- 1 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (13 opinii)
- 2 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (66 opinii)
- 3 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (69 opinii)
- 4 150 mld zł na elektrownię jądrową (144 opinie)
- 5 Terminal chemiczny obok Naftoportu (33 opinie)
- 6 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
5,5 tys. ton elementów wież wiatrowych w gdyńskim BCT
W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zakończono rozładunek statku MV Port Maubert, który przywiózł około stu sztuk sekcji wież wiatrowych. To rekordowa liczba elementów do budowy farm wiatrowych, jaka jednorazowo została obsłużona w Gdyńskim Porcie. Waga poszczególnych sekcji wahała się od 38 do 60 ton, a łączny ciężar ładunku wyniósł 5,5 tys. ton.
- Statek przypłynął do Gdyni z Chin, a ładunek finalnie trafi w okolice Darłowa. 100 elementów, jakie przypłynęły do BCT to głównie sekcje, które stanowią trzon konstrukcji wiatraka - mówi Dagmara Łuczka, rzecznik prasowy BCT. - Suma przywiezionych na MV Port Maubert sekcji umożliwi zbudowanie 20 wież wiatrowych o wysokości 100 metrów. Obsługa tak dużej ilości ponadgabarytowych elementów była możliwa dzięki dwóm samobieżnym dźwigom Liebherr, każdy o udźwigu 100 ton.
W trzecim kwartale 2012 r. BCT przeładował 106 311 TEU, czyli o 12,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 r. Podczas dziewięciu miesięcy osiągnięto wynik 310 971 TEU, co stanowi ponad 15 proc. wzrost w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego.
- BCT aktywnie zareagowało na bardzo perspektywiczny rynek energii odnawialnej, przygotowując się do przeładunków wież wiatrowych - twierdzi Krzysztof Szymborski, prezes BCT. - Te kontrakty zaczęliśmy niedawno i będziemy je dalej obsługiwać, w ten sposób uzupełniając podstawową działalność kontenerową. Bo dla nas najważniejszy jest ciągły wzrost przeładunków kontenerów na polski rynek oraz obecnie budowana sieć połączeń do Europy Środkowo-Wschodniej.
Zwiększa się też udział kolei w obsłudze terminalu i od początku roku stanowi średnio 40 proc. W ostatnich miesiącach BCT pozyskał w tym obszarze nowego klienta, firmę Polzug Intermodal, która uruchomiła regularne połączenie z Gądek pod Poznaniem do Gdyni. To już 16, po m.in. PCC Intermodal, Cargosped, Spedcont, Prokont i ATC Rail operator kolejowy, który współpracuje z BCT.
Trojmiasto.pl ma swoją redakcję w Gdyni!
Dzięki temu będziemy jeszcze bliżej mieszkańców Gdyni i ich problemów.
Pracujemy na trzecim piętrze Transatlantyka, przy
Placu Kaszubskim 17/307 .
Piszcie do nas na adres
gdynia@trojmiasto.pl, dzwońcie pod nr 58 321 95 50 lub po prostu przychodźcie.
Więcej o pomorskiej gospodarce
W programie Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu: Już nie Krynica jeszcze nie Davos - Sopot wykorzystuje walory nowego centrum i uroki nadmorskiego kurortu ; 500 tys. m.kw. pod dachem - Pomorskie Centrum Logistyczne szerzej otworzy polskie okno na świat, port gdański ; Prezydent legionistą - Legia Honorowa dla Pawła Adamowicza.
Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk jutro o 18.20. Powtórka programu w sobotę o 17.15
Miejsca
Opinie (56)
-
2012-10-09 01:02
Sea-Tec
Gdyby nie Sea-Tec, to ani jedna sztuka nie bylaby wyladowana...
- 1 0
-
2012-10-08 14:32
113 szt
- 0 0
-
2012-10-05 07:06
(3)
Brawo BCT. Handel zagraniczny to nie tylko kontenery !
- 19 2
-
2012-10-05 08:51
(2)
kto przewieżie te sekcje na miejsce docelowe
- 0 2
-
2012-10-05 10:31
Firma spedycyjna (1)
- 2 1
-
2012-10-08 06:34
firma transportowa
- 0 0
-
2012-10-05 07:01
W gdyńskim, ale nie polskim (2)
- 14 10
-
2012-10-07 08:30
Czy w tym chorym kraju nie da się już wyprodukować?
- 0 0
-
2012-10-05 13:29
Chinczyki
wożą do swojego portu na jeziorze Bałtyk !
- 2 0
-
2012-10-05 07:34
DCT i tak bedzie dominował na Baltyku (2)
a port w Gdyni bedzie rozpaczliwie walczył o każdy kontener.
- 13 29
-
2012-10-06 14:44
i co z tego? (1)
najwazniejsze jest zeby sluzylo to ludziom! a wspomniany DCT owszem i zatudnia sporo osob ale pensje sa takie jak wszedzie. Szkoda ze mezczyzna nie jest w stanie utrzymac rodziny wlasnie z takiej pensji, a robota przeciez nie najgorsza .... :(
- 1 0
-
2012-10-06 14:47
nienajgorsza ...
drobna korekta
- 0 0
-
2012-10-06 10:07
Bravo BCT i Bravo ATC Rail !!!!!!
- 1 1
-
2012-10-05 11:22
(2)
W stoczni Gdańsk budują wieże, a oni z Chin kupują... OK, może i tańsze - ale w ostatecznym rozrachunku to my na tym stracimy...
- 9 1
-
2012-10-06 08:57
No a w jaki sposób chcesz narzucić prywatnym inwestorom, aby kupowali te elementy od konkretnych dostawców? Byłbyś zadowolony gdyby tobie ktoś kazał kupować produkty tylko niektórych firm i nie miałbyś wolności wyboru?
- 0 0
-
2012-10-05 13:26
Normalka
jak zawsze , nic nowego !!
- 0 0
-
2012-10-05 08:44
Liczy się cena. (4)
Szkoda tylko że te rury nie są wyprodukowane w Polsce,ale pewno chodziło o cenę i szybkość.Te sekcje napewno były już zrobione i gotowe do odebrania.A my nie mamy maszyn do gięcia takich elementów.
- 13 3
-
2012-10-06 08:13
Nie tylko mamy maszyny ale produkujemy takie sekcje w GSG Towers na terenie Stoczni Gdansk
- 0 0
-
2012-10-05 20:19
mamy masszyny do gieci takich elementów
- 1 0
-
2012-10-05 11:44
Mamy
Stocznia Gdańska ma maszyny do gięcia stali w elementy trzonów na wiatraki. Byłem, widziałem.
- 6 0
-
2012-10-05 11:28
Mamy. rury produkowane są także w Gdańsku ale ze sporym trudem z Gdańska je wywoziliśmy.
- 3 0
-
2012-10-05 08:08
I teraz taka 60 tonowa sekcja pojedzie sobie wiejska droga.... ale wiatraki to samo dobro... (8)
- 3 13
-
2012-10-05 11:45
(1)
Sugerujesz sie tym ,że element waży 60 t ? dodaj do tego 35t auto z naczepą i rozłóż ten ciężar na 11-14 osi .. wyjdą śmieszne naciski na oś . Uwierz mi , nie przewożą tych wież 20 letnie zardzewiałe naczepy ze stodoły.
- 3 0
-
2012-10-05 21:20
Rury zakołpakują i wrzucą do morza, połączą holem po dwie i zaholują do Darłowa. Tam dźwig morski je ustawi na miejsce a kosmici będą wcinać popkorn.
- 1 0
-
2012-10-05 09:11
Tępy idioto... (5)
...pojedzie i zniszczy drogę.... a potem inwestor na podstawie zawartych umów ułoży tam nowiutki, równiutki asfalt. I tak w miejsce starej zniszczonej wiejskiej drogi powstanie nowa droga w dobrym standardzie... ale takie bydło jak Ty nadal będzie ujadać, że wiatraki to zuuooooooo.... Idź zapchaj się sianem ze swoich butów.
- 6 12
-
2012-10-05 09:54
Tak wiatraki to zło. (3)
Ni to ekonomicznie, ni ekologicznie zasadne. Buduje się je tylko dla tego, że jest taka moda i UE dorzuca kasę.
- 8 3
-
2012-10-05 11:38
(2)
ale dlac zego nie buduja ich w Polsce pytam sie
- 1 0
-
2012-10-05 12:25
Stoczna Gdańsk buduje dla Niemców.
To z Chin jest tańszą alternatywą co nie są gotowi jak Niemcy zapłacić tyle za gwarancję jakości.
- 0 0
-
2012-10-05 11:48
w Gdańsku mają możliwość produkowania wież. Bylo trochę problemów z wyjechaniem z takimi elementami, ale możliwości są. widocznie się nie opłaca zwozić tu materiałów
- 1 0
-
2012-10-05 09:32
obrażasz innych
a sam jesteś naiwnym jak niemowlę.
Ale cóż wiara czyni cuda.- 10 2
-
2012-10-05 08:48
(3)
i teraz będą przeładowane tiry pędziły z tymi 60 tonowymi konstrukcjami
- 5 10
-
2012-10-05 11:31
(1)
Sam jesteś przeładowany. na rynku są naczepy nie tylko do kontenerów , piachu i paliwa. zestawy na które ładuje się takie elementy mają kilkanaście osi przez co rozkładają ciężar na ulice tak jak inne auta przewożące normatywne ładunki
- 5 1
-
2012-10-05 16:22
niech sobie mają 100 osi 60 ton po wiejskich drogach jak przejedzie to z tych dróg nic nie zostanie
- 0 5
-
2012-10-05 13:24
Helikopterem
przerzucą , oczywiście amerykańskim !!!!
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.