• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trawler Voyager zjechał z pochylni

VIK
21 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Wodowanie trawlera Voyager.


W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta w Gdańsku (ul. Doki 1 zobacz na mapie Gdańska) zwodowano częściowo wyposażony trawler rybacki m/v Voyager. Statek został wybudowany na zlecenie duńskiego klienta, firmy Karstensens Skibsvaerft AS. Finalnym odbiorcą trawlera będzie armator z Irlandii Północnej - Voyager Fishing Company.



Jednostka B-696, czyli Voyager ma 86,4 m długości i 17,8 m szerokości. Pojemność zbiorników do przewożenia ryb wynosi 3200 m sześc. Trawler będzie łowił na Północnym Atlantyku w rejonie, który znany jest z bardzo wymagających warunków pogodowych. Właśnie z tego powodu statek musi charakteryzować się dużą mocą silnika - uciąg na palu wyniesie ponad 120 ton. Możliwości rybołówcze statku zostaną zwiększone dzięki niskiemu poziomowi hałasu podczas pracy. Trawler został wybudowany na podstawie projektu norweskiego biura Salt Ship Design.

Obecnie w Stoczni Nauta trwa budowa dziesięciu statków do połowu ryb, w tym jednego kompletnie wyposażonego. Większość jednostek powstaje na zamówienie Karstensens Skibsvaerft AS. Harmonogram budów zakłada, że jeszcze siedem statków zostanie zwodowanych w tym roku, natomiast kolejne będą przekazywane zamawiającym w pierwszej połowie 2018 r. Specjalnością Nauty w segmencie nowych budów są nowoczesne jednostki rybackie oraz statki naukowo-badawcze i do obsługi instalacji offshore.

Stocznia Remontowa Nauta wykonuje zarówno standardowe prace remontowe na statkach różnych typów i rozmiarów, jak też skomplikowane konwersje i przebudowy jednostek pływających. Trzy lata temu Stocznia Nauta powróciła na rynek nowych budów i wyspecjalizowała się w budowie średniej wielkości statków rybackich, specjalistycznych i badawczych. Współpracując z Marynarką Wojenną RP, Stocznia Nauta wykonuje także remonty i modernizacje okrętów wojennych.
VIK

Miejsca

Opinie (32) 4 zablokowane

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie statku B-696 Voyager

    co za osioł skręca te filmy z wodowań ?

    totalna amatorszczyzna

    • 0 0

  • warunki pogodowe,,

    na morzu zawsze sa trudne warunki do pływania co za bzdury sa powypisywane ..co ma uciag na palu wspolnego z dzielnoscia morska ?albo jaki zwiazek ma halas z iloscia ryb zlowionych?zawsze dazy sie do tego by halas na statku by jak najmniej dokuczliwy dla zalogi ale co ma wspolnego z rybami? Dobrze sie dzieje ze stocznia buduje kadłuby jednostek rybackich, szkodza , że nie są to statki pod klucz, w pelni wyposazone do tego jednak trzeba miec ludzi znajacych sie na tym no i firmy ktore moga wyposazac statki a tego brakuje.

    • 0 0

  • a ja sądziłem że dokumentację robiło biuro Karstensens z Gdańska

    a tu solniczka ale pewnie Pan Wojtuś nadzorował:-)

    • 0 0

  • I to na tyle......, (1)

    Skorupki (kadluby)zostana odholowane .bo to samemu nie plywa ....A nowych kontraktow brak ,dla MON tez raczej przetargi wstrzymane ,takze dobrze to juz było

    • 2 1

    • A nie prawda

      bo jest kontrakt na następny kadłub rybaka dla norweskiej stoczni.
      Wyposażone w pełni statki trzeba umieć robić a tego Nauta się dopiero uczy.
      Za to w REM uczą się budować same kadłuby bo całe statki to już umieli;)))

      • 1 0

  • Piaskowałem ta krypę i wiem gdzie będą dziury (2)

    Przy malowaniu tez nie za bardzo wyszło wszedzie jak miało byc ze specyfikacją.

    Jaka płaca, taka praca.

    • 2 3

    • bez tytułu

      jeśli piaskowałeś to jedyne Twoje dojście było do biklemy a nie specyfikacji od malowania. Na kadłubie pewnie sobie radzisz ale w zbiornikach zasypujesz się po kolana.Jaka PRACA taka PŁACA.

      • 1 1

    • Jesteś łach i partacz. Tyle w temacie

      • 6 2

  • updek (6)

    Obecnie w Stoczni Nauta trwa budowa dziesięciu statków do połowu ryb, w tym jednego kompletnie wyposażonego.

    - czyli 8 kadłubów i 1 z wyposażeniem. To zakład kowalski a nie stocznia / updek, przykro o tym czytać

    • 16 16

    • Ekonomia nie zostawia złudzeń (3)

      Jeżeli zakład zarabia na swoje utrzymanie i na utrzymanie pracowników, to niech to będzie nawet zakład kowalski. Ale najlepiej mącić, smęcić, nic nie robić, żyć na utrzymaniu innych i marudzić - nie prawda?

      • 8 0

      • upadek cd (2)

        Ekonomia i jej prawa w tym wypadku są po stronie Duńczyków. Nasi wykonują ciężką i słabo płatną pracę. Oni wyposażają , czyli tę część produkcji okrętowej gdzie się zarabia i daje pracę całej sieci podwykonawców w ich kraju.

        Jednak przykro było czytać ten artykuł.

        • 2 3

        • Że jak? (1)

          O czym Ty człowieku piszesz? Bo mam wrażenie, że piszemy o zupełnie dwóch różnych sprawach. Nauta zobowiązała się do wykonania kadłuba - niczego więcej. Na tym polegała praca tej stoczni, nie na wyposażeniu. Uważasz, ze w takiej stoczni pracują głąby? Gdyby było zamówienie na jednostkę pod klucz, to takie by było realizowane dokładnie tak samo, jak w dwóch opisanych już wyżej przypadkach. Stocznia jest producentem, to armator jako jej Klient, zamawiający usługę i płatnik wybiera gdzie, co i kto będzie dla niego robił. I jeżeli obydwu stronom taki układ pasuje (a widocznie pasuje skoro kontrakt został podpisany i kolejne również podpisane będą), to Tobie nic do tego.

          • 5 1

          • upadek cd (a może nie..)

            Nie obrażaj się.
            Produkcja kadłubów wymaga oczywiście wysoko specjalistycznej wiedzy i oprzyrządowania (wiem o tym). Fajnie byłoby jednak aby była także praca dla elektryków, automatyków, ślusarzy wyposażeniowych, rurarzy i mnóstwa ludzi w firmach zewnętrznych dostarczających urządzenia i osprzęt.
            Jestem pewny, że tak będzie - bo niby dlaczego to odpuszczać.
            Pozdrawiam

            • 1 0

    • lepiej

      Lepiej w dzisiejszej sytuacji rynkowej produkować kadłuby i je sprzedawać nawet z minimalnym zyskiem niż budować super skomplikowane statki, których potem armator nie odbiera bo to jest dopiero upadek.

      • 8 0

    • 2 statki pod klucz

      Jeden rybak i jeden badawczo-naukowy

      • 10 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie statku B-696 Voyager

    A oni mają jeszcze co robić? Tam chyba kogoś zwolnili.

    • 0 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie statku B-696 Voyager

    Brawo NAUTA ! (2)

    Nauta super firma

    • 8 9

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie statku B-696 Voyager

      A Giertych jest super minister (1)

      • 2 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Wodowanie statku B-696 Voyager

        Super skacze na pochodach KOD

        • 1 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie statku B-696 Voyager

    ...

    A Pałasz to pała

    • 4 2

  • Doki 1 ??? (1)

    to cala stocznia ma adres Doki 1 ? ECS tez Doki 1 ?

    • 1 0

    • Takich ciekawych adresów jest więcej np. Na Ostrowiu 1, Marynarki Polskiej 96, Hutnicza 36. Pod każdym z tych adresów po kilkadziesiąt firm.

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane