• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 lat McDonald's w Polsce, 24 lata w Trójmieście

5 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Zobacz, jak funkcjonuje restauracja McDonald's przy ul. Bażyńskiego 2 w Oliwie


W tym roku sieć restauracji McDonald's obchodzi 25-lecie działalności w Polsce. W tym czasie firma wypracowała pozycję lidera polskiego rynku gastronomicznego. Wprowadziła szereg nowatorskich rozwiązań, zarówno w zakresie przygotowania i oferty produktowej, jak i systemów obsługi klienta. Z okazji jubileuszu odwiedziliśmy z kamerą restaurację przy ul. Bażyńskiego 2 zobacz na mapie Gdańska w Oliwie.



McDonald's Polska otworzył pierwszą restaurację w 1992 roku przy skrzyżowaniu ul. Marszałkowskiej i ul. Świętokrzyskiej w Warszawie. Już rok później, w 1993 roku, otwarto pierwszą restaurację w Trójmieście, która po dziś dzień mieści się w budynku dworca kolejowego Gdańsk Główny. Obecnie nad Wisłą funkcjonuje 388 lokali sieci w ponad 150 miejscowościach. Znalazło w nich zatrudnienie ponad 20 tys. osób. Każdego dnia obsługują oni kilkaset tysięcy gości.

Te liczby to w głównej mierze zasługa konsekwentnej polityki McDonald's Polska, opartej na kilku filarach: stałe rozwijanie oferty, udoskonalanie jakości usług oraz budowanie zaufania do marki. Dzięki temu polska sieć restauracji plasuje się w czołówce najbardziej zaawansowanych rynków McDonald's na świecie. 

- Jakość w naszej firmie jest definiowana wielowymiarowo. To nie tylko składniki produktów, lecz także standardy operacyjne, sposób obsługi gości oraz same restauracje: ich wystrój, najnowocześniejsze technologie i systemy. Przez lata inwestowaliśmy w powyższe obszary, jak również w rozwój współpracy z naszymi dostawcami. Dzięki trosce o jakość oferty, nasi goście mogą dzisiaj otrzymywać produkty spełniające ich oczekiwania, spędzić komfortowo czas w naszych restauracjach - mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska.
Innowacyjne zmiany i najnowsze technologie

Co zmieniło się w restauracjach McDonald's w ciągu minionych 25 lat? Żartobliwie można by stwierdzić, że oprócz sztandarowego produktu - czyli burgera Big Mac - praktycznie wszystko. Wystrój lokali przeszedł prawdziwą metamorfozę. Jeśli chodzi o tę kwestię, polski rynek jest w skali globalnej pionierem. Nowoczesne i funkcjonalne przestrzenie, strefy zabaw dla dzieci, wygodne meble czy paleta ciepłych barw na ścianach i innych elementach lokali - to tylko niektóre ze zmian, jakie wprowadzono od 1992 roku.

Sam wystrój to jednak nie wszystko. McDonald's Polska to również lider w zmianie koncepcji związanej z organizacją produkcji i systemem obsługi, a także implementowaniem najnowocześniejszych technologii. Tu należy wspomnieć o rozdzieleniu strefy zamówień i obszaru wydawania produktów. Nowoczesny system komunikacji i zmiany w zakresie sprzętu spowodowały, że każdy produkt jest obecnie przygotowany na świeżo. Produkcja zaczyna się w momencie, gdy gość kończy składać zamówienie.

Kolejnym elementem wspomagającym obszar serwisu są multimedialne kioski zamówieniowe. Przy użyciu ekranu dotykowego można szybko skomponować własne zamówienie i dokonać płatności. Absolutną nowością jest również możliwość personalizowania produktów. Goście sami mogą zmieniać skład produktu w zależności od swoich upodobań, np. poprzez dodanie do burgera ulubionego składnika czy usunięcie tego, na który nie mają ochoty.

- To oczywiście nie koniec. Testujemy kolejne rozwiązania, np. zamówienia z dostawą do domu, personalizowanie produktów na jeszcze większą skalę, jak najszersze zastosowanie urządzeń mobilnych, rozwijamy naszą aplikację czy obsługę do stolika. Można wręcz powiedzieć, że rozwijamy wszystko, ale w sposób planowy i skuteczny. Najlepszym potwierdzeniem tego są dobre rezultaty biznesowe - uzupełnia Kłapa.
Najwyższa jakość

Niezmienna pozostaje natomiast troska o najwyższą jakość oferowanych produktów. McDonald's Polska stale współpracuje z siecią wybranych, starannie wyselekcjonowanych dostawców. Duża część z nich to dostawcy krajowi. Firmy te zobowiązują się do najwyższej jakości - od poziomu hodowli, upraw, po produkcję.

Za przykład weźmy hamburgery wołowe, które są nieodłącznym składnikiem większości oferty. Każdy hamburger składa się w 100 proc. z najwyższej jakości mięsa wołowego z przedniej ćwiartki, bez żadnych dodatków, konserwantów czy wypełniaczy. Hamburgery przyjeżdżają do restauracji głęboko zamrożone, co eliminuje potrzebę stosowania konserwantów. Przed podaniem przygotowywane są na beztłuszczowym grillu a jedynymi dodatkami jest szczypta soli i pieprzu.

Kolejnym przykładem są ziemniaki, których McDonald's Polska używa do produkcji kultowych frytek. Historię o wytwarzaniu ich z mączki ziemniaczanej również można włożyć między bajki. Do produkcji frytek stosuje się wyłącznie wyselekcjonowane odmiany ziemniaków. Charakteryzują się one odpowiednią strukturą, wysoką zawartością skrobi oraz długimi, podłużnymi bulwami. To dzięki temu cięte z nich frytki są tak długie. Frytki są smażone w restauracjach na oleju roślinnym. Olej jest codziennie filtrowany oraz wymieniany regularnie. 

Szansa dla lokalnych przedsiębiorców

289 spośród 388 polskich restauracji McDonald's to lokale franczyzowe, prowadzone przez 62 licencjobiorców. To niezależni przedsiębiorcy, którzy przyczyniają się do rozwoju lokalnego rynku pracy. Jednym z nich jest pochodzący z Gdyni Arkadiusz Jakubowski, posiadający pięć restauracji McDonald's w Trójmieście: przy ul. Bohaterów Monte Cassino 21 zobacz na mapie Sopotu w Sopocie oraz ul. Bażyńskiego 2 zobacz na mapie Gdańska, ul. Odyseusza 16 zobacz na mapie Gdańska, ul. Chłopskiej 18 zobacz na mapie Gdańska i al. Grunwaldzkiej 527 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. 

- Współpracę z McDonald's Polska na zasadzie franczyzy rozpocząłem w 2008 roku. Firma udzielająca franczyzy umożliwia działanie na szerokim rynku, ale w sposób bezpieczniejszy i przewidywalny. Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, więc model prowadzenia mojej firmy jest w miarę prosty i przyjazny, jest to polska, lokalna firma - tłumaczy Arkadiusz Jakubowski.
Trójmiejski franczyzobiorca zatrudnia obecnie 383 pracowników, którzy reprezentują niemal wszystkie grupy wiekowe. Od nastolatków w wieku 16-18 lat - którzy mogą podjąć zatrudnienie w okresie wakacyjnym - studentów, poprzez ludzi w średnim wieku na osobach wieku powyżej 50. roku życia kończąc. Warto również wspomnieć, że Arkadiusz Jakubowski zatrudnia również osoby niepełnosprawne. 

Każda z osób pracująca w polskiej sieci McDonald's jest nie tylko objęta systemem szkoleń, który ma celu podnosić jej kwalifikacje zawodowe, ale również ma realne szanse na awans. Potwierdzeniem tych słów jest liczba ponad 4 000 menedżerów sieci. Prawie wszyscy stawiali pierwsze kroki zawodowe w McDonald's Polska jako szeregowi pracownicy.

McDonald's Polska jest otwarty na przedsiębiorców, którzy chcą podjąć współpracę na zasadach franczyzowych. Podstawowe wymagania, jakie musi spełnić kandydat to m.in. chęć poświęcenia życia zawodowego wyłącznie prowadzeniu restauracji McDonald's oraz własne środki finansowe w wysokości 1 mln 200 tys. zł.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (25) ponad 20 zablokowanych

  • (2)

    Jem WieśMaki od lat. Niech ktoś kompetentny z firmy mi wytłumaczy, czemu ich średnica z roku na rok jest coraz mniejsza?

    • 34 1

    • Tabelki i wykresy

      sie nie zgadzajo.

      • 4 1

    • Ty jesteś coraz większy

      więc ich średnica wydaje ci się mniejsza,

      • 10 2

  • No dobra tylko dlaczego w Polsce (2)

    Nie ma takiego menu jak np w Niemczech ?
    Chodzi o rozszerzenie oferty kanapkami dla wegetarian

    • 16 22

    • Bo wege to zieby i trza ich zabic

      • 15 4

    • Kto normalny szuka żarcia dla jaroszy w Macu ?

      jw

      • 8 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film McDonald’s zmienia się dla Ciebie

    FUJ -wegetarian

    Do warzywniaka

    • 17 7

  • (1)

    Kiedyś hamburgery były po 1 zl dziś są juz po 3.5zl a średnica tych kanapek warta jest może z 0.50 zl

    • 36 0

    • Teraz są po 5,5 zł

      • 0 0

  • (1)

    Przepraszam a gdzie jest McRib ja się pytam? Najlepsza kanapka tej sieci.

    • 10 2

    • w Niemczech

      • 2 3

  • Mozna to zjesc, z braku laku, raz na miesiac/dwa... czesciej to patologia.. juz lepiej kupic bułkę, pomidora i kawalek kielbasy po 30 zl/kg

    • 33 2

  • kawa

    w Niemczech kawa z 1 euro w Polsce ta sama za 6 zeta... że o smaku deserów i dodatków nie wspomnę

    • 28 1

  • Restauracja? A co to ma wspólnego z restauracją...

    • 33 0

  • (1)

    McDonald to nie jest restauracja.
    W restauracji nie jadamy z tacy.
    W restauracji posiłek i napitki są serwowane przez kelnera.
    W restauracji kelnerka to ta biała szmatka na przedramienia kelnera.

    • 21 3

    • przedramieniu

      • 4 0

  • Co chwila kanapki coraz mniejsze. Niedługo będzie jej trzeba szukać w tym papierku czy kartoniku.

    • 10 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane