• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Vistal w sądzie powalczy o kontrakt na most w Malborku

Wioletta Kakowska-Mehring
15 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Aż 80 proc. udziałów w przychodach firmy Vistal stanowią mostowe konstrukcje stalowe. Aż 80 proc. udziałów w przychodach firmy Vistal stanowią mostowe konstrukcje stalowe.

Vistal Gdynia nie rezygnuje z walki o kontrakt na budowę mostu przez rzekę Nogat w Malborku. Spółka złożyła do Sądu Okręgowego w Gdańsku skargę na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, która na początku grudnia ub. roku unieważniła czynność wyboru oferty Vistalu. Według najnowszych decyzji most ma zbudować Strabag, czyli firma, która wcześniej zaskarżyła przetarg.



Na początku listopada podano, że inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku wybrała ofertę Vistalu. Umowa dotyczy budowy 177-metrowego mostu żelbetowego przez rzekę Nogat w Malborku wraz z dojazdami w ciągu drogi krajowej nr 22 i 55. Głównym kryterium wyboru była cena.

Inwestor, czyli gdański oddział GDDKiA otrzymał 11 ofert.
Najtańsza należała właśnie do Vistalu i opiewała na 67,32 mln zł brutto. Budżet inwestora wynosi 72,47 mln zł brutto. Z kim rywalizowała gdyńska firma? Ofertę złożyły też: Metrostav (90,00 mln zł brutto), Mostostal Warszawa (88,27 mln zł brutto), Bilfinger Infrastructure (85,02 mln zł brutto), Pol-Aqua (85,65 mln zł brutto), Konsorcjum: NDI, Most z Sopotu, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów grupa Mirbud (84,33 mln zł brutto), Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź (82,68 mln zł brutto), Energopol-Szczecin (77,48 mln zł brutto), Budimex (76,87 mln zł brutto), Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor (71,34 mln zł brutto) i Strabag (70,75 mln zł brutto).

Właśnie ten ostatni oferent, czyli Strabag, odwołał się. Na początku grudnia ub. roku KIO uwzględniła odwołanie Strabaga i nakazała wykluczenie oferty Vistalu Gdynia. Na początku stycznia po zapoznaniu się z uzasadnieniem wyroku KIO Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku zdecydowała, że nie odwoła się od wyroku. Ostatecznie po ponownej ocenie ofert, wybrała ofertę Strabaga o wartości 70,75 mln zł brutto jako najkorzystniejszą według kryterium najniższej ceny.

Vistal nie zamierza jednak rezygnować. Spółka właśnie ogłosiła, że składa skargę na decyzję KIO. "(...)w sprawie wydania przez Krajową Izbę Odwoławczą ("KIO") wyroku uwzględniającego odwołanie Strabag Sp. z o.o., dotyczącego przetargu nieograniczonego na wykonanie robót budowlanych pn.: "Budowa mostu przez rzekę Nogat w Malborku wraz z dojazdami w ciągu drogi krajowej nr 22 i 55", zarząd spółki informuje, że w dniu 14 stycznia 2015 r. wniósł na powyższe orzeczenie KIO skargę do Sądu Okręgowego w Gdańsku. W skardze spółka domaga się oddalenia odwołania Strabag" - podano w komunikacie.

Zapowiada się więc sądowa batalia. Czy budowa mostu się opóźni? Okazuje się, że wniesienie skargi do sądu nie wstrzymuje prawa GDDKiA do podpisania umowy z wybranym wykonawcą. Termin realizacji mostu, wraz z dojazdami w ciągu drogi krajowej nr 22 i 55, ma wynosić 20 miesięcy.

Miejsca

Opinie (8) 1 zablokowana

  • OK, GDDKiA podpisze umowę ze Strabagiem.

    A co jak po 1-2 latach Vistal wygra i powie "gdzie moja umowa i kasa" jak most będzie na ukończeniu albo będzie gotowy. Zapłacimy za to my...

    • 11 1

  • Dziwny kraj (1)

    Dlaczego przy przetargach w tym kraju jest zawsze tyle zamieszania???

    • 8 0

    • chodzi o malbork tam zadza komuchy sld do dzisiaj i do wyborow samozadowych wygral z sld od razu zmienili wykonawcę

      • 0 0

  • Spokojnie, kto jak kto ale Strabag nie dostanie tej umowy :) albo będzie ją mieć Vistal albo Intercor. Ma się te przecieki...

    • 5 1

  • A jakaś informacja o co chodzi, jakie powody wykluczenia?

    Nie ma to jak poważne dziennikarstwo...

    • 15 0

  • Teraz Strabag zleci Vistalowi

    za 67 mln i zarobi 3 mln.

    • 11 0

  • Brawo Vistal!

    Walczcie o swoje, niech drogi i mosty w Polsce budują polskie firmy!

    • 17 0

  • Strabag to firemka przy Vistalu a po za tym .....

    jej główna działalność to bitumy a nie konstrukcje stalowe, więc nie mają w takich konstrukcjach doświadczenia i będą się opierać na innych. Vistal to potentat i ma odpowiednie zaplecze a jeśli ktoś nie wierzy to niech się przejedzie na Hutniczą w Gdyni i sobie obejrzy, "szczęka opada".

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane