• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes Steny Line odwiedził Gdynię. Co z nowym terminalem promowym?

Wioletta Kakowska-Mehring
7 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
  • Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia i Dan Sten Olsson, prezes Grupy Stena AB.
  • Na spotkaniu z władzami Stena Line rozmawiano m.in. o nowym terminalu promowym.
  • Tak ma wyglądać nowy terminal promowy w Gdyni.
  • Tak ma wyglądać nowy terminal promowy w Gdyni.
  • Tak ma wyglądać nowy terminal promowy w Gdyni.
  • Tak ma wyglądać nowy terminal promowy w Gdyni.
  • Tak ma wyglądać nowy terminal promowy w Gdyni.

W ub. tygodniu w gdyńskim porcie przebywała delegacja operatora promów Stena Line i to na najwyższym szczeblu, gdyż na czele z Danem Stenem Olssonem, synem założyciela Stena Line, prezesem Grupy Stena AB. Władze portu przyznają, że m.in. rozmawiano o nowym terminalu, ale terminu oddania obiektu wciąż nie podano.



Od kilku lat Port Gdynia pracuje nad projektem nowego terminalu promowego. Obecnie terminal znajduje się przy Nabrzeżu Helskim zobacz na mapie Gdyniw sąsiedztwie terminali kontenerowych BCT i GCT. Nowy przy Nabrzeżu Polskim zobacz na mapie Gdynipoprawiłby komfort, ale też wpłynąłby na oszczędności dla armatora. O tym projekcie również rozmawiano przy okazji wizyty na najwyższym szczeblu. Oprócz prezesa Dana Stena Olssona, z wizytą do Gdyni przybyli także: Carl-Johan Hagman, dyrektor do spraw żeglugi Stena AB i Stena Rederi AB, Niclas Martensson, dyrektor zarządzający Stena Line i Marica Derenstrand, dyrektor finansowy Stena Line.

- Cieszymy się z faktu, iż wieloletnia obecność Stena Line w naszym porcie to przykład dobrej współpracy portu z operatorem promowym, która jest korzystna dla obu stron - powiedział Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Port Gdynia stwarza bardzo dobre warunki do rozwoju biznesu, dlatego też przymierzamy się do kolejnych inwestycji, które ułatwią pracę Stena Line w Porcie Gdynia. Podkreślę jeszcze, iż pozytywne efekty naszego współdziałania zapisują na swoich kontach zarówno porty w Gdyni i Karlskronie, jak i Stena Line oraz regiony po obu stronach Morza Bałtyckiego.
Na jakim etapie w takim razie są prace nad tym projektem? Władze portu posiadają projekt budowlany z pozwoleniem na budowę. W trakcie opracowania są projekty wykonawcze, specyfikacje i kosztorysy - z terminem na lipiec 2017 r.

- Jednakże w trakcie ostatnich prac przygotowawczych postanowiono jeszcze bardziej zwiększyć uniwersalność terminalu i w drugiej połowie roku opracowywany będzie projekt zamienny części odwodnej (rampy, cumowanie, galeria pasażerska), celem zwiększenia elastyczności dla szerszego spektrum potencjalnych jednostek pływających. W tym czasie będą jednak również przygotowywane postępowania przetargowe na prace budowlane. Planuje się wcześniejsze rozpoczęcie rozbiórek na terenie pod nowy terminal, aby wykonać je przed okresem lęgowym ptaków, tj. przed marcem 2018 roku - otrzymaliśmy informację z biura prasowego portu.
O planach budowy nowego terminalu promowego władze portu poinformowały w lutym 2013 roku. Wówczas zakładano, że będzie gotowy w połowie 2016 roku. W maju 2015 roku, kiedy obchodzono 20-lecie działania linii Gdynia-Karlskrona Stena Line mówiono, że budowa ruszy w ciągu najbliższych miesięcy, że wystarczy wcisnąć "guzik", bo większość infrastruktury już jest. Jednak nie ruszyła do dziś. Na początku projekt zatrzymały przedłużające się procedury unijne. Potem poszło o układ drogowy, co dało następny rok w urzędach. Kolejną sprawą jest deklaracja ze strony Stena Line, dotycząca tego, jak duże promy będą przyjmowane w nowym terminalu. Czy to udało się ustalić w czasie spotkania?

- Projektujemy publiczny terminal promowy dla wszelkiej wielkości promów morskich, tj. w przedziale ok. 175-245 m długości - poinformowano nas w biurze prasowym portu.
Koszt budowy terminalu według dzisiejszych szacunków to 155 mln zł, z czego unijne dofinansowanie ma wynieść 91 mln zł.

Miejsca

Opinie (57) 2 zablokowane

  • Nowy terminal Steny Line (19)

    będzie w Gdańsku.

    • 43 57

    • Pani Wioletto widzę ze ma pani poczucie humoru- w kurniku grzędy jedynie mogą zbudować nie terminal. (1)

      Oficjalnie ogłaszam że kaktus mi wyrośnie na dłoni jak ci brunatni sabotażyści zbudują jakiś element infrastruktury transportowej w tej oazie zabobonu i aktywnego religijnego tumanienia ludzi. Doskonale widać do czego zmierza gdynia porównująć zabytkowy dworzec morski-muzeum do ogromnych statków pasazerskich cumujących obok- dworzec ten wygląda przy tym porównaniu jak: hmmm kurnik! To tam było miejsce terminala pasażerskiego- zabytek można by doskonale wkomponować w nowoczesny terminal- stworzyć otwartą dla mieszkańców przestrzeń miejską w kontakcie z morzem. Nieeeee lepiej zbudować magazyn do skłądowania nawozów i idiotyczne muzeum emigracji. Znając naszych wyklętych samorządowców będzie jak z lotniskiem- może jakimś cudem i coś wybudują ale służyć ludziom to nie będzie- powtó©ka z lotniska jest możliwa będzie stało puste a kredyt będzie się spłacać.

      • 7 7

      • Ikar

        Lotnisko zbudował zupełnie kto inny dawno, dawno temu. Za czasów światłej PO dobudowano wieżę - najnowocześniejszą w Polsce. Logiczne było więc, że są warunki, aby część nieuniknionych kosztów funkcjonowania NATO-wskiego, doskonałego technicznie, lotniska zmienić w zysk dla tzw GA lub też linii niskokosztowych. Zbyt wiele wiosennych i jesiennych rejsów do Rębiechowa kończyło się w ...Bydgoszczy lub Poznaniu. Sytuacja poprawiła się dopiero w zeszłym roku po certyfikacji nowego systemu ILS. Sprawa terminalu w Gdyni nie jest wcale zero-jedynkowa, a środowiska lotnicze odbierają ją jako bardziej polityczną niż techniczną i rynkową.

        • 0 0

    • szkoda

      w Gdansku stoi nowiutki, używany raptem kilka razy terminal promowy przy Westerplatte. Pływał tam prom do Kopenhagi. Niestety polska policja nie potrafiła dać sobie rady ze złodziejami okradającymi pasażerów na promie, w autobusie do miasta, a nawet w Kopenhadze. Promy były zapełnione, ale armator ponosił duże szkody wizerunkowe ... i się wycofał.

      • 0 0

    • Pewne info od trolla gdańskiego. (12)

      • 17 13

      • (11)

        W Gdańsku niech kupią nowe tramwaje, rozwiążą problem szadółek i postawią toalety na plażach żeby ludzie nie sr*li do wody. Terminal promowy to za duże progi

        • 21 15

        • A ty troll z kad (6)

          A troll z kad z Kaszub zazdrościsz ze my mamy plaże tramwaje i wysypisko

          • 4 11

          • Tramwaje już żeście prawie wszystkie wytłukli. Co tydzień to dzwon .Niedługo przesiądziecie się na furmanki.Faktycznie jest czego zazdrościć szczególnie motorniczych

            • 0 0

          • widać, że "rodowity gdańszczanin" - po polsku "z kąd" nie umie napisać, to może po niemiecku spróbuj (3)

            Zazdrościć wysypiska?? - słabo, tym bardziej, że kompostownia znowu odłożona na lata
            Poza tym jesteś w enklawie otoczony terenami kaszubskimi - od pradziejów

            • 8 6

            • moze byc niemiec (2)

              tyle ze gdansk byl wolnym miastem od dawna nigdy nie przeszedł w inne ręce
              rozbudował sie na tyle ze wchłoną wysypisko gdynia jako miasto jest malutka i zawsze leżała po za granicami wolnego gdańska
              nawet prawa miejskie macie od Wejcherowa więc jesteś zwykłym wieśniakiem pzd

              • 1 5

              • Może i wieśniakiem, ale nie analfabetą.

                • 0 0

              • Danzig

                Down

                • 2 0

          • z kad :) dobre to!

            • 11 0

        • w Gdańsku jest terminal promowy Polferries (3)

          Skąd odchodzą promy do samej stolicy Szecji, a nie jakiejś 30-tysięcznej mieścinki. Ale co o tym może wiedzieć 'Gdynianin', który większość życia spędza w korku między Wejherowem a Trójmiastem?

          • 8 10

          • rB

            Szybciej dojedziesz z Karlskrony do Sthlm samochodem niz tym promem

            • 3 1

          • w bolkowie jest łajno (1)

            które Gdynianina nie interesuje

            • 8 4

            • Skąd możesz wiedzieć co interesuje Gdynianina, prostaczko spod Wejherowa?

              • 3 3

    • (1)

      pewnie niestety i teraz Gdynia prześpi swoją okazje

      • 9 5

      • rozwiń tą złotą myśl

        • 3 2

    • w bolkowie

      bedzie nowa filia śmietniska Szadółki 2

      • 8 8

  • Tam nawet łodzie rybackie nie cumują a krowach nie ma co marzyć. (2)

    Trzeba zbudować mur oddzielający Gdańsk od Gdyni a dla jej mieszkańców wprowadzić wizy.

    • 3 6

    • Już taki jeden był co oddzielał Gdańsk od Gdyni i wiesz jak skończył. Szkoda tylko że tak samo myślących jak on nie zabrał ze sobą. Ty już lepiej debilu murów nie buduj. I zanim coś napiszesz- pomyśl.

      • 0 0

    • Jestem za !

      Skmka z Wejherowa do Sopot Wyscigu a dla mieszkancow gdanska quzi wizy godzinowe na wjazd do Gdyni. Na cholere nam te folksdojcze na Pomorzu ? Kradna pomysly, donoszą do Brukseli, g.....no by spod siebie zjedli, takie to pazerne .no i ten wieczny kompleks nad prawdziwie Polskim miastem

      • 4 0

  • pasażer

    Pokażcie Szwedzi jak wygląda "terminal" po waszej stronie. Pośmiejemy się razem.

    • 0 0

  • czy zostanie postawione temu panu pytanie i czy wytłumaczy się z ubieglorocznej decyzji ...{powinien Polaków przeprosić !}

    dotyczącej szykanowania Polaków wsiadających na prom polegające na tym ,że zmuszano ich do podpisywania tzw. oswiadczeń lojalności ?!... . dotyczące właściwego zachowania się na pokładzie podczas rejsu !!! ,gdzie wiadomym jest ,że niektórym ,jeżeli nie większości Szwedów daleko do przyawoitych i normaknych zachowań Polaków ! Ja osobiście dzwoniłem w tej sprawie do Warszawy do MSW ! ,i wydaje się ,że zaraz po tym obowiązek ten natychmiast zniesiono !!! . Najbardziej szokujące w tym jest to , Ze polskie środki przekazu -media fakt ten przemilczały i potraktowały jak by go nie było !!! . Po tym fakcie wielkim kołem omijam tego armatora !

    • 1 0

  • Tempo zawrotne. (6)

    Gdyby w takim tempie budowano port i miasto w dwudziestoleciu międzywojennym to dalej w Gdyni cumowałyby najwyżej łodzie rybackie a w miejscu ul. Władysława IV pasłyby się krowy...

    • 30 4

    • Co za...

      A dlaczego porównujesz budowę portu do budowy terminala? Przecież budowa portu miała ogromne znaczenie dla całego kraju. To był ewenement.

      • 2 0

    • Niedługo gdynia powróci do swoich korzeni. (4)

      Ze wsi powstałaś w wieś się zamienisz.

      • 8 6

      • Dobrze mówisz (2)

        Kaszubskie niedobory. ...wiejskie głupki

        • 4 3

        • Lepiej ci ? Czy zaczepki szukasz ?

          Dlaczego ublizasz wszystkim mieszkancom ? Wszyscy w Gdansku to patalogia smierdząca szadulkami ? Nie wydaje mi sie ;)

          • 3 1

        • pusta zazdrość

          nienawiść PiSu do Polaków tylko dowodzi
          po której stronie stoi PiS i Kaczyński,
          Kaczyński stoi po stronie Putina

          • 1 2

      • ciebie idiotka z bolkowa urodziła

        i idiotą z bolkowa zostałeś

        • 3 1

  • (3)

    To samo co z lotniskiem. He he

    • 5 5

    • pusta zawiść (2)

      cały PiS

      wy się tylko na Smoleńsku znacie
      tylko tyle lat minęło i ciągle obradujecie

      • 2 1

      • Tyle lat minęło i lotnisko Kosakowo nadal nie działa... (1)

        .... i dojazd jakiś taki zakorkowany co roku, i ta komunikacja miejsca co minuty z centrum Gdyni na lotnisko.....

        Tyle lat minęło, a lodowiska nadal nie ma.....
        Tyle lat minęło, a Na Polance Redłowskiej bałagan
        Tyle lat minęło, a biletomatów brak....
        Tyle lat minęło, a systemu ścieżek rowerowych brak (to co jest obecnie to zbieranina przypadkowych odcinków)
        Tyle miesięcy minęło, a ulica Nałkowskiej nadal zarwana....

        Tylko na wizualizacjach i planach za miliony się znacie.....
        ... ups, umiecie jeszcze "nie da się" powiedzieć.

        • 1 2

        • minął dopiero rok

          a dotacje właśnie zostały odblokowane

          przez Komisję Europejską



          resztę inwestycji blokuje Kaczyński

          bo kasę r******** na 500+ i teraz nie wie co zrobić

          więc czaruje i mataczy,

          mydli oczy smoleńskami i szuka spisków na siłę

          żeby uwagę społeczeństwa od pustej kasy odwrócić

          • 0 1

  • Zapraszamy do Nauty

    Panie Prezesie, zapraszamy do nauty. Jeste jezzcze kilka doków pływających. Dyrektor handlu i finansów i kij wie czego daje słowo

    • 1 1

  • Z Danem Stenem Olssonem wypadałoby porozmawiać o przystani promowej w Karlskronie,, tam jest dramatycznie.

    • 1 1

  • Stena w Gdansku ? Mozliwe, mamy wolny rynek lub jego namiastke w naszym cudnym kraju (1)

    A prawda jest taka . Gdyby byla taka mozliwość juz by powstało 5 terminali do wyboru hahaha oczywisnie Rudy Kaiser UE by to załatwił . Mowcie i piszcie co chcecie . Gdansk i jego polityka przypomina czasy, kiedy w parlamencie Wolnego Miasta zasiadalo 70 procent niemcow. I ta nagonka na Gdynie. Ohydne

    • 10 3

    • Problem Gdyni jest inny...

      Przed wojną, Gdynia (jako miasto/port) powstała, bo do Gdańska nie mieliśmy dostępu.
      Teraz Gdańsk jako większe miasto przyciąga większe inwestycje, z racji lepszego dostepu również portowe (terminal kontenerowy). To czym żyła Gdynia w latach 90-tych odeszlo: Stocznia Gdynia padła, marynarze kontraktowi przestali być krezusami, port (w zamyśle drobnicowy) nie przystaje do dzisiejszych wymagań. Zakupową Świetojańską wykończyły centa handlowe.
      Plus chyba lepsze układy Gdanska przy rozdzielaniu kasy z budżetu państwa i jest to co jest.

      Szkoda.

      • 3 1

  • A przenieść BUDĘ Kosakowa do portu -takom mam koncepsje (2)

    kto oglądał starąPRLowską komedie "Poszukiwany - poszukiwana" ten wie o co biega....

    Kurna -nic a nic sienie zmieniło -PRL trwa i niestety trwac będzie dalej....(chyba że społeczna rewolucja nastapi co tych z okragłego stolika za wszarz wykopie)

    • 0 1

    • Takom ? (1)

      Matko Boska tu coraz wieksze imbecyle sie udzielają. Z kąd, takom itp

      • 2 1

      • Wienksze, udzielajom....

        Ludzie sie rodzom, rosnom, dojrzewajom, piszom w internetach, starzejom siem i umierajom.

        • 2 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane