- 1 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (60 opinii)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (133 opinie)
- 3 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (45 opinii)
- 4 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 5 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (202 opinie)
- 6 Wyższa kaucja za szklane butelki (56 opinii)
Zmodernizowana lokomotywa manewrowa Lotos Kolej
Zmodernizowana lokomotywa spalinowa typu 6Dg przeznaczona jest do prowadzenia lekkich pociągów towarowych oraz prac manewrowych.
Spółka Lotos Kolej modernizuje swój tabor. W Gdańsku pracuje już pierwsza z trzech lokomotyw manewrowych typu 6Dg. Nowa lokomotywa to zmodernizowany przez spółkę Newag spalinowóz serii SM42. Kolejne dwa pojazdy trafią do Gdańska jeszcze w lipcu.
W ramach modernizacji ze starej lokomotywy pozostawiono jedynie ostoję, wózki z silnikami trakcyjnymi i zbiornik paliwa, które przeszły naprawę główną. W oparciu o nową dokumentację konstrukcyjną zabudowane zostało całkowicie nowe nadwozie. W lokomotywach 6Dg zastosowany został nowy agregat prądotwórczy. Dotychczasowy silnik a8c22 zastąpiony został dwunastocylindrowym wysokoprężnym silnikiem spalinowym C27 produkcji amerykańskiej firmy Caterpillar o mocy 708 kW (962 KM) połączonym przez elastyczne sprzęgło z zespołem prądnic synchronicznych (prądnica główna i pomocnicza).
Zastosowano mikroprocesorowe sterowanie i diagnostykę lokomotywy. Agregat prądotwórczy wyposażono w nowoczesną chłodnicę silnika i powietrza doładowanego, całkowicie nowy układ dolotowy i wydechowy. Powyższe rozwiązania wpłynęły na znaczące zredukowanie zużycia paliwa i oleju silnikowego oraz zwiększenie niezawodności pojazdu.
Lokomotywy wyposażone są w nowoczesny układ hamulcowy z zastosowaniem zintegrowanej tablicy pneumatycznej, sprężarki śrubowej oraz sprężynowego hamulca postojowego. Napędy pomocnicze (napęd wentylatorów silników trakcyjnych oraz napęd sprężarki) realizują silniki asynchroniczne zasilane z prądnicy pomocniczej poprzez falowniki. Zasilanie silników trakcyjnych realizuje prądnica trakcyjna poprzez diodowy zespół prostowników.
Dla lokomotywy zaprojektowano całkowicie nową kabinę maszynisty wyposażoną w dwa ergonomiczne stanowiska maszynisty, wyposażenie socjalne, panoramiczne szyby czołowe, klimatyzację i wydajne ogrzewanie oraz komfortowe, regulowane i obrotowe fotele mocowane na prowadnicach do ścian bocznych, umożliwiające całkowite schowanie pod pulpit. Kabina posadowiona jest na ostoi poprzez elementy metalowo-gumowe, które redukują jej drgania. Lokomotywy przystosowane są do jednoosobowej obsługi trakcyjnej oraz mogą być wyposażone w układ sterowania radiowego.
Lotos Kolej - spółka zależna Grupy Lotos - jest drugim największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z ponad 8 proc. udziałem w rynku (wg. pracy przewozowej). Lotos Kolej koncentruje się nie tylko na realizacji potrzeb przewozowych grupy kapitałowej Lotos. Spółka wykonuje również usługi przewozowe dla klientów zewnętrznych zarówno w komunikacji krajowej, jak również we współpracy z przewoźnikami zagranicznymi w ruchu międzynarodowym. Lotos Kolej eksploatuje ok. 100 lokomotyw różnych typów, w tym pojazdy Bombardiera na platformie TRAXX oraz lokomotywy E6ACT Dragon gliwickiego Newagu.
Zobacz, jak wygląda najnowocześniejsza lokomotywa towarowa w kraju - lokomotywy E6ACT Dragon.
Miejsca
Opinie (31)
-
2014-07-14 08:28
Newag i PESA (3)
Mamy dwóch dużych producentów taboru kolejowego, a kupujemy g..a typu Pendolino!
- 50 21
-
2014-07-14 10:00
Tylko... (2)
..gdy rozpisywano przetarg na tabor dla kolei dużych prędkości, to Pesa budowała pudła dla Bombardiera a Newag szlifował wózki w starych EU07 i nie tylko. Ale tego to już Prezes chyba nie powiedział? :):))
- 19 4
-
2014-07-14 10:49
(1)
i do dzis ani newag ani pesa nie posiadaja w ofercie skladow potrafiacych jechac pow. 160km/h.
faktycznie albo prezes albo belzebub z torunia, takich informacji edwardowi nie przekazal.- 18 4
-
2014-07-21 21:59
A po co? Więcej jak 160 ten pociąg nie pojedzie nie ma pudła wychylnego
Zresztą Newag wyciągnął 220 km/h... Prasa branżowa już dawno o tym pisała
- 0 0
-
2014-07-14 08:40
(1)
Mamy takie bezrobocie,czemu nie produkujemy w Polsce,,,bo komuś zależy ???
- 16 11
-
2014-07-14 12:46
Bo nie umiemy!!!
- 7 0
-
2014-07-14 08:48
(2)
Dach kabiny to chyba 2latek projektował.
- 21 8
-
2014-07-14 22:51
to nie 2latek
tyko dali kaczyńskiemu jako wodzowi do zaprojektowania hehehehe
- 0 6
-
2014-07-15 22:48
Też mnie zastanowiło, czemu taki wysoki dach - można by zatrudnić maszynistów po 2,20 m wzrostu i jeszcze dać im cylindry z XIX wieku na głowę, a i tak by był luz. Może tam jest klima?
- 0 0
-
2014-07-14 09:17
Tylko te kolory... (2)
takie paskudne! Co jest złego w zieleni?
- 7 17
-
2014-07-14 09:34
Teraz jest w barwach firmowych.
- 9 0
-
2014-07-14 12:19
mi się bardzo podoba
zarówno pomysł, jak i wykonanie. jestem pod wrażeniem bo jednak jak się chce, to można.
- 5 1
-
2014-07-14 09:20
(1)
Nie chcę narzekać, ale nowy look lokomotywy przypomina prace na ZPT w podstawówce. A może pochylone płaszczyzny tego pojazdu sugerują wykorzystanie technologii Stealth???
- 21 3
-
2017-04-11 00:13
Warsztat
Nie wszędzie jeszcze zatrudniają projektantów form przemysłowych. A szkoda.
- 0 0
-
2014-07-14 10:11
Zdaje się, że nawet kuchenkę z piekarnikiem w tej lokomotywie mają. (1)
Po drodze murzynki i baby wielkanocne można piec!
- 15 1
-
2014-07-14 10:50
to jest wersja lokomotywy dla kobiet. jest tam tez zmywarka, wiec z kuchni do pracy do kuchni na lokomotywie.
- 4 3
-
2014-07-14 10:18
Ten dach...
To jak jakoś grzyb...
- 10 1
-
2014-07-14 10:50
Stonka na sterydach :)
- 9 1
-
2014-07-14 11:24
Wygląd ... (3)
ta lokomotywa ma pracować i zarabiać a nie ładnie wyglądać. To nie obiekt muzealny . Dlaczego ma być koloru zielonego? Jest w barwach LOTOS Kolej i większości się to podoba. Co do Pendolino to już pierwsza próba na trasie W-wa - Gdynia odbyła sie w latach 90 i faktycznie że ani Pesa ani Newag nie produkowali szybkich lokomotyw ponieważ zajmowali sie naprawami lokomotyw i ewentualnie modernizacja (ZNLE Gliwice) . W tej chwili Polskie firmy maja w ofercie lokomotywy co pojada 160 a nawet 200 km/h ale nie mamy wagonów co pojadą 200 km/h . Dlaczego Pendolino ponieważ w tym pociągu zastosowano innowacyjne rozwiązanie wychylnego pudła ale wiadomo że miało być dobrze a wyszło jak zwykle i z chęci oszczędności zakupiono bez wychylnego pudła z szybkością max 200 km/h. Dlatego można sie zastanowić po co było za duże pieniądze kupować ten pociąg ? Po co budować całkiem nowe zaplecze techniczne? jak można było zakupić Griffina z Newagu i zmodernizowane wagony i pociąg spokojnie "śmignie" 160 km/h . I tak by było to tańsze i lepsze rozwiązanie ponieważ średnia prędkość na trasie Gdynia -W-wa to 80 km/h
- 16 5
-
2014-07-14 11:37
(1)
To prawda, że lokomotywa ma pracować i zarabiać...ale co stoi na przeszkodzie żeby jeszcze wyglądała przyjemnie dla oka???...i nie chodzi tu o kolory.
- 6 1
-
2014-07-14 12:09
eee tam na zywo i tak jest fajowa, rzuca sie w oczy, odrazu ja zauwazylam na "parkingu" jak sie tylko pojaiwla na torach LK.
- 3 0
-
2017-04-11 00:18
plastuś
Widzisz, nawet w najdawniejszych czasach, pradawny człowiek starał się, aby jego otoczenie było ładne. Dekorował siekierki, gliniane dzbanki, szyje swoich kobiet, a nawet ściany jaskiń.Taka jest siła oddziaływania estetyki! Tylko prymitywny osobnik tego nie widzi.
- 0 0
-
2014-07-14 12:02
Powinna się nazywać Borewicz albo Polonez
Przez te lampy na zderzaku :)
- 11 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.