• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot na koszulce. Marka Diverse postawiła na miejski brand

Wioletta Kakowska-Mehring
7 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Letni sklep Diverse ustawiono na plaży.  Letni sklep Diverse ustawiono na plaży.

Konkurencja stawia na celebrytów, a gdańska firma odzieżowa Etos, do której należy marka Diverse postawiła na... Sopot. Właśnie ukazała się limitowana kolekcja zaadresowana wyłącznie do kobiet przygotowana we współpracy z miastem. Źródłem inspiracji jest niezobowiązujący styl i symbole najpopularniejszego letniego kurortu. Kurortu, dla którego nie jest to debiut w tego typu promocji i współpracy. Na rynku od lat można kupić kosmetyki sygnowane przez Sopot, jest też cydr sopocki czy marka odzieżowa Sopot Never Sleeps.


Czy Sopot w nazwie produktu wpływa korzystnie na jego sprzedaż?


Sopot jest marką samą w sobie. Kilka lat temu wykorzystała to firma Ziaja, która wypuściła na rynek kosmetyki sygnowane nazwą miasta. Zaczęło się od balsamów i kremów brązujących Sopot, potem dołączyły kolejne linie, czyli Sopot Sun, Sopot Spa i Sopot Rozświetlenie. W tym roku na Expo w Mediolanie sukces odniósł z kolei Cydr Sopocki, produkowany przez sopocką firmę Mix. Napój nazwano sopockim, bo ma się kojarzyć z relaksem i wypoczynkiem, czyli tak jak popularny kurort. Sopot Never Sleeps to także kolekcja odzieżowa stworzona przez sopociankę Julię Michalczewską. Marka ma odzwierciedlać ducha miasta, czyli miejsca tętniącego życiem przez cały rok.

Potencjał brandu Sopot dostrzegła też marka Diverse. Skąd ten pomysł?

- Najlepsze pomysły rodzą się przypadkiem i tak też było tym razem. Zaczęło się od niezobowiązujących rozmów - mówi Justyna Kuziak, specjalista ds. Marketingu i PR firmy Etos. - Jest to współpraca wizerunkowa. Sopocki magistrat opiniował jednak ostateczny wygląd kolekcji, przygotowany przez naszych projektantów. Bazę stanowią komfortowe i bardzo przyjemne w użytkowaniu miękkie dzianiny, a stonowana paleta kolorystyczna, składająca się ze złamanej bieli oraz różnych odcieni szarego melanżu stwarza uniwersalną bazę dla różnorodnych stylizacji. Projektanci marki tworzyli z rozmachem. Wprowadzono odważniejsze formy i bardzo modowe rozwiązania - asymetryczne doły i surowe wykończenia, które podkreślają miejski styl limitowanej kolekcji. Kobieta nosząca #sopotcollection nie epatuje seksapilem - świadoma zmysłowość tkwi w niej, jest nieoczywista i w subtelny sposób podkreślona przez oryginalne fasony.

Kolaboracja z Sopotem została podkreślona nadrukami nawiązującymi do klimatu retro, które pomimo niestandardowych kadrów budzą jednoznaczne skojarzenia z kurortem.

- To nie są nadruki jak z widokówek. Jest to bardziej wysmakowane ujęcie tematu - podkreśla Justyna Kuziak.

Kolekcja będzie dostępna w wybranych salonach marki i... w sezonowym sklepie na sopockiej plaży.

- Nasz sklep jest przy wejściu nr 16, tuż przy Zatoce Sztuki - mówi Justyna Kuziak. - W tym miejscu nie tylko będziemy sprzedawać kolekcję. Diverse pop up store będzie miejscem, w którym na czas wakacyjnych miesięcy marka przygotowuje bogaty program warsztatów modowych, eventów i aktywności sportowych, w większości poświęconych kobietom.

Sopot cieszy się z popularności wśród producentów różnych dóbr i nawet rozważa stworzenie jakiegoś znaku towarowego.

- Współpraca z marką Diverse ma jedynie charakter promocyjny - podkreśla Magdalena Czarzyńska-Jachim, rzecznik prasowy Sopotu. - Cieszą nas inicjatywy, które korzystnie wpływają na wizerunek miasta. Hitem na Expo w Mediolanie, na którym promowało się województwo pomorskie okazał się Cydr Sopocki, produkowany przez lokalnego wytwórcę. Jak się więc okazuje, dobry produkt może skutecznie rozsławiać miasto. Pojawiają się więc pomysły, aby jeszcze mocniej to wykorzystać. Być może stworzymy jakieś logo czy znak towarowy, którym oznaczymy "nasze" produkty.

Marka Diverse, której właścicielem jest spółka Etos, istnieje od 1993 roku. Jeszcze kilka lat temu Etos był w złej kondycji finansowej. Marka mogła nawet całkowicie zniknąć z rynku. Jednak w 2010 roku Etos pozyskał inwestora kapitałowego na rynku private equity. Na skutek podniesienia kapitału spółki kontrolny pakiet akcji objął fundusz Abris Capital Partners. Abris Capital Partners to firma zarządzająca funduszami private equity skupiająca się na przedsięwzięciach w głównych państwach Europy Środkowej i Wschodniej. Obecnie spółka zarządza siecią ponad 240 sklepów i zatrudnia ok. 650 osób.

Opinie (23) 1 zablokowana

  • Tylko czemu mają tak dziwną rozmiarówkę, że przy wzroście 195cm XXL jest dużo za małe? (7)

    • 19 3

    • bo xxl nie jest dla 195 cm wzrostu

      tylko dla 195 kg ;)

      • 9 0

    • (1)

      bo rozmiarowka jest wedle badan z 70 lat albo i wczesniej jeszcze a wtedy bylbys mutantem przy takim wzroscie,ja mam 184 i to jest akurat ledwie na 2xl i to nie wszedzie.

      • 4 0

      • Mutantem wtedy niekoniecznie

        mitem jest, że społeczeństwo jest coraz wyższe,
        to idzie "falami", w górę , w dół--inaczej byśmy musieli mieć z 5 metrów patrząc od zarania ludzkości

        • 0 1

    • za male czy za krotkie ?

      moze czas schudnac?

      • 2 2

    • Bo na 195 cm to raczej 3XL a nie XXL.

      • 1 0

    • bo to rozmiarowka azjatycka???

      niestety male chinczyki robily rozmiarowke, tez mam z tym problem

      • 4 0

    • bo to jest wersja SLIM :)

      • 3 1

  • Brand? (2)

    Brand? Brak polskiego odpowiednika?

    • 47 3

    • właśnie, a co to znaczy?

      • 3 0

    • "Marka Diverse postawiła na miejską markę"

      bo jak się napisze po polsku to wtedy trzeba napisać inaczej bo zdanie traci sens

      • 1 1

  • Diverse - jedyna marka co posiada normalne koszulki i nie tylko. (2)

    Nie ma tam pedlaskich krojów koszulek dla wieszaków. Rękawki do barków i "slim fit". Normalne spodnie a nie rurki. Super firma, polecam.

    • 19 13

    • Diverse porządna firma... Z kartuz piszesz ? Pewnie masz vw w tdi

      • 10 9

    • Masz racje

      Teraz ciężko znaleźć normalne ciuchy dla faceta, wszystko obcisłe i wpstrokatych kolorach. Jeansy to już jest dramat.

      • 6 0

  • "My już som hAmerykany, mamy glany, my som Pany"

    Kto? Paweł Kukiz śpiewał to o nas, Polakach dwadzieścia lat temu...
    Zachłyśnięcie tzw. Zachodem.. Może warto pomyśleć o sobie (a nie swoich kompleksach).

    • 13 1

  • Sopot Never Sleeps - litości. (1)

    Marka odzieżowa, 20 koszulek, 5 bluz, jeden nadruk, jeden kubek, ten sam nadruk klepany od początku.

    • 13 2

    • Julka

      nie miała co robić, brat u ojca pracuje a ona nie umie i się ogarnęła w taki sposób...

      • 1 0

  • No właśnie, Sopot never sleeps - po jakiemu to..? (1)

    • 16 2

    • polnglisz

      • 1 1

  • Wolę Diverse niż Reserved, jakościowo biją na głowę.

    • 10 5

  • Sopocka firma Ziaja.

    Ziaja nie jest firmą sopocką tylko gdańską. W Gdańsku jest zarejestrowana i w Gdańsku jest jej siedziba (biura). A laboratorium i konfekcja w Kolbudach.

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Treść została poprawiona.

    • 11 0

  • paranoja !!

    "Diverse postawiła na miejski brand" -czyżby polski język był tak ubogi,czy też tak ubogi jest mózg niektórych osobników. Pomyśleć,że Mikołaj Rej już kilkaset lat temu pisał po polsku bez zaśmiecania naszego pięknego języka.

    • 4 0

  • Naucz się , jełopie, POLSKIEGO języka, a potem weź się za dziennikarstwo!!!

    Nie szpanuj, matołku, jak kopara, przejazdami pociągiem i zaglądaniem ludziom do talerzy...

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na...

Najczęściej czytane