• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Meksyku do Gdańska. Nowe połączenie Maersk Line

VIK
16 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Statki w ramach serwisu CRX będą wpływały do Gdańska raz w tygodniu. Statki w ramach serwisu CRX będą wpływały do Gdańska raz w tygodniu.

Latynoamerykański serwis Maersk Line wchodzi do Gdańska. Na razie tylko sezonowo, czyli do grudnia. Jednak armator nie wyklucza włączenia zawinięć do DCT na stałe w swój harmonogram.



Statki pływające w ramach oceanicznego serwisu CRX, łączącego Europę Północną z krajami Ameryki Środkowej, będą zawijać do DCT raz w tygodniu. Będą wpływały w soboty wieczorem (po opuszczeniu terminalu przez azjatycki serwis AE10) i wypływały w niedzielę po południu.

- Pierwszy statek wpłynie już w sobotę 17 maja. Będzie to kontenerowiec Thekla Schulte o ładowności do 2556 TEU - mówi Marko Mihajić, menedżer komunikacji i kampanii w Europie Środkowo-Wschodniej w Maersk Line.

Oceaniczny serwis CRX łączy porty w Meksyku, Belize, Panamie i Kostaryce z Europą Północną (Irlandią, Wielką Brytanią, Holandią i Niemcami). Dotychczas ostatnim portem w rotacji był Bremerhaven. Potem wyruszały w drogę powrotną. Aż do grudnia tego roku serwis będzie jednak zawijał także go Gdańska, Sankt Petersburga i Ust Ługi w Rosji, a także do fińskiego portu Kotka.

Skąd decyzja o wydłużeniu trasy i włączeniu gdańskiego portu? Przede wszystkim z powodu rosnącej wymiany handlowej pomiędzy Polską a Ameryką Łacińską. Do krajów Ameryki Środkowej i latynoamerykańskich państw karaibskich wysyła się z Polski części do produkcji samochodów, maszyny i urządzenia elektryczne, a także produkty spożywcze i chemiczne. Z kolei importuje się odzież, produkty rolne i świeżą żywność transportowaną w kontenerach chłodniczych.

- Sezonowe wzbogacenie naszego portfolio o bezpośrednie połączenie Polski z Ameryką Środkową to kolejny element naszej strategii dywersyfikacji oferty w oparciu o sygnały płynące z rynku i potrzeby naszych klientów - mówi Tomasz Zwiercan, dyrektor ds. Rozwoju Produktu w Europie Środkowo-Wschodniej w Maersk Line. - Dodatkowo, nowy serwis zapewni kolejne połączenie z Bremerhaven pod kątem załadunku na inne oceaniczne serwisy, natomiast wygodne weekendowe "okienko" na terminalu DCT będzie oznaczać wygodniejszy czas złożenia kontenerów i dostępności towarów.

Połączenie tych rynków z Polską za pomocą bezpośredniego serwisu skraca czas tranzytu o jeden dzień, oferuje również dodatkowe możliwości połączeń z innymi krajami Ameryki Środkowej i Karaibów poprzez bardzo ważny hub oceaniczny w Panamie. W ramach serwisu CRX kontenery z Gdańska do Veracruz w Meksyku popłyną w 24 dni, przypłyną natomiast z tego samego portu w 31 dni.

Armator nie wyklucza włączenia Gdańska na stałe do połączenia. Wszystko jednak zależy od ilości ładunków. - Przedłużenie tej linii wynikało z sygnałów, jakie docierały do nas z rynku. Była taka potrzeba. Teraz będziemy testować to rozwiązanie, a potem zobaczymy - dodaje Marko Mihajić.
VIK

Miejsca

Opinie (22) 5 zablokowanych

  • port w Gdańsku się rozwija (4)

    • 46 3

    • Port? Port tonie w długach - tylko DCT się rozwija.

      • 9 13

    • Gdańsk się dynamicznie rozwija, Gdynia powoli drepcze do przodu (2)

      • 17 6

      • To dreptanie Gdyni i tak tylko dzięki rozwojowi DCT (1)

        • 10 5

        • Co byście się tylko tą chochlą nie udławili

          • 8 3

  • Statek kursujący na tej lini powinien się nazywać "Tequila". (2)

    • 35 1

    • Koka (1)

      raczej

      • 14 5

      • Raczej Corona Cerveza

        • 0 0

  • Super... (1)

    No w końcu ktoś pomyślał i o mnie i moich wysokiej jakości produktach z plantacji w Kolumbii.
    Znacznie ułatwi mi to logistykę

    • 27 1

    • Czekamy niecierpliwie na nowy towar

      • 7 0

  • Najlepsze co cenię w ich ofercie to nie transit time tylko stałość serwisu

    • 7 0

  • A z Tajwanu coraz dłużej płyną...

    • 5 3

  • A co można pociągnąć z Meksyku? Dajcie jakiś pomysł. (2)

    • 4 3

    • import

      Tequila i narkotyki dla UE.

      • 6 1

    • meksykanke mozesz pociagnac za wlosy

      • 0 0

  • W końcu Biały Jeździec wyśle trochę bajuproszku

    • 1 0

  • (5)

    Pytanie do marynarzy - kiedyś na statkach handlowych bywały tzw. kabiny pasażerskie, i można było wykupić sobie taki rejs. Czy to się zdarza i teraz ? Bo chętnie bym się wybrał.
    Moje wujostwo tak przed laty zwiedzało świat i sobie chwalili.

    • 7 2

    • wykup rejsu

      tak, dalej jest to mozliwe

      • 4 1

    • tak,niemiecki armator

      • 0 0

    • bylem w takim rejsie na m/s "Kudowa Zdrój", (1)

      Szczecin - Antwerpia - Szczecin, 1980 rok

      • 0 0

      • Na Kudowie Zdrój zginelo dwoch moich

        kolegow w 1983 roku kiedy ten statek zatonal z prawie cala zaloga.

        • 0 0

    • Nie wiadomo jak teraz ale w przeszlosci

      statki handlowe mialy do 12 miejsc pasazerskich. Mozna bylo wtedy zalatwic sobie taka podroz i jechac gdzie sie chcialo. Oczywiscie takich szumnych I halasliwych rozrywek jak na obecnych cruisach nie moglo byc mowy. Ale dla tych ktorzy cenili sobie spokoj na morzu i nie przeszkadzalo im ze to nie jest statek wycieczkowy wiec zaloga normalnie pracuje w czasie rejsu jak w normalnym zakladzie pracy na ladzie to byla bardzo dobra sprawa. Zwykle to rodziny marynarzy podrozowaly w taki sposob. Nasi armatorzy kiedys mieli liczna flote ale juz nie dzisiaj. Popatrzcie co sie stalo z moim dawnym PLO. Smutne ze taki gigant zostal zepchniety do roli zwyklego karlowatego agenta transportowego.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane