w (1)

        • 1 2

        • Wzruszony jestem tym zainteresowaniem...

          Zawodnik był z GKS ...czy znasz status i zasady wynagradzania zawodników z zespołu seniorskiego z tego okresu... znasz to mów... nie znasz to sie nie odzywaj Fyg sa baaaaardzo interesujace

          • 0 0

  • nonon (4)

    Powiem jedno nic nie wiecie i głupoty piszecie a za JF jeszcze zatesknicie bo za panem JCZ nikto nie zapłacze należał mu się kop w tą wredna d....... był to typ który nie miał szacunku do innego człowieka który był po nim.a nowy prezes pan R hmmm jeszcze wam pokarze rogi teraz wymiana kadry gwarantowana .ehh

    • 26 3

    • (1)

      Byl lepszy od gumisia nie wierze

      • 0 0

      • Byl

        • 1 0

    • none (1)

      Pan R to karierowicz bez twarzy. Rozwiązuje umowy z firmami, które nie zgadzają się na niekończące się obniżki cen usług dla stoczni.... i jak tu zachować minimalne płace przy tak niestabilnym rynku i głodowych (Remontowa nie ma zleceń, bo jest za dużo reklamacji), niemal dumpingowych stawkach za usługi.
      Ciągłe zwolnienia i obniżanie płac to codzienność. Śmiech ogarnia, kiedy spojrzeć na wymogi bhp, które nie idą w parze ze stawkami wynagrodzeń za usługi. Każda firma, która podejmuje współpracę z Remontówką jest na starcie czasowo przegrana, bo transport jakichkolwiek materiałów na statki odbywa się według prostych wytycznych: STOCZNIA FIRST a potem długo, długo nikt... Jak chcesz wrzucić dźwigiem cokolwiek na remontowany statek, to najlepiej jak wynajmiesz sobie ludzi w nocy do tej roboty bo stocznia ma pierwszeństwo, bo stocznia nie może ponosić kosztów... a spółki? Bóg z nimi...

      • 5 8

      • To odwieczny problem gsr

        Wielkopanstwo dzwigowych, ochroniarzy i ... kooperantow

        • 1 1

  • Czajkowski Januszu! (12)

    Ilu ludzi wykończyłeś ośmieszaniem ich na odprawach, nie pozwalając w dodatku na obronę? Z ilu zrobiłeś idiotów, sam nie mając racji?
    To są oczywiście trudne pytania. Byli i obecni Pracownicy GSR mogliby jeszcze dużo opowiedzieć o Twoim stylu zarządzania i o urazach psychicznych, których doznali.

    Pamiętasz von Nogaya z ,,CK Dezerterzy''? Zawsze będziesz mi go przypominał :)

    • 45 7

    • Były pracowniku (4)

      Leonem mortuum etiam catuli mordent.

      • 0 2

      • Chcialbys byc lwem wlazipupny kotku

        Dalej sie cieszysz ze mogles brac w tym udzial?

        • 1 2

      • Oczywiście bo nie każdy ma odwagę lub chce ,bo w imię czego- walczyć z głupim przełożonym.Nie był on na szczęście moim przełożonym ale wiele widziałem i słyszałem od jego podwładnych.
        Teraz może usłyszeć prawdę o sobie: słaby był merytorycznie , a jako człowiek - nie był człowiekiem tylko .....
        W przeciwieństwie do prezesa Flonta który był ok

        • 3 2

      • Idź i zamelduj Januszowi: (1)

        ,,jam Ciebie bronił w komentarzach, Mój Panie, Januszu, kiedy oni prawdę mówili!''.

        • 1 2

        • Były pracowniku. Za długo na FPF1

          Melior canis vivus leone mortuo. Hau! hau!

          • 0 4

    • Był doskonałym PR-owcem, potrafił mydlić oczy jak mało kto. Podobnie jak Stolarz z Północnej. (1)

      Szkoda że Piotr S. tak późno otworzył oczy.

      • 9 8

      • Stolarz tak, Jaroslaw nie

        • 3 1

    • "był pracownik"

      Jak piszesz anonimowo to innych też nie tykaj z pełnego imienia i nazwiska. Trzeba mieć trochę odwagi cywilnej. Poza tym krytykują najchętniej kompletne lenie i tępaki.

      • 3 6

    • On prostu głupi jest i nie ma pojęcia o niczym.Nawet jak miał dobry pomysł to pierwszy to paprał. Zero woli słuchania innych, przekonanie o własnej nieomylności i pogarda do ludzi.

      • 11 1

    • von Nogaj to przy nim geniusz

      • 6 3

    • Oni chyba takie szkolenia mieli u starego (1)

      Jakbym o wojtkiewiczu czytal. Brak tylko slowa ignorant

      • 5 2

      • To fakt. Taka szkoła Soyki.

        • 4 3

  • Tak PIS wykańcza (11)

    • 88 97

    • (3)

      Potwierdzam dla tej bandy istotna jest reaktywacja (bez względu na koszty) stoczni w Szczecinie. Najzabawniejsze że jakiś czas temu dobrze poinformowani działacze "S" w GSR ćwierkali jaki to dobry jest nowy rząd pis bo reaktywuje stocznie w szczecinie

      • 13 7

      • Bo PiS zdjął VAT na produkcję statków w PL (2)

        Wiesz ile zaoszczędzi Remontowa Shipbuilding dzięki temu posunięciu i jak bardzo wzrasta jej konkurencyjność na rynkach zachodnich?

        Mało tego, od 1 stycznia 2017 roku POLSKI PRZEMYSŁ STOCZNIOWY ma prawo ubiegać się o kredyty UE. Wcześniej - Donek zabronił.

        Czy wiesz jak wiele te dwie decyzje dla przemysłu okrętowego w PL znaczą? Tylko same te dwie?

        • 2 9

        • nie wiesz o czym mówisz/piszesz

          jak działa VAT? zastanowiłaś się?

          • 1 0

        • Beton

          A wczesniej to vat niby ktos placil? Zakupy, eksport, zwrot. Ma to wplyw tylko na cash flow, ceny statku nie obniza.

          • 9 2

    • A co ma PiS do władz w holdingu Remontowej?

      Może znów pierdykniesz, że Jarosław tam też rządzi?

      • 4 2

    • za dużą działkę dziś wziąłeś kodomito. Idź na odtrucie

      • 10 4

    • Ciebie wykancza debilu

      • 6 7

    • Remontowa jest prywatna nie SP

      • 19 1

    • typowy kodziarz z ciebie.

      • 19 10

    • Przecież to prywatna firma

      • 33 5

    • No zorientowany jesteś MAX

      • 32 2

  • (1)

    Czyli Ruszkowski jest z jedynej słusznej partii panów z Źoliborza.

    • 1 11

    • Ruszkowski nie pasuje do zadnej partii

      Bo sie troche na czyms zna

      • 1 1

  • Stoczniowiec (1)

    Jako prezes nigdy bym nie zrobił sobie takiej fot na tle kosmicznego bałaganu to o czymś świadczy.

    • 16 12

    • To bałagan kontrolowany...

      • 2 0

  • panie Piotrze S. (2)

    To dobrze że wymieniłeś połowę zarządu bo tam było kilku oszołomów; szkodników, palantów, betonów, sklerotyków, pseudofachowców, "znawców", wujków dobra rada, wizjonerów itp to dobrze że to zrobiłeś ale nie do końca trafiłeś. A nawet więcej bardzo źle trafiłeś bo JF powinien zostać.On z nich był zdecydowanie najlepszy a nawet w porównaniu z prezesami innych firm był bardzo dobry.
    AR jeszcze dużo się musi uczyć aby mu dorównać..

    • 34 8

    • Stefan (1)

      Tak sie nie postepuje z ludzmi ktorzy tyle lat dla ciebie tyrali. Szanuj ludzi. Nawet jak masz nowy pomysl, nie pozwol zeby sie szmatlawce tak wyzywaly na ludziach ktorzy zamiast dzieci bawic, w weekendy sie ma doku meldowali. To ze sam w murzynowie siedziales jak twoje corki dorastaly to twoja wlasna glupota a nie norma

      • 14 2

      • Szmatławce i pisowscy związkowcy na tym forum

        • 2 5

  • (11)

    Przy okazji proponuje posunąć też rzeszę darmozjadów którzy tylko błądzą po stoczni i pozorują jakąś papierkową nikomu nie potrzebną "prace"

    • 18 9

    • Nie wypowiadaj sie głąbie o tym czego nie ogarniasz (10)

      • 8 3

      • (9)

        zabolało co, że aż wyzwiska uruchomiłeś - pamiętam jeszcze Gdynię tam na 4 tys zatrudnionych na produkcji pracował 1 tysiąc! reszta Robiła Bardzo Ważne Rzeczy i prędzej stocznia upadła niż ktoś tych darmozjadów ruszył...

        • 3 5

        • Wyjatkowo nietrafne porownanie (8)

          Takich proporcji w gsr nie ma. Po prostu niektorych pupa boli, bo w szkole rzucali kamieniami, a teraz taki np technolog to wrog, bo nie daje godzin bez umiaru. Majster to wrog bo kaze robic. Kierownik to juz w ogole nic nie robi, tez wrog. A dyrektorzy to wiadomo ze calkiem darmozjady

          • 10 2

          • Nie w tym rzecz (7)

            Jeszcze 15 lat temu trzech technologów ogarnialo cały wydział gdzie było więcej ludzi bo spółek było mniej. Teraz ok 10 osób plus pięciu z kontroli wszędzie . Do tego rozbudowane bhp które tylko liczy rdn-y a realnie wcale nie pomaga.

            • 5 5

            • Slowa mi odbiera (6)

              Bhp przeszkadza? Dzieki bhp moze przezyjesz. Bez bhp mozesz pole zaorac, ale zadnego powazniejszego kontraktu nie zrealizujesz.

              • 7 3

              • wybacz ale pracowałem w remontowej BHP to fikcja...

                • 4 2

              • Czytaj ze zrozumieniem (4)

                Nie napisałem że przeszkadza ale nie pomaga

                • 3 3

              • a w czym ma Ci pomóc (3)

                w unikaniu noszenia kasku? w unikaniu przygotowania stanowiska pracy? posprzątaniu po sobie jak wykonasz prace?
                Ma pomóc wejść na rusztowanie po drobnej setce przed pracą?\

                • 7 2

              • Szkoda mi czasu na taką miernotę (2)

                Gdy są pilne terminy i jest rażace łamanie bhp to żaden gryzipiurek nie wstrzyma pracy bo by go szef produkcji posunął. Takie to są standardy. A picie to już dawno się skończyło

                • 5 1

              • REMONTOWA dobra c*otka

                Gdy są pilne i nie pilne terminy to spółki dają d...y . nie chcą nic jakość, bezpieczeństwo to stocznia, A spólki tylko stawki windować, na mieście 3 dni by się takie nie utrzymały. A w stoczni???

                • 2 1

              • no przecierz ci mówie picie się skonczylo

                kiedys było po szklanie (250) i na rusztowanie a teraz nawet setunia kochana
                nie przejdzie

                • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane