- 1 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (203 opinie)
- 2 Terminal chemiczny obok Naftoportu (22 opinie)
- 3 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (68 opinii)
- 4 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (40 opinii)
- 5 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (215 opinii)
- 6 Śmiertelny wypadek w stoczni (128 opinii)
Wybrano wykonawcę gdyńskiej obrotnicy
Gdyński port wybrał wykonawcę obrotnicy. Wygrała oferta polskiego oddziału austriackiego koncernu budowlanego PORR SA. Oferent zaproponował, że wykona zadanie za 27,7 mln zł brutto. Była to najniższa cena.
Port planował wydać na realizację inwestycji ponad 41 mln zł brutto, oferent zaproponował 27,7 mln zł. Wykonawca, czyli PORR SA oprócz najniższej ceny zaproponował rozbudowę obrotnicy w ciągu sześciu miesięcy oraz przedstawił doświadczenie zawodowe kierownika budowy pozwalające na przyznanie maksymalnej liczby punktów w tym kryterium. Obrotnica ma być gotowa na początku 2018 roku. Oprócz PORR SA, ofertę złożyły także: Strabag sp. z o.o., Energopol Szczecin SA, NDI SA Sopot, Korporacja Budowlana Doraco sp. z o.o. oraz konsorcjum spółek Budimex i Mostostal Kraków.
Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Podstawowym celem inwestycji jest zapewnienie parametrów nawigacyjnych umożliwiających zawijanie do Portu Gdynia dużych statków kontenerowych. Istniejące obrotnice, w zależności od przyjętych współczynników bezpieczeństwa, pozwalają na zawijanie do portu statków o długości 300-330 metrów. Po powiększeniu obrotnicy nr 2 wielkości te wzrosną do 370-400 metrów.
To już kolejny przetarg na wykonanie tej inwestycji. Pierwszy ogłoszono pod koniec marca ub. roku. Wpłynęło pięć ofert. Najwyższą ocenę otrzymała również oferta PORR Polska Infrastructure z Warszawy. To postępowanie jednak unieważniono z powodu zmiany zakresu zamówienia. Poprzedni przetarg obejmował też przygotowanie nowego miejsca do usadowienia doku pływającego należącego do Stoczni Marynarki Wojennej. Po drodze stocznia została wystawiona na sprzedaż, a nowy właściciel - państwowa Stocznia Wojenna - uznał, że wykonanie niecki dla doku nie jest konieczne, gdyż dok może być zlokalizowany poza terenami SMW.
Miejsca
Opinie (41) 2 zablokowane
-
2017-07-18 11:05
a gdzie hydrobudowa gdansk z najlepszymi holownikami i doswiadczoną załogą.
- 0 0
-
2017-07-12 09:12
SG
To gdzie teraz będą remontować naszego gumowca? W Kaliningradzie?
- 0 0
-
2017-06-30 17:11
Zabranie doku SMW
Przeniesienie doku z SMW do NAUTY to koniec stoczni. Kto na to pozwala? Panowie z tzw. Stoczni Wojennej Radom, otrząśnijcie się.
- 0 0
-
2017-06-28 09:18
Bez piaskarzy robota nie ruszy
- 0 0
-
2017-06-26 12:00
jedno zasadnicze pytanie : co to da??? (2)
Inwestycja spóźniona o 10 lat!
- 30 6
-
2017-06-27 23:27
co to da..
..takim głupkom
- 0 0
-
2017-06-26 12:02
da raczej niewiele
- 12 3
-
2017-06-27 17:06
Polski oddział firmy zagranicznej
To znaczy Polacy zrobią a firma zagraniczna weźmie pieniadze.
- 1 0
-
2017-06-26 16:24
a zatopiony dok nie przeszkadza (1)
jezeli do tej pory nie podniosa tego statku z przyczepionym dokiem do bedzie klapa
- 1 2
-
2017-06-27 14:29
A wie Pani gdzie ten przywrócony w ogóle się znajduje?
Bo sądząc po wpisie nie. Leży on w basenie w prawym górnym rogu :-*
- 0 0
-
2017-06-27 13:39
a podwykonawcą będzie UkrBudHedro
- 0 0
-
2017-06-26 12:11
(1)
Majo rozmach....
- 4 0
-
2017-06-27 13:37
...skurczysyny!
- 0 0
-
2017-06-26 12:05
"dok może być zlokalizowany poza terenami SMW" (1)
Nawet wiem gdzie. W Radomiu:-)
- 33 5
-
2017-06-27 13:37
a pływający dok na giewoncie
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.