• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszają prace przy budowie terminalu agro w Gdańsku

erka
21 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Maszyna o masie 400 ton w OT Port Gdynia
Już niedługo gdański port ma się wzbogacić o największy na południowym Bałtyku terminal do przeładunku towarów rolnych. Na zdjęciu wejście do gdańskiego portu. Już niedługo gdański port ma się wzbogacić o największy na południowym Bałtyku terminal do przeładunku towarów rolnych. Na zdjęciu wejście do gdańskiego portu.

Za dwa lata ma rozpocząć działalność największy na południowym Bałtyku terminal do przeładunku towarów rolnych należący do OT Logistics, a spółka chce osiągać 1 mld euro przychodów rocznie i mieć 50-procentowy udział w przeładunkach agro na Bałtyku.


Czy nasze porty skutecznie konkurują z europejskimi graczami w branży?


Inwestycja w Gdańsku ma polegać na budowie terminalu przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów. Na ten cel OT Logistics wydzierżawił portową działkę o powierzchni ok. 26 ha. zobacz na mapie Gdańska

- Skupiamy się na rozwoju przeładunków agro. Już niebawem rozpoczniemy w Gdańsku prace przy budowie największego na południowym Bałtyku terminalu do przeładunku towarów rolnych. Za 5 lat możemy mieć 50-procentowy udział w przeładunkach agro na Bałtyku, nie licząc Rosji. Ta kategoria ładunków może być również przewożona przez inne nasze spółki np. koleją czy barkami. Na każdym etapie transportu towarów agro możemy uzyskiwać przychód - zaczynając od odbioru od klienta, a kończąc na marży osiąganej na przeładunkach w portach. Ponadto możemy przewozić ładunki agro z północy Europy na południe, do portu w Rijece, i dalej do Północnej Afryki i na Bliski Wschód. To ważny element rozbudowy transportowego korytarza Północ-Południe - mówi Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics.
Obecnie OT Logistics jest operatorem trzech portów morskich na Bałtyku: OT Port Świnoujście, OT Port Kołobrzeg i OT Port Gdynia. W perspektywie dwóch lat do użytku ma zostać włączony terminal w Gdańsku.

- Każdy z naszych portów ma nieco inną specjalizację i możliwość zwiększenia przeładunków. Chcemy przekonać klientów, że transport barkami i koleją, a dalej statkiem, jest wielokrotnie tańszy i bezpieczniejszy niż transport drogowy. Wierzymy, że to atrakcyjna oferta dla polskich producentów zbóż, towarów masowych, ale i przemysłowych, bo koszty transportu stanowią dużą część ostatecznej ceny tych produktów. Już teraz konkurujemy z portami w Rostocku i Hamburgu i zamierzamy dalej umacniać naszą pozycję na Bałtyku. Rozwijamy też tzw. transport heavy cargo, czyli przewóz bardzo dużych i ciężkich ładunków, które nie mogą być dostarczone koleją czy samochodami - mówi Nowik.
Spółki z Grupy Kapitałowej OT Logistics wykorzystują obecnie blisko 800 jednostek żeglugi śródlądowej. Duża część z nich to barki przewożące ładunki masowe, natomiast kilkadziesiąt jednostek może świadczyć usługi, gdzie osiągana marża jest wyraźnie wyższa.

OT Logistics jest polską spółką z branży TSL. W lipcu 2014 roku OTL przejęła 100 proc. udziałów w Bałtyckim Terminalu Drobnicowym Gdynia, obecnie OT Port Gdynia. Ponadto w skład Grupy Kapitałowej OT Logistics wchodzą porty morskie w Świnoujściu i Kołobrzegu, porty śródlądowe we Wrocławiu i Opolu oraz terminal przeładunkowy w Krównikach k/Medyki w pobliżu granicy polsko-ukraińskiej. Uzupełnieniem jej działalności jest spedycja, a główną rolę w tym zakresie odgrywa multi-spedytor ze 157-letnią tradycją C. Hartwig Gdynia.
erka

Miejsca

Zobacz także

Opinie (30)

  • czyli eksportujemy kartofle (7)

    a importujemy komputery

    • 14 33

    • Tak jak np.

      Holandia

      • 21 1

    • zdrowe jedzenie coraz bardziej w cenie

      w przeciwieństwie do chińskiej elektroniki

      • 15 1

    • Noi co w tym złego ???

      Nie liczy się co idzie gdzie, ale kto wychodzi na tym na plus, a jak wiadomo Polska coraz bardziej dodatni ma bilans eksportu do importu.

      • 14 1

    • (3)

      Zbiory zbóż w malutkiej Unii są tej samej wielkości co w ogromnej Federacji Rosyjskiej.

      Polska jest światowym liderem w produkcji herbat (ziołowych). W wielu owocach jesteśmy również światowymi potentatami.

      Nasza wołowina może się mierzyć tylko z argentyńską.

      Nie musimy produkować komputerów i odpadami z ich produkcji zaśmiecać sobie środowiska.

      • 12 2

      • Z tą wołowiną to pojechałeś po bandzie (2)

        Większość krów w PL to rasy mleczne

        • 3 8

        • To że większość jest mleczna nie znaczy wcale że te mięsne są słabe

          • 4 1

        • Owszem, większość to mleczne. Ale ta niewielka mniejszość mięsnych jest światowej klasy. To że w markecie masz rasę mleczną "mieloną razem z oborą" to nie znaczy że na tym historia się kończy.

          • 6 0

  • Terminal zbożowy zostanie w końcu uruchomiony (12)

    Kanadyjczycy rozpoczęli budowę 16 lat temu, teraz OT Logistic dokończy i w końcu
    będzie prawdziwy terminal zbożowy w Gdańsku. Byłoby dobrze, aby inwestor wprowadził kanadyjskie rozwiązania technologiczne - dobrze przemyślane, trwałe i ekonomiczne w budowie.
    Gdynia znowu będzie płakać i stresować się, że zostaje w tyle.

    • 39 9

    • Gdynia to już niedługo będzie tylko sypialnią wielkiego Gdańska (6)

      jedną z wielu zresztą

      • 29 10

      • Rzeczywiście - wieloletnie faworyzowanie Gdańska w końcu daje efekty...

        • 3 12

      • Ale to ludzie z Gdyni buduja ten terminal (4)

        • 4 9

        • OT nie ma centrali w Gdyni (3)

          • 7 1

          • ale ma tam ludzi (1)

            • 2 6

            • Podobnie jak ma ludzi w

              Świnoujściu, Kołobrzegu, Wrocławiu Opolu i Krównikach.

              No i co z tego, że ma też ludzi w Gdyni?

              • 5 2

          • A wlasnie ze ma

            • 3 0

    • (4)

      Tak, to wspaniały plan, tak rywalizować lokalnie. I jak widać daje wielką satysfakcję. Tylko dla regionu pognębienie Gdyni, z którego jesteście tak dumni, to strata a nie korzyść - całe Trójmiasto powinno rywalizować z zewnętrznymi konkurentami.

      • 13 3

      • Naucz Gdynię współpracy (3)

        • 13 4

        • (2)

          A zauważyłeś, aby Gdańsk chciał współpracować? Chęć musi być obustronna.

          Sęk w tym, że Gdynia ma nie współpracować, a się podporządkować.

          • 6 14

          • Gdynię włączyć do Gdańska... (1)

            I dalej bez strat na spory wewnętrzne konkurować z innymi metropoliami.

            Najlepsze jest to, że mieszkańcy Gdyni mimo obaw dobrze by na włączeniu do Gdańska wyszli.

            • 3 1

            • Na pewno. Miłość władz Gdańska do Gdyni jest powszechnie znana.

              • 0 0

  • Dobre i to!

    Każda taka inwestycja to plus dla naszego regionu.

    • 33 0

  • tylko nie zapomnijcie wybudować przed terminalem parkingu dla Tirów

    bo nie tylko ilosc składowa sie liczy, niektórzy o tym zapominają

    • 39 1

  • Nieźle się port w Gdańsku rozwija. Co roku rekordy przeładunków (2)

    A na terminalu BCT w Gdyni znowu spadek o 25% w pierwszym kwartale

    • 19 2

    • Gdynia miasto (1)

      z morza i marzeń!

      • 7 0

      • kto marzyć zabroni

        • 4 0

  • (2)

    A będzie śmierdzieć?

    • 7 12

    • (1)

      Jeśli polska energetyka będzie kupować biomasę od polskich rolników, a nie ściągać z Filipin - to nie będzie śmierdzieć.
      Ponieważ przy władzy jest Pis, to sądzę że będą brać od polskich, a więc smrodu fermentującej biomasy nie będzie.

      • 9 3

      • Ponieważ przy władzy jest PiS, to liczy się tylko węgiel, a nie jakieś biomasy, wiatraki i inne takie.

        • 6 2

  • Prywatyzacja za jeden grosz przynosi efekty

    Poczytajcie sobie o początkach firmy OTL i wielkim wałku z NFI, mistrza ekonomii, Lewandowskiego.

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane