• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

AI gdańskiej firmy rozpozna nasz stosunek do marki

erka
5 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Polska firma szykuje ChatGPT dla biznesu
SentiOne to trójmiejska firma, która wspiera marki w zakresie automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem technologii sztucznej inteligencji. SentiOne to trójmiejska firma, która wspiera marki w zakresie automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem technologii sztucznej inteligencji.

Technologia sztucznej inteligencji, która wskaże radość, hejt, a nawet potencjalne odejście klienta, opracowana została przez gdańską firmę SentiOne. Dzięki niej stworzyć można raport pokazujący emocjonalnie nacechowane wypowiedzi internatów na temat danych produktów czy usług.



Opinie internautów o danej firmie, produkcie to dla mnie:

SentiOne od 10 lat rozwija swoje algorytmy sztucznej inteligencji. Teraz dzięki wykorzystaniu silnika przetwarzania języka naturalnego można stwierdzić, jaki rodzaj emocji przejawiały osoby wypowiadające się na dany temat - radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm.

Algorytmy informują również o kwestiach, które interesowały internautów najbardziej, ostrzegają o sytuacjach kryzysowych czy wskazują anomalie statystyczne. Po wskazaniu emocji wypowiedzi przydzielane są do jednej z trzech kategorii: nacechowane neutralnie, pozytywnie lub negatywnie. Dodatkowo algorytmy dzielą je na siedem kategorii semantycznych: opinia, doświadczenie klienta, sugestia, porada, reklama, hejt oraz potencjalny lead.

Dzięki temu można analizować emocje wokół poszczególnych tematów społecznych: debiut Allegro na giełdzie (mieszanka radości z rozczarowaniem), premiera gry Cyberpunk 2077 (radość, ale i niezadowolenie) czy też opinie na temat poszczególnych marek i produktów. Analiza AI sprawdzi się przede wszystkim w branżach takich jak bankowość, kosmetyki, telekomunikacja, ubezpieczenia, marki modowe lub FMCG.

Analiza emocji przez sztuczną inteligencję



Jak wygląda w praktyce analiza emocji przez sztuczną inteligencję? W maju 2020 r. w polskim Internecie wybuchł skandal, gdy okazało się, że teoretycznie szyte w Polsce T-shirty ekskluzywnej marki Veclaim, stworzonej przez influencerkę Jessicę Mercedes, tak naprawdę pochodzą od Fruit of the Loom, zagranicznego producenta tanich ubrań. Ponieważ sprawa wzbudziła dużo szumu i sprowokowała liczne, emocjonalne wypowiedzi, to właśnie na tym przykładzie SentiOne postanowił przetestować działanie nowej funkcji.

- Szukaliśmy takiego tematu, który pozwoliłby naszym algorytmom sztucznej inteligencji wyłapać jak najszersze spektrum emocji: od radości po smutek, niezadowolenie i złość - komentuje Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne.
Skalę kryzysu, jaki dotknął markę Veclaim, obrazują emocje internautów - z aż 60 proc. wypowiedzi na ten temat przebijała złość, z 17 proc. smutek, a z 16 proc. rozczarowanie. Blisko 70 proc. wypowiedzi zostało zaklasyfikowanych jako opinie, 13 proc. jako opis doświadczenia, a 10 proc. jako sugestie. Mimo wielu negatywnych emocji, jakie wzbudziła sprawa, wypowiedzi hejterskich było stosunkowo niewiele - niecałe 1,5 proc.

Monitoring internetu wsparciem dla biznesu



Monitoring internetu lub social listening to proces zbierania i analizowania wszystkich wypowiedzi internautów na dany temat. Pozwala dokonać całościowej analizy, np.: jaki był zasięg danej kampanii marketingowej, jak często rozmawiano o firmie, ile procent kobiet i mężczyzn wypowiedziało się na dany temat, a nawet jakie emocje wzbudza dana marka w sieci czy w jakim kontekście wypowiadano się o danym wydarzeniu.

Źródłami takich wzmianek mogą być artykuły na popularnych portalach, blogi, komentarze na forach lub dyskusje w mediach społecznościowych. Dzięki temu marketerzy mogą dokładniej sprawdzić skuteczność swoich działań, określić swoją pozycję względem konkurencji i podjąć decyzję, w którą stronę skierować przyszłą komunikację.
erka

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (42)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane