• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej kontenerów trafi do gdańskiego terminalu DCT

erka
18 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Nowe statki Maerska mają zużywać średnio 35 proc. mniej paliwa w przeliczeniu na przetransportowany kontener niż  statki o ładowności 13,100 TEU zamawiane przez innych armatorów. Nowe statki Maerska mają zużywać średnio 35 proc. mniej paliwa w przeliczeniu na przetransportowany kontener niż  statki o ładowności 13,100 TEU zamawiane przez innych armatorów.

Dobre prognozy dla gdańskiego portu. Maersk Line chce zwiększyć swoje zaangażowanie w regionie Morza Bałtyckiego. Największe linie żeglugowe na świecie powołały już do życia nowego operatora kontenerowego Seago Line. W najbliższym czasie ma być też gotowa koncepcja rozbudowy terminalu kontenerowego DCT.


Kontenerowe serwisy feederowe. Kontenerowe serwisy feederowe.
Kontenerowce Maersk line Kontenerowce Maersk line
Uruchomienie bezpośredniego regularnego połączenia kontenerowego z portów Dalekiego Wschodu do Gdańska spowodowało, że Port Gdańsk stał się pierwszym i jedynym dotąd hubem kontenerowym na Bałtyku. - Powstałe w terminalu DCT gdańskiego portu centrum przeładunku kontenerów umożliwia ich dalszą dystrybucję do portów Finlandii, Rosji i Szwecji. Ponadto Maersk, CMA, Team Lines, czy APL utrzymują kontenerowe serwisy dowozowe z portami zachodnio-europejskimi - twierdzi Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

W 2010 roku w Gdańsku odnotowano rekordowe przeładunki - 27,2 mln ton. Głównie dzięki usługom świadczonym w terminalu DCT, Gdańsk przekroczył pół miliona TEU - drobnica skonteneryzowana sięgnęła ok. 20 proc. ogółu obrotów portu. - Obecnie, mimo kryzysu finansowego, widoczny jest w gdańskim porcie 20 proc. przyrost - w stosunku do 2010 roku - przeładowywanych kontenerów. Oba terminale kontenerowe obsłużyły już ponad 600 tys. TEU, a do końca roku zostało jeszcze półtora miesiąca - dodaje Kasprowicz.

Nowe linie powołane przez Maersk, Seago Line, będą obsługiwały europejskie połączenia feederowe, także z Gdańska. Maersk zapowiada też wprowadzenie kontenerowców nowego typu. - Mając 400 metrów długości, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości, "Potrójne E" będą największymi statkami jakiegokolwiek typu na światowych wodach. Ich ładowność 18 tys. TEU (twenty-foot container unit) jest o 16 proc. większa (o 2,500 kontenerów) niż największego obecnie kontenerowca, Emmy Maersk - mówi Marko Mihajić z Maersk Line.

10 pierwszych statków klasy "Potrójne E" buduje koreański Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co. Ltd. według standardów klasyfikacji ABS. Ich dostawa jest przewidziana na lata 2013-2015.

Także terminal DCT przygotowuje się do wzmożonego ruchu. W najbliższych miesiącach poznamy koncepcję rozbudowy terminalu. Nowe nabrzeże DCT ma powstać wzdłuż plaży w kierunku pirsu rudowego zobacz na mapie Gdańska, prostopadle do istniejącego terminalu.

Największe kontenerowce świata ju z od maja regularnie zawijają do Gdańska.



Więcej o pomorskiej gospodarce

W najbliższym programie Marka Kańskiego "Pomorska Kronika Biznesu" relacja z konferencji "Termiczne przekształcenie odpadów komunalnych - warianty instytucjonalne w Europie i szanse dla województwa Pomorskiego": Unia pomaga i ...karze - dyrektywa przetwarzania wysokokalorycznych odpadów ; Pomorska spalarnia - gdzie, jak i za ile ; Od słów do czynów - potrzeba społecznych konsultacji ale i pilnych działań inwestycyjnych. Program "Pomorska Kronika Biznesu" w TVP Gdańsk dzisiaj o 18.20 . Powtórka programu w sobotę o 17.
erka

Miejsca

Opinie (75) 2 zablokowane

  • wielka sciema (4)

    plany europejskie a nawet swiatowe a pensje szeregowych pracownikow (operatorow) jak w markecie za kasa.

    • 25 47

    • Potwierdzam operatora powyżej-Żenua (3)

      Tak to jest, jak się prezes rodak dorwał do posady po angliku i w d...e się poprzewracało. Za dużo leksusów chyba :)

      • 7 11

      • Poprostu płacą ile warte jest twoje stanowisko (2)

        Skoro mają pracowników za tyle, to czemu mają sami z siebie podwyższać pensje. Widocznie przyuczenie kolejnego lub chętnych na twoje stanowisko jest tylu, że nie obawiają się twego odejścia.

        • 21 8

        • (1)

          dlatego, ze 'miec pracownika' a 'miec dobrego pracownika' to zasadnicza roznica

          • 25 1

          • Nie dokońca

            Nie na każdym stanowisku widać tą różnicę. Inna sprawa, że Pracownikiem jest ta osoba co wykonuje swoją pracę dobrze. Jeżeli wykonuje źle to jest pracownikiem do zwolnienia. A ty chyba mówisz o pracownikach bardzo dobrych pytanie czy na każdym stanowisku jest to widoczne i na pewno pożądane. Tam gdzie powoduje to dodatkowe zyski to tak, a tam gdzie nie to już nie koniecznie.

            • 7 3

  • a czego ty się czepiasz kasjerów w marketach czy gdzieś tam. Myślisz że mają łatwiejszą pracę (1)

    lub nie natrudzą się jak ty czy stoczniowiec itp.źle ci tam to zwolnij się a otworzą się przed tobą nowe możliwości w supermarketach albo w pośredniaku.

    • 46 6

    • dobre

      • 5 1

  • Zaorać Gdynię (7)

    Na co ta baza w Gdyni???

    • 35 33

    • kompleksy wychodza ... (3)

      kompleksy wychodza ...

      • 10 19

      • dałeś się tanio podpuścić (1)

        no cóż wy w gdyni nie jesteście za mądrzy skoro cały czas głosujecie na uśmiechniętego nieroba

        • 20 8

        • grunt, że nie jest zadufanym w sobie leniem

          • 1 1

      • O jakie kompleksy chodzi? przecież Gdynia nie ma manii wielkości

        • 4 1

    • Troll

      • 3 3

    • (1)

      Niestety, ale Gdańsk sam nie daje rady obsłużyć wszystkich armatorów chodzących do Gdyni, a teraz ma jednego, więc jak to po co?

      • 0 0

      • chodzi tu o duży termnal kontenerowy w Gdańsku, bo w ogóle to Gdańsk ma różnych innych też

        • 0 0

  • Wiecej, wyzej, szybciej ..... (2)

    • 8 6

    • Jedno mnie zastanawia... (1)

      jak oni mają zamiar wpływac na Bałtyk tymi najwiekszymi statkami o których jest mowa w artykule? :P

      • 1 2

      • Normalnie, to nic nadzwyczajnego

        • 3 1

  • To Gdynia ma kłopoty... (4)

    coś mi się wydaje, że ten terminal w Gdańsku rozłoży w niedługim czasie na łopatki port w Gdyni...zresztą nie tylko w Gdyni. Hamburg już marudzi, że spadają mu drastycznie obroty.

    • 35 7

    • Hamburowi spadają obroty ponieważ część ładunków idzie wprost do Gdańska :P

      • 21 2

    • (2)

      Maersk wszystkiego nie przywiezie a jeszcze paru innych armatorów istnieje, którzy chodzą akurat do Gdyni na bct/gct

      • 9 12

      • Wszystko okaże się po kolejnych inwestycjach

        Jeżeli Gdańsk rzeczywiście zbuduje w terminie POG i część Sucharskiego dotyczącą portu DCT.W Tczewie zostanie usprawniony hub. Kolej wyremontuje odcinek do Tczewa.A DCT rozbuduje o kolejne powierzchnie, to kolejni operatorzy mogą zostać zachęcenie do przenosin do Gdańska. Ale wszystko będzie jeżeli Gdańskowi uda się spiąć własne inwestycje w terminach. Jeżeli będą opóźnienia może to nie wpłynąć w żadnym stopniu, bo to da czas Gdyni na rozbudowę swojego portu kontenerowego.

        • 18 2

      • istnieje bardzo wielu innych armatorów jeszcze i są w Gdyni

        • 3 3

  • do prezes (2)

    Czytaj ze zrozumieniem, to byla przenosnia!!! Praca w terminalu do latwych nie nalezy wiec troche pokory. Chcialem sie w DCT zatrudnic ale jak uslyszalem zarobki ludzi co robia na staktu i kierowcow to odposcilem sobie!! 2000 i 2300 na reke, :D !!!!! Za podobne siano pracuje w handlu!!!!!!!!!

    • 11 17

    • a co ty umiesz żeby dostawać więcej

      • 8 6

    • jakie porównanie taka riposta SZANUJ wszystkich wokół siebie od obsługi wc do prezesa a nie pokazuj palcem grupy zawodowej

      która pracuje tak samo jak ty. pewno mi się za to oberwie ale nie dotyczy to takich darmozjadów jak straż miejska, lotos ochrona, i innych darmozjadów co pożerają kasę z podatków czy zysków które mogą być przeznaczone na podwyżki czy co tam.

      • 6 0

  • Kiedy te statki przypływają? (1)

    Ktoś może wie kiedy przypływa teraz jakiś największy stateczek? Kiedyś w telewizji mówili ale nie zdążyłem przyjechać...

    • 3 2

    • stoją środa-piątek

      • 3 0

  • A za miedzą gula śmiga.

    • 6 5

  • Brak operatorów doświadczonych w portach

    • 0 12

  • Co się dzieje z tym skrajnym najwyżej ulokowanym kontenerem w czasie sztormu? (9)

    Zawsze mnie to interesowało. Załóżmy, że jest tam mój Cadillac Eldorado, którym w dodatku jeździł Elvis P. Wprawdzie jestem szydercą, ale proszę o rzeczowe odpowiedzi.

    • 1 5

    • He, te u góry są puste, więc spoko :)

      • 7 0

    • (5)

      jw + kontener jesli jest sprawny, to jest wodoszczelny a jesli cadillac jest prawidlowo zamocowany w sroku, to sztorm mu nie grozi

      • 9 0

      • No dobra, to co po sztormie operator szuka rozsypanego ładunku po falach i liczy czy się zgadza? (4)

        • 1 2

        • (2)

          kontenery sa zamocowane na statku, a ladunek powinien byc zamocowany w kontenerze; pomijajac sytuacje ekstremalne, nic sie nie rozsypie

          • 0 0

          • te na dole (1)

            a nie martwi Cię, że te na dole się pogniotą?

            • 0 1

            • ani trochę

              • 1 0

        • Dokształć się a nie zadajesz debilne pytania.

          • 0 4

    • "Stateczność kontenerowca zapewniają zbiorniki balastowe o dużej pojemności. Część z nich jest wykorzystywana w systemach przeciwprzechyłowych, zmniejszających kołysanie statku na morzu i ograniczających przechylanie statku w czasie przeładunku. Do mocowania kontenerów rozwinięto cały system specjalistycznych złączy i odciągów (przekładki stożkowe, łączniki skrętne, łączniki mostkowe), które mają za zadanie połączenie kontenerów stojących obok siebie i na sobie w jeden blok oraz zamocowanie ich do statku." - cytat z wikipedii ale faktycznie wygląda to mniej więcej w ten sposób, możesz być spokojny dodam jeszcze że Twój Cadillac jest także odpowiednio zabezpieczony w samym kontenerze.

      • 0 0

    • see m/v rena

      popatrz co sie dzieje z tymi kontenerami na statek RENA - ktory chyba??? jeszcze tkwi na mieliznie k. New Zelandia

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane