• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wysłuchano przewoźników. Jest szansa na parking buforowy w Gdańsku

Wioletta Kakowska-Mehring
7 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Przewoźnikom obiecano, że powstanie parking buforowy. Przewoźnikom obiecano, że powstanie parking buforowy.

Jest duża szansa, że w sąsiedztwie DCT powstanie parking buforowy, o który upomniały się organizacje zrzeszające przewoźników. W ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie w tej sprawie, na którym oprócz przewoźników byli przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, DCT oraz InvestGda, reprezentującego władze Gdańska.



Czy kierowcy słusznie domagają się powstania parkingu buforowego?

Przypomnijmy: władze DCT wprowadziły nowy regulamin dotyczący korzystania z parkingu zewnętrznego przez samochody ciężarowe obsługujące terminal kontenerowy. Dozwolony maksymalny czas parkowania pojazdu ciężarowego na terenie parkingu został skrócony z 12 do 2 godzin. W przypadku przekroczenia dopuszczalnego czasu postoju zostaje nałożona na kierowcę czy firmę transportową opłata w wysokości 406 zł i 92 zł za każdą rozpoczętą godzinę postoju. Przeciw takim zmianom zaprotestowało Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych wsparte przez Polską Izbę Spedycji i Logistyki. Według przewoźników rozwiązaniem byłby parking buforowy i o rozmowy na ten temat zaapelowali.

Czytaj też: DCT podwyższa opłaty, przewoźnicy protestują. Czy jest szansa na parking buforowy?

- Cieszymy się, że nas wysłuchano i że odbyło się to spotkanie. Czy coś z tego wyjdzie, zobaczymy. Na razie zrobiono pierwszy krok - mówi Tomasz Rejek, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych. - Przyznano nam rację, że jest potrzeba, aby powstało zaplecze, które będzie służyło kierowcom. Nie mogą wystawać przecież w krzakach przy drodze czy na stacjach benzynowych. Rozumiemy stanowisko DCT w sprawie ich parkingu operacyjnego, ale nie zawsze uda się wszystko załatwić zgodnie z harmonogramem, zwłaszcza jak ktoś jedzie z drugiego końca kraju. Nas obowiązują też bardzo restrykcyjne przepisy dotyczące czasu pracy kierowców. Myślę jednak, że w mieście portowym powinien powstać parking zewnętrzny z prawdziwego zdarzenia.
Całość prac organizacyjnych ma spiąć InvestGda

- Konieczne jest rozwiązanie tymczasowe i docelowe - mówi Alan Aleksandrowicz, prezes InvestGda. - Rozwiązanie docelowe to budowa parkingu buforowego (miejsc postojowych) z infrastrukturą towarzyszącą w pobliżu łącznicy ul. Sucharskiego i ul. Kontenerowej na ok. 100 tirów z opcją ewentualnej rozbudowy. Budowa takiego parkingu z projektowaniem to około rok czasu, licząc od teraz.
Z kolei rozwiązanie tymczasowe musi się opierać na dostępnych aktualnie lokalizacjach na terenach należących do podmiotów publicznych lub prywatnych w obrębie portu. Parking tymczasowy ma być gotowy w przyszłym roku po wakacjach.

- Możliwe lokalizacje to np. tereny przy Ku Ujściu. Adresatem próśb przewoźników jest przede wszystkim DCT, którego operacje generują ruch samochodów ciężarowych (i będzie się on tylko zwiększał), a który wprowadził nowe opłaty i zasady korzystania przez przewoźników z parkingu DCT. To stało się źródłem protestów przewoźników. Miasto jednak chce się aktywnie włączyć w rozwiązanie problemu. Możliwe to będzie jednak tylko przy aktywnym udziale i partycypacji, w tym finansowej, wszystkich interesariuszy - operatorów terminali, spedytorów i logistyków, przewoźników, Zarządu Portu oraz Miasta - dodaje Alan Aleksandrowicz.

Parking samochodów ciężarowych znajdujący się na terenie DCT Gdańsk od początku istnienia terminalu budowany był jako parking krótkiego postoju - tłumaczą władze DCT. Według ich oceny w tym zakresie terminal jest wydolny i dobrze zorganizował współpracę z przewoźnikami, zwłaszcza w porównaniu z innymi terminalami w Europie. Za to brakuje parkingów portowych i miejskich.

- Z zainteresowaniem przyjmujemy inicjatywę powstania parkingów buforowych i zwracamy uwagę, że temat ten dotyczy nie tylko DCT, ale i innych podmiotów działających w portach w Gdańsku oraz w Gdyni - mówi Jacek Grabowski, dyrektor operacyjny DCT Gdańsk. - Wielokrotnie wyrażaliśmy opinię, że istnienie dużego parkingu długoterminowego dla samochodów ciężarowych może sprzyjać rozwojowi portów w Polsce. Istotne jest także to, że nowy parking nie musi znajdować się na terenach portowych.

Miejsca

Opinie (20) 1 zablokowana

  • Gdańsk się rozwija (2)

    Kiedy otworzą nową bramę wjazdową i plac na GTK-u ??
    Najlepsza obsługa, bez kolejek, zawsze fachowo!!! Czy auta po śrutę nie będą tarasować wjazdu ??

    • 12 1

    • PRL

      Tam to jeszcze komuna panuje.Z laską lądują kontenery i wypisują papiery

      • 1 7

    • koniec z wyzyskiem !!!

      Bo jak by wszyscy byli zgrani i porty by zastrajkowały to pieniążki dla operatorów by się znalazły!!!
      Niech sobie biorą ludzi z ulicy, zobaczymy jak daleko zajdą!!!
      Bez dobrych operatorów port nie istnieje!!!
      Szkoda że związki o tym wiedzą i udają że nie ma problemu.

      • 6 1

  • Dramat (4)

    Wszystko sie zgadza ale tamte terminale pracują normalnie a nie jak dct ze raz suwnica jest a raz nie ma , zatrudnijcie operatorów i wszystko będzie szło płynie .

    • 12 2

    • (3)

      spokojnie Ukraince już u nas pracują....tak przyspieszyli pracę, że minimalnej normy nie możemy zrobić.... i praktycznie nie ma dnie bez jakiegoś zdarzenia z ich udziałem...
      my za drobne pierdoły jesteśmy degradowanie na niższe stanowiska a mniejsze pieniądze dostajemy nagany co skutkuje brakiem awansu przez cały rok jak i premii kwartalnej....a oni wsiadają i "jeżdżą" dalej....

      więc panowie z ciągników zewnętrznych uważajcie na panów w niebieskich kaskach i w ubraniach CTO żeby nikomu z was nic się nie stało.. my osobiście boimy się z nimi współpracować.... większość z nich ma prawdopodobnie świeżo co zdane prawo jazdy....

      • 9 1

      • albo mają kupione....

        • 4 1

      • (1)

        Jak Ukraińcy u was pracują ? To dct to obus pracy ...... Jakaś paranoja

        • 2 0

        • na każdej zmianie.... my już nie mam nadgodzin....wezmą 20 panów z CTO z czego połowa albo więcej to właśnie Ukraińcy.... a co gorsze nie znają naszego języka a jak znają to udają, że nie znają i nie słyszą jak się ich woła... gdzieś się chowają.... jeżdżą po całym placu...zanim dotrą w wyznaczoną lokalizację....

          niestety tego ich uczy sam zachwalany Pan "instruktor" z kadr.... który notabene sam nie jest wybitnym kierowcą....

          • 0 1

  • w koncu bedzie parking(za rok)

    W końcu na cos Rejk Tomasz się przydał i i cos zrobić i o dziwo wszyscy się w tej kwesti zgadzają by wybudowac taki parking który będzie służył innym kierowca.

    • 3 3

  • On

    To może w końcu posłuchają pracowników i będą podwyżki!

    • 6 4

  • Porównywanie liczby miejsc parkingowych z portami w DE jest trochę dziwne. (2)

    Problem nie polega w liczbie TEU/miejsce parkingowe. Problem polega na tym, że operacje w DE są prowadzone przez 24/h/7/365 - statki przypływają i odpływają...samochody podjeżdżają i podejmują kontenery. A u nas przypływają raptem dwa oceaniki i nagle wszyscy się rzucają w niedzielę na jeden statek. Operacje nie są rozłożone w czasie.

    • 21 3

    • (1)

      Ale dct tego nie rozumie - bo tam jest brak ludzi

      • 1 1

      • tak nie rozumiesz

        polscy driverzy mają problem przy dwóch statkach i mniejszych obrotach na większym parkingu. Strach się bać co wymyślą przy większych obrotach, gratisowy parking to będzie mało, trzeba będzie im dopłacać LOL

        • 0 0

  • a co to jest parking "buforowy" ?

    cały artykuł o tym, ale definicji nie znalazłam ;)

    • 5 0

  • Luuudzie z trojmiasta.pl fotoedytora zatrudnijcie!!!

    Bo głowa i błędnik bolą jak się na te gnioty patrzy.

    • 3 5

  • najlepiej sie konfliktowac z pracownikami, przewoznikami ,swojego czasu nawet z miastem o podatek ,wszyscy ogolnie sa zli tylko DCT jest swiete

    • 8 2

  • dziwne to wszystko.

    Przywożący/odwożący kontenery pracują na Wasz sukces. Nawet zwykły socjal w postaci kibelka umili ich pracę a na CB będą Was chwalić po całej Polsce.Kto nie rozumie takich oczywistości to zwykły dureń. Metoda na "dojenie" jest krotkowzroczna....

    • 3 1

  • dziwne to wszystko.

    Przywożący/odwożący kontenery pracują na Wasz sukces. Nawet zwykły socjal w postaci kibelka umili ich pracę a na CB będą Was chwalić po całej Polsce.Kto nie rozumie takich oczywistości to zwykły dureń. Metoda na "dojenie" jest krotkowzroczna....

    • 5 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane