• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Wojenna z Radomia kupuje Stocznię Marynarki Wojennej

Wioletta Kakowska-Mehring
2 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Stocznia Marynarki Wojennej od 2009 roku była w stanie upadłości z możliwością zawarcia układu, a od 2011 roku znajduje się w upadłości likwidacyjnej. Stocznia Marynarki Wojennej od 2009 roku była w stanie upadłości z możliwością zawarcia układu, a od 2011 roku znajduje się w upadłości likwidacyjnej.

Tylko jedna oferta wpłynęła w odpowiedzi na ogłoszenie o sprzedaży majątku Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni. Ofertę złożyła PGZ Stocznia Wojenna z siedzibą w Radomiu należąca do Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Cena wywoławcza będącej w upadłości likwidacyjnej stoczni wyniosła 224 mln 909 tys. zł.



PGZ Stocznia Wojenna z siedzibą w Radomiu to spółka celowa powołana na początku tego roku przez Polska Grupę Zbrojeniową. Jej zadaniem jest zakup Stoczni Marynarki Wojennej. W tym celu podwyższono kapitał zakładowy PGZ. Środki, czyli 300 mln zł, pochodzą z Funduszu Restrukturyzacji Przedsiębiorców. Według KRS nowa spółka o kapitale zakładowym wynoszącym jedynie 5 tys. zł ma się zajmować produkcją statków i konstrukcji pływających. Prezesem został Konrad Janusz Konefał, związany z Mars TFI, Morską Stocznią Remontową Gryfia i Energomontażem Północ-Gdynia.

Czytaj też: Stocznia Marynarki Wojennej, a może i Stocznia Gdańsk. Państwowa grupa jeszcze większa

Mówiło się, że ofertę może złożyć też Port Gdynia, który zresztą ma prawo pierwokupu. Dla portu pozyskanie terenów po SMW byłoby korzystne dla dalszego rozwoju. Jak widać jednak zarząd zrezygnował pod presją... polskiej Grupy Zbrojeniowej wspieranej przez MON. Mówi się jednak nieoficjalnie, że na jakiś kąsek po stoczni port może jednak liczyć.

Stocznię Marynarki Wojennej wystawiono na sprzedaż pod koniec ub. roku. Cena wywoławcza wynosiła ponad 224 mln i stanowi wartość netto przedmiotu sprzedaży. Nie obejmuje ona podatku od towarów i usług. Przetarg był nieograniczony, pisemny i ofertowy. Obejmuje on prawo wieczystego użytkowania działek o łącznej powierzchni ponad 30 ha, prawo własności budynków, budowli, obiektów inżynierii lądowej i wodnej, doku, środków trwałych takich jak maszyny i urządzenia, środków transportu, obiektów małej architektury, infrastruktury naziemnej i podziemnej wchodzącej w skład przedsiębiorstwa, udziałów w spółkach prawa handlowego oraz wartości niematerialnych i prawnych.

Czytaj też: ORP "Ślązak" będzie gotowy 20 miesięcy po terminie?

Przypomnijmy. Stocznia Marynarki Wojennej od 2009 roku była w stanie upadłości z możliwością zawarcia układu, a od 2011 roku znajduje się w upadłości likwidacyjnej. Środki uzyskane ze sprzedaży majątku mają posłużyć na spłatę długów stoczni. Pakiet stanowiący ponad 99 proc. kapitału zakładowego SMW posiada Agencja Rozwoju Przemysłu, pozostałe akcje należą do resortu obrony.

Miejsca

Opinie (104)

  • (10)

    Przynajmniej swojsko, nie to co inwestor z Kataru :)

    • 60 42

    • Stocznia z Radomia? (5)

      Największym ciekiem wodnym w Radomiu jest rzeka Mleczna o długości 27km - dopływ Radomki, czyli coś jakby ćwierć Raduni, albo powiedzmy cała Strzyża.
      Za mała nawet na kajak.
      I w Radomiu jest stocznia? Chyba do budowy łódeczek z kory.
      Na taki pomysł mógł wpaść tylko nasz Hetman Wielki Koronny Antoni Jego Mać...erewicz.

      • 26 5

      • i tu Cie zaskoczę (3)

        Bo DCNS czyli francuski gigant który produkuje okręty wojenne w tym słynny Mistral który nie został sprzedany do Rosji ma siedzibę w PARYŻU. I nie jest to odosobniony przypadek.

        • 6 11

        • (2)

          dobrze ze napisales "gigant" - bo w przypadku podmiotu gospodarczego wielkosci SMW lepiej by bylo aby zarzad siedzial tam gdzie sa problemy do rozwiazywania - czyli stosunkowo niedaleko od produkcji. Bez komentarza pozostawie fakt ze Radom nie jest stolica Polski :)))

          • 12 2

          • Jeszcze nie jest - ma być vice-stolicą. (1)

            • 2 0

            • jak sie dobrze powiekszy Warszawe to bedzie od Plocka do Radomia

              • 3 0

      • typowy tępy leming

        W artykule jest jasno i wyraźnie napisane "z siedzibą w Radomiu". Ale ponieważ jesteś tępym butem z PO, rzekomo najlepiej wykształconym, światowym i świadomym, wyjaśnię Ci co to oznacza. Oznacza to, że siedziba, czyli główne biuro mieści się w Radomiu, a fabryka, czyli tzw. warsztat jest w Gdyni.... Że też tacy ludzie się w ogóle płodzą...

        • 0 0

    • Stocznia MW im.Antoniego Macierewicza. Antek spiesz się bo Ci najlepsi wyżsi oficerowie pouciekaja a wtedy będziesz składał proce i łuki.

      • 25 4

    • swojsko = z twoich podatków

      • 11 0

    • Ten katar to temu zlodziejowi się śnił tylko

      • 0 8

    • ews

      teraz trzeba wykopać kanał łączący Radom z Bałtykiem żeby można wodować statki w Radomiu albo zmienią koryto Wiśle jest nie daleko do Radomia zamiast przekopu mierzei po co wydawać kasę na dwa przekopy

      • 6 1

  • Ciekawe jak szybko beda się jej pozbywać.

    • 47 12

  • (6)

    To teraz kolejnego Gawrona w Radomiu będą budować?
    Tylko panowie postarajcie się nie pobić rekordu Ślązaka, jeżeli chodzi o czas budowy, ok? 14 lat to trochę dużo...
    USS George H.W. Bush był budowany 6 lat :)

    • 57 12

    • W Radomiu będą Misiewicz sioedzieć i p..dzieć w stołki

      • 11 1

    • (1)

      Ślązaka buduje się od 2013.
      Poprzedni projekt był zarzucony w 2012

      • 1 2

      • nie łżyj - każdy może sobie sprawdzić że to już 14 lat i kwoty za które dałoby się kupić najnowocześniejszą fregatę rakietową a może i niszczyciel...

        • 4 0

    • (1)

      aby coś kupić trzeba mieć kasę a nie latać do stoczni co trzeci rok z stówą w garści.No i rzecz podstawowa -trzeba wiedzieć co się chce

      • 7 0

      • mamy kasę

        przecież to twoja i moja kasa, tylko że bosy antek trzyma na niej łapę

        • 8 0

    • Stocznia w Radomiu kupuje Stocznię...

      Proponuję, by przy ocenie czasu budowy statkow w stoczniach polskich przyjąć jako wzorzec akcję budowy statków typu Lewant i Liberty w stoczniach amerykanskich i kanadyjskich w latach 1942-44, które pływały w konwojach do Europy i Murmanska. W ciągu ok 1000 dni zbudowano ok 2860 statków, średnio 3 na dzien, a najkrótszy czas budowy wyniósł 21 dni. To też było dziełem ludzi i organizacji pracy.

      • 9 0

  • z "państwoej" do "państwowej" kieszeni... (2)

    ... przelewamy pieniążki za czyjąś menadżerską nieudolność.

    Szkoda że te "państwowe" pieniążki to moje i twoje pieniążki ;/

    • 114 12

    • Żeby Misiewiczom żyło się lepiej...

      • 21 3

    • udolny to był POprzedni rząd PO/PSL, który celowo doprowadził o mało co do likwidacji stoczni!

      • 0 0

  • teraz tylko przekop mierzei do Radomia i można zacząc wodować statki powietrzne (7)

    • 85 13

    • Nie tylko Radom

      Sosnowiec żąda dostępu do morza.Takie piekne miasto,ładniejsze niż przepiękny Wałbrzych.

      • 10 3

    • a nie płakałeś jak dowództwo MW przenosił tusk do warszawy...tam port duży i morze wielkie (5)

      • 5 9

      • To było średnie, ale jeszcze jak tako do wybronienia (4)

        Stolica.
        Jedno dowództwo wszystkich rodzajów sił zbrojnych.
        Stocznia w Radomiu???
        Błagam...
        Tego się nie da obronić
        Polska szybko staje sie jednym wielkim domem wariatów

        • 9 0

        • Przecież Radom nie będzie produkował czy remontował statków.... (2)

          To tylko siedziba właściciela. Alternatywą było zlikwidować, tak jak to robiło PO. POzamiatali cały przemysł stoczniowy, bo zamknęli stocznie produkcyjne, a zostawili remontowe. S Gdańsk, Gdynia czy Szczecin produkowały jeszcze niedawno 30 statków w 5 lat, ile to kasy zarabiano na takich budowach... Naprawdę potrzeba nam powrotu przemysłu okrętowego!

          • 3 8

          • Popraw mnie...

            Ty naprawdę tłumaczysz mi że Radom nie będzie budować okrętów???Wow!!!
            To ja proponuje siedzibę Jastrzębskiej Spółki Węglowej w Gdyni.
            Spokojnie...nie będziemy wydobywać,tylko wiesz...

            • 7 0

          • Szkodza, ze Ciebie nie zamkneli - w Tworkach, debilu.

            • 0 0

        • Perspektywy Radomia

          Ma być otwarta Wyższa Szkoła Wywiadu prowadzona przez wykładowców z MOSAD, studenci praktyki będą mieć w Tel Awiwie mając dogodne połączenie Radom - Tel Awiw.

          • 0 0

  • Port by zrobil pozytek z tych nabrzezy. (3)

    szkoda gadac,

    • 51 10

    • (2)

      Zgadzam się. Władze polityczne się zmieniają, a każda działa na szkodę gdyńskiego portu. To jest coś odwrotnego w porównaniu z władzą przedwojenną, z decyzji której ten port powstał. Teraz w imię chorych mrzonek i nowych dobrze płatnych stołków dla kolejnych nieudaczników znów poświęca się realny interes portu i Polski. A za wszystko płacimy my, Polacy.

      • 4 2

      • (1)

        jaka znów szkoda dla portu? Na tyle hektarów nabrzeża zatrudnia może 200 pracowników? To jakaś garstka ludzi przecież. Praktycznie zerowe miejsca pracy dla regionu, tylko wyzysk przez małe firemki podwykonawcze i duża kasa dla cwaniaczków. Zaorać ten port i tak jest najsłabszy ze wszystkich jakie mamy, a reanimować polską flotę handlową i budować nowe polskie statki i okręty w polskich stoczniach!!!

        • 1 4

        • Zerowe to ty masz pojęcie na temat portu, tak jego gospodarczego znaczenia dla regionu i kraju, ludzi tam zatrudnionych, jak i firm związanych z portem. Proponowana przez ciebie reanimacja państwowych trupów jest wyrzucaniem naszych pieniędzy w błoto.

          • 1 0

  • dlaczego nie stocznia z Zakopanego? (6)

    • 78 12

    • Była tak propozycja

      ale w sezonie jest problem z dojazdem. Jak wybudują do końca zakopiankę to zrobią tam filię.

      • 14 3

    • TAK !!

      Marzy mi się dywizjon górskich łodzi podwodnych!

      • 14 0

    • Będzie stocznia w Zakopanem (1)

      Ja to załatwię u ministra wojny Pana Antoniego.Stocznia Mar-woj oczywista.

      • 9 2

      • Powinniście się cieszyć że zakład pracy nie zsotanie zamnkięty i będzie produkował

        Płacił podatki i ludziom, a Ci będą wydawać pieniądze w tutejszych sklepach.
        A Wy narzekacie - wolelibyście płacić tym ludziom kuroniówkę z Waszych podatków?

        • 1 7

    • żeby stocznia była z Zakopanego (1)

      to mieszkańcy powinni głosować na pislam, jak będzie poparcie 90% to będzie i stocznia nad Morskim Okiem

      • 11 1

      • wole nad morskim okiem stocznie niz w brukseli:)

        • 1 3

  • No i dobrze (5)

    Myślę, że jest szansa, że to wypali, dlaczego, bo nie ma załogi i administracji, na razie można to zrobić rozsądnie, najgorsze będzie jak się ośmiornica rozrośnie zwłaszcza w administracji, wtedy prędzej czy później padnie...

    • 25 36

    • (2)

      Jak nie ma aministracji. Centrala będzie w RADOMIU jaki ma to sens. . To tylko PIS tak potrafi

      • 9 1

      • Właściciel będzie w Radomiu. (1)

        • 0 0

        • Najnowsze plany rozwojowe dla miasta stolecznego warszawy sa bardzo ambitne. Granice miasta beda siegac od morza az do gor - wiec problem przestanie istniec. Zarzad stoczni bedzie siedzial w Warszawie (dzielnica Radom) a produkcja bedzie w Warszawie (dzielnica Gdynia).
          To jeszcze kabaret czy juz rzeczywistosc???

          • 8 1

    • Ale tam jest głównie administracja.

      Ludzie z doświadczeniem już dawno odeszli, dlatego budowa tego Slązaka tyle trwała.

      • 2 1

    • Misiewicze już czekają pełno tej zarazy na Pomorzu.

      • 5 1

  • Radom - morska stolica PIS-skiej Polski ;) (8)

    • 87 16

    • (4)

      To są jakieś jaja. Politycy którzy nie mają pojęcia o tej branży decydują i utopia kolejne miliardy. Kolejni Misiewicze przytula kasę i nic im się nie stanie, a stocznia utonie. Co Macierewicz chce budować w tej stoczni? Drony a może Tupolewa?

      • 18 5

      • (2)

        Widzę wypowiedź klasy średniej. Czyli kraść mogą tylko wykształceni, typu: Nowaki ?

        • 5 12

        • Ślepy jesteś? Nie widzisz co się dzieje? No chyba że codziennie oglądasz TVP1 o 19:30

          • 15 4

        • Po to się chyba człowiek uczy co?

          Prostaki to już by nawet kraść chcieli jak elita...

          • 5 0

      • Samochody elektryczne

        W tej stoczoni w Radomiu będą budować samochody elektryczne. Cały milion.

        • 7 1

    • Pislandia bez granic

      Naczelnym stoczniowcem i wszechwladnym budowniczym okretow wojennch pislandii -musi zostac prezes tysiaclecia i ojciec dyrektor z Torunia .Beda sw Antoniemu -patronowi od oblakanych sluzyc wiernie.Tak trzymac!! Sterowac prosto na Radom!!

      • 11 5

    • Ból 4 liter (1)

      Jak widać poniemieckie i posowieckie pokolenia mają "bul" 4 liter, bo PIS odkupiło i pozostawiło stocznię w Polsce. Dla nich najlepiej gdyby została sprzedana. Tym bardziej zagłosuję na PIS w przyszłości.

      • 0 0

      • Ból 4 liter

        *.... sprzedana na zachód....

        • 0 0

  • antek (2)

    Nowy twór powinien się zwać "udanej ucieczki bohatera antka, spod smoleńska"

    • 51 20

    • i szybkiej ucieczki z Torunia

      tak szybko uciekał, że nie zapytał poszkodowanych o zdrowie i nie zaproponował pomocy

      • 13 0

    • a co , miał czekać jak go załatwią sowieci, tak jak Litwinienkę?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane