stat

Ruszają prace przy budowie terminalu agro w Gdańsku

Już niedługo gdański port ma się wzbogacić o największy na południowym Bałtyku terminal do przeładunku towarów rolnych. Na zdjęciu wejście do gdańskiego portu.
Już niedługo gdański port ma się wzbogacić o największy na południowym Bałtyku terminal do przeładunku towarów rolnych. Na zdjęciu wejście do gdańskiego portu. fot. Kacper Kowalski/KFP

Za dwa lata ma rozpocząć działalność największy na południowym Bałtyku terminal do przeładunku towarów rolnych należący do OT Logistics, a spółka chce osiągać 1 mld euro przychodów rocznie i mieć 50-procentowy udział w przeładunkach agro na Bałtyku.


Czy nasze porty skutecznie konkurują z europejskimi graczami w branży?

tak, już teraz odnoszą duże sukcesy

49%

mają dobrą pozycję, ale wciąż przegrywają z konkurencją

42%

nie, nie mają szans z liderami w tym biznesie

9%
  • zakończona

  • łącznie głosów: 255

Inwestycja w Gdańsku ma polegać na budowie terminalu przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów. Na ten cel OT Logistics wydzierżawił portową działkę o powierzchni ok. 26 ha. zobacz na mapie Gdańska

- Skupiamy się na rozwoju przeładunków agro. Już niebawem rozpoczniemy w Gdańsku prace przy budowie największego na południowym Bałtyku terminalu do przeładunku towarów rolnych. Za 5 lat możemy mieć 50-procentowy udział w przeładunkach agro na Bałtyku, nie licząc Rosji. Ta kategoria ładunków może być również przewożona przez inne nasze spółki np. koleją czy barkami. Na każdym etapie transportu towarów agro możemy uzyskiwać przychód - zaczynając od odbioru od klienta, a kończąc na marży osiąganej na przeładunkach w portach. Ponadto możemy przewozić ładunki agro z północy Europy na południe, do portu w Rijece, i dalej do Północnej Afryki i na Bliski Wschód. To ważny element rozbudowy transportowego korytarza Północ-Południe - mówi Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics.
Obecnie OT Logistics jest operatorem trzech portów morskich na Bałtyku: OT Port Świnoujście, OT Port Kołobrzeg i OT Port Gdynia. W perspektywie dwóch lat do użytku ma zostać włączony terminal w Gdańsku.

- Każdy z naszych portów ma nieco inną specjalizację i możliwość zwiększenia przeładunków. Chcemy przekonać klientów, że transport barkami i koleją, a dalej statkiem, jest wielokrotnie tańszy i bezpieczniejszy niż transport drogowy. Wierzymy, że to atrakcyjna oferta dla polskich producentów zbóż, towarów masowych, ale i przemysłowych, bo koszty transportu stanowią dużą część ostatecznej ceny tych produktów. Już teraz konkurujemy z portami w Rostocku i Hamburgu i zamierzamy dalej umacniać naszą pozycję na Bałtyku. Rozwijamy też tzw. transport heavy cargo, czyli przewóz bardzo dużych i ciężkich ładunków, które nie mogą być dostarczone koleją czy samochodami - mówi Nowik.
Spółki z Grupy Kapitałowej OT Logistics wykorzystują obecnie blisko 800 jednostek żeglugi śródlądowej. Duża część z nich to barki przewożące ładunki masowe, natomiast kilkadziesiąt jednostek może świadczyć usługi, gdzie osiągana marża jest wyraźnie wyższa.

OT Logistics jest polską spółką z branży TSL. W lipcu 2014 roku OTL przejęła 100 proc. udziałów w Bałtyckim Terminalu Drobnicowym Gdynia, obecnie OT Port Gdynia. Ponadto w skład Grupy Kapitałowej OT Logistics wchodzą porty morskie w Świnoujściu i Kołobrzegu, porty śródlądowe we Wrocławiu i Opolu oraz terminal przeładunkowy w Krównikach k/Medyki w pobliżu granicy polsko-ukraińskiej. Uzupełnieniem jej działalności jest spedycja, a główną rolę w tym zakresie odgrywa multi-spedytor ze 157-letnią tradycją C. Hartwig Gdynia.
Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (30)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Moim zdaniem

Strefa start-up

Najczęściej czytane