podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Sieć handlowa Bomi zwalnia grupowo

Grupa Bomi zatrudnia ok. 3,5 tys. osób. W najbliższym czasie 700 może stracić pracę.

fot. materiały prasowe

Grupa Bomi zatrudnia ok. 3,5 tys. osób. W najbliższym czasie 700 może stracić pracę.

Sieć handlowa Bomi szykuje się do zwolnień. Pracę może stracić nawet 700 osób. W jakim stopniu redukcja dotknie sklepów z Trójmiasta?



- Spółka złożyła zawiadomienie o planowych zwolnieniach w Grupie - potwierdza Alicja Wróbel, zastępca dyrektora ds. rynku pracy Powiatowego Urzędu Pracy w Gdyni. - Zwolnionych ma być do 700 osób. Grupa zatrudnia ok. 3,5 tys. osób. Kogo dotkną zwolnienia? Szczegółów firma nie podaje. Wiadomo jedynie, że powstał plan restrukturyzacji mający na celu zamknięcie 10 sklepów Bomi i zmniejszenie zatrudnienia w 7 sklepach. Które sklepy i gdzie? Trwają przymiarki. Nie wiadomo też czy redukcja obejmie sklepy całej Grupy czy tylko Bomi. Grupę tworzy Bomi, Rabat Pomorze SA oraz Rast (sieć sklepów w Olsztynie i okolicy).

Na koniec 2010 roku w skład sieci sprzedaży GK Bomi wchodziło łącznie 1 228 placówek, w tym: 34 delikatesy, 20 supermarketów oraz 1 174 sklepy osiedlowe. Jednak ze względu na strukturę zależności to tylko 69 to sklepy własne (221 sklepy franczyzowe, 938 stowarzyszone). Samo Bomi ma w sumie 36 sklepów w dwudziestu miastach w Polsce. W większości miast ma po jednej placówce. Najwięcej, bo aż osiem działa w Gdańsku, siedem w Warszawie i trzy w Gdyni. Czy Bomi zrezygnuje z obecności w części miast, czy zmniejszy ilość placówek w miastach, w których ma więcej punktów? Tego, niestety, nie ujawniono. Jeśli wybierze wariant drugi, to można się spodziewać, że zwolnienia w znacznym stopniu dotkną Trójmiasta.

Władze spółki, oczywiście, potwierdzają zwolnienia, ale zdawkowo komentują sytuację ograniczając się jedynie do oświadczenia. "Zarząd zapewnia, że robi wszystko, aby zminimalizować liczbę pracowników objętych zwolnieniami, jak również rozłożyć w miarę możliwości proces w czasie. Jednocześnie wskazujemy, iż spółka zaoferowała dla wyżej wskazanych pracowników pakiet ochronny, w ramach którego pracownicy otrzymają świadczenia wynikające zarówno z przepisów prawa pracy jak i dodatkowe uzgodnione w porozumieniu z organizacjami związkowymi. Mamy nadzieje, że powyższe świadczenia będą stanowiły chociaż częściową rekompensatę w tak trudnej sytuacji".

- Na postawie porozumienia wszyscy pracownicy, którzy stracą pracę lub przejdą do nowego pracodawcy dostaną odprawy - mówi Iwona Orszulak, przewodnicząca NSZZ Solidarność w Grupie Bomi. - 80 proc. zatrudnianych w Grupie pracowników ma umowy na czas określony, ale nawet w tym przypadku przysługują im odprawy. Jeśli to porozumienie zostanie naruszone, związki zawodowe natychmiast zawiadomią o tym Państwową Inspekcję Pracy.

Skąd problemy Bomi? Powodem przede wszystkim jest... przeinwestowanie. Na rynku mówiło się o kłopotach od dawna. Pod koniec grudnia 2010, prezes Bomi w jednym z wywiadów telewizyjnych przyznał, że sytuacja nie jest łatwa i poinformował, że Grupa Bomi przyniosła straty w wysokości 103 mln zł. A zaczęło się w 2007 roku, kiedy Bomi wchodziło na giełdę. Wtedy właśnie powstało wiele nowych sklepów w całej Polsce. W wielu przypadkach okazało się, że ich lokalizacje są nietrafione i przeszacowane. Te sklepy, które generują straty zostaną zamknięte. W niektórych przypadkach sklepy zostaną odsprzedane innym sieciom. Tak stało się, np. w Legnicy, gdzie wszyscy pracownicy Bomi przeszli do Tesco.

Więcej na temat pomorskiej gospodarki

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu : Gdzie płacić podatki w kraju czy w raju - podatkowym ; Od morza do morza - europejski korytarz transportowy ; Oh Karol - kolejna edycja konkursu studentów Zarządzania i Ekonomii PG ; Prezent na 85 lecie Gdyni - książka o "Stefanie Batorym". Pomorska Kronika Biznesu w TVOP Gdańsk w piątek o 18.20 i sobotę o 17.00

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 224)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283582 2011-02-11 15:24 ceny z kosmosu (36)

aż w końcu spadli na ziemię.;.
szkoda tylko że kosztem pracowników..

Gdańsk - Krewetka oraz Chełm do odstrzału (Tesco ich załatwiło)

TRUE

popieram opinię 217 / nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283583 2011-02-11 15:29 (10)

Dlaczego kosztem pracowników? Nie rozumiem o co ci chodzi.

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 46
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283584 2011-02-11 15:34 (9)

Jak to o co, źle skalkulowali ceny, przegrali w konkurencji i muszą zwalniać ludzi, żeby przetrwać.

C.J.

popieram opinię 44 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283586 2011-02-11 15:38 (5)

No tak. Ale dlaczego "kosztem pracowników"? Jaki koszt oni ponoszą w tej sytuacji? Wynagrodzenia dostają? Tak. Umowy dotrzymane? Tak. Dodatkowe odprawy? Tak. No to się pytam gdzie jest koszt pracownika?

popieram opinię 31 / nie zgadzam się 32
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283634 2011-02-11 19:54 życzę aby Ciebie zwolnili tak kiedyś to zrozumiesz (2)

co to znaczy kosztem pracownika

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 3283635 2011-02-11 19:55

A jak firma kogoś zatrudnia to litujesz się że to jest kosztem firmy?

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 23

zgłoś do moderacji opinię 3283788 2011-02-14 09:55 kosztem firmy to oni prace mieli

Jeszcze rozumiem jak ktos przepracowal 20 lat w jednej firmie i jakos sie zaangazowal w jej dzialanie, zwiazal mocno kariere z danym pracodawca. Ale w przypadku sklepu spozywczego zycia nikomu to nie zlamie. Wiekszosc mlodych traktuje taka prace jako przejsciowa, starsi w wiekszosci z braku alternatyw tam pracuja, wiec tez im "wsio rawno" czy to Bomi czy np. Piotr i Pawel.
Dostaja pracownicy jeszcze ekstra odprawy, wiec nie dramatyzowalbym.

m

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3283730 2011-02-13 10:46 dokladnie, ale szkoda wysilkow 50% Polakow tego nie zrozumie

to homo sovieticusy, im sie nalezy i koniec

Qba

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3283814 2011-03-17 18:13

O jakich odprawach piszesz! Prędzej Cię zgnoją i sam się zwolnisz, niż dostaniesz odprawę.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3283588 2011-02-11 15:39 No ale za to prace mają Ci z konkurencji no nie?

Ilość pracowników potrzebnych do obsługi sprzedaży w danym mieście jest mniej więcej stała. Jak nie z jednego sklepu to z drugiego...

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283699 2011-02-12 18:06 Jak ci żal pracowników to kupuj więcej u nich (1)

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3283760 2011-02-13 20:01 MASA JEST SOCJALISTÓW, KTÓRZY BY CHCIELI ABY WSZĘDZIE ZATRUDNIANO JAK NAJWIĘCEJ LUDZI!

Celem gospodarki jest redukcja miejsc pracy, jak se nie poradzili to zwolnią pracowników zamkną sklep i tyle, czemu robić aferę i to komentować w normalnym kraju co chwile coś upada a zaraz powstaje coś nowego. Pracownicy jak będą chcieli pracować, to znajdą inną pracę. W czym problem bo też tego nie rozumiem? To pracodawca zatrudnia sobie tyle ludzi ile chce i zwalnia jeśli mu tak się podoba, jego firma jego sprawa więc nie rozumiem problemu?

anstySocjalista

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283597 2011-02-11 16:10 bomi chelm (8)

sami sa sobie winni niemiła obsluga,chamska ochrona no i ceny jak z kosmosu...i pozamiatane

zwierz

popieram opinię 51 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283625 2011-02-11 19:10 nie zgadzam (7)

od lat robię zakupy na Chełmie; obsługa bardzo miła; czemu mówicie,że ceny jak z kosmosu? mięso, wędliny i sery zawsze świeże i ceny konkurują z Tesco- sprawdźcie najpierw

inez

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 16
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283684 2011-02-12 15:02 :) (1)

Jakość produktów była świeża kilka lat temu. Od jakiegoś czasu unikam tych sklepów, bo pomimo dość wysokich cen w stosunku do konkurencji, "udało" mi się kupić wędliny i mięso, które dzień później się zepsuły, a lodówka u mnie jest w porządku. Zresztą moi znajomi potwierdzają moje spostrzeżenia.

Dowiedziałem się od osoby pracującej w tej sieci o praktykach stosowanych w tych sklepach, więc myślę, że to jest efekt zatrudniania kadry kierowniczej bez kwalifikacji i odpowiednich kompetencji.

mik

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3283805 2011-02-17 23:13 zgadzam sie

Przestalam chodzic do Bomi,kiedys bylo swieze itd, teraz trzeba dokladnie ogladac co sie kupuje

hania

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283738 2011-02-13 14:07 (4)

BOMI wcale nie jest drogie, cenu sa bardzo konkurencyjne... maja za to bardzo duzo ekskluzywnych produktow..., ktorych ceny naprawde sa wysokie np.: ser za 90 zl. Jak Kowalski wchodzi do sklepu i widzi taka cene odrazu krzyczy, ze drogo... bo najdrozszy ser jest za ok 100 zl a on jest przyzwyczajony, ze w supermarkecie lub osiedlaku najdrozszy ser kosztuje ok 25 zl... . Ludzie patrzcie obiektywnie... i zacznijcie myslec. Specjalnie opisalem ww sytuacje, poniewaz wiekszosc ludzi wlasnie w ten sposob ocenia wiele rzeczy, w tym sklepy. Osobicie lubie BOMI - nigdy nie trafilem na nieswiezy produkt (ta kwestia zalezy od wlasciela placowki).

M&S

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283747 2011-02-13 16:07 idiota czy co?... (2)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283758 2011-02-13 19:21 (1)

jak Cie nie stac na pewien sklep to wybieraj inny, i wypowiadaj sie na jego temat, bo **** wiesz ^^

zarobiony

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3283798 2011-02-14 18:51 Towary z BOMI sa o wiele lepsze niż te z Lidla, Biedry czy innych dyskontów!

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3283792 2011-02-14 11:33

nikt nie pisze o cenach produktów "delikatesowych". raczej ludziska maja na myśli ceny towarów, które w innych sklepach (niekoniecznie w hipermarketach) są niższe niż w bomi. ja tam dość często kupuję, tylko dlatego, że jest to jedyny sklep w okolicy mojej pracy i jak nie mam ochoty jeździć w drodze do domu to kupuję tam. mam na myśli madisona.
ceny są wysokie, mam kilka produktów które kupuje stale i bez względu na sklep. niektóre różnice są znaczne, już w "piotr i paweł" jest taniej.
dodatkowo wielkie kolejki przy kasie. częściej zdarzają się produkty przeterminowany, myślę, że to ze względu na mniejszą rotację towaru. jest to także jeden ze sklepów w którym nie zdarzyły mi się zakupy podczas których jakiś produkt nie byłby droższy niż cena na etykiecie. poważnie. za każdym razem jest jakiś "błąd".
fakt, jest wiele produktów, które u konkurencji nie są dostępne, ale ceny pozostałego asortymentu mogłyby być nieco niższe.

monik

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283612 2011-02-11 18:01 (2)

może dlatego bo zagraniczne sieci handlowe nie muszą płacić podatku... a gdy nadchodzi okres płacenia to sprzedają sklep innej sieci i ona ma kolejnych kilka lat (5 z tego co pamiętam) wolnego od podatków i tak w koło macieju

popieram opinię 35 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3283717 2011-02-13 07:18 jezeli jest w SSE

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3283794 2011-02-14 13:33 ale bomi jest polskie..

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3283622 2011-02-11 18:59

Wielcy Ynteligentni Zarządcy i właściciele przeinwestowali, ceny z kosmosu (sory ale jedyny plus Bomi to duży wybór), słabe zarządzanie, nieznajomość rynku...
A zamiast restrukturyzacji, tych wielkich głów na górze i paniusiów w krawatach po 1000 zł, restrukturyzuje się zwykłych Bogu ducha winnych pracowników, którzy pracując na cały etat zarabiali po 1100 zł (ok. zarobki usłyszałem od pracowników bomi)? To ma być kapitalizm i gospodarka wolno rynkowa?
Chyba w polskim wydaniu

Nikit

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283666 2011-02-12 01:01 bomi (1)

Problem z bomi jest zwiazany glownie z ich wejsciem na gielde. Sam pracowalem w jednym z bomikow i nadal mam kontakt z pracownikami. Oni glownie sie skarza na to, ze po wejsciu na gielde wlasciciele odsprzedali bomi i przejal je ktos z zagranicy (podobno, nie jestem pewien). Wiele osob ucieklo wtedy do tesco, niektorze zostali. Ci co zostalo to dostaja coraz mniejsze pieniadze, ale stopniowo sie wykruszaja sami.... Szkoda, bo ja bardzo lubilem bomi.

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3283718 2011-02-13 07:20 nie którym palma odbija po wejściu na giełdę, nieodpowiedzialność zarządu

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283672 2011-02-12 07:48 A GDZIE NA CHEŁMIE JEST BOMI????? (3)

j.w.

Chętnie bym się dowiedział.

jj

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283687 2011-02-12 15:58 Formalnie to jest jeszcze Orunia... (2)

Pytasz i masz (jeśli poważnie nie wiesz), to zaraz przed rondem na Oruni Górnej skrzyżowanie ulic - Małomiejska, Platynowa, Świętokrzyska i Wawelska - przed osiedlem Królowej Jadwigi, po prawej stronie jak jedziesz w stronę Oruni Gr. od ul. Trakt św. Wojciecha.

FSD

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3283690 2011-02-12 16:57 pyta o Chełm, a nie Orunię, umiesz czytać???

na Chełmie Bomi jest po dawnej spalonej biedronce, za klubem osiedlowym Alf

inez

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3283691 2011-02-12 16:58 Jest na Chełmie

Jest na Chełmie na Dragana, a to o którym piszesz to jest tak jak napisałeś na Orunii.

GeorgeLG

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283692 2011-02-12 17:01 a mnie jest szkoda Bomi, lubię tę sieć (1)

jak komu za drogo, niech nie chodzi i nie narzeka; dodam, że nie jestem krezusem, robie też zakupy w biedronce, w lidlu i tesco

ja

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 3283706 2011-02-12 21:32 Bomi sromi, byłem, nic tam nie ma ciekawego

wyschnięte kiełbasy szemranego pochodzenia i mrożonki.
Dziękuję,
psu bym tego nie dał.

zajączek w paski

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283716 2011-02-13 07:14 Bomi w Krewtce jest za blisko Bomi w Madisionie, Bomi na Chełmie straciło przez Tesco (1)

ale z drugiej stronie Tesco nie ma chleba Graham Schulstad, a Bomi ma. To dlatego ostatnio dają gazetkę promocyjną. W Tesco na Chełmie są dość spore kolejki,bo tam za mało ludzi zatrudniają, wiadomo koszty... w tych czasach klient, który płaci pensje sprzedawcy się nie liczy. Marketing na p...y schodzi

alors on danse

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3283751 2011-02-13 18:16

Ale tesco to beznadzieja , wybór towarów fatalny . Prawie brak chemii .

mika

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283784 2011-02-14 08:39 (1)

Za to w bomi Alfa centrum sprzedają przeterminowane artykuły spożywcze, dziś się wybieram je oddać, straszny syf! Nie dość że drogo to jeszcze słaba jakość!

Marek

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3283785 2011-02-14 08:43

Głosuj nogami, czyli sprawdzaj daty na tym co wkładasz do koszyka i nie kupuj jeśli jest za drogo.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283585 2011-02-11 15:38 to sklep dla klientów ze złotą kartą:) (1)

podatek dla kościoła

popieram opinię 113 / nie zgadzam się 20

zgłoś do moderacji opinię 3283740 2011-02-13 14:15

BOMI wcale nie jest drogi. Niestety, gdy Kowalski wchodzi do sklepu, i widzi w lodowce ser w cenie ok. 100 zl / 1 kg... krzycz... DROGO, a jest przyzwyczajony do najwyzszej ceny sera ok. 25 zl - ktora widzi w supermarkecie lub osiedlaku. Sklep oprócz "zwyklych" produktow oferuje tez te z wyzszych polek, na ktore niestety nie wszytskich stac, wiec ludzie zacznijcie myslec. Osobicie lubie sklep BOMI, nigdy nie sprzedano mi popsutego jedzenia (wszystko zalezy od wlasciciela placowki).

M&S

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3283589 2011-02-11 15:39 patrząc na rosnące pensje zachyconych mieszkańców trojmiasta - nie dziwę się takim ruchom:)

popieram opinię 58 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283590 2011-02-11 15:40 kiedyś zakochałe się w kasierce z Bomi - dzisiaj jestem już po rozwodzie - poleciałem na piękne oczy (7)

popieram opinię 134 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283595 2011-02-11 16:01 to teraz zakochaj się w słowniku ortograficznym:) (1)

Kasia

popieram opinię 46 / nie zgadzam się 21

zgłoś do moderacji opinię 3283603 2011-02-11 16:40

hehe, dobre, ubawiłem się :-]

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283604 2011-02-11 16:54 Bierz sie za panie z Biedronki (1)

ta nigdy nie upadnie

popieram opinię 51 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3283624 2011-02-11 19:09 mam nadzieję

że nie gustujesz w panach z Lidla

starszy magazynier

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283637 2011-02-11 20:09 nie za panie z Biedronki (1)

albo innych wynalazków ale za te z przed rynków we Wrzeszczu i Przymorzu

ja

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3283641 2011-02-11 20:40

jak już, to nie "z przed" a "sprzed"

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3283686 2011-02-12 15:39

a w którym bomi hahahha ja na szczescie jestem tam zatrudnioa do lipca wykorzystuje na maxa wychowawczy a potem powiem dowiedzenia

:))

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283591 2011-02-11 15:41 Prawa rynku... (5)

Po problemach Bomi widać, że klient przerzucił się na priorytet cenowy a nie jakościowy i wybiera sieci dyskontowe (np. Biedronka) które się rozrastają. Jakby nie patrzeć Bomi to był swego rodzaju sklep luksusowy, w którym poza zwykłymi towarami było sporo "frykasów". Szkoda mi pracowników.

Marek

popieram opinię 125 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3283601 2011-02-11 16:31

Luksusowy bo w końcu była to sieć delikatesów.

m.gda

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3283620 2011-02-11 18:54

to samo czeka Intersport

Nikit

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3283649 2011-02-11 21:28

bomi faktycznie ma duzy wybór...ale wiele produktow ma zbytnio zawyżone ceny..dlatego ludzie wyberaja biedronke....dlaczego mam placic za ten sam jogurt czy produkty kamis 50% wiecej? i nie mówmimy t u o produktach robionych przez koncerny wylacznie dla biedronki tylko ten sam towar co w bomi....za bardzo byli pazerni(wlasciciele)

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3283651 2011-02-11 21:32 prawa rynku

kiedys bedac w bomi obsługiwała mnie pani srednio miła i mówi mi ze ceny tu sa jak w delikatesie a nie jak w biedronce..szczerze w biedronce to sa miłe panie i kompetentne a nie ja kw bomi nadete i pyskate

zwierzak

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3283786 2011-02-14 09:15

Biedronka-1,5 mld euro za 2010r. zysku.Wnioski same się nasuwają.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283593 2011-02-11 15:41 Współczucia... (1)

dla wszystkich, którzy tam pracują. prawda jest tak, że zarządzający tą firmą robili to w sposób nieudolny. Ceny wręcz astronomiczne i to się teraz odbiło na wszystkich.

rad

popieram opinię 74 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3283679 2011-02-12 12:43 Ciekawe czy dostaną odprawy

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283594 2011-02-11 15:48 Nawet sklepy padną (5)

Już się zaczyna- Brak przemysłu na pomorzu w końcu spowoduje że nawet sklepy zaczną padać bo zwykli ludzie nie mają pieniędzy. A malutkie prywatne firmy to co najwyżej będą zarabiały na mercedesy właścicieli.

miś uszatek

popieram opinię 76 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283636 2011-02-11 19:55 nie dramatyzuj (4)

sprawdz srednia zarobkow na Pomorzu. SPrawdz jaki % sklepow Bomi jest na Pomorzu wzgledem reszty kraju.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283709 2011-02-12 22:36 (3)

a teraz zastanów się jak średnią się liczy...
chyba nie jesteś aż tak tępy aby nie wiedzieć, że wspaniałą średnią zawyża np. nasz kochany prezydent miasta Gdańska + jego ziomkowie.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283734 2011-02-13 11:31 jak ci średnia nie pasi.... (2)

....to spójrz na medianę na poziomie 4000 PLN brutto w trójmieście

gdańszczanin

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3283795 2011-02-14 13:35 mediana to dla niego zbyt trudne pojecie

choc pewnie uwaza ze nie jest az tak tepy..

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3283812 2011-02-24 14:28 chyba raczej na dominantę!

co Ci da mediana?

mediana mówi tylko, że 50% zarabia poniżej tej wartości, a 50% powyżej. ale nie wiesz, czy ci poniżej zarabiają 500 zł czy 1000 zł, czy 3000 zł, np. mediana 3500 zł, a czy ci powyżej zarabiają 4000 zł czy 25000 zł.

me

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283596 2011-02-11 16:04 problemem nie są ceny w bomi, w cywilizowanych miastach są drogie i tańsze sklepy (2)

ale niestety polityka naszego rządu robi swoje (Vat i inne), dlatego większość ludzi przerzuca się na chociażby biedronkę, ta cały czas otwiera nowe sklepy.
Niestety z czasem nie będzie liczyć się luksus, a przetrwanie. By żyło się lepiej.

Kasia

popieram opinię 116 / nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283680 2011-02-12 12:44 Problemem nie są ceny tylko ceny (1)

tyle można wywnioskować z Twojego komentarza.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3283708 2011-02-12 22:27 czyt. podatki i stosunek wynagrodzenie/cena

Kasia

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283598 2011-02-11 16:13 (5)

wywalić ponad połowę urzędasow, zlikiwdowac zbedne instytucje jak KRRiT, Urzędy pracy i obnizyc drastycnzie podatki..... szybko powstaną nowe bomi i ludzie znajdą zatrudnienie

popieram opinię 87 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283623 2011-02-11 19:03 po pierwsze to zlikwidować złodziejski KRUS (1)

i opodatkować klechów

rokenrolla

popieram opinię 25 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3283671 2011-02-12 07:22

oj tak - wymieniłem tylko 2 bo takich kwiatuszków są dziesiątki, jesli nie setki

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3283627 2011-02-11 19:13 (2)

Dokładnie. Czemu o tym nikt nigdy nie mówi? Donald z Partii Oszustów obiecywał zmniejszenie hydry nienasyconej zwanej aparatem urzędniczym? Ile zatrudnienie w administracji państwowej wzrosło? 10 czy już 20%? Ale przecież musi starczy stołkow dla wszystkich zięciów pań minister. Tak w Gdańsku też 27 letni, nigdy nie pracujący POwczyki siedzą w zarządach spółek w Wawie.
Od tego zacznijmy zaciskanie pasa.

A jako hetero, nie życzę sobię by grzebał mi pan w kieszeni panie płemierze!

HectorVanGarrett

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3283628 2011-02-11 19:23

Nie na się czego wstydzić, mów śmiało że chodzi o pb. Zresztą nie on jeden siedzi na państwowej posadce w ramach programy pierwsza praca.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3283632 2011-02-11 19:31

ale nie wszyscy są hetero; w końcu kieszeń w spodniach jest blisko do ...

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3283599 2011-02-11 16:17 widać zielona wyspa z każdym miesiącem zwiększa swoją powierzchnię...

Słuszną Ma Linię Nasz Rząd..

POkemon

popieram opinię 85 / nie zgadzam się 14

dodaj swoją opinię

Przetargi

wyszukaj przetargu
wybierz kategorię
więcej filmów w Serwisie trojmiasto.tv
  • Mera Hotel & Spa w Sopocie

Ankieta

Jakie warunki są najważniejsze przy wyborze formy oszczędzania?