• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statki z Murmańska w gdyńskiej stoczni Nauta

erka
25 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
W skład Murmansk Shipping Company wchodzą floty dwóch przedsiębiorstw żeglugowych - MSC i Northern Shipping Company. W skład Murmansk Shipping Company wchodzą floty dwóch przedsiębiorstw żeglugowych - MSC i Northern Shipping Company.

Murmansk Shipping Company, jeden z czołowych armatorów operujących w rejonie Europy Północnej i Arktyki, zdecydował się na remont swoich jednostek w Stoczni Remontowej Nauta. Obecnie w dokach stoczni remont przechodzi już czwarty statek tego armatora.


Nauta wykonała remonty masowców "Kuzma Minin", "Novaya Zemlya" i "Severnaya Zemlya". Nauta wykonała remonty masowców "Kuzma Minin", "Novaya Zemlya" i "Severnaya Zemlya".

Rosyjski statek "Mikhail Kutuzov" należący do Murmansk Shipping Company - przechodzi w Naucie kompleksowy remont obejmujący prace kadłubowe i maszynowe oraz prace rurarskie, elektryczne i konserwacyjno-malarskie. Jest to już czwarta jednostka tego armatora w tym roku - wcześniej Nauta wykonała remonty masowców "Kuzma Minin", "Novaya Zemlya" i "Severnaya Zemlya" - wszystkie o wymiarach 180.5 x 22.9 m.

Murmansk Shipping Company dysponuje flotą ponad 300 statków o łącznej nośności ponad 1,2 mln ton. Spółka działa nie tylko w dziedzinie transportu i przeładunku ropy naftowej, lecz także rozwija się w obszarze prac poszukiwawczych i budowy instalacji hydrotechnicznych.
erka

Miejsca

Opinie (20) 2 zablokowane

  • A zielone ludki się z nich nie wysypią?

    • 24 16

  • Bojkot (3)

    A gdzie bojkot Rosji??

    Nagle Rosja cacy bo z sianem przyjechali?? :P

    • 28 37

    • (1)

      Wolę 1000 razy bardziej ruskich niż dzicz ukraińską. A jak remontują u nas statki to już rewelacja, czy dzicz ukraińska ma jakieś statki? czy tylko widły na polaków?

      • 8 4

      • Ale Ukraina może sobie dzisiaj te widły w tyłek wsadzić. A Rosjanie mogą nam łomot spuścic. Bo kto im zabroni?

        • 2 0

    • Czyli mamy nie zarobić bo jest bojkot

      Jeżeli nie my im to wyremontujemy to zrobi ktoś inny.
      Pytanie brzmi kto na tym zarobi.
      Cały ten bojkot na dobre wychodzi wszystkim dookoła po za nami.

      • 3 0

  • Brawo. (2)

    W końcu wracamy biznesowo, na odpowiednie rynki zbytu.

    • 37 9

    • nie ma sie co podniecać z tego co kojarze to Murmańsk jest w Kazachstanie (1)

      a studiuję geografię więc nie wiem o czym wy mówicie?

      • 3 0

      • te geograf przecież morze majom!

        • 1 0

  • PKP (1)

    A każdy z aparaturą podsłuchową :)

    • 10 8

    • a Ty myślisz że te amerykańskie śmigłowce co to latają jak u siebie i lądują na naszych polach

      to przypadek?? też mają odpowiednią aparaturę na pokładzie

      • 4 0

  • (3)

    Niech autor artykułu napisze o zaległościach płatniczych ze strony Rosjan wobec stoczni i podwykonawców.

    • 33 7

    • gdyby były to myślę, że współpracy by nie było (2)

      • 5 0

      • MSC

        To się bardzo mylisz, wybitnie nie płacą.

        • 0 0

      • A płacą rublami transferowymi?

        • 0 0

  • Fajnie niefajnie.

    Rozumiem walkę o kontrakty i cieszę się, że "nasze" stocznie je wygrywają. Szkoda tylko, że ten akurat jest pośrednio powiązany z wrażliwą Arktyką i nieuchronnie i nieodwracalnie postępującymi zmianami w tym wrażliwym środowisku.

    • 10 14

  • (1)

    Ciekawe czy będziemy remontować te statki za darmo tak jak za czasów słusznie minionego ustroju?

    • 14 3

    • Za darmo to śmieszne państwo jakim jest ukraina chce od nas brać węgiel.

      • 6 1

  • W latach od 50tych do 70tych nasze trzy największe stocznie.

    W Gdańsku, Gdyni i Szczecinie zbudowały Rosjanom cala flotę handlowa i rybacka. Starsi stoczniowcy to pamiętają ale Putin odlał się na nasz przemysł i zwrócił się do Niemiec.

    • 2 0

  • Super sprawa

    Gratuluję S.R. "Nauta" S.A., że wznowiła remonty rosyjskich statków m.in Murmańskiej Żeglugi Morskiej po dobrej współpracy z innymi armatorami rosyjskimi w latach: 1993-2003. Tak trzymać!!!

    • 0 0

  • kochani, a co z bojkotem?

    Gdyby Szwedzi albo Litwini remontowali niemieckie statki w 1939/40 , to co o tym byśmy myśleli?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane