• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

5,5 tys. ton elementów wież wiatrowych w gdyńskim BCT

erka
5 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy terminal kolejowy w BCT
Waga poszczególnych sekcji przeładowanych w BCT wahała się od 38 do 60 ton, a łączny ciężar ładunku wyniósł 5,5 tys. ton. Waga poszczególnych sekcji przeładowanych w BCT wahała się od 38 do 60 ton, a łączny ciężar ładunku wyniósł 5,5 tys. ton.

W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zakończono rozładunek statku MV Port Maubert, który przywiózł około stu sztuk sekcji wież wiatrowych. To rekordowa liczba elementów do budowy farm wiatrowych, jaka jednorazowo została obsłużona w Gdyńskim Porcie. Waga poszczególnych sekcji wahała się od 38 do 60 ton, a łączny ciężar ładunku wyniósł 5,5 tys. ton.


Statek MV Port Maubert przypłynął do Gdyni z Chin, a ładunek finalnie trafi w okolice Darłowa. 100 elementów, jakie przypłynęły do BCT to głównie sekcje, które stanowią trzon konstrukcji wiatraka. Statek MV Port Maubert przypłynął do Gdyni z Chin, a ładunek finalnie trafi w okolice Darłowa. 100 elementów, jakie przypłynęły do BCT to głównie sekcje, które stanowią trzon konstrukcji wiatraka.

- Statek przypłynął do Gdyni z Chin, a ładunek finalnie trafi w okolice Darłowa. 100 elementów, jakie przypłynęły do BCT to głównie sekcje, które stanowią trzon konstrukcji wiatraka - mówi Dagmara Łuczka, rzecznik prasowy BCT. - Suma przywiezionych na MV Port Maubert sekcji umożliwi zbudowanie 20 wież wiatrowych o wysokości 100 metrów. Obsługa tak dużej ilości ponadgabarytowych elementów była możliwa dzięki dwóm samobieżnym dźwigom Liebherr, każdy o udźwigu 100 ton.

W trzecim kwartale 2012 r. BCT przeładował 106 311 TEU, czyli o 12,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 r. Podczas dziewięciu miesięcy osiągnięto wynik 310 971 TEU, co stanowi ponad 15 proc. wzrost w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego.

- BCT aktywnie zareagowało na bardzo perspektywiczny rynek energii odnawialnej, przygotowując się do przeładunków wież wiatrowych - twierdzi Krzysztof Szymborski, prezes BCT. - Te kontrakty zaczęliśmy niedawno i będziemy je dalej obsługiwać, w ten sposób uzupełniając podstawową działalność kontenerową. Bo dla nas najważniejszy jest ciągły wzrost przeładunków kontenerów na polski rynek oraz obecnie budowana sieć połączeń do Europy Środkowo-Wschodniej.

Zwiększa się też udział kolei w obsłudze terminalu i od początku roku stanowi średnio 40 proc. W ostatnich miesiącach BCT pozyskał w tym obszarze nowego klienta, firmę Polzug Intermodal, która uruchomiła regularne połączenie z Gądek pod Poznaniem do Gdyni. To już 16, po m.in. PCC Intermodal, Cargosped, Spedcont, Prokont i ATC Rail operator kolejowy, który współpracuje z BCT.


Trojmiasto.pl ma swoją redakcję w Gdyni!
Dzięki temu będziemy jeszcze bliżej mieszkańców Gdyni i ich problemów.
Pracujemy na trzecim piętrze Transatlantyka, przy
Placu Kaszubskim 17/307 zobacz na mapie Gdyni.
Piszcie do nas na adres
gdynia@trojmiasto.pl, dzwońcie pod nr 58 321 95 50 lub po prostu przychodźcie.


Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu: Już nie Krynica jeszcze nie Davos - Sopot wykorzystuje walory nowego centrum i uroki nadmorskiego kurortu ; 500 tys. m.kw. pod dachem - Pomorskie Centrum Logistyczne szerzej otworzy polskie okno na świat, port gdański ; Prezydent legionistą - Legia Honorowa dla Pawła Adamowicza.
Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk jutro o 18.20. Powtórka programu w sobotę o 17.15
erka

Miejsca

Opinie (56)

  • Sea-Tec

    Gdyby nie Sea-Tec, to ani jedna sztuka nie bylaby wyladowana...

    • 1 0

  • 113 szt

    • 0 0

  • (3)

    Brawo BCT. Handel zagraniczny to nie tylko kontenery !

    • 19 2

    • (2)

      kto przewieżie te sekcje na miejsce docelowe

      • 0 2

      • Firma spedycyjna (1)

        • 2 1

        • firma transportowa

          • 0 0

  • W gdyńskim, ale nie polskim (2)

    • 14 10

    • Czy w tym chorym kraju nie da się już wyprodukować?

      • 0 0

    • Chinczyki

      wożą do swojego portu na jeziorze Bałtyk !

      • 2 0

  • DCT i tak bedzie dominował na Baltyku (2)

    a port w Gdyni bedzie rozpaczliwie walczył o każdy kontener.

    • 13 29

    • i co z tego? (1)

      najwazniejsze jest zeby sluzylo to ludziom! a wspomniany DCT owszem i zatudnia sporo osob ale pensje sa takie jak wszedzie. Szkoda ze mezczyzna nie jest w stanie utrzymac rodziny wlasnie z takiej pensji, a robota przeciez nie najgorsza .... :(

      • 1 0

      • nienajgorsza ...

        drobna korekta

        • 0 0

  • Bravo BCT i Bravo ATC Rail !!!!!!

    • 1 1

  • (2)

    W stoczni Gdańsk budują wieże, a oni z Chin kupują... OK, może i tańsze - ale w ostatecznym rozrachunku to my na tym stracimy...

    • 9 1

    • No a w jaki sposób chcesz narzucić prywatnym inwestorom, aby kupowali te elementy od konkretnych dostawców? Byłbyś zadowolony gdyby tobie ktoś kazał kupować produkty tylko niektórych firm i nie miałbyś wolności wyboru?

      • 0 0

    • Normalka

      jak zawsze , nic nowego !!

      • 0 0

  • Liczy się cena. (4)

    Szkoda tylko że te rury nie są wyprodukowane w Polsce,ale pewno chodziło o cenę i szybkość.Te sekcje napewno były już zrobione i gotowe do odebrania.A my nie mamy maszyn do gięcia takich elementów.

    • 13 3

    • Nie tylko mamy maszyny ale produkujemy takie sekcje w GSG Towers na terenie Stoczni Gdansk

      • 0 0

    • mamy masszyny do gieci takich elementów

      • 1 0

    • Mamy

      Stocznia Gdańska ma maszyny do gięcia stali w elementy trzonów na wiatraki. Byłem, widziałem.

      • 6 0

    • Mamy. rury produkowane są także w Gdańsku ale ze sporym trudem z Gdańska je wywoziliśmy.

      • 3 0

  • I teraz taka 60 tonowa sekcja pojedzie sobie wiejska droga.... ale wiatraki to samo dobro... (8)

    • 3 13

    • (1)

      Sugerujesz sie tym ,że element waży 60 t ? dodaj do tego 35t auto z naczepą i rozłóż ten ciężar na 11-14 osi .. wyjdą śmieszne naciski na oś . Uwierz mi , nie przewożą tych wież 20 letnie zardzewiałe naczepy ze stodoły.

      • 3 0

      • Rury zakołpakują i wrzucą do morza, połączą holem po dwie i zaholują do Darłowa. Tam dźwig morski je ustawi na miejsce a kosmici będą wcinać popkorn.

        • 1 0

    • Tępy idioto... (5)

      ...pojedzie i zniszczy drogę.... a potem inwestor na podstawie zawartych umów ułoży tam nowiutki, równiutki asfalt. I tak w miejsce starej zniszczonej wiejskiej drogi powstanie nowa droga w dobrym standardzie... ale takie bydło jak Ty nadal będzie ujadać, że wiatraki to zuuooooooo.... Idź zapchaj się sianem ze swoich butów.

      • 6 12

      • Tak wiatraki to zło. (3)

        Ni to ekonomicznie, ni ekologicznie zasadne. Buduje się je tylko dla tego, że jest taka moda i UE dorzuca kasę.

        • 8 3

        • (2)

          ale dlac zego nie buduja ich w Polsce pytam sie

          • 1 0

          • Stoczna Gdańsk buduje dla Niemców.

            To z Chin jest tańszą alternatywą co nie są gotowi jak Niemcy zapłacić tyle za gwarancję jakości.

            • 0 0

          • w Gdańsku mają możliwość produkowania wież. Bylo trochę problemów z wyjechaniem z takimi elementami, ale możliwości są. widocznie się nie opłaca zwozić tu materiałów

            • 1 0

      • obrażasz innych

        a sam jesteś naiwnym jak niemowlę.
        Ale cóż wiara czyni cuda.

        • 10 2

  • (3)

    i teraz będą przeładowane tiry pędziły z tymi 60 tonowymi konstrukcjami

    • 5 10

    • (1)

      Sam jesteś przeładowany. na rynku są naczepy nie tylko do kontenerów , piachu i paliwa. zestawy na które ładuje się takie elementy mają kilkanaście osi przez co rozkładają ciężar na ulice tak jak inne auta przewożące normatywne ładunki

      • 5 1

      • niech sobie mają 100 osi 60 ton po wiejskich drogach jak przejedzie to z tych dróg nic nie zostanie

        • 0 5

    • Helikopterem

      przerzucą , oczywiście amerykańskim !!!!

      • 1 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane