• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Trójmieście przybywa nowoczesnych magazynów

Ewa Budnik
8 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pomorskie Centrum Logistyczne przy DCT to największy projekt magazynowy w Trójmieście. Do tej pory wybudowana została jedna hala, powstanie kolejnej jest w trakcie przygotowania. Pomorskie Centrum Logistyczne przy DCT to największy projekt magazynowy w Trójmieście. Do tej pory wybudowana została jedna hala, powstanie kolejnej jest w trakcie przygotowania.

Trójmiasto nie ma zbyt wielu nowoczesnych magazynów, ale rynek się rozwija. Najwięcej powierzchni magazynowych powstaje w Gdańsku i jego okolicach. Gdynia jest w trakcie przygotowywania portfela nieruchomości pod nie.



Czy twoim zdaniem Trójmiasto potrzebuje magazynów?

Nowoczesny magazyn to nie zimna hala z blachy falistej. Najemcy takich powierzchni mają określone potrzeby, które trzeba spełnić - inaczej spełni je konkurencja. I tak budowane współcześnie magazyny mają co najmniej 10 metrów wysokości w świetle, ogrzewanie, które precyzyjnie pozwala ustalić temperaturę w magazynie i części biurowej, nowoczesne, elektronicznie sterowane doki rozładunkowe, czułą i precyzyjną instalację przeciwpożarową, posadzkę o podwyższonej nośności. Istotna jest także przestrzeń wokół magazynów - samochody muszą mieć możliwość swobodnego manewrowania między halami.

Coraz więcej powierzchni

Informacje pochodzące z działów analiz agencji zajmujących się najmem powierzchni komercyjnych nieco się różnią. Według JLL w Trójmieście mamy 307 tys. m kw. powierzchni magazynowych, według Cushman&Wakefield 312 tys., według Colliers niecałe 314,5 tys. Drobne różnice wynikają z przyjętych metod analitycznych. W 2012 roku takich powierzchni mieliśmy niecałe 130 tys.

- W całej Polsce mamy już ponad 9,5 miliona metrów kwadratowych powierzchni magazynowych. Trójmiasto przekroczyło 300 tysięcy metrów kwadratowych i uznawane jest za rynek rozwijający się. Na dodatek jest to rozwój równomierny, bo co roku oddawana jest podobna liczba metrów - co najmniej kilkanaście tysięcy. Jest to czwarty pod względem powierzchni magazynowych rynek regionalny w Polsce, a na dodatek jedyny, który ma dostęp do morza i do portów - to go wyróżnia i daje wielką szanse na przyszły rozwój - ocenia Mateusz Iłowiecki z agencji JLL.
Według raportu Cushman&Wakefield na koniec trzeciego kwartału w budowie pozostawało 45,5 tys. m kw. Rok temu po trzecim kwartale w budowie była podobna ilość powierzchni. Wskaźnik pustostanów, który pomaga zinterpretować równowagę między podażą a popytem, wynosi ok. 4,9 proc. czyli wynosi obecnie około 15 tys. m kw.

Według raportu Cushman&Wakefield czynsze nominalne wynoszą 2,8-3,2 euro za m kw., efektywne 2,50-2,80, Colliers czynsze efektywne podaje na poziomie 2,5 - 3,5 euro. Podobnie JLL.

Magazyny i porty

Zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe rośnie i będzie rosło wraz z rozwojem portów i połączeń lądowych.

- Problemem rozwojów portów i terenów przyportowych była kwestia rozwoju komunikacji. Teraz ta sytuacja się poprawiła, więc spodziewamy się przyspieszenia. Oczywiście jest jeszcze wiele do zrobienia, chcielibyśmy mieć drugą linię kolejową, zakończone projekty dróg: S6 i A1, ale dziś już nie jest źle - oceniał w czasie panelu dotyczącego magazynów na konferencji Property News Trójmiasto Marcin Faleńczyk, zastępca dyrektora w Invest in Pomerania. - Mamy nadzieję, że dostrzeżone zostaną polskie porty, a firmy zechcą zmienić swoje łańcuchy logistyczne, by z nich korzystać. Wymaga to wielkiej pracy promocyjnej.
Atuty lokalizacyjne Trójmiasta dostrzega także Dorota Raben, prezes zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

- Śląsk jest popularny, bo stamtąd dla przykładu dystrybuuje się towary w stronę Czech, Słowacji, Węgier i Polski południowej, czyli do całej Europy Centralnej. Liczba magazynów wokół Poznania jest uzasadniona bliskością Europy Zachodniej. Warszawa i okolice to oczywistość - tam są centra związane z obsługą stolicy. Trójmiasto musi natomiast wykorzystać atuty lokalizacji związane z bliskością morza. To nie jest miejsce na magazyny, które mają przechowywać towary, które podlegają spedycji w kierunku Europy Środkowej, bo to się robi drogami lądowymi. Są natomiast firmy, które przewożą towary drogą morską, dostarczają je pod Łódź, tam dokonują różnych procesów, a następnie z powrotem wysyłają do portów, by eksportować. To jest totalny absurd logistyczny i szansa dla Trójmiasta. Przygotujemy tereny, gdzie będzie można dokonywać takich operacji - przekonuje Dorota Raben.
W Gdańsku i jego okolicach takich terenów nie brakuje, w tym obszarze regularnie przybywa powierzchni magazynowych. Gdynia terenów na takie cele ma mniej, ale planuje stworzyć portfel nieruchomości pod inwestycje związane z logistyką.

- W samej okolicy portu w Gdyni terenów pod magazyny już w zasadzie nie ma, więc trudno byłoby tu stworzyć centrum magazynowe na miarę obiektów budowanych przez Goodman w Gdańsku. W Gdyni port jest po prostu otoczony miastem - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. - Myślimy o projekcie Doliny Logistycznej. Przygotowujemy w tej chwili bazę nieruchomości, które mogą się na to składać. Nie patrzymy przy tym, kto jest właścicielem tego terenu, ani na terenie jakiej gminy leży. Najważniejsza jest odległość od portu.
Najwięcej projektów w Gdańsku

W niewielkiej odległości od lotniska (przy ul. Bysewskiej zobacz na mapie Gdańska) od lat funkcjonuje Prologis Park Gdańsk-Airport. W tej chwili są tu trzy hale magazynowe o łącznej powierzchni ponad 90 tys. m kw., niemal w całości są wynajęte. Park nie będzie rozbudowywany.

Dalej - na linii obwodnicy, obok węzła Kowale zobacz na mapie Gdańska - za sprawą 7r Logistic rozbudowuje się Centrum Logistyczne Gdańsk-Kowale. W październiku współwłaścicielem inwestycji został amerykański fundusz Hillwood Investment Properties. We wrześniu rozpoczęła się budowa kolejnej - czwartej - hali magazynowej, tym razem o powierzchni 17,5 tys. m kw. (wspólne przedsięwzięcie 7R Logistic i Hillwood Europe). Magazyn będzie gotowy do użytkowania na początku przyszłego roku. W dużej mierze ma on już najemców, mimo że na etapie rozpoczęcia budowy nie były podpisane żadne umowy najmu - projekt wystartował jako spekulacyjny.

Kolejny duży obszar, gdzie powstają magazyny, znajduje się przy węźle Rusocin, czyli przy wjeździe na autostradę. Tutaj rozbudowuje się Segro Logistic Park Gdańsk, który docelowo może mieć nawet 95 tys. m kw. powierzchni w pięciu halach magazynowych. W tej chwili wybudowane są dwie z nich (27,1 i 5,2 tys. m kw.). Budowa kolejnych jest planowana.

Po drugiej stronie trójmiejskiej obwodnicy, bliżej Pruszcza Gdańskiego zlokalizowane jest Logistic Center Pruszcz Gdański. To jedna hala magazynowa o powierzchni 11 tys. m kw., która dedykowana jest raczej mniejszym najemcom. Możliwe jest tu również prowadzenie lekkiej produkcji.

Pomorskie Centrum Logistyczne w Gdańsku (Goodman) to w z kolei największy projekt magazynowy w Trójmieście i północnej Polsce. Łącznie przy DCT, przy ulicy Kontenerowej zobacz na mapie Gdańska, powstać ma 0,5 mln m kw. nowoczesnych powierzchni magazynowych. W tej chwili stoi i prawie cała wynajęta jest pierwsza hala o powierzchni ponad 50 tys. m kw. Powstawała ona w trzech etapach. Budowa kolejnej jest przygotowywana.

Niedaleko od tej inwestycji, również blisko oznaczającej łatwy wyjazd w stronę autostrady Trasy Sucharskiego (przy ulicy Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska), powstał Panattoni Park Gdańsk, na który składają się cztery hale magazynowe o łącznej powierzchni 46,5 tys. m kw. powierzchni magazynowej.

W Gdyni przy ulicy Hutniczej 53 zobacz na mapie Gdańska od lat funkcjonuje Centrum Magazynowe Hutnicza I, o powierzchni ok. 12 tys m kw. Istnieje także projekt budowy Centrum Magazynowego Hutnicza II. Może w tym miejscu powstać ponad 30 tys. m kw. powierzchni magazynowych. Inwestor (Mega Invest) wstrzymuje się jednak z realizacją projektu do momentu, kiedy pewne będzie, że znajdzie się najemca powierzchni.

W ubiegłym roku nowy magazyn (Magazyn Wysokiego Składowania) został oddany do użytkowania w gdyńskim porcie, przy ulicy Janka Wiśniewskiego 27 zobacz na mapie Gdańska. Ma on niecałe 19 tys. m kw. całkowitej powierzchni, a w jego sąsiedztwie na obszarze 30 ha Zarząd Morskiego Portu w Gdyni planuje powstanie nowoczesnego Centrum Logistycznego.

Opinie (71) 3 zablokowane

  • Wiecej roboty dla magazynierów za (16)

    1.700 zł ....

    • 78 18

    • Zawsze można poleżeć w domu... za 0 zł.

      • 27 18

    • 1700 ? (1)

      Chyba z Sobotami i Niedzielami oczywiście na śmieciówie albo przez agencje pracy tymczasowej

      • 29 10

      • 1700?

        JESTEM MAGAZYNIEREM I MAM 2300 NA RĘKĘ

        • 3 5

    • Jaka płaca, taka praca. Będą śmieciowe umowy i wynagrodzenie minimalne to i ja od siebie będę dawał minimum - z podejściem do pracy adekwatnym do otrzymywanego wynagrodzenia :)

      • 35 2

    • teraz za tyle, ale jak pracowników zbraknie to i płaca pójdzie w górę (2)

      Powoli to odczuwają markety, które zaczynają się zabijać o pracowników i gdyby nie firmy pośredniczące to dawno by płace tam poszły w górę.

      Im więcej pracodawców tym lepiej, bo nagle do 3miasta nie sprowadzi się kilka tysięcy pracowników, więc będą musieli szukać z tych co jeszcze nie mają pracy lub płacić więcej tym co już ją mają.

      • 19 0

      • Ukraińców będą zatrudniać na większą skalę, za minimalne wynagrodzenie, na śmieciowych umowach. (1)

        Już dziś szoszony pracują w Gdańsku i Gdyni w stoczniach oraz na terminalach kontenerowych.

        • 18 2

        • Nie do każdej pracy można wziąć "szoszona"

          Oczywiście tu masz racje zawsze można zatrudnić emigracje ze wschodu, ale jej też nie są nieograniczone zasoby. Po drugie nie każdy takich szoszonów chce zatrudniać, bo może i mniej biorą, ale nie każdy jest w stanie wytrzymać problemy w porozumiewaniu się z nimi.

          • 0 0

    • ja płacę swoim 2500 na rękę na umowę o pracę (5)

      • 5 1

      • 2500? Nie dziwne, że uciekają zagranicę (4)

        1500 kredyt lub wynajem mieszkania 1000 rachunki a na jedzenie już nie ma..

        • 10 3

        • heh a co on sam żyje (3)

          Kredyt za mieszkanie lub wynajem za 1500zł nie jest dla samotnych ludzi.

          Po to są dwie osoby dorosłe, aby pracowały i przynosiły razem około 4500 na rękę minimum.
          Dzięki temu masz 1500 kredyt, 1000 rachunki, 1000 na jedzenie i zostanie 1000zł na resztę :).

          • 4 10

          • To samotni nie mają prawa godnie żyć? (2)

            • 18 4

            • Samotność się nie opłaca

              • 2 3

            • nie

              nie, bo ludzkość złożona z samotnych wyginie w jednym pokoleniu.

              • 2 0

    • a jak nie Ukraińcy to Wietkongi

      a bo mało ich już w stoczni pracuje? to co za problem jeszcze do magazynów ich wsadzić.
      a Agencje pracy to bym pozamykał wszystkie w p...u!!! J.b..i złodzieje!

      • 11 1

    • magazyn

      bobex zapomnial dopisac brutto

      • 0 0

    • nikt cie nie zmusza do bycia magazynierem

      i nikt nie zabrania bycia ambitnym

      • 0 1

  • Kraj ktory rozwoju nie opiera na produkcji swoich rodzimych produktow nigdy nie bedzie silny gospodarczo. (10)

    Wczoraj byl wazny artykul na jakims portalu i szkoda ze przeszedl bez echa co tez wskazuje ze PL od rzadu w dol to miernoty i mizeria umyslowa. Otoz znany naukowiec zaproponowal i ma stworzony juz dzis plan utworzenia w PL -- '' TechnoPolish '' czyli kraju innowacji i zapewnil ze jest zdeterminowany aby w PL byla tez '' dolina krzemowa '' podal plan , podal sposoby finansowania itd. .smutne co powiedzial ze przez ost. lata zaden rzad nie byl tym zainteresowany mimo ze w mediach bredzili co innego a i obecny rzad malo jest tym projektem zainteresowany. Co prawda spotkal sie bodaj z p. Gowinem lecz to takie luzne spotkanie. powiedzial ze nadchodzi era kosmosu i mozgu i juz najwieksze osrodki swiatowe prowadza zaawansowane badania i jezeli my dzis nie podejmiemy dzialan w kierunku stworzenia '' Technopolis - w wersji PL ma byc to '' TechnoPolish'' .to przegramy na setki lat bez tego i nie bedziemy w najblizszych 300 latach nic znaczyc. 3 city ma tak ogromny potencjal ze juz dzis powinno sie spotkac 3 prezydentow i zadzwonic do tego profesora naukowca aby zaoferowac tereny i tu stworzyc centrum- serce calego projektu . Fajnie sie czyta jak to w 3 city powstaja magazyny , jakies biura obslugi itp. lecz problem w tym ze specyfika takich biznesow jest to iz jak przychodzi kryzys to wszelkie biura znikaja a magazyny beda puste bo to tylko takie miejsca pod najem a nie realne firmy cos wytwarzajace. 3 city wydaje co roku potezne miliardy idace w proznie biurokracji i dziwacznych pomyslow i jakby to podliczyc od 89 do dzis to zmarnowano szanse na budowe chocby 10 poteznych komleksow badawczo produkcyjnych jak Mercedes czy Lockheed Martin. Nasze zarobki tylko maja szanse wzrosnac jak bedziemy robic swoje rodzime produkty zaawansowane technologicznie gdyz tylko za takie swiat placi 10 razy wiecej a nie za magazynowanie towaru co jest co prawda praca lecz prosta ktora wszedzie jest slabo platna.

    • 48 13

    • SINGAPUR, MONACO, WATYKAN, LICHTENSTAIN, LUXEMBURG (1)

      praktycznie nic nie produkują, a robią kasę że ho ho...

      • 2 6

      • ?

        W Malezji przemysł ma duże znaczenie dla gospodarki. Kuala Lumpur należy do głównych ośrodków przemysłowych w kraju. W Azji Południowo-Wschodniej Malezja obok Singapuru jest głównym producentem artykułów elektronicznych. pozdro

        • 3 0

    • konkrety jakieś? (7)

      Zasadnicza sprawa. Produkcja czy centrum badawcze? To dwie sprawy. Centra badawcze super sprawa tylko to miejsce pracy dla naukwców/ ludzi wykształconych a mowa jest o miejscach pracy dla 'ludu'.
      Produkcja w Europie jest nieopłacalna. Mercedes od 30 lat produkuje poza Europa.
      niby co mielibyśmy produkować?
      w jaki sposób konkurować z produktami azjatyckimi? rachunek kosztów. Oczekujesz płac w tysiącach euro kontra koszty miski ryżu w azji.
      w jaki sposób zbudować rynki zbytu?
      konkurować jakością? obecnie 'jakość' jest na dalszym planie. cykl życia produkty szacowany jest na 2-3 lata, produktu premium na 5 lat. Jakość nie jest istotna, CENA jest kluczowa.
      Oczywiście jest rozwiązanie, które dobrze znamy z okresu 45-89. Zamknięcie się w enklawie bloku wschodniego i handle wewnętrzny na zasadzie każdy każdemu dobrze zrobi ;-) Czy było dobrze? każdy wie dobrze

      • 5 2

      • Niemcy jak i Europa produkuja bardzo duzo w UE a nie tylko poza . (5)

        USA swoich strategicznych komleksow i produkcji nie przenosi poza . Nie slyszalem zeby USA swoje drony bojowe czy rakiety badz systemy taktyczne zlecalo do wyrobu Chinom. Tak samo Niemcy chyba Leoparda nie zlecaja do montazu w Chinach. Sama technologie sie strzeze . Mercedes ma potezne komleksy w Niemczech . Czy Francja zlecala Azji montaz czy budowe tzw. Mistrali ? . Chiny to dobre miejsce lecz nie wszyscy i nie wszystko tam zlecaja . Co innego montaz telefonow a czym innym jest tworzenie nowych pojazdow badz napedow . Jakby technologia byla bez zadnej wartosci to juz bysmy ja mieli dawno i Chiny tez a jakos dziwnie nie mamy .Jakos dziwnie do NIemiec ludzie jada pracowac a nie do Chin....''Eksport, będący podstawą niemieckiej gospodarki, walnie przyczynił się do ożywienia gospodarczego tego kraju. Niemcy są obecnie drugim, po Chinach (a przed USA), eksporterem na świecie. Wartość eksportu w 2011 wyniosła około 1543 mld USD. Eksportowane są przede wszystkim: maszyny, samochody, narzędzia przemysłowe, elektronika, wyroby tekstylne, chemikalia, aparatura precyzyjna, stal, artykuły rolno-spożywcze, uran, węgiel kamienny i brunatny, nawozy i tworzywa sztuczne.Na dzień 30 września 2011 roku w Niemczech zarejestrowanych było 1 000 385 przedsiębiorstw. Zatrudnianych w nich było około 5 156 807 osób. Obrót wyniósł 497 271 miliardów euro.

        Do najlepiej rozwiniętych gałęzi przemysłu w Niemczech należą: przemysł elektromaszynowy, rafineryjny, energetyczny oraz hutniczy i chemiczny. Na całym świecie cenione są także niemieckie wyroby z dziedzin przemysłu odzieżowego (Adidas), a także z dziedzin optyki i zaawansowanych technologii (high-tech).. .......pozdro.

        • 4 1

        • (4)

          dalej brak odpowiedzi na pytanie. Co chciałbyś produkować w Polsce?? Jakie technologie??
          nie masz pojecia o czym mówisz. w jaki sposób mielibyśmy stać się konkurencyjni dla firm technologicznych z Niemiec, Francji, GB??? Mówisz o firmach, które mają przynajmniej po 100, 200 lat tradycji. Do tego dochodzi się latami, a ty odrazu marzysz o polskim Intelu, Mercedesie, Adidasie. zejdź na ziemię!
          Mamy przykłady sektorów, w których się rozwijamy> mamy przykłady polskich firm, marek które coraz śmielej wchodzą na rynki europejskie, ale wszystko trwa latami.
          Jak już tak piszesz o rozwoju przemysłu w niemczech, to warto zwrócić uwagę, że nie byłby możliwy dzięki emigrantom, którzy stanowią tanią siłę roboczą. U nas jak rozumiem bylivy to polscy patrioci. I tu powstaje konflikt interesów -> wynagrodzenie

          • 4 2

          • PL moze robic wiele spraw (3)

            PL moze byc potentatem w technologiach w roznych branzach. Drony , rakiety taktyczne , systemy naprowadzania , etc...........pytasz co konkretnie na teraz ? sadze ze sprawy zwiazane z energia , np. nowe baterie , nowe technologie energetyczne, pojazdy elektryczne badz na wodor . Generalnie nowe zrodla energi beda potrzebne w najblizszych latach czy tez nowe generacje baterii .Akurat na bateriach nowego typu sie nie znam lecz to moze byc cos co bedzie potrzebne aby nie ladowac ich dlugo i czesto . Choc twoje pytanie jest tez malo wiarygodne gdyz np. Chiny mialy 30 lat temu analitykow ktorzy przewidzieli co bedzie potrzebne dzis . Tak wiec my tez musimy znalezc naukowcow ktorzy tobie odpowiedza co zaczac robic dzis aby bylo potrzebne za np. lat 50 . A tak juz generalnie ci odpowiadajac i bez urazy itd.wazne abysmy ogolnie zaczeli cos inicjowac , myslec i zaczac cos robic bo tego dzis brak . Nawet jak poczatki beda trudne to warto i nawet jak ktos wymysli nowe kosze do smieci czy nowy sposob pozyskiwania energi z smieci to tez lepiej zaczac to u nas robic niz inni na swiecie maja to robic a my im placic za licencje.

            • 3 2

            • (1)

              Pozostaje kwestia finansowania... Nie mamy takich zasobow polskiego kapitalu aby moc myslec od razu o dronach, nowych zrodlach energii. To sa kosmiiczne naklady finansowe. Jestesmy krajem na dorobku. Potrzeba kilku pokolen, a spoleczenstwo mamy niecierpliwe.
              Kolejna sprawa, oczekiwania spoleczenstwa sa takie, ze to rzad powinien tworzyc zaklady badawcze, produkcyjne jednym slowem gospodarka panstwowo. I tu dochodzimy do sciany. Firmy technologiczne to firmy elastyczne, a jak wygladaja firmy skarbu panstwa? Kazdy widzi i pozostawiam ocenie. I bez pitolenia, ze to winna PO, tuska itp

              • 1 1

              • sa pieniadze na to lecz zle wydawane.

                W PL jest ponad 2 000 000 urzednikow tzw. budzetowych i co roku na ich utrzymanie wydawane jest ponad 100 miliardow zl !!!!!!!!!!!!!!!!!............wiec sa pieniadze lecz nalezy zwolnic 3/4 urzednikow najpierw i juz bedzie 70 miliardow na inwestycje co roku

                • 4 1

            • Naszą szansą jest produkować porządne rzeczy, wszyscy rzucają produkcje do chin tylko żeby się trzymało, ale jak na budowie trzeba skuć ścianę to każdy wie że np Hilti będzie najlepszy do tego. Produkujmy rzeczy nie do popsucie, co z tego że klient kupi od nas jedną wiertarkę albo frezarkę i ona się mu nie popsuje poleci nam dziesięciu kumplom z branży albo jego wrogowie podpatrzą na czym pracuje, rynek jest tak duży że nie ma problemu z jego nasyceniem, dopóki większość kupuje badziew

              • 2 0

      • Przyklady przemyslu

        OK. W ostatnich latach zniknely bezpowrotnie:
        - Stocznia Gdanska (i cala infrastructura uzupelniajaca lacznie ze szkolami)
        - Stalowa Wola,
        - Zaklady Cegielskiego
        - Ursus,
        - Jelcz
        - Star

        Mialy wieloletnie tradycjie i duza czesc nieruchmosci (tj kosztow) - prawda niektore technologie byly przestarzale, ale mozna bylo produkty rozwijac i investowac w rozwoj technologii i zaplecza.
        Poniewaz przeniosly sie do czasu przeszlego teraz takich Mercedesow is innych nie dogonimy bo jest ciezej zaczynac od zera.

        • 2 1

  • (4)

    Zanim w Gdyni zacznie się coś budować przy ul. Hutniczej najpierw trzeba pomyśleć o zrobieniu dróg dojazdowych, Hutnicza jest prawie przez cały dzień zakorkowana, Estakada Kwiatkowskiego też w godzinach szczytu stoi. Dlatego inwestycje w infrastrukturę w Gdańsku opłaciły się i teraz będą procentować przez wiele lat.

    • 37 8

    • (3)

      Pomyślano już dawno - OPAT znakomicie rozwiązałby obydwa problemy. Skromniejsze rozwiązanie w postaci Drogi Czerwonej również akurat w tym temacie by pomogło. Niestety OPAT przepadł a i Droga Czerwona ma mizerne szanse (listy intencyjne są niewiele warte).

      • 7 3

      • Pomyślano na zasadzie zaprojektujmy tak drogo jak się tylko da i niech inni nam zbudują.. (2)

        • 5 4

        • (1)

          No cóż, Obwodnica Południowa cieszyła się większą łaskawością władz... I "inni" zbudowali. Najwyraźniej punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

          • 5 6

          • Bo to część drogi ekspresowej S7 między trójmiastem a stolicą Polski

            • 6 2

  • trzeba szybko stawiać co się da (5)

    bo Pisiory już niedługo wszystko zablokują i nasz wspaniały kraj zacznie się cofać niestety.

    • 51 38

    • Szybko nie znaczy mądrze (1)

      POprany móżdżku

      • 9 11

      • jest popołudnie

        a zapomniałem pisiory widzą świat inaczej, idz poleż krzyżem

        • 12 13

    • brawo dla tego Pana (1)

      brawo!!
      wszystko zablokują i niczego nie bedzie!!!
      a tak na poważnie, leki wzięte? bo pieprzysz pan jak potłuczony

      • 12 8

      • a skad wiesz ,że Pan?

        Ja leki oddam Tobie bardziej się przydadzą. Nikt normalny na pis nie głosuje. a najśmieszniejsze jest to ,że partia której tak bronisz faktycznie zemści się za wynik wyborów a naciekawsze jest to ,ze na Tobie pisiorze również haha. Bo zablokują nasz rozwój i swoich wyborców również ukażą

        • 9 7

    • Grunt żebyś ty się nie cofała w rozwoju.

      • 3 1

  • 7r Logistic rozbudowuje się Centrum Logistyczne Gdańsk-Kowale. (4)

    Wszystko fanie i popieram takie inicjatywy, ale proszę niech będą robione głową! Rozbudowa centrum na Kowalach bez bezpośredniego połączenia z obwodnicą S6 to jakieś nie porozumienie. Droga dojazdowa do budowy centrum poprowadzona pod oknami domów jednorodzinnych i cichej kiedyś dzielnicy. A jak się przewiduje ruch do magazynów również będzie realizowany przez tą drogę. A wyjazd w Kowalach na drogę nr 221 na małe, już teraz niewydolne rondo to jakaś kpina. Już teraz zapraszam do jazdy w godzinach szczytu od strony Kolbud korek zaczyna się już w Bąkowie, brak 2 zjazdów z obwodnicy i od strony łodzi w kierunku miasta i brak zjazdu na Kolbudy powoduje gigantyczne korki już na samych zjazdach z obwodnicy. O tym,że jest tam bardzo niebezpiecznie niech świadczy fakt ciągłych kolizji. A GDDKiA nie planuje dobudowania dodatkowych zjazdów. Więc rozbudowa centrum logistycznego bez jednoczesnego rozwoju infrastruktury drogowej jest to kpina. Proszę spojrzeć jak jest wyjazd/wjazd do istniejących magazynów przez ulicą Magnacką (wąską, ciemną i wciąż zapchaną. Współczuję najemcą kiedy będą czekali na swoje dostawy i kierowcom ciężarówek którzy będą tkwili tam w wielokilometrowych zatorach.

    • 17 10

    • zglosiles ten wniosek do prezydenta miasta ? (2)

      bo najgorzej jak sie wylewa zale na forach a nic samemu sie nie zglasza do organow zajmujacych sie tymi sprawami. Zglos wniosek do prezydenta , przedstaw swoj plan , plan finansowania itd ....bo tam musisz kierowac swoje pomysly a nie zalic sie myslac ze inni to za ciebie maja zrobic.

      • 0 5

      • a dlaczego prezydent miasta ma z moich podatków budować drogę dojazdową dla jakiejś firmy?

        tak z ciekawości pytam

        • 3 0

      • Jaki plan? Człowiek prawdę piszę. Komunikacja węzła Kowale to jakiś absurd, ale Pan Prezydent miasta ma to w d..pie woli przebudować węzeł Szadółki, który wypada o niebo lepiej niż Kowale. Zapraszam mądralińskiego kolegę do wjazdu od strony Kolbud, wyjazdu z osiedla NH, Cytrusowe, 4Pory itp...a najbardziej zapraszam do wjazdu w stronę Oruni Górnej od strony Pruszcza (Łodzi). Potem polecam wjechać od dwóch stron na Szadółki i porównać sobie.
        Po próbie obu węzłów zapraszam do dyskusji. Pożyczyłbym nawet swoje auto na ww próby ale wątpię czy zdołasz człowieku cało wybrnąć z sytuacji i zadania...

        • 2 0

    • skoro kolbudy pozwoliły

      Korki są wszędzie na tzw południu i okolicach. Co do ronda koło stacji - po czym wnosisz że jest ono mało wydajne skoro sznur samochodów ciągnie się od zjazdów z obwodnicy na węźle Kowale, Osobiście uważam że rondo to jest najlepsza rzecz w tamtym miejscu, po warunkiem że kierowcy myślą, bo co do tego mam spore wątpliwości - widzi taki że po drugiej stronie nie ma jak przejechać to wjeżdża i blokuje rondo tak że nie da się na Jankowo skręcić. A korek na kowalach spowodowany jest przez:
      - kierowców którzy nie wiedzą co to jazda na zamek - którzy albo nie patrzą że ktoś chciałby zjechać z obwodnicy albo jak już koledze przed nim się taki zjazd umożliwi to się na chama próbuje wepchać powodując nierzadko kolizje drogowe.
      - tatusiów i mamusie którzy koniecznie muszą samochodem odebrać dziecko a wyjeżdżając stają w poprzek drogi i nie wiedzą co robić dalej
      - 3 sygnalizatory które nijak się do siebie mają (najbardziej ten na wysokości Jaworzniaków)
      Kolejność dowolna
      Sam nie lubię stać w korkach dlatego nadrabiam tygodniowo około 30 km ekstra żeby w nich nie stać.
      Pozdrawiam i życzę spokoju na drogach

      • 5 1

  • W Gdańsku a nie w trójmieście. (9)

    Wobec przytłaczającej przewagi budowanych magazynów oraz tych zapowiadanych do budowy, tytuł artykułu powinien odnosić się do Gdańska.
    W Gdyni jak zwykle coś planują, przygotowują itd.

    • 29 8

    • Magazynów przybywa w Gdańsku, Pruszczu i Kowalach a nie w trójmieście (2)

      • 17 0

      • (1)

        Z treści wynika, że jednak i w Gdyni:

        "W ubiegłym roku nowy magazyn (Magazyn Wysokiego Składowania) został oddany do użytkowania w gdyńskim porcie (...)"

        • 3 13

        • A co to jest na 250 000 miasto? Nawet w Kowalach jest więcej

          • 13 3

    • (2)

      Męczący jesteś z tym polowaniem na Trójmiasto w tytule i gdańską nerwicą...

      Masz nawet podtytuł "Najwięcej projektów w Gdańsku".

      Tak, wiem, wszystko powinno odnosić się do Gdańska, a nazwa Trójmiasto zakazana.

      • 4 9

      • wcale nie męczy lubie wyszukiwać jego komentarze (1)

        bo jak coś sie dzieje w gdyni to pisza w gdyni a jak w Gdaństu to pisza w trójmieście i to jest ok?

        • 8 3

        • To jest Twoje (czy też Wasze, skoro jest Was większa grupa) przewrażliwienie. Do tego jeszcze oczywiście Gdańsk pisany z dużej, a Gdynia i Trójmiasto z małej litery... Żałosne.

          Widać naprawdę nie macie większych problemów.

          • 5 6

    • mieszkamy w TRÓJMIEŚCIE (2)

      mieszkamy w TRÓJMIEŚCIE, jedni w dzielnicy Gdańsk inni w dzielnicy Gdynia

      • 2 2

      • Trójmiasto to (1)

        Gdańsk,
        Sopot,
        i gdzieś daleko, daleko, daleko Gdynia.

        Myślę, że port pasażerski powinien być przeniesiony w końcu do Gdańska, wtedy ci wszyscy turyści witający do Gdyni (tylko statystycznie) będą od razu bliżej swojego celu, czyli Gdańska i Sopotu. Nikt tak na prawdę nie chce oglądać tego brzydkiego miasta (Gdyni). Myślę, że w najbliższej perspektywie będzie tak jak z DCT w Gdańsku, który przegonił Gdynię już 3 lata po wybudowaniu. Przecież nikt nie chce odwiedzać Gdyni bo niby po co. To Gdańsk jest magnesem, Gdynia to żart.

        • 3 4

        • Siła Trójmiasta polega na tym, że każde miasto jest inne i w każdym jest coś urokliwego, cennego i ważnego. Ale w Twoim przypadku nie ma co liczyć na jakąkolwiek obiektywną ocenę - masz po prostu problem z nienawiścią do Gdyni. Lecz się.

          • 5 0

  • (1)

    Że w Gdyni jest wielokrotnie mniej powierzchni magazynowej niż w Gdańsku to wiadomo od dawna ale że nawet Rusocin, Kowale i Pruszcz Gdański są lepsze od Gdyni to już pokazuje jak Szczurek "radzi sobie" z przyciąganiem nowych inwestorów..

    • 26 6

    • Oj tam oj tam

      Ważne że Gdynia jest najszczęśliwszym miastem w Polsce.

      • 11 1

  • Czy któreś z magazynów korzystają z systemu SAP ? (3)

    Czy kojarzycie Państwo czy któryś z magazynów korzysta z systemu do zarządzania gospodarką magazynową? Jeśli tak, to czy jest to system SAP z modułem WM , MM lub LE ? Pytam z ciekawości w branży systemów ERP.

    • 5 0

    • (1)

      Jak szukają wykształconych ludzi to zwykle ze znajomością SAP

      • 2 0

      • przestań mi tu SAPAĆ

        • 2 0

    • SAP

      T mobile korzysta z SAP R3

      • 2 0

  • Oczywiście

    żę magazyny są potrzebne.... Powinny być też blisko portów, ale jakoś tak bardziej te piękne tereny nad samym morzem, bardziej mi się kojarzą z turystyką, rekreacją, z napędzaniem rynku turystycznego. Magazyny, strefy przemysłowe, powinny być jednaj ciut dalej od piękna Zatoki.

    • 6 2

  • Magazyny powinny być głownie przy zakładach produkcyjnych (1)

    na wytwarzane przez nich produkty a logistyczne owszem też ale nie głównie.
    Mam nadzieje,że PIS-owi uda się przebić mur III RP układów i korporacji rodzinnych i Polska zacznie normalnieć.

    • 6 8

    • Przecież większość magazynów znajduje się przy firmach. Tylko ten artykuł jest o magazynach na wynajem

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane