podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Stocznia przerobi "Gawrona" na "Ślązaka"

Za przebudowę korwety "Gawron" na okręt patrolowy ORP "Ślązak" odpowiedzialna będzie Stocznia Marynarki Wojennej z Gdyni.

fot. Krzysztof Mystkowski / KFP

Za przebudowę korwety "Gawron" na okręt patrolowy ORP "Ślązak" odpowiedzialna będzie Stocznia Marynarki Wojennej z Gdyni.

Korweta "Gawron" zostanie przebudowana na okręt patrolowy ORP "Ślązak" przez gdyńską Stocznię Marynarki Wojennej. Przy tej inwestycji stocznia współpracować będzie z holenderską firmą Thales Nederland B.V. i gdyńskim Przedsiębiorstwem Badawczo-Produkcyjnym Enamor.


Rozwiązania proponowane przez holenderski koncern Thales stosowane są już w okrętach rakietowych projektu 660 Orkan. Na zdjęciu ORP "Orkan".

fot. Krzysztof Mystkowski / KFP

Rozwiązania proponowane przez holenderski koncern Thales stosowane są już w okrętach rakietowych projektu 660 Orkan. Na zdjęciu ORP "Orkan".


Pod koniec lutego Minister Obrony Narodowej zatwierdził konfigurację i harmonogram budowy okrętu patrolowego ORP "Ślązak". Informowaliśmy o tym w tekście - Nie udało się z "Gawronem". Teraz czas na "Ślązaka". Okręt ma trafić pod banderę Marynarki Wojennej w pierwszym kwartale 2016 roku.

Teraz MON ujawnił kto zajmie się przebudową okrętu. Będzie to ta sama stocznia, w której od 2001 roku powstawała korweta "Gawron". Zaplanowano produkcję siedmiu jednostek tego typu. Korweta projektu 621 do dnia dzisiejszego nie powstała.

Tym razem partnerami inwestycji będą: holenderska firma Thales Nederland B.V. oraz gdyński Enamor. Te dwie firmy odpowiedzialne będą za dostawy elementów Zintegrowanego Systemu Walki.


Thales Nederland BV jest częścią międzynarodowej Grupy Thales. Specjalizuje się w morskich systemach obronnych. Thales Nederland zatrudnia około 3 tys. pracowników i działa na rynku wojskowym i cywilnym. Thales współpracował już z Marynarką Wojenną. Koncern był odpowiedzialny za dostawy uzbrojenia i sprzętu wojskowego w celu modernizacji okrętów klasy Orkan. Rozwiązania proponowane przez Thales stosowane są już w okrętach rakietowych projektu 660 Orkan.

Enamor specjalizuje się w dostawach oraz usługach: serwisowych, projektowych, badawczych w zakresie nowoczesnych układów automatyki okrętowej, łączności i nawigacji. Firma ściśle współpracuje z Akademią Morską w Gdyni oraz z Politechniką Gdańską. Prowadzi m.in. prace dotyczące bezpiecznej i ekonomicznej eksploatacji statku oraz diagnostyki systemów i urządzeń okrętowych.

MON nie podaje ile kosztować będzie przebudowanie korwety na patrolowiec. Jak tłumaczy ppłk Jacek Sońta, rzecznik prasowy MON, przedstawienie kosztorysu czy harmonogramu płatności w tym momencie byłoby niepożądane ze względu na prowadzone przez Inspektorat Uzbrojenia negocjacje z wykonawcą.
Dodaj zdjęcie do artykułu
Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Tytuł:
Treść:
Autor:
E-mail (opcjonalny):
Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Opinie (razem: 46)

Dodaj opinię

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Ruch statków

Moim zdaniem

Strefa start-up

Najczęściej czytane