• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwodowano statek rybacki dla Duńczyków

Rafał Borowski
31 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Zobacz z bliska wodowanie statku dla Duńczyków


W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta przy ul. Jana z Kolna 31 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku zwodowano statek rybacki M/V Aine. Częściowo wyposażona jednostka została zbudowana dla duńskiego armatora Karstensens Skibsvaerft A.S. To zaledwie jedno z 19 zamówień dla tego klienta, które zostaną zrealizowane przez tę stocznię do końca 2018 roku.



Czy kiedykolwiek widziałeś z bliska wodowanie statku?

W piątkowe popołudnie, tuż po godz. 13, z gdańskich pochylni Stoczni Remontowej Nauta zjechała kolejna jednostka. To statek rybacki M/V Aine, który będzie operował na wodach Morza Północnego.

Jednostka powstała na zlecenie duńskiego klienta, stoczni Karstensens Skibsvaerft z siedzibą w miejscowości Skagen. Jej wymiary to 56,5 m długości i 12,5 m szerokości, a głębokość zanurzenia wynosi 4,8 m. M/V Aine jest częściowo wyposażony, a dokończenie budowy zostanie zrealizowane we wspomnianej wcześniej stoczni w Danii. Finalnym operatorem statku będzie irlandzki armator Aine Fishing Company Ltd, którego logo widnieje już na dziobie statku.

- To jeden z mniejszych statków, jakie Nauta zbudowała dla duńskiego klienta. Podobnie jak pozostałe jednostki tego typu, trawler M/V Aine będzie wyposażony w zbiorniki do przewożenia żywych ryb oraz nowoczesne rozwiązania rybołówcze i elektroniczne. Statki trałowe typu "pelagic" to jednostki łowiące za pomocą włoka przyciąganego do burty wraz ze złowionymi rybami. Dla lepszego poszukiwania ryb statki tego typu są wyposażone w rożnego rodzaju urządzenia elektroniczne, takie jak sonary, echosondy lub szperacze, które znajdują ławce ryb, jednocześnie oceniając ich wielkość i ustalają optymalną trasę, wokół której należy wypuszczać sieci - wyjaśnia Anna Bulman, rzecznik prasowy Stoczni Remontowej Nauta.
M/V Aine to już dziewiąte zlecenie, zrealizowane przez gdyńską Nautę dla duńskiej stoczni. Duńczycy zamówili łącznie aż 17 jednostek, które zgodnie z harmonogramem mają powstać do końca 2018 roku. To jednak nie jedyne zlecenia, jakie są obecnie realizowane w Zakładzie Nowych Budów w Gdańsku należącym do gdyńskiej stoczni. Oprócz wyżej wspomnianych statków, Nauta realizuje właśnie budowę w pełni wyposażonego trawlera M/V Ocean Star dla szkockiego armatora Mewstead (Fraserburgh) LLP.

Karstensens Skibsvaert A.S. to duńska stocznia, specjalizująca się w budowie i wyposażaniu różnego rodzaju statków. Oprócz sejnerów i trawlerów rybackich buduje także niewielkie promy pasażerskie i okręty specjalne dla duńskiej marynarki wojennej. Od trzech lat firma jest stałym klientem stoczni Nauta.

Miejsca

Opinie (51) 2 zablokowane

  • Antek od szopy tam szlifowal

    • 1 0

  • Co to za atrakcja (4)

    Boczne wodowanie w RSB oglądane z mostu jest znacznie bardziej widowiskowe. Ale dla stoczni nie jest ważne jak się woduje, tylko ile.

    • 13 9

    • (3)

      Jak by były jakieś wodowania.
      Jak tzw stolarz poszedł z kolegami dobNauty to są tam.

      • 3 2

      • Daj mu czas (1)

        Tam tez porzadzi to swoje zrobi. Bedzie placz ...

        • 3 1

        • Tyle ze za stolarza
          Stocznia szła do przodu jak nigdy inwestycje nowe kontrakty anteraznwiatr i personalne zmiany bez sensu nic dziwnego że
          część ludzi za nim do Nauty idzie

          • 1 2

      • Który to?

        • 1 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie statku rybackiego M/V Aine

    aine (2)

    armator Karstensens Skibsvaerft A.S. ciekawe jak wielką flotę ma ta STOCZNIA

    • 2 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie statku rybackiego M/V Aine

      Mniejszą od RSB;-)

      • 1 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie statku rybackiego M/V Aine

      Stocznia nie musi być armatorem

      W tym przypadku jest ona zleceniodawcą, który potem statki u siebie wyposaży i sprzeda. To normalna praktyka. Można oczywiście dostać zlecenia od armatora, ale to wymaga odpowiedniego, czytaj: efektywnie działającego, działu sprzedaży / marketingu.

      • 0 1

  • Statkiem stanie się on po wyposażeniu i zyskaliskaniu odpowiednich świadectwa.

    Na razie to kadłub, który prawdopodobnie zostanie wyposażony w Danii. Prace kadłubowe są najtańsze, a równocześnie najbardziej obciążają pracowników i środowisko. Najlepiej zarabia się na wyposażeniu i uruchomieniach. Dobrze, że choć tyle. Warto pamiętać, że jeszcze 10 lat temu Stocznia Gdynia budowała rocznie 12 pełnomorskich statków różnych typów (RO-RO, RO-LO, kontenerowce) w pełni wyposażonych, z certyfikatami i wpływających że stoczni od razu w dziewiczy rejs po ładunek. Cykl budowy był krótszy niż rok, a długość jednostki powyżej 180 m (przeszło 3 razy dłuższej). A do malkontentów nieoglądających wodowania: Stocznia to nie deptak i nie ma tam ławeczki dla widzów, to zakład o trudnych warunkach pracy. Kto chce oglądać widowanie z bliska, może zatrudnić się w stoczni, zostanie odpowiednio przeszkolony i będzie wiedział jak się tam poruszać w czasie działalności produkcyjnej.

    • 8 1

  • a potem ryba w sklepie jak złoto kosztuje (2)

    bo musimy kupować ryby od innych

    • 2 0

    • (1)

      Kto zlikwidował Dalmor?

      • 2 0

      • Solidaruchy wszystko zlikwidowali w tym i Dalmor

        • 0 0

  • (2)

    Na kazdym jest strata poczawszy od b690. Ciekawe ile na tym i ile po terminie?

    • 8 5

    • strata b690

      czy to to ten statek na ktorym stach f. okradl skarb panstwa?

      • 1 2

    • Zamilcz

      • 4 4

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie statku rybackiego M/V Aine

    cos mu krzywo :) (1)

    • 8 4

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie statku rybackiego M/V Aine

      Ładna łajba! :)

      • 1 1

  • Najlepsi ludzi przechodzą do Nauty, rośnie nowa potęga ! (3)

    • 9 15

    • Owszem, jest w naucie paru fajnych ludzi z remontowej (2)

      Jest tez paru baranow za ktorymi nikt nie teskni. Moze i potencjal rosnie, ale pod ministerialnym butem nigdy potegi nie bedzie. Bedzie polityka, zwiazki, ukladziki i wymiana managerow co wybory. No i oczywiscie propaganda sukcesu bedzie...

      • 6 6

      • Barany są wszędzie. Piotr S. to wybitny menedżer, niestety osaczyła go banda lizusów

        i intrygantów, zresztą na własne życzenie. Miernota z ogromnym ego, szczury korporacyjne i jakies 3 ligowe popłuczyny.

        • 10 1

      • Oby nie robili zmian niżej

        • 1 0

  • barany (1)

    jaka nauta to jest stocznia Gdanska a ta cala firma nauta gdzie dzierrzawi teren to spulka krzak i tyle polowa ludzi na czarno masakra

    • 4 11

    • Sam jesteś krzak amebo

      • 5 2

  • Duńczycy nasze ryby nam nim złowią i się im zwróci

    A moze polski statek do połowu ryb by zbudowali?? Ryby mało a Polacy kuterkami pykają....

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane