- 1 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (24 opinie)
- 2 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (66 opinii)
- 3 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (82 opinie)
- 4 150 mld zł na elektrownię jądrową (146 opinii)
- 5 Terminal chemiczny obok Naftoportu (33 opinie)
- 6 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
Zwodowano statek rybacki dla Duńczyków
Zobacz z bliska wodowanie statku dla Duńczyków
W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta przy ul. Jana z Kolna 31 w Gdańsku zwodowano statek rybacki M/V Aine. Częściowo wyposażona jednostka została zbudowana dla duńskiego armatora Karstensens Skibsvaerft A.S. To zaledwie jedno z 19 zamówień dla tego klienta, które zostaną zrealizowane przez tę stocznię do końca 2018 roku.
Jednostka powstała na zlecenie duńskiego klienta, stoczni Karstensens Skibsvaerft z siedzibą w miejscowości Skagen. Jej wymiary to 56,5 m długości i 12,5 m szerokości, a głębokość zanurzenia wynosi 4,8 m. M/V Aine jest częściowo wyposażony, a dokończenie budowy zostanie zrealizowane we wspomnianej wcześniej stoczni w Danii. Finalnym operatorem statku będzie irlandzki armator Aine Fishing Company Ltd, którego logo widnieje już na dziobie statku.
- To jeden z mniejszych statków, jakie Nauta zbudowała dla duńskiego klienta. Podobnie jak pozostałe jednostki tego typu, trawler M/V Aine będzie wyposażony w zbiorniki do przewożenia żywych ryb oraz nowoczesne rozwiązania rybołówcze i elektroniczne. Statki trałowe typu "pelagic" to jednostki łowiące za pomocą włoka przyciąganego do burty wraz ze złowionymi rybami. Dla lepszego poszukiwania ryb statki tego typu są wyposażone w rożnego rodzaju urządzenia elektroniczne, takie jak sonary, echosondy lub szperacze, które znajdują ławce ryb, jednocześnie oceniając ich wielkość i ustalają optymalną trasę, wokół której należy wypuszczać sieci - wyjaśnia Anna Bulman, rzecznik prasowy Stoczni Remontowej Nauta.
M/V Aine to już dziewiąte zlecenie, zrealizowane przez gdyńską Nautę dla duńskiej stoczni. Duńczycy zamówili łącznie aż 17 jednostek, które zgodnie z harmonogramem mają powstać do końca 2018 roku. To jednak nie jedyne zlecenia, jakie są obecnie realizowane w Zakładzie Nowych Budów w Gdańsku należącym do gdyńskiej stoczni. Oprócz wyżej wspomnianych statków, Nauta realizuje właśnie budowę w pełni wyposażonego trawlera M/V Ocean Star dla szkockiego armatora Mewstead (Fraserburgh) LLP.
Miejsca
Opinie (51) 2 zablokowane
-
2017-04-02 11:32
Statkiem stanie się on po wyposażeniu i zyskaliskaniu odpowiednich świadectwa.
Na razie to kadłub, który prawdopodobnie zostanie wyposażony w Danii. Prace kadłubowe są najtańsze, a równocześnie najbardziej obciążają pracowników i środowisko. Najlepiej zarabia się na wyposażeniu i uruchomieniach. Dobrze, że choć tyle. Warto pamiętać, że jeszcze 10 lat temu Stocznia Gdynia budowała rocznie 12 pełnomorskich statków różnych typów (RO-RO, RO-LO, kontenerowce) w pełni wyposażonych, z certyfikatami i wpływających że stoczni od razu w dziewiczy rejs po ładunek. Cykl budowy był krótszy niż rok, a długość jednostki powyżej 180 m (przeszło 3 razy dłuższej). A do malkontentów nieoglądających wodowania: Stocznia to nie deptak i nie ma tam ławeczki dla widzów, to zakład o trudnych warunkach pracy. Kto chce oglądać widowanie z bliska, może zatrudnić się w stoczni, zostanie odpowiednio przeszkolony i będzie wiedział jak się tam poruszać w czasie działalności produkcyjnej.
- 8 1
-
2017-04-03 06:32
Antek od szopy tam szlifowal
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.