• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka z Malty ma czasową wyłączność na negocjacje dotyczące spółki Port Gdański Eksploatacja

erka
21 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Port Gdański Eksploatacja to spółka operatorska skupiająca się przede wszystkim na przeładunkach drobnicowych, w tym kontenerowych oraz masowych. Jej działalność realizowana jest na ponad 90 ha gdańskiego portu. Port Gdański Eksploatacja to spółka operatorska skupiająca się przede wszystkim na przeładunkach drobnicowych, w tym kontenerowych oraz masowych. Jej działalność realizowana jest na ponad 90 ha gdańskiego portu.

Mariner Capital Ltd ma wyłączność w negocjacjach w sprawie kupna spółki Port Gdański Eksploatacja. Na sprzedaż wystawiono 100 proc. akcji spółki.



Zarząd Morskiego Portu Gdańsk poinformował, że po ocenie ofert zgodnie z przyjętą procedurą, okres wyłączności w procesie negocjacji został przyznany oferentowi Mariner Capital Limited z siedzibą St. Julian's, Malta do dnia 17 listopada 2014 roku, włącznie.

Mariner Capital Limited zajmuje się budową, zarządzaniem oraz inwestowaniem w terminale morskie. Spółka świadczy także usługi logistyczne. Spółka zainwestowała dotychczas w trzy terminale - Baltic Container Terminal w Rydze, włoski Terminal Intermodale Venezia i Durres Terminal Kontenerowy w Albanii.

ZMPG podjął też uchwałę o dopuszczeniu do negocjacji w sprawie nabycia akcji spółki konsorcjum firm Węglokoks SA z siedzibą w Katowicach oraz PKP Cargo SA z siedzibą w Warszawie.

Port Gdański Eksploatacja prowadzi obsługę wszystkich ładunków występujących w obrocie portowym w polskich portach. Spółka powstała w 1991 roku w wyniku przekształceń własnościowych przedsiębiorstwa państwowego Morski Port Handlowy Gdańsk. Spółka jest głównym operatorem przeładunkowym na terenie Portu Gdańsk w części portu wewnętrznego, umiejscowionego wzdłuż odcinka Martwej Wisły i Kanału Portowego i wyłącznym przeładowcą na Gdańskim Terminalu Kontenerowym i Wolnym Obszarze Celnym. Operacje przeładunkowe wykonuje na 8 nabrzeżach: WOC I i WOC II zobacz na mapie Gdańska, Oliwskim zobacz na mapie Gdańska, Wiślanym zobacz na mapie Gdańska, Szczecińskim zobacz na mapie Gdańska, Węglowym zobacz na mapie Gdańska, Rudowym zobacz na mapie GdańskaAdministracyjnym zobacz na mapie Gdańska. Maksymalna długość statku, który może być obsługiwany przy nabrzeżach PG Eksploatacja wynosi 225 m przy maksymalnym zanurzeniu 10,2 m - w porcie wewnętrznym do 14 m zanurzenia. W wyniku uchwały podjętej przez Zgromadzenie Wspólników o przekształceniu spółki, w dniu 15 września 2010 roku spółka Port Gdański Eksploatacja została zarejestrowana jako spółka akcyjna.
erka

Miejsca

Opinie (23)

  • Ciekawe (3)

    Ktoś w poprzednim artykule dotyczącym tej prywatyzacji napisał, że przetarg ustawiony jest pod Maltę.
    A ja się pytam. Jakie doświadczenie w przeładunkach i transporcie ma jakaś firma wydmuszka z Malty? No chyba, że cena była mocna, ale może wtedy warto to podać do publicznej wiadomości, bo sprzedawany jest publiczny majątek.

    • 31 11

    • Wydmuszkę to ty masz zamiast głowy. Poszukaj sobie informacji w internecie (wystarczy w wyszukiwarce wpisać Mariner Malta), to się wszystkiego dowiesz.

      • 4 3

    • Rozumiem, że w zarządzie powinni dokerzy siedzieć?

      taki masz tok rozumowania?

      • 0 0

    • bzdura

      kolego, jaka wydmuszka, nie masz pojecia o temacie

      • 0 0

  • OK

    A jakie kryteria decydowały o tym, że jedni dostali wyłączność a drudzy kopa w d.?

    Niczego nie sugeruje ale chciałbym wiedzieć.

    • 21 8

  • I co? Zaleją Gdańsk i Polskę importem węgla? (1)

    I tak w tym kraju wyglądają działania ograniczające import ;-) Każdy robi co chce bez jakiejkolwiek kontroli. Ważna infrastruktura trafia do jakichś dziwnych spółeczek z rajów podatkowych i tym podobnych miejsc.

    • 5 4

    • Obsadzonych w rzeczywistości ruskami na dodatek.

      • 2 0

  • Czy firma pozatym, ze jest zarejestrowana na Malcie? Została dogłębnie (1)

    sprawdzona? Zeby nie okazało sie, ze w zarządzie siedzą slupy, prezes słup, a prawdziwe władze firmy w Moskwie, czy Pekinie.

    • 14 2

    • Maltanase mana

      Przecież nikt nie wierzy, że to Maltańczycy.

      • 2 1

  • Do uwagi redakcji (1)

    siedziba jest w St.Julians, a nie St. Julian

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 4 0

    • Siedziba to jest w Marsie, a nie w St. Julians. W St. Julians to są knajpy i kluby.

      Proszę lepiej sprawdzić stronę firmy.

      A wiadomość ta w maltańskiej prasie pojawiła się już ponad miesiąc temu, więc trójmiastoPL ma nieco spóźniony zapłon.

      Pozdrawiam z Malty :)

      • 2 1

  • cykacz

    Ale się k rozpisali przetarg i tak już dawno jest ustawiony tylko ściemniają teraz !!!

    • 10 0

  • Różne drogi rozwoju trójmiejskich portów (3)

    Port gdański (ZMPG) wreszcie zrobi to, do czego zobowiązywała go ustawa z 2004 roku, o której napisałem w komentarzu do poprzedniego artykułu na temat tej prywatyzacji.
    Tak przy okazji, odnoszę wrażenie, że gdańskiemu portowi zabrakło odwagi w restrukturyzacji sfery eksploatacyjnej portu, wydzielając ze swojej struktury ociężałą firmę typu "mydło i powidło", zamiast utworzyć sprawne firmy wyspecjalizowane w określonej działalności tak, jak to zrobił port gdyński, gdzie wszystkie sprywatyzowane firmy działają z sukcesami, ale przed prywatyzacją przeszły większe lub mniejsze procesy restrukturyzacyjne, co też zaowocowało korzystnymi dla portu transakcjami prywatyzacyjnymi, z których środki finansowe zasilają głęboką i szybko postępującą modernizację wewnętrzną tego portu.
    Sądzę, że nowy właściciel spółki Port Gdański Eksploatacja S.A. dokona podobnej restrukturyzacji tej spółki, poprawiając zarządzanie, racjonalizując zatrudnienie i prawdopodobnie wydzielając z jej struktury wyspecjalizowane firmy.
    Według mnie, gdyby nie Port Północny i prywatne DCT, to gdański port w swoich procesach rozwojowych cienko prezentowałby się wobec gdyńskiego. Tak jakoś wypadło, że pomimo, że port gdański miał mniej szczęścia do jakości zarządzających tą firmą, to trafiły mu się szczęśliwe decyzje podmiotów zewnętrznych angażujących się w porcie, przy czym nie bez znaczenia przy tych decyzjach była korzystna dostępność wybrzeża od strony morza, ale też i lądu. Portowi gdańskiemu również bardziej sprzyjają ostatnie decyzje inwestycyjne w zakresie zewnętrznej infrastruktury drogowej i kolejowej. Trudno nie odnieść wrażenia, że o porcie gdyńskim trochę zapomniano, który, kontrastowo, wewnętrznie jest coraz bardziej nowoczesny, a zewnętrznie coraz mniej dostępny.

    • 11 4

    • ZMPG (2)

      Port gdański a ściślej jego ZARZĄD to maszyna lat pokomunistycznych Setki urzędasów siedzących na stołkach jak za komuny świrujących ważnością. Spróbujcie załatwić w tej instytucji jakąś sprawę Setki pieczątek pseudo ważniaków a decyzja w sprawie papieru do toalety tak spadnie na biurko szefowej PREZES !!!!!!!!. Wielka prywatyzacja Portu już była Powstały spółki pracownicze miały się dobrze ale zachłanny Zarząd ZMPG zajechał je opłatami za dzierżawy terenów, sprzętu.Wszystkie poupadały, ostał się tylko WUŻ, Port Północny, Naftoport. Teraz ten zachłanny a nic nie robiący przez 20 lat Zarząd trochę inwestuje ale wszystkich dzierżawców tak powoli doprowadza do ruiny . By obniżać koszty burzy magazyny, a urzędasów dalej 300. A jak inwestuje jeden mały przykład Nabrzeże Westerplatte Inwestycja 36 milionów od 6 lat żadnych przeładunków !!!!!!!!. Państwowe pieniądze w błoto - prokurator. Najlepiej wszystko sprzedać by była kasa na ciepłe posadki w Państwowej firmie - Powodzenia PS mam nadzieję że po wyborach nowa miotła dogłębnie wyleje tych fachowców

      • 13 2

      • Drogi Portowcu , niby prawdziwy. Na Twoim miejscu opanowałbym daleko idącą ocenę i polemikę, zwłaszcza, że wprowadzasz środowisko w błąd. A to może mieć swoje skutki.....

        • 2 8

      • ????

        ZMPG zajechał PGE opłatami za dzierżawę terenu i sprzętu? Cały sprzęt przeładunkowy jest własnością PGE, a czynsz dzierżawny był grubo poniżej wartości rynkowej. I tylko dlatego PGE, pomimo rozbuchanej i przestarzałej struktury, notowała zysk. Ale przy nowych, rynkowych stawkach czynszu nie będzie to już takie łatwe. Więc daj Boże zdrowie nowemu właścicielowi PGE.

        Pan "prawdziwy portowiec" nie ma więc pojęcia o Porcie Gdańsk.

        A wszystkich tych, którzy marudzą na Maltańczyków chcę się zapytać czy w takim razie wolą by cena za PGE była płacona z naszych podatków? Bo tak to będzie wyglądać gdy udziały kupi spółka skarbu państwa - Węglokoks, która będzie korzystać z portu jak z wielkiego składowiska węgla, co z resztą robi już teraz. No, ale oczywiście to jest nasz, polski węgiel, kupowany interwencyjnie w polskich kopalniach by utrzymać bandę polskich górników, więc nic nie szkodzi, że będzie leżał dwa lata i blokował nabrzeża i place.

        • 0 1

  • Ciekawostka

    Ciekawe czy to wszystko prawda czy też zręczna manipulacja opinią.

    • 5 2

  • Przykre

    Widzę, że miasto wyprzedaje resztki godności i dobytek po stoczni, która niegdyś była potęgą Wolnego Miasta Gdańska. Dzięki niej rozwijał się przemysł, a gospodarka miasta kwitła. Teraz sprzedadzą firmę, jakiemuś zagraniczniakowi, który nie będzie musiał płacić podatków.

    • 10 7

  • Co do tej pory zrobil zarzad portu aby :

    -Pozyskac srodki,nie wydzielac spolek aby trafily poza obreb Gdanska i Polski(INWESTORZY POMNIEJSZYCH TYLKO Z pOLSKI BEZ MOZLIWOSCI ODSPRZEDANIA zagranicznemu kapitalowi),nawiazaniu nowych kontraktow na przeladunek?Jaki jest bilans portu ?Jesli na przeszkodzie stala ustawa z 2004 co zrobili lub gdzie monitowali aby ta ustawe zablokowac,wstrzymac lub zniesc w calosci? Czy wszystko w tym kraju trzeba podzielic na spoleczki a spoleczki sprzedac za granice?Polska to kraj paradoksow.Mamy polski wegiel..ale sciagajmy z Rosjii bo jest tanszy..zapewniajac bezrrobocie na Slasku i zamykajac kopalnie..Co zrobicie ...jak pozamykacie kopalnie,maszyny sprzedacie a cena wegla sprowadzanego z ze wschodu nie bedzie juz tak atrakcyjna?..Z czym wtedy zostana nasi madrzy zarzadcy?Trzeba zaczac myslec propanstwowo...Jest taka podbydgoska Pesa..to na kij nam Pendolino?Sa polscy bizmesmeni?To skoro jest taka durna ustawa o rozczlonkowaniu takich portow na mniejsze spolki...to trzeba stworzyc takie warunki..aby wszystko pozostalo ..w gdanskich rekach .

    • 15 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane