- 1 Producent hełmów wojskowych otwiera zakład (109 opinii)
- 2 Elektrownia atomowa na Pomorzu (26 opinii)
- 3 Wyższe odszkodowania z ZUS (7 opinii)
- 4 Port Gdynia. Jest nowy wiceprezes, prezesa brak (1 opinia)
- 5 Fabryka na Wyspie Ostrów. Prace mają ruszyć w marcu (82 opinie)
- 6 Zobacz, jak się wynurza ORP Orzeł (102 opinie)
Acta Centaurus ze stoczni Crist
Gdyńska Stocznia Crist zakończyła budowę nowoczesnej, częściowo wyposażonej jednostki do obsługi morskich farm wiatrowych. Jednostka o nazwie Acta Centaurus powstaje na zamówienie holenderskiego armatora Acta Marine.
Statek ma 93 m długości, 18 m szerokości, 3 200 t nośności i 6 metrów zanurzenia. Powierzchnia jego pokładu to 500 m kw. Jednostka typu SOV (service operation vessel) będzie pracowała przy budowie, montażu i konserwacji morskich farm wiatrowych. Statek zostanie wyposażony w hybrydowy pakiet akumulatorów, lądowisko dla śmigłowców oraz w teleskopowy system kompensacji ruchu zamontowany na zintegrowanej wieży z regulacją wysokości i podnośnikiem ładunku lub załogi.
Dodatkowo rozwiązania X-BOW i X-STERN oraz specjalny dźwig 3D (6 t udźwigu), trap SMST i windy zapewnią jednostce utrzymanie odpowiedniej pozycji podczas wchodzenia w falę oraz mniejsze zużycie energii. Acta Centaurus będzie wydajny i bezpieczny nawet przy 3-metrowych falach. Statek rozwinie prędkość 13 w., a na jego pokładzie będzie mogło pracować 120 osób.
Jednostkę zamówił holenderski armator Acta Marine. Powstaje ona według projektu SX195, opracowanego przez biuro projektowe Ulstein Design & Solutions AS. Teraz prace dokończy norweska stocznia Ulstein Verft AS.
Miejsca
Opinie (47) 1 zablokowana
-
2018-12-05 14:06
Platforma lotos też musiała wyruszyć (3)
do innej stoczni na dokończenie prac xD
- 9 14
-
2018-12-05 18:47
(1)
No i?
- 4 0
-
2018-12-05 20:38
No i gro kasiorki zgarną norki :) Dosyć popularny proceder (patrz Ceona Amazon).
- 0 2
-
2018-12-05 19:58
Wytnij
"Dodatkowo rozwiązania X-BOW i X-STERN [[]] zapewnią jednostce utrzymanie odpowiedniej pozycji podczas wchodzenia w falę oraz mniejsze zużycie energii."
- 0 0
-
2018-12-05 16:35
Brzydki ten kolor
- 4 19
-
2018-12-05 16:45
Wygląda jak krążownik ... (2)
sprzed I Wojny Światowej
- 21 6
-
2018-12-05 20:09
Nie wiem skąd te minusy ...
chyba z braku wiedzy marynistycznej. Taki kształ dzioba miał np. ORP Bałtyk, albo ma do dziś choć mniej wydatny Aurora
- 2 2
-
2018-12-05 22:16
Taka jest natura postępu
To co jest nowoczesne to tak naprawdę jest stare i dawno zapomniane, tylko teraz odgrzebane.
- 2 0
-
2018-12-05 17:53
o lala
zaraz się hejterzy odezwą ;)
- 11 2
-
2018-12-05 19:06
dźwig 6 ton ?? (1)
to nie za wielki :)
- 7 1
-
2018-12-05 19:16
zdjeli ze stara?
- 2 1
-
2018-12-05 19:06
ampelmann w skrocie do opisu (1)
teleskopowy system kompensacji ruchu zamontowany na zintegrowanej wieży
- 7 0
-
2018-12-05 19:26
I tak nie będą wiedzieć o co chodzi.
- 3 0
-
2018-12-05 19:10
Wygląda na niezłą maszyne
Teraz będzie szła seria dla polskiego wojska hihi
- 5 2
-
2018-12-05 19:13
Kolos? (6)
Kolosy to budowała Stocznia Gdynia ,a to jest jakiś wypierdek....
- 30 12
-
2018-12-05 19:15
To jak była taka zarąbista (5)
To czemu jej nie ma? Haha
- 3 6
-
2018-12-05 19:19
(4)
nie ma bo na jej majątku pasła się cała masa politycznych cwaniaczków a jak koryto stało się niemiłe UE to stocznię zlikwidowano a fachowców rozpędzono na cztery wiatry
a śmiać się z tego może jedynie głupek lub osoba nienawidząca Polaków- 12 5
-
2018-12-05 19:34
Hahaha to trzeba było nie głosować na Tuska
- 2 7
-
2018-12-05 19:48
Fachowcow to w tej stoczni byla co najwyzej garstka, za to "fachowcow" (2)
co sie na wszystkim znali i mieli wstret do roboty tysiace
- 6 2
-
2018-12-05 22:00
(1)
takie bzdety to może prawić jedynie partyjny propagandzista co to pracy na oczy nie widział bo mu załatwiono stołek...
- 1 2
-
2018-12-05 22:38
Taka prawda, 90% fachowców na stoczni w tamtych czasach pracowało po pijaku
Teraz wszyscy albo w piachu albo telepią się nad grobem z marskością wątroby
- 2 2
-
2018-12-05 19:17
nazwać kolosem jednostkę o długości 90 metrów...
- 20 4
-
2018-12-05 19:22
to jakiś synek kolosa (4)
Kolosy to stocznia budowała jak była nasza teraz jest prywatna i budują stateczki i to nie do końca. tylko brudne prace robią w Polsce a na kosmetykę do siebie.
Stocznia budowała statki po 300m .
U innych się da tylko u nas nie .... :(- 25 4
-
2018-12-05 19:50
A ile lat im schodzilo na zbudowanie tego kolosa 300m, dwa z poprawkami czy wiecej? (2)
- 2 2
-
2018-12-05 20:09
kolosy
tu nie chodzi o to aby budować kolosy, tylko aby ludzie godnie zarobili nawet na kajakach.
- 8 0
-
2018-12-06 05:59
W ostatnich latach jak była budowana seria samochodowców to dochodziło do tego że trzy ,cztery samochodowce i dwa kontenerowce w jednym roku budowano .Stocznia padła przede wszystkim z tego powodu że stosunek nieprodukcyjnych stanowisk do produkcyjnych był zły :(
- 1 0
-
2018-12-05 23:24
To, że statki były duże to nie znaczy, że marża była duża. Były nieskomplikowane i całą produkcje przejęła Azja. W Europie buduje się teraz specjalistyczne jednostki. Trzeba było zmienić profil, albo zamknąć interes.
Po 300 m mają wycieczkowce, ale jeszcze bardzo daleka droga zanim jakaś polska stocznia udźwignie taką budowę.
W Gdyni obecnie są budowane statki częściowo wyposażone i na gotowo.
Dążę do tego, że jesteś malkontentem.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.