- 1 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (143 opinie)
- 2 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (251 opinii)
- 3 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (61 opinii)
- 4 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (251 opinii)
- 5 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (180 opinii)
- 6 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (49 opinii)
57 mln złotych pójdzie w kanał
Ponad 57 mln złotych dostanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Zarząd Morskiego Portu Gdynia na przebudowę kanału portowego. Dzięki tej inwestycji głębokość w całym akwenie wyniesie 13,5 m. Pozwoli to na zwiększenie liczby statków różnych kategorii, mogących wpływać do gdyńskiego portu.
Dzięki umowie między Zarządem Morskiego Portu Gdynia SA z Centrum Unijnych Projektów Transportowych port dostanie pieniądze na prace budowlane obejmujące pogłębienie akwenów portowych, w tym toru wodnego wewnątrz portu oraz trzech obrotnic portowych, które dodatkowo zostaną poszerzone.
To nie koniec: przebudowywane są nabrzeża, zabezpieczona i umocnione konstrukcje dna przy nabrzeżach położonych wzdłuż kanału portowego. Newralgicznym elementem dla bezpieczeństwa żeglugi stała się także przebudowa i poszerzenie w dnie (z 84 do 98 m) wejścia wewnętrznego do portu, poprzez przebudowę Ostrogi Pilotowej.
Pozyskane środki unijne wystarczą tylko na część prowadzonej już inwestycji, która w całości warta jest ponad 95 mln zł.
Miejsca
Opinie (90) 3 zablokowane
-
2009-12-04 07:08
No i pozytywnie :) (1)
Z rana tylko takie dobre wiadomości proszę.
- 55 4
-
2009-12-04 09:58
Powiedzcie gdzie wrzucicie te 57 milionów bo mam sprzęd do nurkowania:)
- 8 0
-
2009-12-04 07:10
Port,lotnisko i co jeszcze? (15)
Tak czy siak nie dogonicie Gdańska nigdy.
Ale dobrze że przynajmniej się staracie.- 25 83
-
2009-12-04 07:22
Co jeszcze ??WSZYSTKO !!!!!!!!!!!!!!! (2)
No nie dogonimy, Gdynia już dawno przegoniła Gdańsk i zostawiła go daleko, daleko z tyłu.
- 28 14
-
2009-12-04 07:27
(1)
pod względem ilości buraków i śledzi na metr kwadratowy
- 15 26
-
2009-12-04 08:05
ty akurat synu r.udolfa i nadmotławskiej praczki coś o tym wiesz...
- 10 16
-
2009-12-04 07:25
kret jesteś i tyle!!
cieszy mnie każda inwestycja na pomorzu
- 23 2
-
2009-12-04 07:26
Soory, ale nie masz pojęcia o tym o czym mówisz :)
- 6 1
-
2009-12-04 07:30
Kto kogo goni? (2)
Gdańsk potrzebował przeszło 1000 lat żeby być takim miastem jak jest teraz, Gdynia, mimo że dwa razy mniejsza, osiągnęła to wszystko w 80 lat.
- 23 11
-
2009-12-04 09:01
hmm
ale gdyby nie ten straszny i okropny gdańsk,
gdyni by pewnie dziś nie było
żal mi was na maxa- 7 14
-
2009-12-04 17:47
Ale jak wynika z historii Gdynię budowała cała Polska, a Gdańsk był na tyle mocny, że całej Polsce i jej potędze się przeciwstawiał.
- 1 0
-
2009-12-04 08:56
(2)
Gdańsk i Gdynia to przecież nasza ojczyzna po co się licytujecie.
- 13 3
-
2009-12-04 09:37
ale mieszkańcy j wioski ktynia upieraja sie, że są (1)
miastem i czymś super truper w trójmiescie
- 3 14
-
2009-12-04 10:13
a ty udowadniasz że jesteś typowym przedstawicielem poniemieckiego grodu, który jest nudny jak flaki z olejem
- 11 3
-
2009-12-04 09:43
a kogo to tak naprawde obchodzi?
- 0 0
-
2009-12-04 15:48
Ile statków jednocześnie obsłuży gdański port? (1)
To tylko rzeka, której brzegi zalano betonem.
- 0 8
-
2009-12-04 17:49
tak, szczególnie DCT to rzeka zalana betonem
- 1 0
-
2009-12-04 17:32
jaka roznica
gdynskie, czy gdanskie. Wazne, ze nasze POLSKIE !!!
- 1 1
-
2009-12-04 07:25
Tytuł artykułu (2)
co najmniej kontrowersyjny
- 18 12
-
2009-12-04 19:17
m.in. na tym polega dzienikarstwo, żeby zaintrygować czytelnika !
dla mnie nie ma żadnej kontrowersji.- 1 0
-
2009-12-04 19:51
Tytul artykulu
Nie trzeba byc orlem, by rozpoznac, ze to tani chwyt. Bardzo intrygujace...
- 0 0
-
2009-12-04 07:31
coś się dzieje (1)
w gdyni a w gdańsku tylko konserwator ma coś do powiedzenia i w 99% mói nie
- 10 13
-
2009-12-04 08:14
szkoda tylko
że nie mówi "nie" niebieskim dachom :(
- 6 1
-
2009-12-04 07:32
Buhahahha
A ja napiszę, że pogłębianie kanału w porcie jest właściwie na ukończeniu :)
Ale to fakt, że po pogłębieniu do 13,5 m do Gdyni będą mogły wpływać niemal wszystkie statki, jakie mogą wpływać na Bałtyk.- 9 1
-
2009-12-04 07:35
Proszę ile mozna zrobić w Gdyni za 57 mln (4)
W Gdańsku inwestycją z kategorii pierwszej potrzeby jest ECS za 300 mln.
- 52 2
-
2009-12-04 07:41
nie kopmy leżącego
- 17 2
-
2009-12-04 08:54
i teatr
no i teatr szekspirowski :)
- 4 1
-
2009-12-04 10:32
i na tira wbitego w wiadukt - taki performans (1)
jajowy
- 2 0
-
2009-12-04 17:53
zgadza sie ;)
wszystko
- 0 0
-
2009-12-04 08:06
Port (9)
W Gdańsku już dawno pogłębiono tor wodny i sukcesywnie wykonuje się remonty nabrzeży, przebudowy itp. Jak ktoś tego nie widzi to nich nie wypowiada się. Wiadomo dlaeko do ideału, zawsze można zrobić więcej, ale wiąże się to z ogromną kasą. Cieszmy się z tego co mamy.
- 14 2
-
2009-12-04 08:30
no, to jeszcze opowiedz w szczegółach: (7)
- ile wynosi obecnie max zanurzenie statków w Gdańsku i przy jakich nabrzeżach?
- które nabrzeża zostały wyremontowane i co się na nich robi?- 2 1
-
2009-12-04 08:40
Port (6)
http://www.portgdansk.pl - tam znajdziesz interesujące Ciebie informacje
- 2 1
-
2009-12-04 10:28
kolejny "nauczyciel" (5)
co to sam nie potrafi informacji podać, a brak wiedzy maskuje pytaniami i ogólnymi linkami
to ci powiem - max zanurzenie w porcie wewnętrznym to 10,2 m i to nie przy wszystkich nabrzeżach (np. nie obowiązuje przy części OPP, Rudowego i na Węglowym, Przemysłowym, Szczecińskim, Oliwskim... - czyli przy większości nabrzeży jest mniej)
ostatnio remontowane było Westerplatte, na którym nie dzieje się NIC. Stoi wystawione na przetarg do dzierżawy i nie ma chętnych od dłuższego czasu, nie mówiąc o terminalu pasażersko - towarowym
poprzednio remontowano WOC - oprócz samochodów (dramatyczny spadek przeładunków) hula wiatr
zakręt pięciu gwizdków remontuje prywatna firma dla siebie - nie zarząd portu
reszta portu popada w ruinę - brak inwestycji, wyprzedawanie i złomowanie urządzeń przeładunkowych
do ideału rzeczywiście daleko i wcale nie ma się z czego cieszyć- 3 2
-
2009-12-04 11:12
kolejny "nauczyciel" (4)
Ogólnie to zgadzam się z Toba, ale nie tragizujmy, bo podobnie wygląda Port w Gdyni jak człowiek przyjrzy się bliżej. Sprawy sa bardziej złożone niż myślisz. Gdyby rządzili portami fachowcy, to sytuacja byłaby zdecydowanie lepsza. Na razie rządzi polityka i paru przypadkowych ludzi, którzy nie mają nic do powiedzenia bo muszą liczyć się ze zdaniem " mocodawców " . Ponadto musi zmienić się ustawa o Portach, tak aby porty nie były "non profit" itd..
- 4 0
-
2009-12-04 11:15
przeprasza za nauczyciela (3)
widzę, że się zgadzamy w pewnych kwestiach :)
chociaż IMO Gdynia idzie dalej i lepiej z inwestycjami - max zanurzenie, zaplecze logistyczne, remonty nabrzeży
Gdańsk za to wygrywa DCT, choć to prywatna inwestycja- 0 1
-
2009-12-04 11:38
Spox (1)
Zapomniałem dodać, że Port Gdańsk ma perspektywy rozwojowe np. planowane ogromne centrum logistyczne i jeszcze kilka ciekawych terenów do zagospodarowania plus rozbudowa portu zewnętrznego, czego niestety brakuje w Porcie Gdynia. Port Północny to 15 m zanurzenia. No i aby dojechać szybciej do Gdyni na terenach Portu Gdańskiego, będzie położony tunel pod Martwą Wisłą ( czyli jakiś udział w drodze ) :)
- 1 0
-
2009-12-04 13:46
Jasne
Zobaczysz ten tunel pewnie tak szybko jak przekop przez Mierzeję Wiślaną.
Niestety.
Pozdrawiam- 1 1
-
2009-12-04 16:11
ehh
jakie wygrywa? to nie zawody. te wszystkie komentarze na temat Gdynia vs. Gdańsk są żałosne
- 2 1
-
2009-12-04 08:51
tak. i wszystkie tiry z gdańskiego portu wyjeżdżają na południe przez centrum miasta.
- 3 0
-
2009-12-04 08:16
ach ta Gdynia (11)
no i dobrze - ja stawiam na Gdynię - myślę że za 100 lat będzie się pisało Gdańsk koło Gdyni albo Gdańsk dzielnica Gdyni - jak dotąd widać Gdynia rozbudowuje się o wiele szybciej niż Gdańsk mimo że ma ona niespełna 100 lat to już osiągnęła ponad połowę w ilości ludności w stosunku do Gdańska a należy pamiętać że Gdańsk buduje się już 1000 lat a Gdynia 100 lat temu wsią kaszubską była
- 16 24
-
2009-12-04 08:22
wieś kaszubska (1)
...i zawsze wsią kaszubską pozostanie...
- 13 9
-
2009-12-04 08:41
tak jak gdański burak pozostanie gdańskim burakiem
- 2 13
-
2009-12-04 08:36
To nie dlatego ze Gdynia szybko się rozwija, tylko Gdańsk wolno...
- 6 7
-
2009-12-04 08:55
(1)
Czlowieku po co tyle zawisci? Lepiej Ci? My też możemy nawrzucać na Gdynie, tylko po co? Po co robic nieprzyjemna atmosfere i sie z rana denerwować? :) Pozdrawiam wszystkich :)
- 5 4
-
2009-12-04 10:14
a ktoś wrzuca? poczytaj inne wpisy
- 1 2
-
2009-12-04 11:05
(2)
sledziu ty obslizgly p...... ty sie w rybi leb i pomysl przez chwile, dlaczego Gdynia rozbudowuje sie szybciej? ? ? Moim zdaniem Gdynia to jeszcze kartoflisko i jest gdzie sie budowac. Gdansk sie buduje powoli i na obrzezach. Jak chca wybudowac cos w centrum to najpierw sto lat archeolodzy beda kopac doly w poszukiwaniu drogi do chin :)
- 4 3
-
2009-12-04 11:10
bzdura własnie gdynia straciła impet, widać to po spadajacej liczbie mieszkańców, braku nowych inwestycji
a z pogłebiania kanału portowego, robia show, w gdańskim porcie pogłebiarki chodziły cały rok, wejscie do portu wewnetrznego tez poszerzono, ale nikt tu nie robił z tego wielkiego wydarzenia.
A jak tam Stocznia? koty nakarmione, czy moze utopione w dziurze po CH wzgórze?- 7 1
-
2009-12-04 13:27
śledzia masz w majtach, tfu, raczej zapach po nim... i wytrzyj okulary bo ci z emocji parują
- 2 5
-
2009-12-04 11:06
nawet za 1000lat bedziecie gdynią koło Gdańska
dlatego ze takie buce jak ty mieszkają w tym miasteczku, a właściwie kaszubską wsią
- 3 2
-
2009-12-04 14:30
a należy pamiętać że Gdańsk buduje się już 1000 lat a Gdynia 100 lat temu wsią kaszubską była
Gdynia jest wsią...
- 3 0
-
2009-12-04 15:49
80 lat,
mówiąc ściślej. Tu jest zaczepiście. Mankamentem jest tylko parkowanie.
- 2 0
-
2009-12-04 08:53
A niech inwestują nawet w port na Wiśle w Tczewie a nie trwonią pieniedzy i myślą tylko o własnych kieszeniach ---*samorządowcy co obiecują to niech spełniają*
- 5 0
-
2009-12-04 09:15
(4)
GdańSzczanie nie czujcie się tacy ważni że bez Gdańska - Gdyni by nie było
- 5 4
-
2009-12-04 09:36
Bez Gdańska Gdyni by nie było!
Choćby dla tego, że gdyby przed wojną Gdańsk nie utrudniał przeładunku polskich towarów, to by nie było potrzeby budowy Gdyni :P
- 3 2
-
2009-12-04 09:38
gdyby nie komunizm nie byłoby Gdyni (2)
- 2 4
-
2009-12-04 10:15
(1)
wiekszej bzdury nie słyszałem jak żyje - gdyby nie komunizm to nie słychac byłoby o Gdańsku
- 0 2
-
2009-12-04 14:01
a kto za wszelką cenę odbudował po wojnie tą ruinę
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.