• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

57 mln złotych pójdzie w kanał

Robert Kiewlicz
4 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Port w Gdyni będzie dostępny dla większej liczby jednostek. Port w Gdyni będzie dostępny dla większej liczby jednostek.

Ponad 57 mln złotych dostanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Zarząd Morskiego Portu Gdynia na przebudowę kanału portowego. Dzięki tej inwestycji głębokość w całym akwenie wyniesie 13,5 m. Pozwoli to na zwiększenie liczby statków różnych kategorii, mogących wpływać do gdyńskiego portu.



Dzięki umowie między Zarządem Morskiego Portu Gdynia SA z Centrum Unijnych Projektów Transportowych port dostanie pieniądze na prace budowlane obejmujące pogłębienie akwenów portowych, w tym toru wodnego wewnątrz portu oraz trzech obrotnic portowych, które dodatkowo zostaną poszerzone.

To nie koniec: przebudowywane są nabrzeża, zabezpieczona i umocnione konstrukcje dna przy nabrzeżach położonych wzdłuż kanału portowego. Newralgicznym elementem dla bezpieczeństwa żeglugi stała się także przebudowa i poszerzenie w dnie (z 84 do 98 m) wejścia wewnętrznego do portu, poprzez przebudowę Ostrogi Pilotowej.

Pozyskane środki unijne wystarczą tylko na część prowadzonej już inwestycji, która w całości warta jest ponad 95 mln zł.

Miejsca

Opinie (90) 3 zablokowane

  • No i pozytywnie :) (1)

    Z rana tylko takie dobre wiadomości proszę.

    • 55 4

    • Powiedzcie gdzie wrzucicie te 57 milionów bo mam sprzęd do nurkowania:)

      • 8 0

  • Port,lotnisko i co jeszcze? (15)

    Tak czy siak nie dogonicie Gdańska nigdy.
    Ale dobrze że przynajmniej się staracie.

    • 25 83

    • Co jeszcze ??WSZYSTKO !!!!!!!!!!!!!!! (2)

      No nie dogonimy, Gdynia już dawno przegoniła Gdańsk i zostawiła go daleko, daleko z tyłu.

      • 28 14

      • (1)

        pod względem ilości buraków i śledzi na metr kwadratowy

        • 15 26

        • ty akurat synu r.udolfa i nadmotławskiej praczki coś o tym wiesz...

          • 10 16

    • kret jesteś i tyle!!

      cieszy mnie każda inwestycja na pomorzu

      • 23 2

    • Soory, ale nie masz pojęcia o tym o czym mówisz :)

      • 6 1

    • Kto kogo goni? (2)

      Gdańsk potrzebował przeszło 1000 lat żeby być takim miastem jak jest teraz, Gdynia, mimo że dwa razy mniejsza, osiągnęła to wszystko w 80 lat.

      • 23 11

      • hmm

        ale gdyby nie ten straszny i okropny gdańsk,
        gdyni by pewnie dziś nie było

        żal mi was na maxa

        • 7 14

      • Ale jak wynika z historii Gdynię budowała cała Polska, a Gdańsk był na tyle mocny, że całej Polsce i jej potędze się przeciwstawiał.

        • 1 0

    • (2)

      Gdańsk i Gdynia to przecież nasza ojczyzna po co się licytujecie.

      • 13 3

      • ale mieszkańcy j wioski ktynia upieraja sie, że są (1)

        miastem i czymś super truper w trójmiescie

        • 3 14

        • a ty udowadniasz że jesteś typowym przedstawicielem poniemieckiego grodu, który jest nudny jak flaki z olejem

          • 11 3

    • a kogo to tak naprawde obchodzi?

      • 0 0

    • Ile statków jednocześnie obsłuży gdański port? (1)

      To tylko rzeka, której brzegi zalano betonem.

      • 0 8

      • tak, szczególnie DCT to rzeka zalana betonem

        • 1 0

    • jaka roznica

      gdynskie, czy gdanskie. Wazne, ze nasze POLSKIE !!!

      • 1 1

  • Tytuł artykułu (2)

    co najmniej kontrowersyjny

    • 18 12

    • m.in. na tym polega dzienikarstwo, żeby zaintrygować czytelnika !
      dla mnie nie ma żadnej kontrowersji.

      • 1 0

    • Tytul artykulu

      Nie trzeba byc orlem, by rozpoznac, ze to tani chwyt. Bardzo intrygujace...

      • 0 0

  • coś się dzieje (1)

    w gdyni a w gdańsku tylko konserwator ma coś do powiedzenia i w 99% mói nie

    • 10 13

    • szkoda tylko

      że nie mówi "nie" niebieskim dachom :(

      • 6 1

  • Buhahahha

    A ja napiszę, że pogłębianie kanału w porcie jest właściwie na ukończeniu :)
    Ale to fakt, że po pogłębieniu do 13,5 m do Gdyni będą mogły wpływać niemal wszystkie statki, jakie mogą wpływać na Bałtyk.

    • 9 1

  • Proszę ile mozna zrobić w Gdyni za 57 mln (4)

    W Gdańsku inwestycją z kategorii pierwszej potrzeby jest ECS za 300 mln.

    • 52 2

    • nie kopmy leżącego

      • 17 2

    • i teatr

      no i teatr szekspirowski :)

      • 4 1

    • i na tira wbitego w wiadukt - taki performans (1)

      jajowy

      • 2 0

      • zgadza sie ;)

        wszystko

        • 0 0

  • Port (9)

    W Gdańsku już dawno pogłębiono tor wodny i sukcesywnie wykonuje się remonty nabrzeży, przebudowy itp. Jak ktoś tego nie widzi to nich nie wypowiada się. Wiadomo dlaeko do ideału, zawsze można zrobić więcej, ale wiąże się to z ogromną kasą. Cieszmy się z tego co mamy.

    • 14 2

    • no, to jeszcze opowiedz w szczegółach: (7)

      - ile wynosi obecnie max zanurzenie statków w Gdańsku i przy jakich nabrzeżach?
      - które nabrzeża zostały wyremontowane i co się na nich robi?

      • 2 1

      • Port (6)

        http://www.portgdansk.pl - tam znajdziesz interesujące Ciebie informacje

        • 2 1

        • kolejny "nauczyciel" (5)

          co to sam nie potrafi informacji podać, a brak wiedzy maskuje pytaniami i ogólnymi linkami

          to ci powiem - max zanurzenie w porcie wewnętrznym to 10,2 m i to nie przy wszystkich nabrzeżach (np. nie obowiązuje przy części OPP, Rudowego i na Węglowym, Przemysłowym, Szczecińskim, Oliwskim... - czyli przy większości nabrzeży jest mniej)

          ostatnio remontowane było Westerplatte, na którym nie dzieje się NIC. Stoi wystawione na przetarg do dzierżawy i nie ma chętnych od dłuższego czasu, nie mówiąc o terminalu pasażersko - towarowym

          poprzednio remontowano WOC - oprócz samochodów (dramatyczny spadek przeładunków) hula wiatr

          zakręt pięciu gwizdków remontuje prywatna firma dla siebie - nie zarząd portu

          reszta portu popada w ruinę - brak inwestycji, wyprzedawanie i złomowanie urządzeń przeładunkowych

          do ideału rzeczywiście daleko i wcale nie ma się z czego cieszyć

          • 3 2

          • kolejny "nauczyciel" (4)

            Ogólnie to zgadzam się z Toba, ale nie tragizujmy, bo podobnie wygląda Port w Gdyni jak człowiek przyjrzy się bliżej. Sprawy sa bardziej złożone niż myślisz. Gdyby rządzili portami fachowcy, to sytuacja byłaby zdecydowanie lepsza. Na razie rządzi polityka i paru przypadkowych ludzi, którzy nie mają nic do powiedzenia bo muszą liczyć się ze zdaniem " mocodawców " . Ponadto musi zmienić się ustawa o Portach, tak aby porty nie były "non profit" itd..

            • 4 0

            • przeprasza za nauczyciela (3)

              widzę, że się zgadzamy w pewnych kwestiach :)

              chociaż IMO Gdynia idzie dalej i lepiej z inwestycjami - max zanurzenie, zaplecze logistyczne, remonty nabrzeży

              Gdańsk za to wygrywa DCT, choć to prywatna inwestycja

              • 0 1

              • Spox (1)

                Zapomniałem dodać, że Port Gdańsk ma perspektywy rozwojowe np. planowane ogromne centrum logistyczne i jeszcze kilka ciekawych terenów do zagospodarowania plus rozbudowa portu zewnętrznego, czego niestety brakuje w Porcie Gdynia. Port Północny to 15 m zanurzenia. No i aby dojechać szybciej do Gdyni na terenach Portu Gdańskiego, będzie położony tunel pod Martwą Wisłą ( czyli jakiś udział w drodze ) :)

                • 1 0

              • Jasne

                Zobaczysz ten tunel pewnie tak szybko jak przekop przez Mierzeję Wiślaną.
                Niestety.
                Pozdrawiam

                • 1 1

              • ehh

                jakie wygrywa? to nie zawody. te wszystkie komentarze na temat Gdynia vs. Gdańsk są żałosne

                • 2 1

    • tak. i wszystkie tiry z gdańskiego portu wyjeżdżają na południe przez centrum miasta.

      • 3 0

  • ach ta Gdynia (11)

    no i dobrze - ja stawiam na Gdynię - myślę że za 100 lat będzie się pisało Gdańsk koło Gdyni albo Gdańsk dzielnica Gdyni - jak dotąd widać Gdynia rozbudowuje się o wiele szybciej niż Gdańsk mimo że ma ona niespełna 100 lat to już osiągnęła ponad połowę w ilości ludności w stosunku do Gdańska a należy pamiętać że Gdańsk buduje się już 1000 lat a Gdynia 100 lat temu wsią kaszubską była

    • 16 24

    • wieś kaszubska (1)

      ...i zawsze wsią kaszubską pozostanie...

      • 13 9

      • tak jak gdański burak pozostanie gdańskim burakiem

        • 2 13

    • To nie dlatego ze Gdynia szybko się rozwija, tylko Gdańsk wolno...

      • 6 7

    • (1)

      Czlowieku po co tyle zawisci? Lepiej Ci? My też możemy nawrzucać na Gdynie, tylko po co? Po co robic nieprzyjemna atmosfere i sie z rana denerwować? :) Pozdrawiam wszystkich :)

      • 5 4

      • a ktoś wrzuca? poczytaj inne wpisy

        • 1 2

    • (2)

      sledziu ty obslizgly p...... ty sie w rybi leb i pomysl przez chwile, dlaczego Gdynia rozbudowuje sie szybciej? ? ? Moim zdaniem Gdynia to jeszcze kartoflisko i jest gdzie sie budowac. Gdansk sie buduje powoli i na obrzezach. Jak chca wybudowac cos w centrum to najpierw sto lat archeolodzy beda kopac doly w poszukiwaniu drogi do chin :)

      • 4 3

      • bzdura własnie gdynia straciła impet, widać to po spadajacej liczbie mieszkańców, braku nowych inwestycji

        a z pogłebiania kanału portowego, robia show, w gdańskim porcie pogłebiarki chodziły cały rok, wejscie do portu wewnetrznego tez poszerzono, ale nikt tu nie robił z tego wielkiego wydarzenia.

        A jak tam Stocznia? koty nakarmione, czy moze utopione w dziurze po CH wzgórze?

        • 7 1

      • śledzia masz w majtach, tfu, raczej zapach po nim... i wytrzyj okulary bo ci z emocji parują

        • 2 5

    • nawet za 1000lat bedziecie gdynią koło Gdańska

      dlatego ze takie buce jak ty mieszkają w tym miasteczku, a właściwie kaszubską wsią

      • 3 2

    • a należy pamiętać że Gdańsk buduje się już 1000 lat a Gdynia 100 lat temu wsią kaszubską była

      Gdynia jest wsią...

      • 3 0

    • 80 lat,

      mówiąc ściślej. Tu jest zaczepiście. Mankamentem jest tylko parkowanie.

      • 2 0

  • A niech inwestują nawet w port na Wiśle w Tczewie a nie trwonią pieniedzy i myślą tylko o własnych kieszeniach ---*samorządowcy co obiecują to niech spełniają*

    • 5 0

  • (4)

    GdańSzczanie nie czujcie się tacy ważni że bez Gdańska - Gdyni by nie było

    • 5 4

    • Bez Gdańska Gdyni by nie było!

      Choćby dla tego, że gdyby przed wojną Gdańsk nie utrudniał przeładunku polskich towarów, to by nie było potrzeby budowy Gdyni :P

      • 3 2

    • gdyby nie komunizm nie byłoby Gdyni (2)

      • 2 4

      • (1)

        wiekszej bzdury nie słyszałem jak żyje - gdyby nie komunizm to nie słychac byłoby o Gdańsku

        • 0 2

        • a kto za wszelką cenę odbudował po wojnie tą ruinę

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane