• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statek polarny ze stoczni Crist już gotowy

VIK
26 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Suchy dok stoczni Crist. Proces wodowania polarnego statku logistycznego.


Stocznia Crist przekazała armatorowi niezwykły statek. Jest to polarny statek logistyczny, który będzie służył m.in. do transportu ładunków w zbiornikach pomiędzy Antarktydą a Australią.



Ma 72 m długości i 16 m szerokości i może obsłużyć aż dwa helikoptery. C 325 Piriou właśnie został przekazany francuskiemu armatorowi. Dzięki właściwej specyfikacji jednostka będzie mogła zastąpić dwa statki pływające dotychczas pod banderą Republiki Francuskiej - patrolowiec L'Albatros oraz lodołamacz L'Astrolabe.

- C325 to nie tylko specjalistyczna jednostka transportowa. Będzie on też wykorzystywany jako patrolowiec francuskiej marynarki wojennej - podsumowuje Radosław Pallach, Project Manager Crist.
Jednostka będzie służyła m.in. do transportu ładunków w zbiornikach pomiędzy Antarktydą a Australią. Stacja nazwana na część francuskiego podróżnika i badacza Stacja Dumont D'Urville została założona 60 lat temu. Związany z marynarką wojenną Francji d'Urville szczególnie upodobał sobie Antarktydę, gdzie prowadził wieloletnie badania. Z kolei australijski Hobart jest największym miastem Tasmanii i drugim na kontynencie. To także jeden z najważniejszych ośrodków gospodarczych i morskich Australii. Właśnie tam jednostka zbudowana w stoczni Crist będzie spełniała swoje zadania.

Statek ten to kolejna jednostka specjalistyczna wychodząca ze Stoczni Crist spełniająca wyjątkowo wysokie normy lodowe. Miejsce wykorzystywania C 325 sprawia, że będzie on musiał sprostać najtrudniejszym warunkom pogodowym. Konstrukcja gwarantuje armatorowi niezawodność jednostki również dzięki stosowaniu specjalistycznych materiałów spawalniczych, nowoczesnych technologii oraz wypełnieniu wymagających procedur. Statek wyposażony jest w pojemną ładownię mieszczącą aż do 1 200 ton ładunku. C 325 wyposażony jest w cztery silniki, których moc będzie przekazywana poprzez dwie linie wałów.
VIK

Miejsca

Opinie (44) 7 zablokowanych

  • Ktore biurkiem projektowalo? (5)

    ?

    • 8 3

    • (4)

      Projekt techniczny robili finowie z Aker-a, a roboczą robił Seatech z Gdańska.

      • 9 1

      • Dzięki. Nie wiedziałem że oni jeszcze mają robotę.

        • 6 1

      • Z tym Akerem to bym az tak nie przesadzal (2)

        • 0 2

        • Aker robił PT kadłuba a Francuzi poprawili (1)

          Cześć maszynowa w całości Francuska

          • 1 2

          • Chyba nie bardzo, całość PT (kadłubowe i maszynowe) robili Finowie.

            • 0 1

  • Czemu tylko

    dwie linie wałów? Dowolną ich ilość można sobie dobrać w W-wie na Wiejskiej

    • 31 8

  • (14)

    Polskie stocznie w ruinie. Na pohybel Pisowskiej bandzie trolli.

    • 44 51

    • (5)

      Crist jest prywatny i nie ma związków z polityką!

      • 21 7

      • I dlatego żyje i prosperuje.

        I jeszcze się im opłaca!

        • 27 7

      • montex (2)

        tak samo

        • 4 7

        • montex

          a co ma jakas nieznana firma do cristu?

          • 5 6

        • montex

          co to za firma czy to nie tych dwoch cwaniaczkow bialego i wieprza co okradli poprzednie firmy gdzie pracowali

          • 0 0

      • Tak nie do końca jest prywatny.....
        Kiedyś był.

        • 12 1

    • Takie (1)

      Motorówki to w Turcji na plaży bezposrednio budują !!! Nie wierzysz ? To jedz i zobacz..I przekonasz się!

      • 6 7

      • To ciekawe czemu francuzi nie zamówili statku tam, jak myślisz?

        • 10 3

    • (1)

      Facet z zaspy Trolem to jestes ty dziecko Kiszczaka i bolka.

      • 1 11

      • lepiej być dzieckiem Bolka

        niż Stasia Piotrowicza hehe

        • 8 2

    • Żenada (1)

      Stocznie sprzedała platforma. Jak narazie pis chce dofinansowanie zrobić na polskie stocznie. Jak ktoś niewie to po co się wypowiada. Idiotyzm ludzki niekiedy bawi.

      • 6 7

      • Hmm, a mi się wydawało, że obecna struktura własnościowa stoczni nie zmieniła się od grudnia 2006, przypomnij nam wszystkim kto wtedy rządził, bo nie pamiętam :) No i kto był prezesem stoczni w tym czasie?

        • 4 0

    • i tak i nie (1)

      Dziennikarz celowo lub z niewiedzy nie pisze, że to kontrakt norweskiej stoczni a my odwalamy tylko czarną robotę i za niewielki procent wartości kontraktu - kadłub. To, co stanowi o największej wartości czyli wyposażenie - będzie miało miejsce już we Norwegii... A kiedyś statku w Polsce budowano "pod klucz".

      • 2 2

      • Ile razy można pisać, że statek będzie wykańczany we Francji a nie w Norwegii? I nie jest to sam kadłub.

        • 3 0

  • (2)

    A kto to projektował? Czemu artykuł o tym nie mówi?

    • 10 4

    • kto to jest autr VIK ? (1)

      w ukryciu VIK, facet-ka, nie ma zielonego pojęcia,
      o budowie statków i tematu stoczni,
      dziennikarski VIK-owski heyt.

      • 3 4

      • Vik, początkowo skojarzył mi się z Sandvikami czyli albo Wartsila albo Salt.... ale oni pewnie by się bardziej chwalili ;)

        • 3 1

  • podobnej wielkosci (2)

    to jeszcze za komuny wybudowali u Nas 40 sztuk w jednym roku jak były stocznie ..do dzisiaj pływają ! śmiech na sali..

    • 26 8

    • dlaczego napisałeś "nas" wielką literą "N"?

      • 2 3

    • Teraz to wielkie wydarzenie, że zwodowali. W latach 70 wodowali średnio jeden na miesiąc. Większy. Bo i stocznia była duża. A stoczni było kilka. Niedługo każdą motorówkę będą fetować na głównej.

      • 9 2

  • Gdańskie Stocznie (1)

    Nigdy nie wybaczę wam zniszczenia przemysłu stoczniowego w Gdańsku!

    • 32 14

    • Do kogo pijesz konkrety.

      • 0 0

  • A ja myślałem, że Hobart jest na Tasmanii. Człowiek uczy się całe życie.

    • 12 0

  • statek z cristu (3)

    szanowny autorze artykulu o statku z cristu przed publikacja artykulow o statkach nalezy skontaktowac sie z ludzmi znajacymi sie na budowie jednostek plywajacych by uniknac dziwacznych zapisów jak np ". Dzięki właściwej specyfikacji jednostka będzie mogła zastąpić dwa statki pływające.. " itp.

    • 21 3

    • (2)

      "Konstrukcja gwarantuje armatorowi niezawodność jednostki również dzięki (...) wypełnieniu wymagających procedur"
      To taki po prostu korpo-język.

      • 4 4

      • jezyk artykulu o statku z cristu (1)

        to po prostu belkot a nie jezyk techniczny nie sluzy przyblizaniu wiedzy o statkach a wprost przeciwnie wprowadza metlik i zmieszanie. pisanie ze konstrukcja statku gwarantuje niezawodnosc jednostki dla armatora , dzieki zastosowanym materialom uzytym do budowy jest nieprawda. Pan prof. A. Rylke mawiał , ze najlepsze narzedzie pracy nie da nalezytego wyniku jezeli znajdzie sie ono w reku pracownika nie zdajacego sobie sprawy ze wszystkich jego wlasciwosci i ze sposobow nalezytego poslugiwania sie nim.Czyli mówiacx prosciej zaloga statku musi posiadac wiedze o wlasciwosciach nawigacyjnych statku jak tez o wplywach na te wlasciwosci wszystkich okolicznosci wynikajacych ze zxmiennosci slakow wodnych i zjawisk atmosferycznych. A konstrukcja statku musi odpowiadać odpowiednim przepisom zarowno towarzystwa klasyfikacyjnego, przepisom konwencji i praw danego kraju.

        • 7 6

        • Z kolei język komentarza..

          Pozostawia wiele do życzenia.

          • 3 5

  • To nie statek !! Tylko kadłub (2)

    przepraszam ale to nie kompletny statek tylko kadłub z częściowym wyposażeniem rurarskim i mechanicznym. Norwegowie dopiero zrobią z niego prawdziwe pływające cudo. Na hol i do Norway To zlepek żelastwa produkcji typowo Ukraińskiej !!! Gdyby nie spółki kooperujące i marnie opłacani Ukraińcy to CRIST już dawno by padł !!

    • 35 10

    • Prawie to prawda, a prawie to spora różnica, bo statek trafi do Francji, bo to statek dla francuzów a nie norwegów.

      • 12 1

    • kończą to raczej we Francji, nie w Norwegi, i dodatkowo nadal przy współpracy firm kooperujących z Cristem. Ekipa od nas tam jedzie to kończyć.

      • 2 1

  • do autora

    Z tego co wiem i można sprawdzić w internecie, ten statek będzie się nazywał "L'Astrolabe" natomiast "Piriou" to nazwa stoczni która ma go wykończyć.
    C 325 to pewnie nr kadłuba.

    • 21 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane