• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Crist zbuduje prom na prąd

VIK
4 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
P310 jest zaprojektowany do transportu 90 samochodów osobowych i 372 pasażerów. P310 jest zaprojektowany do transportu 90 samochodów osobowych i 372 pasażerów.

Stocznia Crist podpisała kontrakt z Finferries na budowę promu z napędem hybrydowym diesel-elektryczny. Prace mają potrwać 18 miesięcy.



Projekt P310 jest drugim elektrycznym promem w Europie, który jest realizowany i pewnie nie ostatnim. Wobec dużej liczby drogowych przepraw promowych i dużej wagi przykładanej przez rządy i samorządy lokalne do spraw ochrony środowiska, można się spodziewać rosnącego zainteresowania budową podobnych konstrukcji oraz następnych zleceń na statki typu double-ended ferry.

Statek, który zbuduje Crist ma prawie 97 m długości i ponad 15 m szerokości. Jest zaprojektowany do transportu 90 samochodów osobowych i 372 pasażerów. Jednostka ma mieć 3-osobową załogę. Obsługiwać będzie drogową przeprawę promową pomiędzy Parainen a Nauvo w Finlandii. Statek będzie posiadał zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Baterie będą ładowane automatycznie podczas załadunku i wyładunku promu (około 7 minut).

Czytaj też: Elec3city - nowe połączenie drogą wodną z Gdańska na Hel

Crist działa na rynku od 1990 roku. Crist jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. Obecnie spółka funkcjonuje w Gdyni przy ulicy Czechosłowackiej. W 2010 roku spółka nabyła suchy dok (SD II 380 x 70 x 8 m), największą w rejonie południowego Bałtyku suwnicę oraz tereny do prefabrykacji kadłubów. Stocznia głównie koncentruje swój rozwój wokół rynku offshore oraz budowy specjalistycznych statków i konstrukcji do obsługi nie tylko farm wiatrowych, ale także platform wiertniczych i innych instalacji dla przemysłu morskiego.
VIK

Miejsca

Opinie (30)

  • (4)

    to ta stocznia gdzie przed kilkoma laty jak wydarzył się wypadek to robotnika wyrzucono przed bramę?

    • 32 16

    • a gdzie to było

      Podaj więcej faktów

      • 5 6

    • a czy to tylko raz się zdarzyło

      to nie jest pytanie, barany

      • 6 4

    • Nie. To nie

      ta.

      • 4 1

    • Tak była taka sytuacja

      Na stoczni Crist, ale nie był to pracownik tej stoczni tylko firmy zewnetrznej.

      • 4 1

  • Gdynia (1)

    pracuje w tej stoczni już piąty rok i nie narzekam...oby jak najdłużej!

    • 27 13

    • ta chyba z tym Rosiakiem w biurze pod biurkiem

      • 9 7

  • bardzo dobrze że budują (2)

    Ale ja od cristu jak najdalej

    • 23 5

    • byłem w kwietniy (1)

      jak robili rybaka na nabrzeżu kaszubskim.W hali robili nadbudówke i dwa zbiorniki rolls-royce oraz jakieś ścianki.Później wysyłali ludzi na urlopy bo pracy nie było.A jak jest teraz na k1 ?

      • 5 3

      • gdy

        na K-1 powoli palenie na plazmach się kończy ale i tak lepiej jak w zeszłym roku...

        • 1 0

  • (3)

    wezcie z ty cristem nic nie piszcie oni nawet przedluzyc kolumn wiezy wiertniczej jeden wielki przekręt jakiegoś podstawionego gostka WSI powinni zwolnic ta stocznie dosłownie podzielić dla vistalu i remontowki a nie udaja baranow na stolkach mars budowac nic nie umieja

    • 10 22

    • Vistal nic lepszy, bylem, robilem. Jedyne co ich ratuje to wieksze stawki. A co do roboty zdawania i ludzi to ten sam burdello

      • 6 2

    • sztuka bełkotu na najwyższym poziomie

      • 13 2

    • WSI powiadasz?

      no to znamy już z jakiej okazji będą ludzi wywalać....będą oskarżać o związki z WSI

      • 2 0

  • Dlaczego tego nie robi stocznia Gdańska? (10)

    Znów kolejny układ biznesowo-polityczny żeby zniszczyć największą stocznie w Trójmieście i ułatwić inwazję producentom chińskim?

    • 5 34

    • jest za cienka (7)

      Ludzie zamiast robic, pala opony, a glowne miejsce produkcji sprzedali Naucie

      • 14 2

      • (6)

        Którzy sprzedali? Ci co opony palą? Czy raczej prezesi?
        A dlaczego palą? Bo lubią fajerwerki? Czy raczej dlatego że z zakładem źle się dzieje?

        • 2 11

        • przecież to stoczniowcy (2)

          palą bo im się należy podobnie jak górnikom itd...
          a reszta niech na nich płaci

          • 15 3

          • (1)

            A co mieli stoczniowcy? Ja pracowałem w 2007 roku i zarabiałem jako spawacz 8,70 brutto godzina,normalnie szał,nie miałem tyle kieszeni żeby tą walutę udźwignąć.Macie sprane dekle telewizyjną propagandą.

            • 5 1

            • a teraz co robisz?

              • 1 4

        • ojczysta mowa (1)

          Popracuj wpierw nad językiem polskim, wtedy wez sie za komentarze na forum. Składnia zdania i interpunkcja na poziomie spawacza z cristu

          • 5 6

          • kij z forma to nie komuna a wolność słowa każdy pisze jak może przekaz się liczy i fakty a opracowanie nieważne takie czasy

            • 2 7

        • Robota im sie w rękach

          pali.

          • 3 0

    • nie robi bo gdańskiej praktycznie już nie ma

      Jeszcze troche i remontówka połknie wszystko na wyspie jak bocian żabe.

      • 10 1

    • a byles robia caly czas za dużo nie słuchaj się idiotow z warszawy i torunia bo w stoczni nie byli nigdy

      • 5 0

  • takie promy to budowali w TURCJII

    20 lat temu bezpośrednio na plaży...

    • 3 4

  • ktoś wie ? (2)

    Wykładowca nas zapytał dlaczego upadła stocznia w Gdyni ? I czy to prawda, że ostatni statek z zyskiem zbudowała za Szlante ?

    • 7 1

    • gdy

      za duża konkurencja na świecie-głównie Chiny no i za dużo złodziei było w stoczni

      • 3 0

    • hm...

      teraz też kradną ale nowa Pani Prezes już robi z tym porządek

      • 1 3

  • prom

    moze wreszcie oddadza kredyty, terminy sie zblizaja no i nowy rzad jest , ktorego boja sie najbardziej

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane