• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tygrys, Rekin i Orka do remontu

VIK
4 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Lodołamacz Orka podczas akcji kruszenia lodu na Martwej Wiśle. Lodołamacz Orka podczas akcji kruszenia lodu na Martwej Wiśle.

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku szykuje się do... zimy. Planowane są remonty lodołamaczy. Przetarg na ich wykonanie wygrała firma Admiral Boats, spółka znana przede wszystkim z produkcji i dystrybucji łodzi motorowych.



Wartość zlecenia wyniesie ponad 211 tys. zł. W ramach umowy spółka przeprowadzi roboty elektryczne związane z przygotowaniem lodołamaczy L/s Tygrys, L/s Rekin i L/s Orka do akcji lodowej oraz zrealizuje dostawę i instalację stacji prognozowania pogody i internetu mobilnego na statku L/s Tygrys. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy była cena.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszego wygranego przez nas przetargu, przeprowadzonego w ramach Prawa zamówień publicznych. Jednocześnie jest to kolejne zlecenie remontu lodołamaczy, które będziemy w tym roku realizować. W sierpniu na terenie stoczni remontowane były dwa lodołamacze prywatnego armatora - mówi Andrzej Bartoszewicz, prezes zarządu Admiral Boats. - Dążymy do pozyskiwania kolejnych zleceń remontowych. Posiadamy odpowiednią infrastrukturę oraz doświadczoną kadrę, aby skutecznie realizować takie projekty. Obecnie prowadzimy rozmowy z potencjalnymi kontrahentami i będziemy również startować w kolejnych przetargach - dodaje.

Admiral Boats prowadzi działalność w zakładzie w Bojanie koło Gdyni oraz w halach produkcyjnych w pobliskich miejscowościach Rąb i Kamień. W czerwcu ub. roku spółka kupiła Stocznię Tczew. Część produkcji już została przeniesiona do nowego zakładu. Dzięki tej inwestycji firma mogła sobie pozwolić na rozwijanie nowych obszarów działalności, w tym remontów jednostek pływających. Podstawową działalnością firmy pozostaje jednak budowa łodzi motorowych. W 2010 r. spółka miała w ofercie 12 modeli łodzi. W 2011 r. oferta została poszerzona do 25 modeli, w 2012 r. spółka oferowała już 40 modeli. Aktualnie w jej ofercie znajduje się ponad 60 modeli łodzi.
VIK

Miejsca

Opinie (22) 4 zablokowane

  • Powodzenia.

    • 26 0

  • A Gawron? (3)

    jw.

    • 12 13

    • Lodołamacz łod łamie (1)

      A Gawron gawroni i dalej kasę trwoni.

      • 4 2

      • Cicho, sza ...

        • 5 0

    • okręt muzeum

      Z Gawrona zrobią muzeum i zastąpi zapewne Błyskawicę na Skwerze Kościuszki a jest co oglądac rdza,rdza,rdza i buhaha

      • 3 2

  • Porażający ten remont (4)

    Prądem będą lód rozbijać, czy jak? Jak można pisać takie głupoty - przygotowanie do akcji lodowej poprzez remont instalacji elektrycznej....
    Rozumiem, że bez tego remontu lodołamacze nie wypłynęłyby kruszyć lodów.

    • 10 18

    • Ale po co remontować lodołamacze? (2)

      Przecież dzięki naszemu światłemu Marszałkowi lód już nie będzie nam zagrażał.
      W końcu za wielką kasę kończy się realizacja wiekopomnego (nawet mennonici nie umieli Tego zrobić, cieniasy holenderskie, a nasz marszałek - i owszem) projektu pod nazwą "Ochrona przeciwpowodziowa Żuław" i podobno już nie będzie zatorów na Wiśle. Więc lodołamacze nie będą potrzebne.

      • 3 3

      • a jak coś to wojewoda zamknie Wisłę za stworzenie zagrożenia...jak z stadionami :)

        • 6 1

      • g..no się znasz

        Plany ochrony przeciwpowodziowej żuław to zadanie RZGW.
        Sam papier nie uchroni przed powodzią a raczej to co płynie z jego zapisów i wniosków - np. praca sprawnych lodołamaczy!

        • 3 1

    • sprobuj pojezdzic bez akumulatora _ madralinski

      • 5 2

  • Śmiech na sali (1)

    z tą doświadczoną kadrą to chyba przesadzają jaki fachowiec będzie pracował w firmie która płaci stoczniowcowi 7zł na godzine bez względu czy to spawacz,szlifierz czy monter.

    • 19 4

    • gadzina dyżurna

      • 2 6

  • U nas jak się pali to kopią studnie.

    Nie jestem specem ale remont lodołamaczy to powinno raczej zaczynać się tak wiosną, aby na jesień wszystkie jednostki były już gotowe na zimę.

    Chyba, że to taki remont z "przymrożeniem" oka :)
    żeby ktoś zarobił.

    • 24 3

  • Kpina.

    • 10 5

  • lodołamacze (7)

    dlaczego nie zlecono remontu dla stoczni NAUTA przecież lodołamacz Tygrys tam był zbudowany ( 1985r) , pozostałe dwa budowane w stoczni Kożle (1991). Poniewąż obecnie w Naucie zatrudnienie jest niewielkie akurat te jednostki dobrze by pasowały do tej stoczni i z pewnością wykonano by tam remont raczej dobrze - patrząc na zakres prac nie byłoby potrzeby szukania konstruktorów, których to w Naucie już nie ma a prace mogłyby wykonać spółki Motor Nauta, Elektro Nauta, Nauta Stal i Kormal Nauta. Zamiast chodzić z chmurą w głowach trzeba wykonywać te zlecenia dla których wykonania jeszcze w stoczni są ludzie.

    • 23 5

    • (2)

      Moze poniewaz Nauta nie wygrala przetargu?

      • 19 0

      • byc moze ale raczej nie startowała w nim. wygrany przetarg nie starczyłby nawet na część płac ich 16 dyrektorów ...

        • 18 1

      • zał, ze nie wziela udzialu bo maja tam specjalistow : stacha f., wojtka.s., krzycha g.- ci to potrafia namieszac jak nikt , mogliby duza kase od marsjan wyciagnac z 5 a moze 10 milionow a tu nic...

        • 7 5

    • nauta - to śmieszne (3)

      W naucie kosztuje tyle zanurzenie doku pływającego - i gdzie oni mili startować hhaha

      • 16 1

      • (2)

        ale mars by dodał kasy i wyszłoby na zero...

        • 15 2

        • (1)

          teraz musi dac bo nauta idzie na dno...

          • 7 1

          • na razie robia pozorne ruchy - opracowuja plan naprawczy

            • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową -...

Najczęściej czytane