- 1 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (110 opinii)
- 2 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (53 opinie)
- 3 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (236 opinii)
- 4 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (247 opinii)
- 5 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (170 opinii)
- 6 Luksusowy statek na Westerplatte (14 opinii)
Ten serwis pomaga zarządzać domowymi finansami. Dzieło trójmiejskiej firmy
Trójmiejskie spółki IT regularnie dostarczają na rynek swoje produkty: zarówno przeznaczone dla biznesu, jak i dla odbiorców indywidualnych. My przyjrzeliśmy się jednemu z nich - serwisowi bm.pl, który pomaga zarządzać domowymi finansami.
Jeśli więc nie mamy pamięci szachisty, to możemy znaleźć się w sytuacji, że zupełnie nieoczekiwanie dostaniemy od jakiejś instytucji monit przypominający o zaległej płatności.
Jak tego uniknąć?
Z pomocą może przyjść serwis bm.pl. Jego wersja testowa pojawiła się w tym tygodniu, cały czas jest rozwijana. Stworzyła go sopocka firma Blue Media.
Czym jest www.bm.pl?
W dużym skrócie to urządzenie, które pozwala zaplanować, zorganizować, a przede wszystkim zautomatyzować domowe płatności. W wyniku czego, w dużej mierze samodzielnie wykonuje nasze comiesięczne zobowiązania. Teraz w jednym miejscu znajdą się nasze wszystkie rachunki i płatności. Jednym kliknięciem opłacimy: czynsz za mieszkanie, internet, telefon, prąd i gaz, raty kredytu, czesne, a nawet wynagrodzenie dla opiekunki do dziecka. Usługa pozwala nam uniknąć żmudnego logowania się do kolejnych internetowych biur obsługi klienta (BOK-ów).
W bm.pl można skorzystać też z przelewów ekspresowych czy doładowania telefonu komórkowego - usług oferowanych przez Blue Media już wcześniej.
- Serwis pozwala zachować nad rachunkami pełną kontrolę. W przejrzysty sposób informuje nas o płatnościach na dany miesiąc. Sami decydujemy kiedy i w jakiej formie chcemy zapłacić. Możemy zatwierdzać poszczególne płatności albo wszystkie na raz. Możemy też wstrzymać płatność jeśli jej wysokość wzbudzi nasze wątpliwości. Przed każdą płatnością serwis poinformuje nas o jej wysokości SMS-em. Również SMS-em możemy ją wstrzymać - dodaje Andrzej Jędrzejczak z firmy Blue Media.
Dane o płatności możesz podać samodzielnie lub pobrać je od dostawcy usług, np. internetu, telewizji, czy prądu. Blue Media jest otwarte również na bezpośrednią współpracę z firmami dostarczającymi cykliczne usługi, bowiem celem jest zautomatyzowanie wszystkich powtarzających się domowych płatności, i nie tylko domowych.
Jak to działa w praktyce?
To bardzo proste. Na początku dokonujemy przedpłaty na konto bm.pl i tym samym aktywujemy nasze saldo.
Są dwie formy realizacji płatności: automatyczna i przelewem.
Do realizacji automatycznych płatności, bm.pl wykorzysta wcześniej wpłacone na nasze konto środki. Od 2015 roku alternatywą dla salda zgromadzonego w serwisie będą karty płatnicze, z których automatycznie pobierana zostanie potrzebna do zapłaty kwota.
Opcją drugą są płatności przelewami. W tym przypadku wszystkie czynności wykonujemy samodzielnie. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość zlecenia wszystkich miesięcznych płatności jednym przelewem.
Możemy również zautomatyzować pobieranie danych do płatności, dzięki czemu bm.pl w naszym imieniu zaloguje się do internetowych kont operatorów (np. telefonii komórkowej) i pobierze niezbędne do realizacji przelewu informacje: tytuł faktury, rachunek bankowy odbiorcy oraz kwotę do zapłaty. W następnym kroku system opłaci wybraną fakturę.
Usługa jest darmowa jedynie w okresie testów. W przyszłości, w zależności od rodzaju płatności oraz kwoty przelewu, przyjdzie nam zapłacić od 1 zł do nawet 20 zł za jednorazową operację.
- Z naszych systemów płatności, przelewów i doładowań telefonów w ciągu ostatnich 15 lat skorzystały miliony osób. Dzięki tym doświadczeniom mamy pewność, że przygotowaliśmy serwis w pełni bezpieczny oraz przystosowany do potrzeb użytkowników - przekonuje Jędrzejczak.
Jeżeli jesteś zainteresowany testowaniem serwisu bm.pl, możesz czynnie pomóc w jego udoskonalaniu.
Wystarczy wysłać maila na adres: trojmiasto@bm.pl, a pracownicy Blue Media skontaktują się z potencjalnymi testerami w sprawie ustalenia szczegółów wizyty.
Na krótki test w siedzibie firmy złożą się trzy etapy. W pierwszej kolejności zostanie przeprowadzony krótki wywiad, dzięki któremu pracownicy poznają opinie na temat tworzonego programu. Po części teoretycznej, przyjdzie czas na praktykę. Będzie to doskonała okazja do przejrzenia i zapoznania się ze stroną internetową nowego portalu. W ostatnim etapie, testujący poznają możliwości technologicznych nowinek, m.in.: Google Glass, drukarki 3D czy elektrycznego auta BMWi3.
- Istnieje również druga opcja testów. Każdy czytelnik może od 20 listopada swobodnie testować serwis online. Wystarczy, że wejdzie na stronę beta.bm.pl i w trakcie rejestracji konta poda kod "Trójmiasto". Kod jest ważny do końca roku. Natomiast konto nie ma terminu ważności, co oznacza, że użytkownik po zakończonych testach będzie mógł nadal korzystać z usług bm.pl, a jego płatności nie zostaną usunięte - wyjaśnia Anna Maraś z firmy Blue Media.
Na wszystkich testerów czekają ciekawe nagrody. Na osoby, które opłacą w zaplanowanym terminie fakturę pobraną od dostawcy lub doładują telefon komórkowy, czeka korzyść w postaci 5 proc. cashback. Dodatkowo, przelewy ekspresowe będą realizowane bez prowizji, a wszelkie funkcjonalności serwisu udostępniane za darmo. Tester za zgłoszoną uwagę otrzyma punkty, które może wymienić na nagrody, np. doładowania telefonów.
- Cashback 5 proc. na każde doładowanie telefonu oraz płatność za rachunek pobrany od dostawcy usług
- Ekspresowe przelewy - bez prowizji
- Przypomnienia o płatności sms i e-mail - bez opłat
- Złączenie swoich wszystkich rachunków w jednym miejscu i opłacenie ich jednym przelewem
Korzyści dla testera zaproszonego na spotkanie w siedzibie firmy:
- Wszystkie benefity, jakie otrzymuje użytkownik testujący serwis online
- Jako jeden z pierwszych będzie mógł zobaczyć budowę nowej siedziby Blue Media w Domu Zdrojowym
- Przekazać swoje uwagi osobiście i przyczynić się do budowy serwisu, tworzonego z myślą o nim
- Skorzystać z innowacji, które nas też ostatnio zainteresowały, przejażdżka BMWi3, wypróbowanie Google Glass czy drukarki 3D
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (47) ponad 10 zablokowanych
-
2014-11-20 08:19
Czy potrzeba aż takiego systemu (10)
aby zapłacić za prąd i kablówkę?
- 104 3
-
2014-11-20 08:32
Potrzeba czy nie, warto wspierać takie rozwiazania (9)
Chodzi o ułatwianie życia, raz ustawisz przelewy i kolejne będą się wykonywały automatycznie a Twoja głowa odpocznie od zmartwienia "Czy zapłaciłem?" lub przeglądania wyciągów bankowych ;)
- 3 28
-
2014-11-20 08:35
no ale to samo (2)
oferują wszystkie systemy bankowości internetowej, wprowadza się przelew jednorazowy lub cykliczny i tyle
- 36 0
-
2014-11-20 22:04
(1)
No tak... Tylko, że w przypadku, gdy masz e-boki (systemy z fakturami od poszczególnych usługodawców, np. UPC, Vectra itd) to przy każdej fakturze musisz wprowadzić jej numer, także przelew cykliczny nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Tutaj system łączy się automatycznie z e-bokiem i sam pobiera numer faktury i realizuje przelew.- 0 1
-
2014-11-22 17:24
Praktycznie każdy usługodaaca stosuje obecnie konta indywidualne dla klientów i możesz płacić pisząc cokolwiek na przelewie. Wyjątkiem są firmy ubezpieczeniowe, gdzie trzeba wpisywać nr polisy. Za gaz, energię, wodę, telefon, internet, rtv, śmieci zapłacisz z banku zleceniem stałym.
- 3 0
-
2014-11-20 08:54
robię dokładnie to wszystko, w pln i euro za darmo na bankowycm koncie internetowym
- 29 1
-
2014-11-20 08:59
ok, ale raz system mi się pomylił, i pobrał dwukrotnie za tę samą f-rę ( to była Era jeszcze)
ufam sobie i swojemu exelowi (zawsze robię kopie),
to proste,
a konto internetowe daje mi wiele rozwiązań,
w historię mam wgląd 18 m-cy wstecz, za darmo przelewy- 15 1
-
2014-11-20 09:04
Każdy bank internetowy ma przelewy cykliczne
więc jakby wymyślili koło (za 20 PLN od przelewu)
- 13 2
-
2014-11-20 09:16
hmmm mysle, ze kazdy bank ma cos takiego jak polecenie zaplaty. Ustawiasz i masz glowe wolna od zmartwienia... I wiem, ze to bank, a nie jakis serwis
- 16 0
-
2014-11-20 12:58
:-O (1)
nie przeraża Cie zdanie :
"W przyszłości, w zależności od rodzaju płatności oraz kwoty przelewu, przyjdzie nam zapłacić od 1 zł do nawet 20 zł za jednorazową operację."
to jakiś absurd !
a tu kolejny :
"Z naszych systemów płatności, przelewów i doładowań telefonów w ciągu ostatnich 15 lat skorzystały miliony osób. Dzięki tym doświadczeniom mamy pewność, że przygotowaliśmy serwis w pełni bezpieczny oraz przystosowany do potrzeb użytkowników "
15 LAT I NADAL WERSJA TESTOWA ? No to faktycznie musi być niesamowity... może tak jak ten do zliczania głosów z ostatniego głosowania...- 9 3
-
2014-11-20 22:02
Zła interpretacja.
Jakbyś poczytał o firmie Blue Media, to byś wiedział, że posiadają oni systemy płatności, przelewów itd od dłuższego czasu.
Ten produkt, dopiero co wszedł teraz, czyli jest nowy, czyli dlatego wersja testowa ;)
Także coś Ci ten trolling nie wyszedł ;)- 5 1
-
2014-11-20 08:29
(4)
Wszystko fajnie, ale podobną funkcjonalność (budżety, stałe zlecenia itp.) oferuje co drugi bank. Już nie wspominając o tym, że takimi sprawami zajmuje się za mnie mój osobisty doradca finansowy.
- 15 9
-
2014-11-20 08:33
A jeżeli nie masz doradcy to robisz to sam ;)
- 6 0
-
2014-11-20 08:50
to sa za proste sprawy na doradcę
robię to od 26 lat, prowadzę działalność zawodową w IT,
przelewy ( ok. 25 m-cznie), inwestycje, oszczędności- samodzielnie- to proste i dzisiaj zajmuje mało czasu, kiedyś to były czasy, gdy wstało się na poczcie:-)- 8 0
-
2014-11-20 08:55
to co mówisz, te funkcjonalności oferuje już 99 % banków
może tylko SKOKi nie ( to nie banki)
- 13 1
-
2014-11-20 19:01
mogę się założyć
że nie posiadasz nawet roweru...
- 0 1
-
2014-11-20 08:29
Przedpłaty?! (3)
Powodzenia...
- 37 0
-
2014-11-20 08:51
robię rpzedpąłty na energię, by nie kumulowac wysokich f-r w jednym m-cu (2)
mamy wysokie zużycie prądu, i f-ry co drugi miesiąc po ok. 500 zł
- 1 6
-
2014-11-20 09:36
Czyli pożyczasz kasę bez wynagrodzenia...
- 18 2
-
2014-11-21 10:48
to lepiej trzymać te 500 zł
na WŁASNYM koncie
- 1 0
-
2014-11-20 08:35
Dla wybranych (1)
Nie wiem czy będą mieli duży popyt na to. Ci którzy lubią takie bajery zapłacą. Tyle, że te bajery kosztować dość sporo. Przelew od 1-20zł?? Plus pewnie dodatkowo sms-y, bo muszą być obsługiwani przez operatorów bez tego nie da rady. Mi chyba wystarczy własnoręcznie stworzony Excel z odpowiednimi formułami i wyliczeniami. 20 minut pracy i mam to samo co w programie. A za 20 zł to ja wolę sam się zalogować na swoich loginach i opłacić za darmo.
- 45 1
-
2014-11-20 08:52
Fakt, dzisiaj konto, na kórym płaci się za przelewy to przezytek
- 8 0
-
2014-11-20 08:45
UAT "prawie" za free ;) (5)
Brawo Blue Media ;) Pytanie tylko, czy zamierzacie sprzedawać dane klientów bankom, czy też sami zamierzacie rozpocząć działalność pseudobankową? ;) Nic tak nie napędza rynku jak informacje o możliwych do skonsolidowania kredytach ;) Nie jest to wcale takie super cudo - wiele banków już uruchomiło takie narzędzia, które mają "w cenie" posiadania rachunku (najczęściej za darmo). Może są pewne ułatwienia, ale każda osoba z wykształceniem średnim odnajdzie wszystkie te super rozwiązania w normalnym koncie internetowym.
Gratulację z tyt. wyważenia otwartych drzwi ;)- 25 1
-
2014-11-20 09:21
raczej marketing za free (3)
Testy może i też ale na pewno robią marekting za free.
Jeśli produkt jest dobrze pomyślany i się spodoba testerom to część z nich zostanie klientami. Swoją drogą pomysł ciekawy - co miesięczne edytowanie dziesiątków przelewów potrafi być upierdliwe. Ale czy produkt się przyjmie zależy od tego jak bardzo będzie usprawniał proces wykonywania opłat. Myślę że twórcy musieliby zadbać o bardzo silną integrację z dostwcami faktur - żeby nie trzeba było już nic uzupełniać - nei wiem czy to jest możliwe np w przypadku faktur od administratora wspólnoty, musiłaby być możliwość sprawnego integrowania dostawcy z usługą - może jakieś ocr na fakturach z emaila. Tak czy inaczej ciekawi mnie jak mocno się chłopaki z B.M. nad tym pochylili i chętnie przetestuje.- 2 1
-
2014-11-20 10:02
Właśnie na takich frajerów liczą (1)
przetestują = podam im moje dane, łącznie z tym na co wydaję pieniądze
zapomnij o integracji, faktura z gazowni przychodzi do ciebie nie do nich.- 4 1
-
2014-11-20 11:12
Twoje dane sa juz dawno sprzedane dziesiatki razy
- 3 0
-
2014-11-20 11:18
Na liscie podlaczone sa juz Energa, PGNIG, Play, Orange, Vectra, Multimedia...
- 1 0
-
2014-11-20 11:02
"it's all bullshit and it's bad for ya"
Dokładnie o tym samym myślałem. Ludzie oddajecie im wartościowe informacje za free!
Pomyślcie co oni będą wiedzieć o Was.- 4 0
-
2014-11-20 09:10
Teraz do wszystkiego musimy mieć "appkę". (4)
Zaraz będziemy potrzebowali wynająć 0.5 kg szarych komórek u nosiciela zewnętrznego. Nie mówię, że aplikacja jest zbędna, ale średnio rozgarnięty homo-sapiens zrobi to w Excelu, albo darmowym Calcu.
- 17 1
-
2014-11-20 09:38
Wszystko pięknie i wygodnie
Ale klient nie dość, że będzie płacił za te "udogodnienia" to jeszcze będzie udostępniał (pewnie anonimowo ;)) cały pakiet najważniejszych danych osobistych. Cytując politykę prywatności: W przypadku gdy wyrazisz zgodę na wykorzystywanie Twoich danych osobowych dla celów marketingowych, w szczególności na przekazywanie informacji handlowej pochodzącej od Spółki, dane te będą wykorzystywane także w tych celach. Za cashback klient dostanie 5% a oni za dane, które w ramach np. Big Data przehandlują dostaną 10 razy tyle,
Współczesny model biznesu elektronicznego wygląda tak: tworze produkt, który zbiera wartościowe dane i do pewnego stopnia jest atrakcyjny dla klienta, aby się w ogóle sprzedał (choć teraz można sprzedać przy odpowiednim marketingu wszystko, a już mobile to Ci "trendsetterzy" biorą wszystko w ciemno dla lasnu. Cena dla klienta oficjalnego, czytaj fasadowego jest stosunkowo niska by przyciągnąć jego uwagę i skłonić do zakupu - te przychody powinny pokrywać bieżące koszty związane z obsługą takiego klienta. Prawdziwą kasiorę trzepie się na udostępnianiu tych danych firmom analitycznym, bankom i wszelkiego rodzaju innych instytucji chętnie zbierających wszelkie dane o kimkolwiek. I szybka ściezak wzrostu wartości firmy i dynamika przychodów i zysku netto gwarantowana.- 13 0
-
2014-11-20 09:45
Pomiędzy klientem a bankiem teraz pojawi się jeszcze jedno ogniwo...Należy się zapytać - kto będzie odpowiedzialny nie "pójdzie" jakaś transza zdefiniowanej wcześniej raty kredytu.
- 7 0
-
2014-11-20 09:49
Artykuł sponsorowany...?
Pracownicy działu biznes i gospodarka dostali dostęp w ramach "testowania" na 3 miesiące gratis? ;)
- 10 1
-
2014-11-20 10:30
Tak naprawdę możesz to zrobić na kartce z długopisem tylko pytanie czy wolisz mieć dedykowaną aplikację która zapewni Ci dobrą obsługę, czy gmerać w excelu.
- 1 5
-
2014-11-20 09:33
Zarządzanie moją kasą.
Jakie gwarancje, że przelewy zostaną opłacone, jeśli nie jestem w stanie śledzić swoich zobowiązań na bieżąco to będę na koniec m-ca analizować jakąś zbiorówkę, i tak siedzenie przed monitorem. Bez sensu.
- 14 1
-
2014-11-20 09:56
co za bzdura
bez przesady z tym rachunkami, to az taki problem dla srednio rozgarnietego czlowieka?
poza tym 1-20zl za przelew? kto im na to pojdzie..- 17 0
-
2014-11-20 10:06
Śmieszny temat - zarządzanie kasą jak ledwo starcza od pierwszego do pierwszego??
- 11 5
-
2014-11-20 10:23
Nie zaryzykowałbym
powierzenia takich informacji finansowych jakiejkolwiek aplikacji.
Wydaje mi się, że głównym klientem zostaną hipsterzy, którzy będą mogli zaszpanować, że swoje 2300 na rękę rozpisują "w ajfonie". Podkreślam, że to moja opinia nie bazująca na badaniach rynkowych ;)
Aha, czy na produkcję tej appki była brana jakakolwiek dotacja?- 20 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.