- 1 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (35 opinii)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (48 opinii)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (86 opinii)
- 4 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (196 opinii)
- 5 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
- 6 Odwołania zarządu Lotos Kolej (103 opinie)
Stocznia Crist zbuduje prom na prąd
Stocznia Crist podpisała kontrakt z Finferries na budowę promu z napędem hybrydowym diesel-elektryczny. Prace mają potrwać 18 miesięcy.
Projekt P310 jest drugim elektrycznym promem w Europie, który jest realizowany i pewnie nie ostatnim. Wobec dużej liczby drogowych przepraw promowych i dużej wagi przykładanej przez rządy i samorządy lokalne do spraw ochrony środowiska, można się spodziewać rosnącego zainteresowania budową podobnych konstrukcji oraz następnych zleceń na statki typu double-ended ferry.
Statek, który zbuduje Crist ma prawie 97 m długości i ponad 15 m szerokości. Jest zaprojektowany do transportu 90 samochodów osobowych i 372 pasażerów. Jednostka ma mieć 3-osobową załogę. Obsługiwać będzie drogową przeprawę promową pomiędzy Parainen a Nauvo w Finlandii. Statek będzie posiadał zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Baterie będą ładowane automatycznie podczas załadunku i wyładunku promu (około 7 minut).
Czytaj też: Elec3city - nowe połączenie drogą wodną z Gdańska na Hel
Crist działa na rynku od 1990 roku. Crist jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. Obecnie spółka funkcjonuje w Gdyni przy ulicy Czechosłowackiej. W 2010 roku spółka nabyła suchy dok (SD II 380 x 70 x 8 m), największą w rejonie południowego Bałtyku suwnicę oraz tereny do prefabrykacji kadłubów. Stocznia głównie koncentruje swój rozwój wokół rynku offshore oraz budowy specjalistycznych statków i konstrukcji do obsługi nie tylko farm wiatrowych, ale także platform wiertniczych i innych instalacji dla przemysłu morskiego.
Miejsca
Opinie (30)
-
2015-11-04 15:30
(4)
to ta stocznia gdzie przed kilkoma laty jak wydarzył się wypadek to robotnika wyrzucono przed bramę?
- 32 16
-
2015-11-04 16:02
a gdzie to było
Podaj więcej faktów
- 5 6
-
2015-11-04 17:34
a czy to tylko raz się zdarzyło
to nie jest pytanie, barany- 6 4
-
2015-11-04 18:35
Nie. To nie
ta.
- 4 1
-
2015-11-04 18:45
Tak była taka sytuacja
Na stoczni Crist, ale nie był to pracownik tej stoczni tylko firmy zewnetrznej.
- 4 1
-
2015-11-04 16:12
Gdynia (1)
pracuje w tej stoczni już piąty rok i nie narzekam...oby jak najdłużej!
- 27 13
-
2015-11-04 17:10
ta chyba z tym Rosiakiem w biurze pod biurkiem
- 9 7
-
2015-11-04 17:03
bardzo dobrze że budują (2)
Ale ja od cristu jak najdalej
- 23 5
-
2015-11-04 21:04
byłem w kwietniy (1)
jak robili rybaka na nabrzeżu kaszubskim.W hali robili nadbudówke i dwa zbiorniki rolls-royce oraz jakieś ścianki.Później wysyłali ludzi na urlopy bo pracy nie było.A jak jest teraz na k1 ?
- 5 3
-
2015-11-05 15:57
gdy
na K-1 powoli palenie na plazmach się kończy ale i tak lepiej jak w zeszłym roku...
- 1 0
-
2015-11-04 17:13
(3)
wezcie z ty cristem nic nie piszcie oni nawet przedluzyc kolumn wiezy wiertniczej jeden wielki przekręt jakiegoś podstawionego gostka WSI powinni zwolnic ta stocznie dosłownie podzielić dla vistalu i remontowki a nie udaja baranow na stolkach mars budowac nic nie umieja
- 10 22
-
2015-11-04 17:47
Vistal nic lepszy, bylem, robilem. Jedyne co ich ratuje to wieksze stawki. A co do roboty zdawania i ludzi to ten sam burdello
- 6 2
-
2015-11-04 19:01
sztuka bełkotu na najwyższym poziomie
- 13 2
-
2015-11-04 20:44
WSI powiadasz?
no to znamy już z jakiej okazji będą ludzi wywalać....będą oskarżać o związki z WSI
- 2 0
-
2015-11-04 17:44
Dlaczego tego nie robi stocznia Gdańska? (10)
Znów kolejny układ biznesowo-polityczny żeby zniszczyć największą stocznie w Trójmieście i ułatwić inwazję producentom chińskim?
- 5 34
-
2015-11-04 17:49
jest za cienka (7)
Ludzie zamiast robic, pala opony, a glowne miejsce produkcji sprzedali Naucie
- 14 2
-
2015-11-04 18:02
(6)
Którzy sprzedali? Ci co opony palą? Czy raczej prezesi?
A dlaczego palą? Bo lubią fajerwerki? Czy raczej dlatego że z zakładem źle się dzieje?- 2 11
-
2015-11-04 18:05
przecież to stoczniowcy (2)
palą bo im się należy podobnie jak górnikom itd...
a reszta niech na nich płaci- 15 3
-
2015-11-04 19:59
(1)
A co mieli stoczniowcy? Ja pracowałem w 2007 roku i zarabiałem jako spawacz 8,70 brutto godzina,normalnie szał,nie miałem tyle kieszeni żeby tą walutę udźwignąć.Macie sprane dekle telewizyjną propagandą.
- 5 1
-
2015-11-04 20:48
a teraz co robisz?
- 1 4
-
2015-11-04 18:14
ojczysta mowa (1)
Popracuj wpierw nad językiem polskim, wtedy wez sie za komentarze na forum. Składnia zdania i interpunkcja na poziomie spawacza z cristu
- 5 6
-
2015-11-04 18:55
kij z forma to nie komuna a wolność słowa każdy pisze jak może przekaz się liczy i fakty a opracowanie nieważne takie czasy
- 2 7
-
2015-11-04 18:36
Robota im sie w rękach
pali.
- 3 0
-
2015-11-04 18:06
nie robi bo gdańskiej praktycznie już nie ma
Jeszcze troche i remontówka połknie wszystko na wyspie jak bocian żabe.
- 10 1
-
2015-11-04 18:52
a byles robia caly czas za dużo nie słuchaj się idiotow z warszawy i torunia bo w stoczni nie byli nigdy
- 5 0
-
2015-11-05 09:20
takie promy to budowali w TURCJII
20 lat temu bezpośrednio na plaży...
- 3 4
-
2015-11-05 16:24
ktoś wie ? (2)
Wykładowca nas zapytał dlaczego upadła stocznia w Gdyni ? I czy to prawda, że ostatni statek z zyskiem zbudowała za Szlante ?
- 7 1
-
2015-11-05 21:57
gdy
za duża konkurencja na świecie-głównie Chiny no i za dużo złodziei było w stoczni
- 3 0
-
2015-11-05 22:04
hm...
teraz też kradną ale nowa Pani Prezes już robi z tym porządek
- 1 3
-
2015-11-22 08:28
prom
moze wreszcie oddadza kredyty, terminy sie zblizaja no i nowy rzad jest , ktorego boja sie najbardziej
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.