• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Acta Centaurus ze stoczni Crist

VIK
5 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Acta Centaurus będzie pracował przy budowie, montażu i konserwacji morskich farm wiatrowych.

Gdyńska Stocznia Crist zakończyła budowę nowoczesnej, częściowo wyposażonej jednostki do obsługi morskich farm wiatrowych. Jednostka o nazwie Acta Centaurus powstaje na zamówienie holenderskiego armatora Acta Marine.



Statek ma 93 m długości, 18 m szerokości, 3 200 t nośności i 6 metrów zanurzenia. Powierzchnia jego pokładu to 500 m kw. Jednostka typu SOV (service operation vessel) będzie pracowała przy budowie, montażu i konserwacji morskich farm wiatrowych. Statek zostanie wyposażony w hybrydowy pakiet akumulatorów, lądowisko dla śmigłowców oraz w teleskopowy system kompensacji ruchu zamontowany na zintegrowanej wieży z regulacją wysokości i podnośnikiem ładunku lub załogi.

Dodatkowo rozwiązania X-BOW i X-STERN oraz specjalny dźwig 3D (6 t udźwigu), trap SMST i windy zapewnią jednostce utrzymanie odpowiedniej pozycji podczas wchodzenia w falę oraz mniejsze zużycie energii. Acta Centaurus będzie wydajny i bezpieczny nawet przy 3-metrowych falach. Statek rozwinie prędkość 13 w., a na jego pokładzie będzie mogło pracować 120 osób.

Jednostkę zamówił holenderski armator Acta Marine. Powstaje ona według projektu SX195, opracowanego przez biuro projektowe Ulstein Design & Solutions AS. Teraz prace dokończy norweska stocznia Ulstein Verft AS.
VIK

Miejsca

Opinie (47) 1 zablokowana

  • Stocznpwiec (1)

    Zbudowała kadłub z izolacją i i nic poza tym

    • 10 4

    • co umim

      to robim

      • 1 0

  • My robimy brutna tania robote a wypodarzenieczyli supr kasa innu
    I dziekujemy donaldzie za wejscie do uni idz ustawiac anteny na dachach jak dawniej

    • 9 8

  • W Polsce kadłub,

    Ciężką ślusarkę, balasty i pożarówkę zrobią Ukraińcy, a w Norwegii Polacy z kampów dokończą wyposażenie.
    Normalnie międzynarodowy projekt :-)

    • 18 1

  • Colon C

    • 0 0

  • hmm (1)

    widać że autor textu nie POjecia o przemysle stoczniowym,
    Stocznia Gdynia SA (gdzie pracowałem) robiła wielkie statki na miarę mozliwości doków
    Prawdziwe kolosy widzialem w chinach i korei pld
    i nigdy im nie dorownamy

    • 10 5

    • Hmm...

      tylko dopowiedz ile do każdego trzeba było dopłacić.

      • 2 1

  • ...."częściowo wyposażonej jednostki"....

    i tak od kilku lat.... Tylko częściowo (ciekawe jak to wygląda w %( czy tylko 20,30 % ?), a kiedy będą budować w "całości" ????? Nośność 3200 t ( ~3200 DWT ) nie poraża ! Parowy masowiec serii B-30 z 1948 r.-S/S "Sołdek" miał coś 2600 DWT.

    • 7 4

  • Kolosa....

    Kolos na miarę tej stoczni.
    Stoczni płacącej kolosalne pensje.

    • 9 2

  • dawno-dawno temu.... (2)

    to w Polskich Stoczniach budowano takie statki, że po wyjściu ze stoczni-od razu statek szedł w morze o własnych silach. Bywało często, że w swoją dziewiczą podróż zabierał już ładunek kilku/kilkudziesięciu tysięcy ton węgla to- główny kierunek ZSRR.
    Jako dzieciak pamiętam, że w Ś.P"Stoczni im.Komuny Paryskiej" to co dwa tygodnie było wodowanie (boczne) trawlerów rybackich, a co kilka miesięcy wychodziły w morze "całkowicie wyposażone jednostki. Byłem na wodowaniu B-524 m/s Marszał Budionny miał coś 150.000 DWT to był dopiero "byk" oczywiście dla armatora "na wschodzie"....I tak do zagłady Stoczni Gdynia SA schodziły "gotowe" kontenerowce, promy, chemikaliowce, ale nigdy nie "częściowo wyposażone"...

    • 12 4

    • I co to ma za znaczenie? Ze wyplywały o własnych siłach? Znasz sie czy udajesz?

      • 1 1

    • prawda

      Nasze stocznie powstały na eksporcie do ZSRR. Tak Trójmiejskie, jak i ze Szczecina. Teraz nie ma komu sprzedać.

      • 0 0

  • Ale bym se tym pojezdzil po zatoce

    • 0 2

  • Silnik (1)

    Ktoś wie, jakie tam silniki są?

    • 0 0

    • To byly czasy

      Wszystko poszło w niepamiec. Dzisiaj zamiast produkcji ekonomia i tabelki

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN....

Najczęściej czytane