• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stworzyli internetowy sklep z ubezpieczeniami

Robert Kiewlicz
25 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
 - Nie chcieliśmy być kolejną, zwyczajną  porównywarką. Zależało nam na stworzeniu nowej jakości - twierdzą Marek Haupa i Michał Dworakowski, twórcy Multitu.pl.  - Nie chcieliśmy być kolejną, zwyczajną  porównywarką. Zależało nam na stworzeniu nowej jakości - twierdzą Marek Haupa i Michał Dworakowski, twórcy Multitu.pl.

Ubezpieczenia to temat trudny i skomplikowany. Nie każdy potrafi się pewnie poruszać w gąszczu tych przepisów. O tym jak odczarować ubezpieczania i uprościć korzystanie z ofert towarzystw ubezpieczeniowych rozmawiamy z Michałem Dworakowskim i Markiem Haupą, twórcami nowatorskiej porównywarki ubezpieczeniowej Multitu.pl.



Porównywarki internetowe są bardzo popularne w sieci. To proste narzędzia, z których korzysta duża część internautów. Czym wasz serwis różni się od innych tego typu dostępnych w sieci.

Michał Dworakowski: - Obejmujemy sprawę ubezpieczeń kompleksowo. U nas można znaleźć ubezpieczenia uznanych marek, a także je kupić. Większość istniejących w sieci porównywarek ubezpieczeniowych pozwala odnaleźć ofertę. Po jej wybraniu przekierowują po prostu na stronę danego ubezpieczyciela lub do agenta. U nas wszelkie sprawy związane z ubezpieczeniem można załatwić od a do z. Nie tylko znaleźć, ale także kupić. Produktów dobrych, uznanych marek nie kupimy przez internet nigdzie indziej tylko na multitu.pl.

Marek Haupa: - Nie chcieliśmy być kolejną, zwyczajną porównywarką. Zależało nam na stworzeniu nowej jakości: wyszukaj najlepszą ofertę i ubezpiecz się w 100 proc. on-line: to wartości, które dajemy naszym klientom. Już wkrótce zaprosimy klienta (aktualnie trwają ostatnie beta testy) do naszego serwisu i damy mu dostęp do całego rynku ubezpieczeń - wszystko na wyciągnięcie ręki.

Czy łatwo było przekonać największe towarzystwa ubezpieczeniowe w kraju, aby skorzystały z waszych usług i podpisały z wami umowy? Co sprawiło największe problemy?

MH: - Taką podstawą było zbudowanie platformy, na której zmieszczą się produkty wszystkich towarzystw. Często produkty te są bardzo różnorodne. Najważniejszą rzeczą jest to, aby potrafić wszystkie te różnorodne oferty w przystępnej formie zaprezentować klientowi.

MD
: - Rynek ubezpieczeń zmienia się bardzo powoli. Duże, uznane firmy ubezpieczeniowe mozolnie przekonują się do siły nowych pośredników, których główną kompetencją jest obsługa i dopieszczanie klientów on-line. Ale tu mniejsi gracze przecierają szlaki, widząc w tym swoją szansę.

MH: - My od początku założyliśmy sobie, że przeniesiemy działalność dużych towarzystw całkowicie do internetu. Szybciej niż one same. One same, z różnych względów, często nie są w stanie tego zrobić.

MD: - Na większości rynków ceny i zasady ich powstawania są znane. Natomiast towarzystwa ubezpieczeniowe z reguły nie ujawniają w jaki sposób tworzą cenniki dla swoich produktów. Czasami ciężko jest uzyskać taryfę do tego aby stworzyć algorytm, który wylicza cenę końcową dla klienta, jednak nam się to, w większości przypadków, udało.

Na razie powiedzieliście o wyszukiwaniu i sprzedawaniu ubezpieczeń. Internet daje jednak chyba o wiele więcej możliwości.
MD: - Pracujemy właśnie nad kontem klienta. Ma to być miejsce gdzie klient od początku do końca będzie on mógł swoją polisę przedłużyć, dokupić nowe ubezpieczenie. Naszą intencją jest zatrzymanie klienta przy sobie i sprawienie, aby towarzystwa robiły to , na czym znają się najlepiej, czyli dostarczały dobre produkty ubezpieczeniowe. W pewien sposób normalizujemy rynek. Kiedy jedziesz na wakacje, czy pilnie szukasz biletu na samolot to rzadko kiedy odwiedzasz dziesiątki stron internetowych. Wchodzisz na stronę z wyszukiwarką i w jednym miejscu wyszukujesz i kupujesz daną usługę. My także chcemy stworzyć internetowy market z ubezpieczeniami.

MH: - Klienci poszukują konkretnych tematów związanych z ubezpieczeniem - OC, AC. Znają jakieś hasła i tak naprawdę jedynie na nich się opierają. W efekcie dostają od agenta pliczek papierów. Rzadko który klient je dokładnie czyta. My natomiast tłumaczymy ten trudny język ubezpieczeń na łatwe porównania tabelaryczne. Tak jak obecnie porównuje się w sieci komputery, czy telefony komórkowe.

Czy działalność internetowa pozwala zarobić? Wiele młodych firm cierpi na niedobór finansów i szuka inwestora.

MH: - Pieniądze na rozpoczęcie działalności i talenty były tylko nasze. Bariera wejścia w internecie jest dosyć niska. Jednak ta bariera kończy się w momencie, w którym zaczyna się pozyskiwać coraz więcej klientów. Finansowania zewnętrznego szukaliśmy głównie po to, aby pozyskać pieniądze na rozwój.

MD: - Odbyliśmy liczne spotkania z potencjalnymi inwestorami. Jednak w Polsce jest tak, że większość inwestorów chce jak najszybciej przejąć młodą firmę. Budowa własnego biznesu wiąże się z odejściem ze stałej posady. Nagle przestajesz być najemnikiem. Kiedy więc, gdy ktoś chce zainwestować w twój biznes, a w zamian oczekuje udziałów większościowych, nie wywołuje to pozytywnych emocji.

MH: - Stwierdziliśmy, że pójdziemy innym tropem. Po pierwsze spróbujemy sami zawalczyć, po drugie będziemy szukać przede wszystkim partnera. Chcemy zmienić rynek. Odejść od haseł "OC", "AC". Pozwolić klientom dokładnie wybrać co i od czego chcą chronić. Kupić ubezpieczenie, często składające się z produktów kilku firm, gwarantujące wypłatę odszkodowania bez niespodzianek. I wszystko on-line.

Multitu.pl to internetowa multiagencja ubezpieczeniowa założona przez pasjonatów ubezpieczeń i internetu w 2010 roku. Współpracuje z czołowymi firmami ubezpieczeniowymi w Polsce. Multitu.pl oferuje kompleksową usługę wyszukania i porównania ofert uznanych ubezpieczycieli oraz kupienia ubezpieczenia on-line. Ponadto umożliwia zarządzanie polisą on-line: opłacanie kolejnych rat, przedłużanie ważności ubezpieczenia, dokupywanie dodatkowych ubezpieczeń.

Miejsca

Opinie (70) 6 zablokowanych

  • To już było ;) (2)

    Czyli koledzy zrobili dokładnie to, co już działa np. na inseco pl ;). Gdzie tu nowość?

    • 70 3

    • reklama

      • 12 1

    • Kuba

      Czy Ty mówisz o tym serwisie, który jest na zdjęciu w prawym górnym rogu?

      • 3 0

  • Po co się chwalić kopiami innych serwisów?

    W dodatku i tak widzę ze nie jest to serwis najwyższych lotów, i na pewno w niczym nie jest innowacyjny. Ale działajcie sobie, może się uda.

    • 36 4

  • pff, trzeba podac numer telefonu (1)

    Biznesmeny, sa porownywarki w necie, gdzie wyniki pokazuja sie real time, takze ladnie dziekujemy za wasza

    • 40 3

    • widze, ze w beta na maila, tez zle

      • 4 2

  • Nie będę podawał swojego nr telefonu

    Aby tylko dowiedzieć się ile kosztuje ubezp lub aby ktoś do mnie oddzwaniał

    • 45 3

  • Totalna lipa

    To zwykła lipa. Szukają naiwnych do podawania numeru telefonu. Potem człowieka męczą w pracy idiotycznymi telefonami z ofertami. Czy to jest artykuł sponsorowany?

    • 53 5

  • Ubezpieczenie to nie worek ziemniaków (2)

    ...zatem określenie "sklep z ubezpieczeniami" jest co najmniej nie na miejscu.
    Chyba, że ktoś kupuje ubezpieczenie, jak ziemniaki - a dopiero w przypadku szkody dowiaduje się, co kupił, i jest BAAARDZO rozczarowany.

    • 10 6

    • rynek w UK

      Te "ziemniaki" w UK sie niezle sprzedaja przez takie serwisy. Wiec nie bylbym az taki sceptyczny.

      • 0 0

    • worek ziemniaków może nie, ale...

      No, nie zgadzam się.
      Ubezpieczenie to produkt\usługa jak każda inna.
      Umawiasz się, że ubezpieczyciel zapewni odszkodowanie/naprawę szkody:
      - w rzeczy/ osobie, który wskazujesz do ochrony,
      - na określonych zasadach wypłaty/naprawy - które sam wybierasz,
      - w przypadku zajścia określonych zdarzeń - które też ustalasz na początku.
      Finito. Ubezpieczenia to nie rocket science.
      Tak rozumiemy ubezpieczenia i tak je pokazujemy. Zobaczcie wersję beta (link jest na stronie), która już niedługo będzie dostępna pod głównym adresem.

      • 3 2

  • slaba ta aplikacja , probowalem skorzystac to sie danych wprowadzic wszystkich nie da. Do poprawki.

    • 11 3

  • Artykuł sponsorowany (1)

    A nie ma o tym wzmianki

    • 22 6

    • bo pewnie znajomi;)

      • 5 2

  • łatwo krytykować (4)

    Łatwo krytykować, trudniej zrobić coś samemu. Chciałabym zauważyć, że nikt z piszących nie dostrzega pracy młodych ludzi o których mowa wyżej, odwagi pomimo zapewne ograniczonych funduszy, a jedynie krytykuje.Nie zdziwiłabym się gdyby ci sami piszący potem płakali, że "rynkiem rządzą korporacje".

    • 14 18

    • (1)

      Kalkulacje ubezpieczeń on-line, na swojej stronie www, zrobiłem sam - mimo, że jestem agentem ubezpieczeniowym a nie informatykiem. Nikt mi w tym nie pomagał ani nie dał mi za to żadnych pieniędzy. Nie wymagało to szczególnej "odwagi" :)
      Planowałem zrobić porównywarkę cen w różnych Towarzystwach - ale stwierdziłem, że to nie ma sensu. Warunki są na tyle różne, że sama cena końcowa o niczym nie świadczy. Kalkulacja on-line jest tylko orientacyjna. I tak robi się kalkulację indywidualną - pod konkretną sytuację.
      Znam swoich Klientów - i wiem, czego potrzebują - a co jest dla nich zbędne.

      dobra-polisa.pomorskie.pl

      • 6 5

      • Chyba nie rozumiesz różnicy między kalkulatorem a porównywarką, kolego.

        • 2 2

    • Większość osób robi przecież coś samemu: pisze komentarze, ogląda tv, gra w gry, więc o co Ci chodzi?

      • 1 0

    • No właśnie!

      Trudniej zrobić coś samemu, więc pewnie dlatego poszli na łątwiznę i skopiowali rozwiązania już istniejące na rynku.
      Gdyby było to rozwiązanie nowatorskie - biłbym brawo.
      W tej sytuacji - nie mają się czym chwalić, niestety.

      • 7 0

  • Znam (2)

    Znam gości z Hestii jeszcze i wiem ze co jak co ale maja doświadczenie i nietuzinkowej pomysły

    • 9 4

    • sdfghj

      ale ze nie byli rodzina, ani matka dzieci, to polegli

      • 1 1

    • MH

      też kojarzę z poprzedniej pracy. Gratuluję odwagi i 3mam qciuki za powodzenie!

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane