• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skuteczny sprzedawca z mobilną aplikacją

11 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dzięki Closed Loop Marketing wzrasta skuteczność samego przekazu, czyli tego co chcemy przekazać klientowi. Dzięki Closed Loop Marketing wzrasta skuteczność samego przekazu, czyli tego co chcemy przekazać klientowi.

Optymalizacja i wzrost efektywności. Chyba dla każdej firmy pojęcia te powinny być czymś więcej niż tylko hasłami rzucanymi na kolejnych zebraniach. Rozwiązaniem jest Closed Loop Marketing, czyli strategia biznesowa, której celem jest wzrost efektywności sprzedaży poprzez poprawienie interakcji pomiędzy przedstawicielem handlowym a klientem, a wszystko dzięki zastosowaniu nowoczesnych, mobilnych narzędzi sprzedażowych.



Godziny spotkań z potencjalnymi klientami. Stosy ulotek i papierowych opracowań. Do tego wnioski, które często trudno zebrać i przeanalizować, aby stały się cenną wskazówką na przyszłość. Jak nie tracić potencjału i usprawnić relacje na linii klient sprzedawca? Rozwiązaniem jest wdrożenie zasad Closed Loop Marketingu, czyli marketingu zamkniętej pętli. Najprościej mówiąc, jest to strategia, której celem jest usprawnienie działań marketingowych i zwiększenie sprzedaży w oparciu o dane zgromadzone w procesie interakcji z potencjalnymi klientami. Wszystko oparte jest o nowości technologiczne, nic więc dziwnego, że CLM w ostatnim czasie zyskuje coraz bardziej na znaczeniu. Zamierzony efekt osiąga się dzięki aplikacjom CLM tworzonym na urządzenia mobilne, a w szczególności na tablety.

- Prezentacje na tablecie w odróżnieniu od tradycyjnych mogą posiadać strukturę drzewa. Dzięki temu podczas wizyty przedstawiciel firmy wybiera jedynie te treści, które interesują klienta - wyjaśnia Radosław Zdunek, prezes zarządu Toucan Systems, firmy specjalizującej się w przygotowywaniu aplikacji mobilnych, aplikacji webowych, systemów interaktywnych oraz zaawansowanego oprogramowania - Obecnie bardzo często do tego typu prezentacji tworzy się animacje oraz elementy interaktywne, które pozytywnie wpływają na zaangażowanie klientów oraz skuteczność samego przekazu.

Atrakcyjna, ciekawa wizualnie prezentacja naszej oferty, gotowa do obejrzenia w każdym momencie spotkania to nie jedyna zaleta CLM. Dane w czasie wyświetlania prezentacji są zapisywane i po synchronizacji urządzenia (zwykle tabletu) przekazywane do systemu CRM, czyli zarządzania relacjami z klientami (ang. customer relationship management ) gdzie mogą być poddawane szczegółowej analizie. Wartością dodaną w aplikacjach CLM jest więc analityka. Odpowiednie architektura aplikacji oraz możliwości tabletów pozwalają na budowanie raportów, które przedstawiają miejsce prezentacji, jej czas oraz treść, która była prezentowana i omawiana. Raport może być budowany dla pojedynczego przedstawiciela jak i dla całego regionu. Analiza tych danych pozwala na lepsze zrozumienie procesów sprzedaży, zwiększanie efektywności kampanii marketingowych i budowanie trwałej relacji z klientami. Efektem może być też lepsze dostosowanie przekazu promocyjnego do segmentu danego klienta oraz przebiegu wizyty sprzedażowej. Możliwe jest też raportowanie aktywności przedstawicieli handlowych.

W jakich branżach sprawdza się CLM? - W każdej. Pionierem był segment farmaceutyczny, który jako pierwszy zainwestował w prezentacje CLM - twierdzi Radosław Zdunek. - Nasza firma też zrealizowała projekty tego typu dla koncernu farmaceutycznego Servier. Obecnie przygotowujemy aplikacje dla innych klientów sektora farmaceutycznego oraz otwieramy się na nowe segmenty rynku. Tworzone przez nas aplikacje wyróżniają się, ponieważ wzbogacamy je o elementy rozszerzonej rzeczywistości. W aplikacji dla firmy Servier po zeskanowaniu ulotki pojawia się pudełko, z którego formuje się tabletka i prezentowany jest jej unikalny skład.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (5)

  • ble ble...

    Jak nie tracić potencjału i usprawnić relacje na linii klient sprzedawca? Rozwiązaniem jest wdrożenie zasad Closed Loop Marketingu, czyli marketingu zamkniętej pętli. Najprościej mówiąc, jest to strategia, której celem jest usprawnienie działań marketingowych....

    Czyli po prostu, zrobić wodę z mózgu natłokiem kolorowych migawek aby klient zgłupiał i kupił wszystko co chcemy wcisnąć.
    Oral, Petting, Marketing...

    • 7 1

  • Closed Loop Marketing

    językowy bełkot zatacza coraz szersze kręgi
    żenada

    • 7 1

  • Closed

    chodzi o jakiś nowy system miejskich toalet?

    • 3 1

  • to już metoda zdartej płyty nie wystarcza?

    • 5 0

  • Mokra woda

    Bełkot brukselski, określający zawartość cukru w cukrze, masła w maśle, wody w wodzie. Pętla jeśli nie jest zamknięta nie jest pętlą. Najskuteczniejsza jest zaciskająca się pętla np:ekonomiczno-gospodarcza dzięki której Polska stała się "dumnym" członkiem UE.
    Myślę że teraz każda umowa z siecią telefoniczną będzie zawierała klauzule na pełno-dobową gotowość odbierania SMS-ów i radosnych informacji głosowych o wygranych nagrodach.

    "Closed Loop Marketingu, czyli marketingu zamkniętej pętli."

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane