- 1 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (112 opinii)
- 2 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (53 opinie)
- 3 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (238 opinii)
- 4 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (247 opinii)
- 5 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (171 opinii)
- 6 Luksusowy statek na Westerplatte (14 opinii)
Terminal za 130 mln zł dla Steny Line już niedługo
Świętująca 20-lecie działania linii Gdynia-Karlskrona Stena Line może liczyć na inwestycje gdyńskiego portu w nowy terminal promowy. - Wystarczy wcisnąć "guzik", bo większość infrastruktury już jest - zapewnia prezes portu Janusz Jarosiński. Start inwestycji wartej 130 mln zł to kwestia najbliższych miesięcy.
Obecnie na linii Gdynia - Karlskrona pływają trzy promy. Dzięki temu w 2014 roku udało się przewieźć w ten sposób ponad 560 tys. pasażerów. Niemal 7 mln osób skorzystało natomiast z promów w ciągu 20 lat działalności linii Gdynia-Karlskrona. Dlatego nikt nie ukrywa, że firma jest ważnym partnerem dla miasta i portu.
- Stena Line od zawsze kojarzy się z Gdynią. Poza tym dzięki jej działalności istnieje wiele mniejszych podmiotów gospodarczych, które z nią kooperują. To konkretne miejsca pracy, więc z oczywistych względów zależy nam na tej współpracy - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Władze Portu Gdynia idą w tych zapewnieniach jeszcze dalej.
- To dla nas armator numer 1, więc nikogo nie może dziwić, że z naszej strony podejmowane są działania inwestycyjne, mające na celu dostosowanie infrastruktury do rosnącego zainteresowania linią - podkreśla Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Portu Morskiego Gdynia. - Jedną z nich jest budowa nowego terminalu, ale podzieliliśmy to zadanie na etapy - dodaje.
Czytaj więcej: Nowy terminal skróci podróż do Szwecji o pół godziny.
Początkowo wybudowano więc nowe drogi do portu oraz trasę kolejową. Nowy terminal pasażerski będzie "wisienką na torcie". Jego koszt ocenia się na 130 mln zł.
- Przypuszczam, że 25-lecie trasy będziemy celebrować już w nowym miejscu. Terminal intermodalny jest już gotowy, reszta prac projektowych właśnie się kończy i pozostanie "wciśnięcie guzika", czyli decyzja czy i kiedy rozpoczynamy inwestycję budowlaną - zapewnia prezes Jarosiński.
Przedstawiciele Steny Line zapewniają, że o przenosinach do Gdańska - które jeszcze kilka lat temu wydawały się realne - nie ma już mowy. Integrują się z lokalną społecznością, wspierając lokalne inicjatywy. Podczas imprezy uświetniającej 20-lecie linii, podarowano m.in. 45 tys. zł dla Hospicjum Dziecięcego im. św. Wawrzyńca. Pieniądze przeznaczone zostaną na zakup nowoczesnego aparatu USG, pomocnego w diagnozowaniu małych pacjentów.
- Chcemy zostawić trwały ślad w sercach gdynian - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska. - Misja naszej firmy to nie tylko organizowanie przewozów promowych, ale również aktywne włączanie się w życie lokalnej społeczności - dodaje.
Miejsca
Opinie (81) 5 zablokowanych
-
2015-05-26 06:12
Uprzejma uwaga. (6)
Czym się Państwo ekscytują?
Tym, że od dobrych kilku lat nie potrafiono wybudować przyzwoitego terminalu mimo, że na dawnym obszarze WOK była potrzebna infrastruktura?- 66 23
-
2015-05-26 08:41
ale musisz być smutnym człowiekiem :)
- 12 13
-
2015-05-26 08:57
(4)
Mnie tylko zastanawia, że na terminal można wydać 130 mln a na lotnisko 96 nie można.
- 6 9
-
2015-05-26 09:08
Te 130 mln zł to są koszty budowy tylko samego terminalu, bez innych koniecznych wcześniejszych inwestycji, aby ten terminal mógł funkcjonować w nowym miejscu.
Niemniej, ten terminal ma zagwarantowanego długoletniego użytkownika zapewniającego zwrot kosztów z tej inwestycji.- 15 1
-
2015-05-26 09:17
(1)
bo lotnisko w gdyni nie jest potrzebne. zobacz lotnisko w radomiu albo modlinie
- 12 7
-
2015-05-26 16:28
nie pitol głupot
- 1 6
-
2015-05-26 09:19
To weź zacznij zastanawianie się od tego, kto wydaje te pieniądze i w jaki sposób, to może zrozumiesz różnicę.
- 7 1
-
2015-05-26 06:22
Za mało biorą pieniędzy. Stena lajn jest ogromne, a tyle biorą.
- 15 10
-
2015-05-26 06:24
Stena Line (4)
Na górnym zdjęciu jest prom Stena Vision. A nie Stena Spirit.
Odpowiedź redakcji:
Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.
- 18 5
-
2015-05-26 08:12
na zdjęciu to Stena Vision (2)
a matka chrzestna Steny Spirit jest nie żyjąca P.Przybylska..dziwne zrządzenie losu..
- 5 1
-
2015-05-26 09:44
Chodzi ci o to, że Przybylska była piękną kobietą?
- 1 0
-
2015-05-26 10:31
Cudna kobieta
- 2 0
-
2015-05-26 08:29
trojmiasto/pl nawet jak ma info podane na tacy to da plamę.
robicie te artykułu po ch**u, Panie Sielski, zmień Pan okulary.- 8 2
-
2015-05-26 06:35
Cudownie. (4)
Może w końcu dobudują brakujące kilkanaście metrów ścieżki rowerowej do terminala.
Póki co im większe 'partnerstwo' tym większy paździerz w infrastrukturze (muzeum emigracji przykładem).- 30 12
-
2015-05-26 08:42
(1)
na pewno dobudują
- 1 1
-
2015-05-26 08:50
A może i nie - nowy terminal będzie w innej części portu.
- 2 3
-
2015-05-26 09:06
"(muzeum emigracji przykładem)" (1)
a o co Ci chodzi z ME, fakt w dniu otwarcia nie można było wjeżdżać na ścieżkę rowerowa na ul.Polska, ale to był wymóg bezpieczeństwa. Natomiast samo Muzeum jest SUPER i właśnie pokazało jak genialnym pomysłem było jego powstanie.
Obecnie np.przy postoju niedzielnym, norweskiego Vikinga na odwiedzenie ciekawej ekspozycji nie trzeba było ich namawiać. Niemniej należy popracować nad odpowiednimi folderami i całym przemysłem czasu wolnego.
Przecież Terminal i ME będą także na siebie oddziaływać, także uzupełnić ścieżkę rowerową na Chrzanowskiego i Waszyngtona i dalej, ale Wojewoda ujął się za gdańską firmą, która widać celowo wykupiła byłe warsztat Gł.Mechanika i Narzędziowni SR- 2 10
-
2015-05-26 09:12
cd. dlaczego zlikwidowano ?
... NAUTY, aby blokować tę część komunikacyjną miasta, bo budynek graniczy z n.ul.Waszyngtona. Mimo, że miasto proponowało im inna lokalizacje. Tym bardziej, że w tej firmie na miejscu pracuje raptem 6 osób wiec chyba logistycznie nie ma tu wielkiego Hallo :))
Jest jedno blokować przez wojewodę Gdynię wszelkimi metodami i siłami :((- 3 5
-
2015-05-26 06:37
Szwedzi podjęli szybko decyzje odnośnie terminalu promowego. (2)
W Karlskronie, kupili teren od gminy, w Polsce o budowie nowego terminalu promowego słyszę od lat, myślałem że już coś zaczęto budować a oni najpierw muszą "wcisnąć guzik", czyli podjąć decyzje czy i kiedy rozpocznie się inwestycję budowlaną" rozumiem z tego, że przez kilka lat oni sobie robili pogaduszki na temat budowy terminalu a działań konkretnych tzn. budowy nie rozpoczęli? Za 5 lat ten ich projekt będzie już za stary, nierealny do warunków. Jak to zawsze w Polsce od pomysłu do budowy musi minąć 10-20 lat, potem okazuje się, że projekt jest za stary.
- 33 20
-
2015-05-26 09:01
(1)
Nie czytałeś uważnie artykułu. Przed rozpoczęciem budowy samego terminalu, trzeba było (oprócz dokumentacji, pozwoleń i uzgodnień - a to w Polsce długo trwa) wykonać inne poważne inwestycje, aby terminal mógł sprawnie funkcjonować. Jest o tym wspomniane w wypowiedzi prezesa portu. A budowa samego terminalu nie będzie liczona w latach, tylko w miesiącach. Ponadto, cała inwestycja jest uzgodniona ze Steną i robiona głównie pod jej wymagania.
- 6 4
-
2015-05-26 10:28
Trzeba bylo wcisnac guzik
- 0 2
-
2015-05-26 06:46
(3)
Wciśnięcie guzika nazywało się kiedyś wciśnięcie koperty.
- 26 16
-
2015-05-26 09:25
(2)
A kto komu miałby dawać tę kopertę i za co? Ta inwestycja jest potrzebna wszystkim.
- 4 2
-
2015-05-27 07:36
dlatego tym bardziej będzie blokowana żeby legalnie przepchąć lewe przetargi (1)
- 0 2
-
2015-05-27 08:41
A kto będzie blokował? Przebieg tej inwestycji zależy już tylko od ZMPG, a tam nie przechodzą lewe przetargi. W ZMPG co rusz są jakieś kontrole i do tej pory wszystko było ok.
- 0 0
-
2015-05-26 07:13
A takie pytanie o powiązanie. (1)
Często widzę śmieciarki z napisem Stena, czy to ktoś z rodziny ma? Czy tylko zbieżność?
A tak to dobrze, że rozwija się żegluga, wpadną turysty ze Skandynawii wypija wydadzą i fajno jest.- 11 5
-
2015-05-26 08:22
Tak obie firmy zarówno Stena zajmująca się śmieciami jak i Stena Line należą do tej samej grupy Stena Sphere.
- 4 0
-
2015-05-26 07:16
130 (3)
Drogo trochę.
- 11 7
-
2015-05-26 09:15
inwestycja zwróci się po 86 latach
- 5 4
-
2015-05-26 09:19
zrob taniej.
- 4 4
-
2015-05-26 10:29
bo cohca wszystko od razu...jak w Rzymie
- 1 0
-
2015-05-26 07:17
A mi się z czymś innym kojarzy Stena Line.
"Stena Line od zawsze kojarzy się z Gdynią ...mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Stena Line przeważnie kojarzy się jako przewoźnik ludzi pracujących w Skandynawii lub ją odwiedzających.- 25 13
-
2015-05-26 08:16
Zwiększyła się liczba ludzi korzystających z usług przewoźnika... (2)
Niezły kit.. Po prostu BCT ma ochotę na ten kawałek nabrzeża więc trzeba gdzieś Stenę przerzucić i o tym była już mowa od dawna...
A wystarczy "wcisnąć guzik" to chyba powinien powiedzieć kapitan, Steny Krzychu, który wcisnął guzik i niefortunnie skasował dwie suwnice.- 19 7
-
2015-05-26 08:45
(1)
Zwiększyła się liczba pasażerów - i fajnie.
A że BCT ma ochotę na teren, który zajmuje prom to też prawda. Nie mieszczą już się, a ruch spory.- 9 0
-
2015-05-27 02:13
no i w sumie to tez fajnie:) Stena w nowym miejscu bedzie miala swoj terminal :) a BCT troche wiecej luzu :) czyli gra muzyka:)
4- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.