• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Small Planet Airlines otworzy bazę w Gdańsku

erka
6 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Small Planet Airlines to litewska czarterowa linia lotnicza założona w 2007 roku. Główna baza operacyjna znajduje się w Wilnie, dodatkowe bazy operacyjne znajdują się w Polsce, Francji oraz Wielkiej Brytanii. Small Planet Airlines to litewska czarterowa linia lotnicza założona w 2007 roku. Główna baza operacyjna znajduje się w Wilnie, dodatkowe bazy operacyjne znajdują się w Polsce, Francji oraz Wielkiej Brytanii.

W 2016 roku Small Planet Airlines otworzy w Polsce cztery bazy operacyjne - w Warszawie, Katowicach i Wrocławiu (zimą) oraz Gdańsku (latem). W sezonie zimowym w Polsce będą bazować 3 samoloty, a w sezonie letnim aż 10. SMA to litewska czarterowa linia lotnicza należąca do Small Planet Group.



W pierwszym półroczu 2015 roku przychody linii czarterowej wyniosły 64,3 mln euro, co oznacza poprawę wyniku finansowego (o 25,3 proc.). W tym samym czasie zyski Small Planet Group podwoiły się - z 2 do 4 mln euro. Firma postanowiła więc zainwestować dodatkowy zysk w taki sposób, by zapewnić pasażerom większy komfort na pokładach swoich samolotów. Przewoźnik na początku przyszłego roku wyda 6 mln euro na modernizację floty.

Small Planet Group odnowi wszystkie swoje samoloty typu Airbus A320, a zakończenie modernizacji zaplanowano na początek sezonu wakacyjnego w 2016 roku. Firma uruchomi również nową usługę Premium Class dla osób oczekujących większej wygody w podróży. Zdaniem Jarosława Jeschke, CEO Small Planet Airlines, wprowadzane udoskonalenia oraz modyfikacja floty pozytywnie wpłyną na wygodę pasażerów, a dodatkowo wyróżnią przewoźnika na tle konkurencji i przyczynią się do dalszego rozwoju firmy.

- Rok 2015 jest rokiem intensywnego rozwoju naszej firmy. W samym tylko pierwszym półroczu 2015 roku uzupełniliśmy naszą flotę o 7 samolotów, zwiększyliśmy liczbę lotów o 30 proc., a do naszego doświadczonego zespołu dołączyło 300 nowych osób. Godnym uwagi jest również fakt, że nasi pracownicy potrafili sprostać wyzwaniom wynikającym z tak szybkiego wzrostu i zapewnili firmie zyski. Nasza marża wzrosła w pierwszej połowie roku z 3,9 proc. do 6,2 proc. - komentuje Jarosław Jeschke.
erka

Opinie (38) 1 zablokowana

  • (4)

    Lecielismy ta linia w czerwcu do Bułgarii, nie mam do nich żadnych zastrzezen. Czysto, wygodnie, wszystko było sprawne i na czas.

    • 19 9

    • A gdzie uwaga,ze post jest sponsorowany

      • 2 12

    • Skąd wiesz, że wszystko było sprawne? (1)

      Jesteś mechanikiem samolotowym i sprawdziłeś wszystko przed startem?

      • 3 10

      • Bo jakby nie było sprawne to by już nie napisał tego posta...

        • 3 1

    • A ja lecialam i mam szereg uwag. Fakt - czysto etc. Stosunek zalogi (dominowali Polacy) do wykonywanej pracy odpowiadajacy postawie "mam gleboko w d...", sprzedawanie alkoholu już dobrze zrobionym pasazerom (glownie Rosjanom i Ukraincom), darcie się wczesniej wymienionych etc. Koszmar! Nigdy wiecej! 6 godzin katorgi!

      • 0 0

  • Czytałem na ich stronie jakie mają samotoly !! (14)

    boeing 737 z 1992 roku i z 1994 r. strach się bać.
    Polacy "dojeżdżają" stare niemieckie samochody a na wakacje wożą nas Litwini samolotami , które powinny dawno być poddane rozbiórce na złom.

    • 15 38

    • Nie ma to jak rajan czi wiz (6)

      Same nówki nierdzewki.

      • 12 4

      • (3)

        zebys wiedzial

        • 2 6

        • Oczywiście fajnie jest lecieć nowiutkim samolocikiem (2)

          ale jest kilka istotniejszych kwestii. Co z tego, że taki LOT nakupował nowiusieńkich Dreamlinerów, skoro mają awarię za awarią a mechanicy nie potrafią zdiagnozować ich przyczyn do końca bo po prostu słabo znają samolot. Często stary ale zadbany popularny model samolotu bo serwisujący go jak i też piloci potrafią bardzo szybko rozpoznać nawet najmniejsze nieprawidłowe funkcjonowanie jakiegoś elementu. Co z tego, że średni wiek samolotu w rajanie to 5,5 roku jeżeli są eksploatowane do granic możliwości. Tu też działa zasada podobna jak przy autach, że oprócz wieku liczy się też przebieg.

          • 3 1

          • każdy samolot jest eksploatowany na maxa. tylko wtedy przynosi konkretne zyski

            • 6 0

          • Nie opowiadaj bajek, praktycznie każda część w samolocie odpowiadająca za jego sprawność techniczną ma określony resurs, czyli w przypadku statków powietrznych wyrażoną w godzinach lotu teoretyczną sprawność, po przekroczeniu resursu daną część się wymienia i nie ma znaczenia, że np. była jeszcze w dobrym stanie. Praktycznie w każdym samolocie mającym za sobą kilka lat eksploatacji większość części była już wymieniona na nowe i nie ma wielkiego znaczenia, czy konstrukcja liczy sobie 5 czy 20 lat.

            • 1 0

      • W Wizzie lecialam tygodniowym samolotem. Wbrew Twym oczekiwania - maja mloda flote. A w Small Planetcie sama widzialam szereg naklejek w lazience od LOTu, przez Wizzaira az do Small Planet.

        • 2 0

      • Wizzair - najmłodsza flota w Europie jesli się nie mylę...

        Średnia wieku 3 lata czyli dla samoloty to dziecko. W Ameryce samoloty mają po 30 lat i nikt nie narzeka, jak dobrze, że tam nie ma takich fachowców jak w Trójmieście.

        • 2 0

    • Nie ma co porównywać samolotu i samochodów

      • 5 2

    • czytałem na wikipedii - potwierdzam, chociaż raz nimi leciałem i żyję, ale strach jest

      • 1 2

    • ? (1)

      leciałeś spa 737 ? chyba pomyliłeś linie lotnicze

      • 1 0

      • na zdjęciu jest B733 i ta linia miala takie samoloty

        więc nie ma co się dziwić...

        • 0 0

    • ?

      a jakie są dobre linie wg ciebie ?

      • 0 0

    • o ilu mamy fachowców :) heh

      dla samolotu nie liczy się wiek a ilość przelatanych godzin... każdy model ma swoje normy i stosowne certyfikaty... oczywiście dla "fachowców" data robi wrażenie i mogą się popisać wiedzą :) co by było gdyby napisać że jest to konstrukcja z 1983 roku bo wtedy zaczęto produkować model 737-400 najpopularniejszy obecnie we wszystkich flotach a konstrukcja sama jest z roku 1968... przecież to była epoka kamienia łupanego :) a gdzie dopiero projektować samoloty... które latają do dziś :) ... a co do samych linii są bardzo dobrą firmą która potrafi dbać o klienta a nie jak firmy na R i W które po zakupie biletu mają klienta w d... i to tak głęboko że migdałki widać... a druga sprawa to więcej słychać o problemach technicznych R i W niż linii czarterowych - to powinno dać do myślenia... ale nikt nikomu nie każe latać tymi liniami jest taki wybór i każdy może lecieć czym chce :)

      • 8 0

    • Osa

      Ważne że nie bite

      • 1 0

  • Ja mam 25 letnie auto

    Co kilka lat poddaje je remontowi tak jak samoloty i jeżdżę bez awaryjnie :)

    p.s pozdrawiam właścicieli tych super hiper nówek o "niskiej emisji spalin", którzy codziennie stoją na poboczu obwodnicy ;)

    • 41 3

  • Wydaje mi się, że leciałem tym do Egiptu. (4)

    Odpadł mi zagłówek w ostatnim rzędzie siedzeń.
    I to był chyba ten przewoźnik to za dodatkowe 10$ sprzedawał miejsce z większą ilością na nogi....

    • 5 6

    • Z większą ilością czego na te nogi? (1)

      • 5 1

      • miejsca

        Za szybko mi się pisało...

        • 0 0

    • pchi

      jak ja leciałam to skrzydło odpadło i jakoś się udało

      • 2 0

    • Śmieszne rzeczy opowiadasz

      też leciałem nic nie odpadało a miejsce z przestrzenią dodatkową na nogi było za free, wystarczyło poprosić przy odprawie. Wizz za takie coś liczy sobie 12 Euro.

      • 0 0

  • Kompletny zlom

    Samoloty tych linii pomimo udanych przegladow oraz posiadania niezbednych certyfikatow sa Na granicy uzywalnosci co wplywa Na ich czesta awaryjnosc.milych lotow!

    • 6 6

  • zlom

    Leciałem tymi liniami do Egiptu.Samolot totalnie wyeksploatowany.Z powrotem całkiem nowy.

    • 5 4

  • Wszystkie linie charterowe mają stare samoloty i ta nie jest żadnym wyjątkiem.

    Stare nie znaczy, że to złomy.

    • 10 1

  • Moja 10cio letnia Corollka ma już 250.000km i jeździ jak żyleta - wystarczy dbać. (2)

    JeŻeli dbają o te samoloty, robią terminowe przeglądy czy remonty to nie widzę problemu.

    • 4 2

    • (1)

      Na ile cenisz?

      • 0 0

      • Na razie nie sprzedaje, nie moge znalezc nastepcy :)

        • 0 0

  • Czy będą jakieś oferty pracy? (2)

    Chętnie bym się zatrudniła w marketingu, ewentualnie administracji :)

    • 3 0

    • jest ogłoszenie o pracy!

      Flat Surface Cleaning Manager - zainteresowana?

      • 4 0

    • Magda

      Lecielismy tymi liniami do Grecji. Miejsca nie wiele ale bardzo fajny, wszystko ok, milo się leciało :)

      • 0 0

  • (1)

    A my narod 40 mln, nic nie mamy ( tanich linii) bo rządzi nami przez 8 lat banda oszustow i zlodzieji z Peło

    • 9 4

    • Zamiast pisac glupoty otworz linie lotnicza

      takie rzeczy nie biora sie od rzadzacych; trzeba skonczyc z komunistycznym myslieniem a'la PIS

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach...

Najczęściej czytane