• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wypadek w stoczni Nauta. Dok zatonął wraz ze statkiem

erka
27 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
aktualizacja: godz. 18:42 (27 kwietnia 2017)

Do niebezpiecznego zdarzenia doszło w Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni zobacz na mapie Gdyni. Pływający dok, do którego wprowadzony był statek Hordafor V, przechylił się i zatonął.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


AKTUALIZACJA, godz. 18.41
Na miejscu wypadku pracuje już specjalna komisja, która ma wyjaśnić jego przyczyny. Jej prace potrwają prawdopodobnie do piątkowego popołudnia. Dopiero wtedy będzie można przystąpić do podnoszenia doku oraz statku.

AKTUALIZACJA, godz. 15:24
Oświadczenie w sprawie przechyłu doku w Stoczni Remontowej Nauta

27 kwietnia ok. godz. 13:30 w stoczni Nauta doszło do przechyłu doku pływającego nr 1. Według pierwszych relacji załogi, nikt nie został poszkodowany.

Zadziałały procedury bezpieczeństwa i natychmiast zostały podjęte działania związane z ewakuacją załogi oraz zabezpieczeniem mienia. W działania ratownicze została zaangażowana Portowa Straż Pożarna Portu Gdynia, która rozstawia zapory w celu zabezpieczenia ewentualnego wycieku ze statku, oraz zespół nurków, dokonujący inspekcji na miejscu zdarzenia.

Stocznia Nauta jest w kontakcie z armatorem, którego statek był remontowany na doku.

Zarząd stoczni powoła specjalną komisję ekspertów, której zadaniem będzie wyjaśnienie przyczyn zdarzenia. Do momentu zakończenia prac wyjaśniających, nie podajemy więcej informacji na temat zdarzenia.

W Naucie statek wraz z dokiem przewrócił się do wody.


AKTUALIZACJA, godz. 15:09
Służby ratownicze poinformowały, że w wypadku nie ucierpiała żadna osoba.
Wkrótce stocznia Nauta wystosuje oficjalny komunikat w sprawie tego zdarzenia.

Hordafor V to norweski chemikaliowiec przechodzący obecnie remont. W czwartek wczesnym popołudniem dok pływający, w którym znajdował się statek, zaczął się niebezpiecznie przechylać i ostatecznie zatonął wraz z jednostką.

Zdjęcie wykonane tuż przed upadkiem doku ze statkiem, gdy zaczął się przechylać. Zdjęcie wykonane tuż przed upadkiem doku ze statkiem, gdy zaczął się przechylać.
Obecnie pracownicy Nauty sprawdzają przyczynę takiego zachowania jednostki.

- Nie udzielamy żadnych informacji na temat tego zdarzenia - ucina Anna Bulman, rzecznik prasowy Stoczni Remontowej Nauta.
Będziemy informowali o rozwoju sytuacji.

Tonie statek w stoczni Nauta w Gdyni.

erka

Miejsca

Opinie (552) ponad 20 zablokowanych

  • Pionowy film. Jest moc.

    • 4 0

  • straszny wypadek :/

    ponoć za szybko jechał i go wyrzuciło na zakręcie

    • 10 2

  • (2)

    Czemu na świecie stoczniowcy zarabiają 5razy średnio krajowej i mają fachowców????? A w Polsce mają Ukraińców i Korea północna

    • 22 5

    • Po prostu wszystkie zarobki na swiecie (ale nie calym swiecie) sa (1)

      o wiele wyzsze. Tylko ze wydatki sa takze duzo wyzsze.

      • 1 0

      • ale nie tyle co zarobki

        W Norwegii zarobki wyzsze o 300%-400%, a wydatki o ok. 30-50%.
        Widzisz różnice?

        • 0 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Tonie statek w Stoczni Nauta w Gdyni

    Podstawowe zasady BHP są takie... (2)

    że jak się wchodzi, to się puka.

    • 24 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Tonie statek w Stoczni Nauta w Gdyni

      Gospodynie

      • 1 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Tonie statek w Stoczni Nauta w Gdyni

      a pan wchodzi bez pukania

      z brudną ścierką

      • 0 0

  • Nagle armia ekspertów na forum (6)

    Nie wiadomo jaka jest przyczyna, a na forum już sami eksperci od dokowań, bo raz w życiu z daleka widzieli dok. Przyczyn może być kilka tysięcy, więc wyluzujcie hejterzy.

    • 28 4

    • Jaka by nie była...

      ...to z pewnością niedbalstwo

      • 2 1

    • To dlatego ze jest to sensacja. (2)

      Ale takich i podobnych wypadkow w swiatowych stoczniach jest cale mnostwo. Wypisz na Youtube po angielsku ship launch fail. Zobaczysz rzeczy o ktorych 95% ludzi nie ma pojecia.

      • 0 2

      • niektóre wydarzenia na filmikach tamże (1)

        nie są chyba wypadkami? dlaczego są pokazane?

        • 1 0

        • Wciagnij kreske i idz na podboj wioski

          Te filmiki wrzucaja do netu fachowcy od prysniecia na publike i tacy co uwazaja rollup trial statlu SAR za zrabane wodowanie

          • 2 0

    • (1)

      Kolega spawacz byl na remoncie tego doku jakies pol roku temu. Opowiadał jak nauta miała wywalane w jakość remontu. Spawanie w zenzach wszystko pognite nie oczyszczone , spawanie prosto na rdze, a im to nie przeszkadzało. Żenada

      • 5 2

      • Problem polega na tym ze koledzy spawacze

        Zamiast spawac opowiadaja

        • 0 0

  • Zemsta banderowcow (1)

    • 7 7

    • tankowiec pod banderą norweską

      ,,,

      • 1 1

  • Partactwo

    Fachowcy nie mający pojęcia o niczym specialiździ....

    • 4 3

  • Ja się pytam! Gdzie byli rodzice (3)

    • 11 5

    • Jot.ef.iks (1)

      Prawdopodobnie stary tanczy w tesco na promocji veganskiego bekonu a matka powtarza do matury

      • 5 1

      • Grubo ale dobre

        • 1 1

    • Idż precz

      Nudne i wyjątkowo durne ....

      • 0 0

  • Mowilem od dawna jak trzeba wykonywac remonty (11)

    Od dawna twierdzielm gdy jescze pracowalem w stoczniach, ze takie statki naprawia sie inaczej, nie powinno ich sie stawiac na suchym doku, a powinny ciagle byc zanurzone w wodzie, chyba, ze cos jest z dolem np. gruszka czy sruba. Inaczej to nie ma sensu, sa niebotyczne koszty! No i sie stalo a ja mowilem, co prawda nie pracuje juz w tej branzy, bo ciezko bylo sie rozwijac jak cale towarzystwo jest jakie jest i zmienilem branze i jestem zadowolony. Mam za to satysfakcje, ze mialem racje :)

    • 7 34

    • co 5 lat statek musi zostać wydokowany w celu sprawdzenia, remontu i konserwacji, inaczej nie przejdzie świadectwa ,,klasy,, ciekawych miałeś kolegów skoro wypisujesz takie bzdury

      • 14 1

    • Rzeczywiście widać, że sie nie rozwinąłeś. I chyba zwinąłeś. (1)

      • 6 1

      • Jacek przechylil sie i zatonal w rozpaczy...

        • 2 0

    • Super ekspert - drugi Berczyński (1)

      • 10 1

      • też ucieknie

        do USA?

        • 0 0

    • Taki z ciebie ekspert z koziej d*py, że nie odróżniasz doku suchego od pływającego.

      • 9 0

    • Odpowiedź

      Deblu jak nie masz pojęcia o czym piszesz to wogole nie pisz. Bo może teraz sr*cze miejskie czyścisz!

      • 2 1

    • przecież on musiał być wydokowany, bo otwierano dno zewnętrzne (1)

      m.in. celem wstawienia steru strumieniowego na dziobie.

      • 2 0

      • Nie wiem

        Ale wiem ze kazdy remont, zwlasza klasowy, wiaze sie z dokowaniem. Nawet tylko do przegladu i prysniecia farbka

        • 3 0

    • Biedronka ? Mc Donald

      • 0 0

    • he

      wiadomo dlaczego juz nie pracujesz w tej branzy.

      • 1 0

  • To wszystko wina Tuska (6)

    • 13 4

    • (3)

      I Gierka

      • 0 0

      • Za Gierka pamietam ze statek nie zjechal z pochylni. (2)

        Ale to bylo stosunkowo male piwo.

        • 0 0

        • to był żaglowiec i odpowiedzialny mistrz od wodowania (1)

          popełnił s.

          • 2 0

          • Nie

            To było za Jaruzelskiego a żaglowiec pływa do dziś

            • 0 0

    • nie rozumiem, a co mają do tego wina tuska (1)

      • 0 0

      • Ktoś się narąbał winami tuska jak dok zabezpieczał i wyporność wyliczał? Chociaż do dnia dzisiejszego od chyba już kilkunastu lat to element KODu woli wina Kaczyńskiego? A bezpośredni wpływ na pracę w stoczniach mają wina tuska i inwestora z Kataru oraz wina tuska na zlecenie merkel czy wina tuska i likwidacja stoczni za posadę w ue? Niebezpieczne mieszanki?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane