- 1 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (100 opinii)
- 2 Maksymalna cena prądu - 500 zł za MWh (246 opinii)
- 3 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (59 opinii)
- 4 Nowa linia energetyczna na Pomorzu (53 opinie)
- 5 Elektrownia jądrowa. Prace geologiczne już w maju (135 opinii)
- 6 Śmiertelny wypadek w stoczni (125 opinii)
Z Meksyku do Gdańska. Nowe połączenie Maersk Line
Latynoamerykański serwis Maersk Line wchodzi do Gdańska. Na razie tylko sezonowo, czyli do grudnia. Jednak armator nie wyklucza włączenia zawinięć do DCT na stałe w swój harmonogram.
Statki pływające w ramach oceanicznego serwisu CRX, łączącego Europę Północną z krajami Ameryki Środkowej, będą zawijać do DCT raz w tygodniu. Będą wpływały w soboty wieczorem (po opuszczeniu terminalu przez azjatycki serwis AE10) i wypływały w niedzielę po południu.
- Pierwszy statek wpłynie już w sobotę 17 maja. Będzie to kontenerowiec Thekla Schulte o ładowności do 2556 TEU - mówi Marko Mihajić, menedżer komunikacji i kampanii w Europie Środkowo-Wschodniej w Maersk Line.
Oceaniczny serwis CRX łączy porty w Meksyku, Belize, Panamie i Kostaryce z Europą Północną (Irlandią, Wielką Brytanią, Holandią i Niemcami). Dotychczas ostatnim portem w rotacji był Bremerhaven. Potem wyruszały w drogę powrotną. Aż do grudnia tego roku serwis będzie jednak zawijał także go Gdańska, Sankt Petersburga i Ust Ługi w Rosji, a także do fińskiego portu Kotka.
Skąd decyzja o wydłużeniu trasy i włączeniu gdańskiego portu? Przede wszystkim z powodu rosnącej wymiany handlowej pomiędzy Polską a Ameryką Łacińską. Do krajów Ameryki Środkowej i latynoamerykańskich państw karaibskich wysyła się z Polski części do produkcji samochodów, maszyny i urządzenia elektryczne, a także produkty spożywcze i chemiczne. Z kolei importuje się odzież, produkty rolne i świeżą żywność transportowaną w kontenerach chłodniczych.
- Sezonowe wzbogacenie naszego portfolio o bezpośrednie połączenie Polski z Ameryką Środkową to kolejny element naszej strategii dywersyfikacji oferty w oparciu o sygnały płynące z rynku i potrzeby naszych klientów - mówi Tomasz Zwiercan, dyrektor ds. Rozwoju Produktu w Europie Środkowo-Wschodniej w Maersk Line. - Dodatkowo, nowy serwis zapewni kolejne połączenie z Bremerhaven pod kątem załadunku na inne oceaniczne serwisy, natomiast wygodne weekendowe "okienko" na terminalu DCT będzie oznaczać wygodniejszy czas złożenia kontenerów i dostępności towarów.
Połączenie tych rynków z Polską za pomocą bezpośredniego serwisu skraca czas tranzytu o jeden dzień, oferuje również dodatkowe możliwości połączeń z innymi krajami Ameryki Środkowej i Karaibów poprzez bardzo ważny hub oceaniczny w Panamie. W ramach serwisu CRX kontenery z Gdańska do Veracruz w Meksyku popłyną w 24 dni, przypłyną natomiast z tego samego portu w 31 dni.
Armator nie wyklucza włączenia Gdańska na stałe do połączenia. Wszystko jednak zależy od ilości ładunków. - Przedłużenie tej linii wynikało z sygnałów, jakie docierały do nas z rynku. Była taka potrzeba. Teraz będziemy testować to rozwiązanie, a potem zobaczymy - dodaje Marko Mihajić.
Miejsca
Opinie (22) 5 zablokowanych
-
2014-05-16 15:42
port w Gdańsku się rozwija (4)
- 46 3
-
2014-05-16 15:51
Port? Port tonie w długach - tylko DCT się rozwija.
- 9 13
-
2014-05-16 16:01
Gdańsk się dynamicznie rozwija, Gdynia powoli drepcze do przodu (2)
- 17 6
-
2014-05-16 16:22
To dreptanie Gdyni i tak tylko dzięki rozwojowi DCT (1)
- 10 5
-
2014-05-16 18:07
Co byście się tylko tą chochlą nie udławili
- 8 3
-
2014-05-16 15:50
Statek kursujący na tej lini powinien się nazywać "Tequila". (2)
- 35 1
-
2014-05-16 16:12
Koka (1)
raczej
- 14 5
-
2014-06-20 17:13
Raczej Corona Cerveza
- 0 0
-
2014-05-16 16:23
Super... (1)
No w końcu ktoś pomyślał i o mnie i moich wysokiej jakości produktach z plantacji w Kolumbii.
Znacznie ułatwi mi to logistykę- 27 1
-
2014-05-16 23:16
Czekamy niecierpliwie na nowy towar
- 7 0
-
2014-05-16 17:38
Najlepsze co cenię w ich ofercie to nie transit time tylko stałość serwisu
- 7 0
-
2014-05-16 18:17
A z Tajwanu coraz dłużej płyną...
- 5 3
-
2014-05-16 22:01
A co można pociągnąć z Meksyku? Dajcie jakiś pomysł. (2)
- 4 3
-
2014-05-16 22:28
import
Tequila i narkotyki dla UE.
- 6 1
-
2014-05-19 14:59
meksykanke mozesz pociagnac za wlosy
- 0 0
-
2014-05-17 13:20
W końcu Biały Jeździec wyśle trochę bajuproszku
- 1 0
-
2014-05-17 20:49
(5)
Pytanie do marynarzy - kiedyś na statkach handlowych bywały tzw. kabiny pasażerskie, i można było wykupić sobie taki rejs. Czy to się zdarza i teraz ? Bo chętnie bym się wybrał.
Moje wujostwo tak przed laty zwiedzało świat i sobie chwalili.- 7 2
-
2014-05-17 23:04
wykup rejsu
tak, dalej jest to mozliwe
- 4 1
-
2014-05-19 05:48
tak,niemiecki armator
- 0 0
-
2014-05-20 13:35
bylem w takim rejsie na m/s "Kudowa Zdrój", (1)
Szczecin - Antwerpia - Szczecin, 1980 rok
- 0 0
-
2014-06-20 17:24
Na Kudowie Zdrój zginelo dwoch moich
kolegow w 1983 roku kiedy ten statek zatonal z prawie cala zaloga.
- 0 0
-
2014-06-20 17:32
Nie wiadomo jak teraz ale w przeszlosci
statki handlowe mialy do 12 miejsc pasazerskich. Mozna bylo wtedy zalatwic sobie taka podroz i jechac gdzie sie chcialo. Oczywiscie takich szumnych I halasliwych rozrywek jak na obecnych cruisach nie moglo byc mowy. Ale dla tych ktorzy cenili sobie spokoj na morzu i nie przeszkadzalo im ze to nie jest statek wycieczkowy wiec zaloga normalnie pracuje w czasie rejsu jak w normalnym zakladzie pracy na ladzie to byla bardzo dobra sprawa. Zwykle to rodziny marynarzy podrozowaly w taki sposob. Nasi armatorzy kiedys mieli liczna flote ale juz nie dzisiaj. Popatrzcie co sie stalo z moim dawnym PLO. Smutne ze taki gigant zostal zepchniety do roli zwyklego karlowatego agenta transportowego.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.