• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Crist buduje prom dla Islandii

VIK
18 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Prom ma być gotowy w czerwcu 2018 r. Prom ma być gotowy w czerwcu 2018 r.

Stocznia Crist zbuduje pasażersko-samochodowy prom dla Islandii. Jednostka NB 70 będzie obsługiwała kursy pomiędzy wyspami islandzkiego archipelagu Westmana. Zamawiającym jest Vegageroin - Islandzki Urząd Transportu Drogowego, który zarządza blisko 13 000 km dróg krajowych.



Statek będzie miał prawie 70 m długości i 15 szerokości. Prom pomieści od 390 pasażerów w sezonie zimowym do 540 pasażerów w sezonie letnim (dzięki zewnętrznemu tarasowi). Jednostkę będzie obsługiwać dziesięcioosobowa załoga. Projekt koncepcyjny promu wykonała wiodąca na rynku norweskim firma projektowa Polarkonsult AS. Projekt klasyfikacyjny i roboczy wykona biuro projektowe StoGda Ship Design & Engineering. Statek ma być gotowy w czerwcu 2018 roku.

Prom NB70 obsługiwać będzie trasę pomiędzy Landeyjahöfn a Vestmannaeyjar - wyspami leżącymi w archipelagu Westmana, położonym dziewięć kilometrów od południa Islandii. Vestmannaeyjar znane jest jako urokliwe, powulkaniczne miejsce wycieczek oraz ze słynnego zdjęcia samotnego domu położonego nieopodal urwiska. Czas podróży na tej trasie wyniesie zaledwie 20 minut. Będzie to możliwe dzięki świetnym parametrom jednostki zapewniającym wysoką zwrotność oraz wydajnemu układowi napędowemu.

- NB 70 będzie dodatkowo przystosowany do okazjonalnych wyjazdów do innych, dalszych portów, stąd projekt oraz wykonanie jednostki są wysoce specjalistyczne - podsumowuje Radosław Pallach, project manager Crist.
Serce jednostki to zespół hybrydowych silników wysokoprężnych pozwalający na jednoczesne zasilanie elektryczne - to właśnie one umożliwią płynną regulację prędkości płynięcia. Właściwa budowa oraz spełniane normy pozwolą NB 70 na operowanie w bardzo trudnych warunkach morskich - południowe wody Islandii zdominowane są przez długie fale oceaniczne oraz krótkie fale lokalne wywołane przez wiatr.
VIK

Miejsca

Opinie (56) 3 zablokowane

  • Piękna grafika (5)

    • 68 0

    • Chyba w Panu Kleksie

      ....były dużo lepsze efekty specjalne niż to coś :)

      • 16 1

    • (1)

      Klasa sama w sobie

      • 5 2

      • Islandczycy nie są wymagający...

        Byle był niezatapialny!

        • 6 0

    • Wygląda jak statek "sigma i pi"

      • 7 0

    • prawda

      nie ma nic piękniejszego niż okręt na fali...

      • 1 0

  • miejmy nadzieję, że prom będzie wyglądał lepiej niż obrazek :)

    • 32 0

  • w Niemczech do takiego projektu stoczna dostałaby dopłatę od państwa! (2)

    • 9 9

    • W Polsce też państwo dopładzi!

      Klerowi jak będzie święcił to coś.

      • 10 5

    • nieprawda

      W Niemczech nie dopłaca się do stoczni od 2006 roku. Tam dopłaca i dopłacało się się do armatorów i innych osób, które chcą budować statki dla siebie nawet gdy zamówią je w Chinach. Od wielu lat nie rozumiemy co robią Niemcy. Stocznie Wschodnich Niemiec sa w rękach Hong Kongu a idąc dalej na wschód to właścicielami stoczni sa osoby z Abu Dabi. Jedna czy dwie stocznie maja Rosjanie. A w rękach niemieckich pozostało 40% stoczni z 45 % jakie zostały. Nie ma ani jednej stoczni państwowej tak samo jak nie ma ani jednej fabryki zbrojeniowej która nie byłaby w prywatnych rękach

      • 1 0

  • Najistotniejsze jest to, że Vegageroin zarządza 13.000 km dróg krajowych!!!

    wow!

    • 7 1

  • A co na to Remontowa ? (12)

    Remontowa była liderem europejskim w budowaniu takich promów.
    Co się stało, że nie mają od dłuższego czasu poważniejszych zamówień ?
    Zamówienia trafiają do tych co mieli zniknąć a dzieje się jakoś odwrotnie ?
    Czyżby jeszcze lepsze zmiany we władzach tej grupy dały odwrotny efekt od zamierzonego ?
    Szkoda.....

    • 19 4

    • (2)

      RSB ma powazne klopoty.

      • 10 1

      • (1)

        A przedwczoraj SIEM zerwał z nimi ostatni kontrakt.
        To oznacza, że w stoczni mają cztery niedokończone statki, których nikt nie chce i trzeba za nie zapłacić podwykonawcom.
        TYLKO Z CZEGO ?

        • 3 2

        • Chyba juz dokonczone bo mialy byc zdane w 2016 roku?

          • 0 0

    • KONIEC (8)

      Zostalo tylko zgasic swiatlo.

      • 5 3

      • Koniec

        A gdzie ten kontakt?

        • 2 2

      • (6)

        Czego koniec?

        • 1 4

        • KONIEC (5)

          Ci co pracuja w RSB i maja choc troche mozgu wiedza , ze to koniec.

          • 5 3

          • (4)

            Rsb nie z takich opalow spadala na cztery lapy

            • 4 6

            • Oby......

              • 5 0

            • Tyle, ze nie z tym kierownictwem. (2)

              Ci co walczyli tam jak o swoje zostali odsunięci. Teraz władzę dostali etatowi zamykacze stoczni w Gdyni i Gdańsku.
              Ale za to mają ładny wygląd i dobrze gadane a PS to kupuje i łyka jak pelikan.
              RIP RSB

              • 6 0

              • To chytry plan PS! Problemy mają swoje źródła właśnie w starym prezesie. Ale teraz ma zadanie rozłożyć NAUTĘ (1)

                I tyle będzie po konkurencie, który niebezpiecznie odbudował swoją pozycję w nowych statkach w Gdańsku

                • 2 1

              • Chytry hehe

                Chytry plan jest taki żeby zostawić spalona ziemię.
                Poprzedni prezes realizował plany właściciela, który przechytrzył sam siebie. Nie przeszkodziło to jednak przytulić kilkaset milionów zysku w ciągu kilku lat. Typowe wydrenowanie firmy aż uschła.
                Potem sam się wycofał rakiem i zostawił obcych frajerów na gorących stołkach.
                A nauta zbiera kadrę bo ma odbudować państwowy przemysł stoczniowy co jest oczywiście kolejna utopią.

                • 1 3

  • Brawo

    Panie Radku

    • 9 1

  • Kim - są (2)

    proszę przypomnieć bo nie pamiętam czy to Ci co zatrudniają pracowników z Korei PLN? bo jeżeli tak to nie mam pytań- myślę tylko ,że mogli być konkurencyjni ociupinkę.

    • 5 11

    • Starszy to ty będziesz ale mądrzejszy to ...

      jak w tytule

      • 5 1

    • Nie ma dawno już ludzi z Korei

      • 7 0

  • montownia (4)

    Nie zbuduje tylko złoży, w stoczni już się nie buduje silników, nie wytapia stali itp.

    • 3 22

    • No... (3)

      I jakbyś nie wiedział - nigdy się tego nie robiło.

      • 15 0

      • a ja wiem (1)

        dawniej wytapiano i odlewano mniejsze elementy na miejscu...

        • 1 1

        • odlewano odlewy staliwne ale nie wytapino stali :)

          • 1 0

      • owszem dawniej wykonywano odlewy stalowe, była nawet cała linia do obróbki blach - a silniki były Polskie z Fabryki Cegielskiego - fabryki stworzonej przez obrońcę Polskości Hipolita Cegielskiego na przekór niemcom - fabryki zlikwidowanej w interesie w/w

        • 1 0

  • Pracowało się w Crist

    2001r na doku w Gdyni.I ten pierwszy klient rybak(Duńczyk) je..ło ,że hohoho :D

    • 4 1

  • Nonono... (1)

    13 tysięcy km (!) dróg na Islandii to spora ciekawostka. Bo z moich obliczeń wynika, że jeśli uda się doliczyć w sumie do 3000km, to będzie spory sukces...

    • 5 2

    • jan

      tu chodzi o drogi morskie

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane