• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Vistal nie zbuduje mostu w Malborku?

Wioletta Kakowska-Mehring
5 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Aż 80 proc. udziałów w przychodach firmy Vistal stanowią mostowe konstrukcje stalowe. Aż 80 proc. udziałów w przychodach firmy Vistal stanowią mostowe konstrukcje stalowe.

Krajowa Izba Odwoławcza unieważniła czynność wyboru oferty Vistal Gdynia na budowę mostu w Malborku i wykluczyła spółkę z postępowania przetargowego - poinformował Vistal w komunikacie. Od wyroku przysługuje skarga do sądu.



Na początku listopada podano, że inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku wybrała ofertę Vistalu. Umowa dotyczy budowy 177 - metrowego mostu żelbetowego przez rzekę Nogat w Malborku wraz z dojazdami w ciągu drogi krajowej nr 22 i 55. Głównym kryterium wyboru była cena.

Inwestor, czyli gdański oddział GDDKiA otrzymał 11 ofert. Najtańsza należała właśnie do Vistalu i opiewała na 67,32 mln zł brutto. Budżet inwestora wynosi 72,47 mln zł brutto. Z kim rywalizowała gdyńska firma? Ofertę złożyły też: Metrostav (90,00 mln zł brutto), Mostostal Warszawa (88,27 mln zł brutto), Bilfinger Infrastructure (85,02 mln zł brutto), Pol-Aqua (85,65 mln zł brutto), Konsorcjum: NDI, Most z Sopotu, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów grupa Mirbud (84,33 mln zł brutto), Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź (82,68 mln zł brutto), Energopol-Szczecin (77,48 mln zł brutto), Budimex (76,87 mln zł brutto), Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor (71,34 mln zł brutto) i Strabag (70,75 mln zł brutto).

Właśnie ten ostatni oferent, czyli Strabag odwołał się. KIO podzielił opinię tej spółki, unieważnił przetarg, odsunął gdyńską spółkę i nakazał inwestorowi powtórzenie czynności oceny i badania ofert. Od wyroku KIO przysługuje skarga do sądu.

- Obecnie czekamy na pisemne uzasadnienie wyroku Krajowej Izby Odwoławczej. Od tego uzasadnienia będzie zależało nasze dalsze postępowanie w tym przetargu - wyjaśnia Piotr Michalski z gdańskiego oddziału GDDKiA. - Zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, prawo złożenia do sądu skargi na wyrok KIO przysługuje nie tylko stronom postępowania, ale także jego uczestnikom, czyli firmie Vistal Gdynia SA. Wyrok KIO dotyczy prowadzonego postępowania i nie dotyczy kwestii jego unieważnienia. Dalsze czynności w postępowaniu będą dotyczyły wyłącznie ofert złożonych w prowadzonym postępowaniu.

Czy budowa mostu się opóźni? - Termin realizacji inwestycji został określony przez GDDKiA na 20 miesięcy od daty przekazania placu budowy. Kiedy rozpoczną się prace i, co za tym idzie, kiedy zostaną zakończone, będziemy mogli powiedzieć dopiero po zakończeniu przetargu - dodaje Piotr Michalski.

Firma Vistal nie komentuje wyroku. Poinformowała za to o podpisaniu czterech umów z konsorcjum duńsko-szwedzkim na budowę trzech mostów oraz kładek pieszo-rowerowych. Łączna wartość podpisanych umów wynosi 26,6 mln zł. Przewidywany czas zakończenia ostatniego etapu projektu to maj 2016 roku. Kontrakty będą realizowane w ramach znaczącej inwestycji infrastrukturalnej miasta Göteborg w Szwecji, mającej na celu poprawę organizacji ruchu pieszego, drogowego i kolejowego. W ramach projektu powstaną nowe kładki, mosty, drogi oraz tunel pod kanałem Göta Älv. Grupa Vistal w ramach inwestycji dostarczy 3 mosty kolejowe, kładki pieszo-rowerowe o łącznej długości ok. 1 km oraz wykona prace montażowe. W ramach nowo podpisanych kontraktów Vistal dostarczy konstrukcje stalowe o łącznej wadze ok. 2000 ton.

Grupa Vistal rozpoczęła działalność 23 lata temu, obecnie tworzy ją łącznie 11 spółek specjalizujących się w poszczególnych segmentach działalności w zakresie wytwarzania konstrukcji stalowych.

Miejsca

Opinie (32) 2 zablokowane

  • (4)

    Strabag zawsze im mało odwołanie tylko od czego mogli pomyśleć a nie zawracają d*pę.

    • 36 2

    • Strabag firma, która nawe tnie ma własnych łopat

      żeruje tylko na podwykonawcach i bezwstydnie wyciąga kasę z funduszy unijnych.

      • 19 1

    • Niech robi Strabag a Vistal niech bierze roboty w Szwecji, pewniejsze i pewnie lepiej platne i bez pzp

      • 7 1

    • Czyli akcje vistalu znowu sprzedacie ?

      • 3 2

    • VISTAL niestety nie ma dobrych ludzi od Zamowien publicznych

      Cztery lata temu, kiedy zaczynali wchodzić w zamówienia bylo lepiej, ale coś sie teraz stalo

      • 1 1

  • Polski trudna języka : (6)

    Krajowa Izba Odwoławcza unieważniła czynność wyboru oferty Vistal Gdynia...
    Ps. Jeśli nawet takie bzdety są w komunikacie spółki to czy rzeczywiście trudno jest napisać poprawnie zamiast kopiować ?

    • 10 16

    • (2)

      Ale to jest napisane poprawnie. KIO unieważniło wybranie (czyli czynność wyboru - to poprawne określenie w języku prawa zamówień publicznych) oferty Vistalu.

      • 7 2

      • Może i poprawnie. Co z tego, skoro nie po polsku. (1)

        Czy czynność pojmowania tego typu argumentów jest teraz dla Ciebie prostsza?

        • 3 9

        • a po wała poprawność języka? język to tylko narzędzie do komunikacji

          Jeżeli strony rozumieją przekaz to wszystko jest git. Nie można być zakładnikiem języka, bo poprawność wnosi mniej korzyści od nakładanych kosztów (ortografia, interpunkcja, deklinacja itd) Chyba każdy dobrze zrozumie czego chcę: proszę pięć kilo zielone jabłko :)

          • 1 5

    • poprawnie to by było : unieważniło wybór. (2)

      • 4 4

      • chyba "unieważniła" prymusie?

        • 3 5

      • Własnie nie.

        Wybieranie jest czynnością. Wybór jest wynikiem czynności wybierania. Unieważniono element procedury przetargowej polegającej na wybieraniu najlepszej oferty. Teraz zleceniodawca znów będzie wybierał aby na końcu dokonać wyboru.

        • 6 0

  • ? (1)

    Ale właściwie dlaczego to sie nie dowiedziałam...

    • 49 0

    • Ostatnio unieważniają prawie wszystkie przetargi, gdzie nie wygrywa Budimex, Strabag lub Mota

      I tak kombinują, żeby inni, tańsi od tych firm (+ jeszcze dwie, trzy inne) zostali także wykluczeni. Takie jaja odwalili ostatnio na kluczowym odcinku S7 (obwodnicy Ostródy), gdzie wywalili zwycięzcę i drugą oraz chyba trzecia firmę. I został tylko Budimex

      • 15 2

  • wg. mnie w przypadku takich przetargów (4)

    Powinno się wybierać np. firmę oferującą ŚREDNIĄ(albo najbliższej średniej) wszystkich cen. A najbezpieczniej jest zawsze odrzucać ofertę najniższą i najwyższą.
    A tak w ogóle - to kto to wymyślił, że najważniejszym kryterium przetargów zawsze jest cena?? To tak jakby każdy zawsze i wszędzie kupował np. w Biedronce ( osobiście nic do nich nie mam ,ale nie oszukujmy się - wyższa jakość w 90% przypadków zawsze musi się wiązać z wyższą ceną.
    W tym przypadku przekrój cen od 67 do 90 mln .... no bardzo duży, jakby nie patrzeć...

    • 9 11

    • W mysl zasady tanie bo dobre a dobre bo tanie

      • 2 0

    • Zasada jak w sklepach CCC

      Cena Czyni Cuda :)

      • 3 0

    • Kto to wymyślił, że najważniejszym kryterium przetargów zawsze jest cena? (1)

      Konsument. Odbiorca. Inwestor. Kupujący. RYNEK. Jeśli określi warunki, na których mu zależy, to wybiera najtańszego, który jest mu w stanie to zaoferować. A w warunkach można określić praktycznie wszystko, łącznie oczywiście z jakością

      • 5 0

      • no właśnie...

        A u nas problem jest ewidentnie z jakością, bo z ceny o każdy potrafi odpowiednio zejść, ale potem to już "jakoś to będzie"...

        • 1 1

  • Zdziwienie!

    Przy tak rozstrzyganych przetargach, nie powinniśmy się dziwić, że w Polsce inwestycje trwają bardzo długo. Studium wykonalności, projekt i wykonawstwo, to dla inwestora publicznego "droga krzyżowa". KIO, to instytucja bardziej papieska od papieża. Boi się własnego cienia.

    • 6 0

  • Takie rzeczy powinny (3)

    budować państwowe firmy, a nie prywatna fuszerka, gdzie dzięki oszczędnościom generuje się zysk, a wadliwa ustawa o zamówieniach publicznych dodatkowo premiuje najtańszego.

    • 6 22

    • żegnaj komunisto

      • 10 2

    • czyli jakie np?

      Jaką mamy państwową firmę która może to zrealizować? Poczta Polska?

      • 10 0

    • Najlepiej jakieś Zjednoczenie Przemysłu Budowy Mostów

      • 0 0

  • Ha, około 4000 znaków w tekście i nadal nic nie wiadomo... To jest sztuka, żeby tak pisać, żeby nic nie napisać!!!

    • 29 0

  • Dla Szwedów po kosztach robią?? (4)

    Zastanawia mnie cena. 177 metrowy most na Nogacie 60-90 mln PLN. Natomiast 1km kładek i mostów kolejowych w Goeteborgu 26 mln. No chyba, że sponsorujemy Szwedom kładki w podzięce za potop...

    • 7 3

    • Konstrukcja konstrukcji nie rowna. Liczy sie waga

      • 5 0

    • hmm czytaj zrozumiale

      wiesz jaka jest róznica między kładką rowerową , mostem rowerowym nad przejazdem kolejowym a mostem ?

      • 2 0

    • Na szwedzkich kontraktach dostarczają tylko kostrukcję stalowa jako podwykonawca

      A na Nogacie mieli robić całość.
      Ot i cala tajemnica

      • 1 0

    • Ta inwestycja to nie tylko most...

      ...ale rozbudowa układu drogowego do dwóch jezdni na odcinku 1,8 km, a do tego budowa lub przebudowa infrastruktury drogowej różnych branż... A poza wszystkim to będzie most drogowy a nie kładka dla pieszych.

      • 5 0

  • No to jak

    ktoś miał wtykę wiedział "za ile" czy ktoś dostał w łapkę? Ciekawe...

    • 2 2

  • Ale jaja

    Tanio a solidnie!! Credo GDDKiA.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane